Goedenavond freon MT6.quote:
Waar gaat het over?quote:
Documentairemaker eist excuses van Ruud de Wild na ‘racistisch’ interview op Radio 2quote:
Duidelijk.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:29 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Documentairemaker eist excuses van Ruud de Wild na ‘racistisch’ interview op Radio 2
woensdag 18 maart 2026 19:51
Ruud de Wild en Lauren Verster moeten openlijk excuses maken voor het radio-interview dat ze begin deze maand hadden op NPO Radio 2. Dat eist de geïnterviewde, Julie Ng. Ze is regisseur van de documentaire ‘Meer dan babi panang’, over de zoektocht van Chinees-Indische Nederlanders naar hun achtergrond.
De makers van de docu willen ook dat Ruud en Lauren naar de film kijken en een nagesprek bijwonen over hoe bepaalde groepen worden benadeeld in de maatschappij. Dat schrijven Ng en haar medemakers in een open brief aan onder meer PowNed (de omroep van Ruud de Wild), de NPO, het Commissariaat voor de Media en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Media.
Volgens Ng hebben Ruud en Lauren met het radio-interview de journalistieke codes van de NPO overtreden. Ze spreken van een ‘racistisch interview’.
Groepsbelediging
De documentairemakers schrijven in de open brief: “In Nederland is het strafbaar om een groep mensen te beledigen vanwege hun ras of afkomst of belachelijk te maken door middel van stereotypen. Juridisch zou dit zelfs kunnen worden aangemerkt als groepsbelediging.”
Ruud zei eerder dat het een “stom interview was, dat we anders hadden moeten doen”. De Radio 2-dj vindt zichzelf echter geen racist, zei hij. Ruud kreeg doodsbedreigingen na het radiogesprek.
Zo kan je het wel stellen ja.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:54 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ruud was een beetje dom begrijp ik.
Hij is wel zo eerlijk om het toe te gevenquote:
Patrick Kicken heeft ook een mening :quote:Op maandag 23 maart 2026 20:02 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Hij is wel zo eerlijk om het toe te geven
Niets nieuws onder de zonquote:Op maandag 23 maart 2026 19:54 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Duidelijk.
Ruud was een beetje dom begrijp ik.
Zou het?quote:
Daar komt iequote:Op maandag 23 maart 2026 20:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zou het?
Volgens mij heb ik deze een hele tijd terug al eens gepost,
en toen was ie even ver
Heeft ie nou zijn eigen flipper eraf gehaaldquote:
Deze hadden we ook al eensquote:Op maandag 23 maart 2026 21:10 schreef drakin het volgende:
Hij is verder gekomen, al helemaal in topic 5698
Staat daar iets leuks op?quote:
Foto is van David Bitton.quote:
Heul nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |