Het blijft een wonderlijk voorwerp, die lepel.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De witstaartgnoe leeft voornamelijk op met gras begroeide savannen. De soort is inheems in Zuid-Afrika en is geherintroduceerd in Swaziland en Lesotho. In het natuurlijke verspreidingsgebied werden de aantallen door het IUCN geschat op meer dan 11.000 exemplaren in 2008. Daarnaast komt de soort ook buiten het natuurlijk verspreidingsgebied voor in Namibië, waar deze in privéreservaten worden gehouden. De aantallen werden eveneens in 2008 op circa 7.000 exemplaren geschat. Momenteel komt circa 80% van de wilde exemplaren voor op private gronden en 20% in natuurreservaten.
Nou ik niet hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zijn we elkaar bestoken met feiten en wie de mooiste filosofie uit kan kramen
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het blijft een wonderlijk voorwerp, die lepel.
Niet uitgevonden door één genie met een plan, maar langzaam ontstaan omdat mensen ooit besloten dat hun handen misschien niet alles hoefden te doen. In het begin waren het schelpjes, stukjes hout, of uitgeholde botten. Iemand moet ooit gedacht hebben: als ik hier een klein kuiltje in maak, kan ik soep dragen zonder dat de helft ontsnapt.
Zo werd de lepel geboren, niet uit grootse ambitie, maar uit een praktische vorm van hoop: dat warme dingen beter bij de mond aankomen wanneer je ze onderweg even laat rusten.
Ik vind het een ontroerend idee dat duizenden jaren geleden iemand in stilte een stukje hout uitholde, zonder te weten dat bijna iedereen op aarde dat gebaar ooit zou herhalen.
Sommige uitvindingen veranderen de wereld met lawaai. De lepel deed het met een klein kuiltje.![]()
Nee hoor, maar kennelijk is het normaal om iemand te quoten en dan gewoon totaal over wat anders te beginnen. Dus ik dacht, ik doe mee. En US doet dat ook nuquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het blijft een wonderlijk voorwerp, die lepel.
Niet uitgevonden door één genie met een plan, maar langzaam ontstaan omdat mensen ooit besloten dat hun handen misschien niet alles hoefden te doen. In het begin waren het schelpjes, stukjes hout, of uitgeholde botten. Iemand moet ooit gedacht hebben: als ik hier een klein kuiltje in maak, kan ik soep dragen zonder dat de helft ontsnapt.
Zo werd de lepel geboren, niet uit grootse ambitie, maar uit een praktische vorm van hoop: dat warme dingen beter bij de mond aankomen wanneer je ze onderweg even laat rusten.
Ik vind het een ontroerend idee dat duizenden jaren geleden iemand in stilte een stukje hout uitholde, zonder te weten dat bijna iedereen op aarde dat gebaar ooit zou herhalen.
Sommige uitvindingen veranderen de wereld met lawaai. De lepel deed het met een klein kuiltje.![]()
Helemaal niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
In de ⛺quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal niet.
@:moeraskat en ik liggen gewoon te zoenen onder een dekentje waar verder niemand last van heeft
Heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helemaal niet.
@:moeraskat en ik liggen gewoon te zoenen onder een dekentje waar verder niemand last van heeft
Mij?quote:
Fles is een beetje gevoelig op dit moment en wil gewoon liefde en genegenheid zoals wij dat allemaal verlangen.quote:
Wacht, wat?quote:
vast niet allemaalquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:51 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Fles is een beetje gevoelig op dit moment en wil gewoon liefde en genegenheid zoals wij dat allemaal verlangen.
Behalve jij dan kennelijkquote:
Allemaal netjes gesorteerd op grootte, gewicht, kleur van het glas en netjes genoteerd in excelquote:
Ik zou gewoon toegeven aan dit verlangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:51 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Fles is een beetje gevoelig op dit moment en wil gewoon liefde en genegenheid zoals wij dat allemaal verlangen.
die moet gewoon zn verlies nemen danquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:52 schreef Moeraskat het volgende:
Ik denk dat kater piswoestboos zal worden dan
Kom danquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou gewoon toegeven aan dit verlangen.
Wat let je?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Welnee. Gewoon een beetje zoenen onder het dekentje.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat let je?
Moeraskat is best wel erg knap hoor.
Oh dat weet ik niet eens. Ik mag haar gewoon heel graagquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat let je?
Moeraskat is best wel erg knap hoor.
als je een cijfer mocht geven aan haar zoenkunsten wat zou dat dan zijn?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Welnee. Gewoon een beetje zoenen onder het dekentje.
D’awwwwwquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet eens. Ik mag haar gewoon heel graag
Klopt! En pistache is wakker voel ik.quote:
Wees geen golden retriever maar een leeuw, je leeft maar 1 keer.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet eens. Ik mag haar gewoon heel graag
Ken ik niet maar dat is leuk neem ik aanquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:56 schreef Moeraskat het volgende:
@:Ama murder in a small town is op Netflix
Blop flop blop plok brrrflupquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:55 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt! En pistache is wakker voel ik.
Het is een kriebel veertje dat zich verplaatstquote:
Vind ik van welquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Ken ik niet maar dat is leuk neem ik aan
Lijkt mij echt een bizarre gewaarwording. Vooral als je echt armen en benen voelt bewegen of als je baby de hik heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Het is een kriebel veertje dat zich verplaatst
Ja klopt, is het ook. Bij kitten kon ik zowat haar voet vastpakken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Lijkt mij echt een bizarre gewaarwording. Vooral als je echt armen en benen voelt bewegen of als je baby de hik heeft.
met zoenen? Nee is ook iewllquote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed uiteindelijk schiet je er toch niks mee op
Ik heb liever een nieuw hip krukje van Carice van Houten in huis.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 22:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Lijkt mij echt een bizarre gewaarwording. Vooral als je echt armen en benen voelt bewegen of als je baby de hik heeft.
Ik zit dan ook niet in jouw huis.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb liever een nieuw hip krukje van Carice van Houten in huis.
Je nodigt me nooit meer uit om op je krukjes te komen zitten.quote:
Niet verklappenquote:
Afwijkendquote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:00 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja klopt, is het ook. Bij kitten kon ik zowat haar voet vastpakken.![]()
Maar zover ben ik nu nog niet met Pistache
Liever een voet dan een gezicht. Lijkt me vet engquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:05 schreef Ygritte het volgende:
[..]Of als je ineens een voetafdruk door je buik heen ziet. Beetje lekker afzetten
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Liever een voet dan een gezicht. Lijkt me vet eng
Oh ja, jij vond pols potten leukquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb liever een nieuw hip krukje van Carice van Houten in huis.
Den tijd huppelt langzaam maar onverbiddelijk voort, maar ik vond je wel supermooi hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:04 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je nodigt me nooit meer uit om op je krukjes te komen zitten.
Dat doen ‘ze’ toch over het algemeen niet? Ik vind die 4d echo’s ook altijd een beetje mehhhh. Neg alsof je een slecht afgegoten rubberen kind hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Liever een voet dan een gezicht. Lijkt me vet eng
Vondquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Den tijd huppelt langzaam maar onverbiddelijk voort, maar ik vond je wel supermooi hoor.
Of als je eens behalve je partner ook je moeder mee wil nemen. Want dat mag tegenwoordig niet meerquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dat doen ‘ze’ toch over het algemeen niet? Ik vind die 4d echo’s ook altijd een beetje mehhhh. Neg alsof je een slecht afgegoten rubberen kind hebt.
Ik snap best dat je wil zien hoe je baby eruit ziet, maar toch…
Serieus?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:11 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of als je eens behalve je partner ook je moeder mee wil nemen. Want dat mag tegenwoordig niet meer
Nee joh!quote:
Ja, je mag maar 1 persoon meenemen. Daarom doen we voor m’n schoonmoeder een pretecho… want ja, is maar de vraag of ze de geboorte gaat halen.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja, je mag maar 1 persoon meenemen. Daarom doen we voor m’n schoonmoeder een pretecho… want ja, is maar de vraag of ze de geboorte gaat halen.![]()
Je smaak mag veranderen ja.quote:
Hoezo dat? Ik ben bij een van m’n neefjes meegeweest bij de geslachtsbepalende echo. Zag binnen 2 seconden wat het werdquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:11 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of als je eens behalve je partner ook je moeder mee wil nemen. Want dat mag tegenwoordig niet meer
Ja nu hoef ik het niet meer te kijken.quote:
Learning all the timequote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
ik ga ook maar eens eronder, weer nieuwe dingen geleerd, trots op jullie
Ahhhquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja, je mag maar 1 persoon meenemen. Daarom doen we voor m’n schoonmoeder een pretecho… want ja, is maar de vraag of ze de geboorte gaat halen.![]()
Ja iemand mag wel mee. Maar niet meer dan 1 persoon.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:14 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ik ben bij een van m’n neefjes meegeweest bij de geslachtsbepalende echt. Zag binnen 2 seconden wat het werd![]()
Volgens mij was die wel extra en niet binnen de reguliere aanbod dus misschien dat het dan anders is?
Wat mij tegenstaat is dat ik een pot/stoel/ding/vaas van ze koop en een maand later zie ik het te koop voor 10 procent van die prijs, wel nep dan maar tochquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:12 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Nee joh!
Ik vind alleen niet alles van ze mooi. Vooral de over kleurig yvon jaspers gekkige dingen niet zo.
We hopen op het bestequote:
Ik vond het wel fijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:13 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Je smaak mag veranderen ja.ik ben dat godzijdank nog niet.
WAT?!quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja nu hoef ik het niet meer te kijken.
Straks ga je me ook nog vertellen dat de Titanic gezonken is
De kwantum heeft daar een handje vanquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat mij tegenstaat is dat ik een pot/stoel/ding/vaas van ze koop en een maand later zie ik het te koop voor 10 procent van die prijs, wel nep dan maar toch
Ik dat heb ik gemerkt destijds jaquote:
NEE WAT DOE JEquote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:17 schreef Ygritte het volgende:
[..]
De kwantum heeft daar een handje vanDie hele winkel staat vol met design rip offs.
Ik heb mij trouwens voor het eerst er ook schuldig aan gemaakt. Ik heb een replica tom dixon melt op ali gekocht
Dit klopt, wel laatst iets bij de Kwantum gekocht waar ik verliefd op was, fuckers.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 23:17 schreef Ygritte het volgende:
[..]
De kwantum heeft daar een handje vanDie hele winkel staat vol met design rip offs.
Ik heb mij trouwens voor het eerst er ook schuldig aan gemaakt. Ik heb een replica tom dixon melt op ali gekocht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |