Ja, dat had ik ook gedaan toen die oorlog begon ik dacht "no way dat dat een week gaat duren."quote:Op zondag 22 maart 2026 10:32 schreef Drass het volgende:
Mazzeltje, 12 maart jaarcontract afgesloten. Scheelt 10 cent op electra maar zelfs 35 cent op gas..
Ik dacht ook al huh. Onze liep af in juni maar ik heb het afgekocht 2 weken geleden en nu weer vastgezet voor 2 jaar tegen 1.33.Lijkt tot nu toe gunstig uit te pakken want je betaalt overal 1.50 of meer, al blijft het een gok want als die straat volgende week weer open gaat dan gaan de prijzen als een malle omlaag.quote:Op zondag 22 maart 2026 10:20 schreef r_one het volgende:
Misleidende TT: zolang je contract vast is, ga je niet opeens meer betalen
En dat dat wel gebeurt zodra je vaste contract is afgelopen, is nou niet bepaald hogere wiskunde. Niveautje "Gras is groen. En water nat" dat artikel![]()
Toen stegen de prijzen veel explosiever. Voorlopig zijn de prijzen vooral niet leuk, nog niet maatschappij ontwrichtend. Hoe langer deze oorlog duurt hoe meer stappen ook dit kabinet zal gaan zetten.quote:
Beetje stichting opendeur doet onderzoek nieuws iddquote:Op zondag 22 maart 2026 10:20 schreef r_one het volgende:
Misleidende TT: zolang je contract vast is, ga je niet opeens meer betalen
En dat dat wel gebeurt zodra je vaste contract is afgelopen, is nou niet bepaald hogere wiskunde. Niveautje "Gras is groen. En water nat" dat artikel![]()
en we blijven klagen stuk bij been, maar wel gewoon netjes blijven betalen als brave burger, das ook typisch nederlanders in een hokjequote:Op zondag 22 maart 2026 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar zit je dan als land op weet ik veel hoeveel gas.. we gooien het vol met beton.
Sorry maar dat zou normaliter tot een opstand leiden.
Wat een slap mak kutland is dit geworden.
Moet je je voorstellen dat Jetten, de klimaatdrammer, straks aan het volk moet gaan vertellen dat de putten in Groningen weer opengaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Daar zit je dan als land op weet ik veel hoeveel gas.. we gooien het vol met beton.
De locals zullen vast heel blij worden daarmee. Een van de vele geneugtes van een onbetrouwbare overheid dat jarenlang mensen in de shit heeft laten zakken.quote:Op zondag 22 maart 2026 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wij danken de VVD.quote:Op zondag 22 maart 2026 12:38 schreef Black_Baron het volgende:
We zijn een continent zonder gas.![]()
[ x ]
Tja, hadden 'we' maar eerder onze afhankelijkheid van olie en gas zoveel mogelijk moeten afbouwen.quote:Op zondag 22 maart 2026 12:38 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Wij danken de VVD dat dat niet meer gebruikt kan worden.quote:Op zondag 22 maart 2026 13:56 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hadden we maar gas in onze bodem..
In verhouding is het natuurlijk niet veel.quote:Op zondag 22 maart 2026 12:38 schreef Black_Baron het volgende:
[ x ]
Ik zie het ook wel gebeuren. Risico van variabel is dat het kan veranderen.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:11 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb momenteel variabel, maar ik zie het wel gebeuren dat de prijzen nog hoger gaan worden, is het nou slim om nu nog een vast contract af te sluiten? ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Dynamisch contract GENOT. Geen boetes allenquote:Op zondag 22 maart 2026 14:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel gebeuren. Risico van variabel is dat het kan veranderen.
Als het niet stijgt voel je je genaaid, niemand heeft een glazen bol, blijft lastig.
Dat geeft wel behoorlijk ruimte om die tijd te gebruiken om meer in hernieuwbaar te investeren.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In verhouding is het natuurlijk niet veel.
Ook als we alle velden open gooien is het over ~15 jaar op zijn we weer terug bij af.
Tja, maar het is hier op FOK hoe de wind staat he. Want het is de schuld van de overheid en van alles en iedereen, maar als je dan zelf wat kunt doen om minder gas dan wel benzine te verbruiken dan worden daar weer alle beren op de weg gezien.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In verhouding is het natuurlijk niet veel.
Ook als we alle velden open gooien is het over ~15 jaar op zijn we weer terug bij af.
leuk voor als je op de niet piekmomenten gebruik kan maken van je stroomquote:Op zondag 22 maart 2026 14:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dynamisch contract GENOT. Geen boetes allen
Maakt geen donder uit. Daar kijk ik nooit naar en alsnog valt het allemaal heel erg meequote:Op zondag 22 maart 2026 15:06 schreef mschol het volgende:
[..]
leuk voor als je op de niet piekmomenten gebruik kan maken van je stroom
Mwah, vooral blij dat (vooralsnog) het hele gedoe m.b.t. gas en benzine een beetje langs ons heen gaat. (al boeit in het geval van zakelijk lease de brandstofprijs ook al niet natuurlijk).quote:Op zondag 22 maart 2026 15:12 schreef Falco het volgende:
Alle mensen met zonnepanelen, warmtepomp en een elektrische auto (al dan niet van de zaak) lachen zich nu de blubber.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |