Dat bedoel ikquote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben vast mensen op kantoor zitten die dit hebben uitgerekend.
Ik denk dat AH veel spreiding wil. Dat ze dit voor lief nemen dat er geen andere keten is. Ik heb hier binnen een kilometer een stuk of 10 filialen. Ik geloof echt niet dat die allemaal winstgevend zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat onze AH nog bestaat vind ik overigens een godswonder, hij is vrij klein, heeft geen heel breed assortiment maar het voornaamste is dat het daar altijd heel rustig is en dat hoor ik ook van andere mensen die op andere tijdstippen boodschappen doen. Het was eerst een DEEN en is een jaar of 4 geleden AH geworden.
Die gaat premium opzeggen (maar loopt alsnog dan wel voordeel mis), maar gaat die klant dan ook voortaan naar de concurrent?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:41 schreef maily het volgende:
Een van de vele reacties op het nieuws:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/economi(...)-spaarders~a89f53c6/
Dat is een grote klant .... elke twee weken een boekje vol ....
Uit mijn bericht van #205:quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat premium opzeggen (maar loopt alsnog dan wel voordeel mis), maar gaat die klant dan ook voortaan naar de concurrent?
Ik vind het geschreeuw om vrij weinig. Alsof mensen ineens groot onrecht wordt aangedaan.
Wat mis ik?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:48 schreef maily het volgende:
[..]
Uit mijn bericht van #205:
[ afbeelding ]
Met premium blijf je sparen net als voorheen neem ik aan?quote:
Dubbele zegels voor elke 2 euro, waar het nu voor elke euro is.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 17:00 schreef maily het volgende:
[..]
Met premium blijf je sparen net als voorheen neem ik aan?
Dus dubbele zegels voor één euro per stuk? Of wordt dat ook gehalveerd?
Tuurlijk gaat 'ie niet naar de concurrent. Een klant die elke 2 weken een boekje vol heeft, is het type klant dat bij een andere winkel niet alles kan vinden wat hij wil.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die gaat premium opzeggen (maar loopt alsnog dan wel voordeel mis), maar gaat die klant dan ook voortaan naar de concurrent?
Ik vind het geschreeuw om vrij weinig. Alsof mensen ineens groot onrecht wordt aangedaan.
dat is gewoon gestoord imho, elke 2 weken een boekje vol, dan heb je een heel weeshuis ofzoquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:41 schreef maily het volgende:
Een van de vele reacties op het nieuws:
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/economi(...)-spaarders~a89f53c6/
Dat is een grote klant .... elke twee weken een boekje vol ....
250 euro per week, gezin waarin wordt gerookt en gedronken… Dat lukt wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is gewoon gestoord imho, elke 2 weken een boekje vol, dan heb je een heel weeshuis ofzo
Tabak mag al een hele tijd niet meer verkocht worden in de supermarkt, dus dat zal het niet zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:37 schreef Lienekien het volgende:
250 euro per week, gezin waarin wordt gerookt en gedronken… Dat lukt wel.
Ik heb mezelf verraden als niet-roker.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:40 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Tabak mag al een hele tijd niet meer verkocht worden in de supermarkt, dus dat zal het niet zijn
Ik rook ook niet, maar ik leef niet onder een steenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb mezelf verraden als niet-roker.
Oi. Ik wist het wel, maar ik stond er niet bij stil.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:51 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik rook ook niet, maar ik leef niet onder een steen
https://www.nvwa.nl/onder(...)od-supermarkt-horeca
https://eenvandaag.avrotr(...)-voor-verkoop-150913
https://www.rijksoverheid(...)en/roken-ontmoedigen
https://nationale-apothee(...)oop-in-supermarkten/
Enz. Enz.
De koffietafel is vooral weg door corona en de wegwerptoeslag/verbod op wegwerpbekers. Anders waren de losse koffieautomaten nog wel gebleven. En de flink gestegen prijs voor koffie heeft vast ook een rol gespeeld. De oudjes die daar de hele dag hangen en niets kopen deden dat 20 jaar geleden ook al, maar toen waren het andere oudjes. Alle supermarkten richten zich in principe op gezinnen. Die leveren nou eenmaal het meeste geld op, ook dat was 20 jaar geleden al zo.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat 'ie niet naar de concurrent. Een klant die elke 2 weken een boekje vol heeft, is het type klant dat bij een andere winkel niet alles kan vinden wat hij wil.
Prototype AH doelgroep: komt bij AH omdat het assortiment groot is (lees: keuze uit 28 soorten koffiemelk), geeft per relatief kort bezoek relatief veel uit.
Oude omaatjes die een kopje koffie drinken en een rol beschuit, een cake en goedkope pakjes ham kopen, verblijven lang in de winkel en geven weinig uit. En daarom is de koffietafel weg uit de winkel.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je precies zoekt.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
En ik vind de keuze bij AH eigenlijk best wel tegenvallen. Jumbo heeft meer opties en vaak in meer prijsklassen.
Ik overdreef.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:29 schreef AnneX het volgende:
De absurditeit![]()
Prototype AH doelgroep: komt bij AH omdat het assortiment groot is (lees: keuze uit 28 soorten koffiemelk), geeft per relatief kort bezoek relatief veel uit.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De koffietafel is vooral weg door corona en de wegwerptoeslag/verbod op wegwerpbekers. Anders waren de losse koffieautomaten nog wel gebleven. En de flink gestegen prijs voor koffie heeft vast ook een rol gespeeld. De oudjes die daar de hele dag hangen en niets kopen deden dat 20 jaar geleden ook al, maar toen waren het andere oudjes. Alle supermarkten richten zich in principe op gezinnen. Die leveren nou eenmaal het meeste geld op, ook dat was 20 jaar geleden al zo.
En ik vind de keuze bij AH eigenlijk best wel tegenvallen. Jumbo heeft meer opties en vaak in meer prijsklassen. Het C-merk is verdwenen in de meeste productgroepen. Maar dat ligt waarschijnlijk vooral aan de omvang van specifieke winkels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op rookwaren kon je geen koopzegels kopen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb mezelf verraden als niet-roker.
Ik had geen idee. En blij toe.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:42 schreef Donna het volgende:
[..]
En op rookwaren kon je geen koopzegels kopen.
Op alcohol ook niet geloof ik. Nooit op gelet eigenlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had geen idee. En blij toe.
Google zegt nee.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Op alcohol ook niet geloof ik. Nooit op gelet eigenlijk.
Jup. Ik moet zeggen, wij zijn nu 2 weken met 6 personen en we letten er (omdat het vakantie is) niet echt op. Maar het geld vliegt de deur uit bij de supermarkten. Dat kan natuurlijk minder en normaliter doen we dat ook, maar jeetje. Tis allemaal wel duur geworden.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Google zegt nee.
Waarmee het weeshuis alsnog een aannemelijke verklaring wordt.
Babyvoeding tot 6 maanden ook nietquote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Google zegt nee.
Waarmee het weeshuis alsnog een aannemelijke verklaring wordt.
Echt poeder? Wij wachten meestal op een leuke aanbieding van plein en bestellen dan daar een lading sun poeder. Qua blokjes heel lang die van de lidl gebruikt.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 23:14 schreef Hupje het volgende:
Poeh, vaatwas poeder is bij Jumbo echt heel veel duurder geworden. Weet iemand goedkopere opties toevallig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |