Maar hoe en wat verzuim je te vermelden.quote:Op zondag 5 juli 2026 23:39 schreef de_boswachter het volgende:
Voor de toekomst trekken wij ons eigen plan! Adieu.
Dat ben jij ook niet dus graag zwijgen dan.quote:Op zondag 5 juli 2026 23:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar hoe en wat verzuim je te vermelden.
Roepen vanaf de zijlijn zonder zelf actief te zijn bij een club of in een comissie.
Kansloos.
Niet meer, maar ik kan in ieder geval bewijzen dat ik wel iets betekend heb voor het golfen in Nederland.quote:Op zondag 5 juli 2026 23:49 schreef de_boswachter het volgende:
Dat ben jij ook niet dus graag zwijgen d
En dat waarderen we allemaal maat. Maar dat is nu niets meer waard want de prestaties zijn waar-de-loos van ons Nederlandse golfers. En dat moet beter. Allereerst door NU de juiste keuzes te maken. Maar dan zijn we zo 10 jaar verder. En bedankt!!!!quote:Op zondag 5 juli 2026 23:53 schreef golfer het volgende:
Niet meer, maar ik kan in ieder geval bewijzen dat ik wel iets betekend heb voor het golfen in Nederland.
Wat is nu jouw handicap?quote:Op donderdag 9 juli 2026 10:03 schreef Nijna het volgende:
Ik heb gister zo'n bizar lekkere ronde gelopen voor mijn doen. +8 over 18 holes...
Handicap is gelijk 2 punten gezakt. Doel voor dit jaar bereikt. Nu nog behouden.
Bijna alles lukte, ik heb vrij behoudend gespeeld, blijkbaar werkt dat toch ipv zo ver mogelijk slaan...
Ik word nog wel eens verstandig
Netjes.quote:
The last time Scheffler missed a cut was at the 2022 FedEx St. Jude Championship — 78 events and 1,428 days ago.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:04 schreef mitt het volgende:
En Scottie Scheffler mist de cut sinds een miljoen jaar.
Woods recordhouder met 142 keerquote:Op vrijdag 10 juli 2026 18:09 schreef golfer het volgende:
[..]
The last time Scheffler missed a cut was at the 2022 FedEx St. Jude Championship — 78 events and 1,428 days ago.
quote:The new leader in the category is Matt Fitzpatrick.
He entered the week with 28 consecutive made cuts --
Wint het toernooiquote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:55 schreef golfer het volgende:
Met een ronde in 59 slagen heeft Lars van der Vight vrijdagmiddag geschiedenis geschreven op de HotelPlanner Tour. Het is de laagste ronde ooit van een Nederlander op het tweede niveau van Europa. In de German Challenge maakte hij elf birdies en een eagle voor een ronde in dertien onder par.![]()
"Het ging best goed", reageert Van der Vight met een lach. "Ik was goed van de tee, de ijzers waren echt scherp en de putts gingen erin. Het klinkt makkelijk, maar dat was het ook. Echt niet normaal!" Na de birdie op 12 begon hij erin te geloven dat hij een 59 kon maken. "En toen ik eagle maakte op 15 dacht ik: het kan echt. Maar ik zei er niks over, want ik wilde het niet jinxen."
We proosten er eentje op @golfer vandaag!quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:21 schreef de_boswachter het volgende:
Vandaag terras op bij de club. Denk dat ik voor een Quadrupel ga.
Lief van je.quote:
Beter medicijn is er niet.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Lief van je.![]()
Ik ben net op tijd teruggekeerd om vanaf morgen The Open te kunnen bekijken.
Lekker maat, proficiat! Fijn toernooitje ja The Open. Wie schaar jij onder de topfavorieten?quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Lief van je.![]()
Ik ben net op tijd teruggekeerd om vanaf morgen The Open te kunnen bekijken.
The usual suspect. Scouting, Rory, Tommy enzo.quote:Op woensdag 15 juli 2026 17:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker maat, proficiat! Fijn toernooitje ja The Open. Wie schaar jij onder de topfavorieten?
Dan Brown met zn peuken in de baan topsport genotquote:Op donderdag 16 juli 2026 09:32 schreef de_boswachter het volgende:
We zijn los boys! Net als de broekjes.
Vier dagen gen00000000t
Kunnen eens een golfmeet organiseren om elkaars handicap te beoordelen?quote:Op donderdag 16 juli 2026 17:59 schreef Nijna het volgende:
Ik kijk weinig golf moet ik zeggen. Ik sta liever zelf op de baan...![]()
Mag morgen weer.
quote:Plots ging de beerput open: waarom golflegende Phil Mickelson ook op laatste major van 2026 ontbreekt
Voor het eerst sinds 1990 ontbreken golflegendes Tiger Woods en Phil Mickelson allebei op de 4 majors. De problemen van Woods zijn bekend en onlangs viel ook Mickelson van zijn voetstuk. Zijn naam zal tijdens The Open Championship zo veel mogelijk gemeden worden.
Deze week wordt in Engeland, op de bekende golfbaan van Royal Birkdale, The Open Championship gespeeld, de 4e en laatste golfmajor van het jaar. Zoek op de deelnemerslijst niet naar Phil Mickelson (56), de Amerikaanse golflegende speelt dit jaar voor het eerst sinds 1990 geen enkele major.
Dat heeft geen sportieve reden. Mickelson is een zesvoudige Major-winnaar en heeft voor de meeste majors nog een vrijstelling om elk jaar mee te doen. Maar Mickelson speelde nog maar 1 toernooi dit jaar door een "gezondheidskwestie binnen zijn familie".
Maar de afgelopen weken kwamen andere berichten naar buiten. Een maand geleden kwam naar buiten dat Mickelson geen lid meer was van een privé-golfclub in San Diego na ongewenste avances tegenover een medewerkster van die club.
Herhaaldelijk wangedrag
Dat bericht haalde het deksel van de beerput. Alan Shipnuck, golfjournalist van Skratch Golf, publiceerde daarna een dossier met nog meer ongepast en onzedelijk gedrag van Mickelson.
Het gaat om een resem incidenten waarvan er eentje in het oog springt. Mickelson wordt ervan beschuldigd in 2015 ongewenste toenaderingen te hebben gemaakt tot de vrouw van golfer Pat Perez.
Ashley Perez beschrijft een avond tussen Mickelson, Perez en haar tijdens een golftoernooi in New Jersey. Het drietal dronk samen een glas rode wijn in een villa van Mickelson.
Volgens mevrouw Perez maakt Mickelson expliciete seksuele avances wanneer Pat Perez even naar het toilet is. Hij toont haar een foto van zichzelf in Adamskostuum - erectie incluis - en zegt dat hij zijn deur 's nachts zal openlaten.
Ashley Perez wijst de avances af en vertelde haar man over het incident zodra het toernooi was afgelopen. Pat Perez heeft het incident "onvergeeflijk" genoemd, waarbij het rapport aangeeft dat Mickelson zich meerdere keren verontschuldigd heeft.
Skratch maakte bekend dat Mickelson ook niet meer welkom is in twee andere prestigieuze golfclubs in Californië: de Madison Club en The Bridges. Twee keer was "het persoonlijke gedrag" van Mickelson de reden voor het vertrek.
"Minstens 6 personen die ik heb geïnterviewd voor dit verhaal zeiden iets in de trant van "iemand moet hem stoppen, want hij zal nog mensen pijn doen". En dat is aangekomen bij mij", zegt Shipnuck.
"Elk individueel incident apart had niet tot een artikel geleid, maar door de totaliteit van het wangedrag, is publicatie haast een verplichting als journalist."
Via de advocaat van Mickelson kwam er een reactie. "Sommige van de beschuldigingen die over de heer Mickelson de ronde doen, zijn onjuist, en andere komen terug op fouten die hij al heeft erkend, zowel in het openbaar als privé."
"Het naast elkaar plaatsen van de betwiste beweringen en de beweringen die hij heeft erkend, maakt die niet geloofwaardig. Het draagt juist bij aan een vals en misleidend verhaal."
Mickelson, die eerder deze maand 56 werd, trok zich in februari terug uit de competitie vanwege wat zijn woordvoerders destijds omschreven als een "gezondheidsprobleem in de familie".
Half maart speelde hij zijn enige toernooi van 2026: het LIV Golf-toernooi in Zuid-Afrika, waar hij op een gedeelde 48e plaats eindigde. Een tweede toernooi lijkt er niet meteen aan te komen.
Klinkt wel als een soort: ik bepaal wel ff of je je handicap waard bent, zoiets?quote:Op donderdag 16 juli 2026 21:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kunnen eens een golfmeet organiseren om elkaars handicap te beoordelen?
Lekker golfen en erna lekker zuipen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:01 schreef Nijna het volgende:
[..]
Klinkt wel als een soort: ik bepaal wel ff of je je handicap waard bent, zoiets?
Of is de insteek gewoon een leuk rondje spelen?
Fok knokploeg tegen de greenkeeperquote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker golfen en erna lekker zuipen.
Toch een knappe ronde. Moet een geweldige ervaring zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 17:42 schreef golfer het volgende:
Nevil Ruiter revancheert zich een beetje met een ronde van -2, maar eindigt met een totaal van +4 ver van de cut.
Dat zuipen is niet mijn ding.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 23:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker golfen en erna lekker zuipen.
Echt een matige flikker die Dechambeau. Oven in met die lamlul.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 09:27 schreef Szura het volgende:
Dechambeau cheater, zeker afgekeken van Trump. Misschien kan hij het Witte Huis even naar de toernooileiding laten bellen om de straf terug te laten draaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |