abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 15:57:59 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220331900
Dan vraag ik me af hoelang het zou duren dat we weer dingen gaan gebruiken die voor het internet tijdperk bestond

Pizza bestellen:

Gedaan met enkele klikken op thuisbezorgd app

Weer telefonisch met de vaste lijn naar de zaak bellen met je bestelling. En dan een eng gesprek aan gaan.

Terug de fax van op zolder halen?

Terug naar de bank om een factuur te betalen.

Niets op TV. Wat nu? Boek lezen ? Op cafe gaan?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220331945
Ik bestel de laatste tijd vaak eten telefonisch. Is ook beter, want restaurants betalen dan geen flinke vergoeding aan Thuisbezorgd.

Maar je zou dan geen geld meer hebben om eten te bestellen, want dit zou zorgen voor de grootste economische crisis die de wereld ooit heeft gekend.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220332042
Dan is de complete samenleving ontwricht op elk denkbaar gebied.
pi_220332084
Geen idee hoe het tegenwoordig zit, maar als vroeger ergens in een land (ook in Amerika) internet uitviel, dan draaide internet in de rest van de wereld nog wel gewoon door.
pi_220332151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Geen idee hoe het tegenwoordig zit, maar als vroeger ergens in een land (ook in Amerika) internet uitviel, dan draaide internet in de rest van de wereld nog wel gewoon door.
Dat was in de tijd voordat bijna alles afhankelijk was van de amerikaanse techreuzen zoals amazon en microsoft.
pi_220332155
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken. Afgezien van internetbankieren dan, maar je kunt nog steeds gewoon betalen in winkels. Contant of met pinpas.
Mijn vaste lasten worden automatisch afgeschreven en ik bestel nooit eten en laat ook nooit boodschappen thuisbezorgen.

Ik zal me niet vervelen. Boeken genoeg hier.
Of films. Of muziek. Of vrienden.
pi_220332282
Als het internet uitvalt komen potloodventers dan weer terug? Die zitten nu allemaal in Roblox ofzo.
pi_220332562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken.
Hoe denk je dat communicatie met de banken en betaalproviders gedaan wordt? Dat gebeurt niet per postduif.
pi_220332582
Zou enorm veel rust geven voor de mens, zoveel is zeker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 18:04:05 #10
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220332989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Hoe denk je dat communicatie met de banken en betaalproviders gedaan wordt? Dat gebeurt niet per postduif.
Moeten banken weer cheques/betaalkaarten naar hun klanten gaan versturen.
  FOK!Fotograaf vrijdag 13 maart 2026 @ 18:06:32 #11
364681 over_hedge
pi_220333015
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 15:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Op cafe gaan?
Wat ga je op het cafe doen? Ik zou zelf er voor kiezen om binnen te gaan zitten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 18:09:10 #12
483584 incel
they/them
pi_220333046
Sowieso internet :') Ooit echt een mooie plek om weg te gaan en nu is het helemaal verkankert :') Smartphones :') domme mensen die op internet zitten :') Internet was veel toffer toen het nog iets was voor nerds en normies alleen nog maar net wisten hoe MSN en partyflock werkte en zo :')
  vrijdag 13 maart 2026 @ 18:12:03 #13
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220333073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 18:06 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat ga je op het cafe doen? Ik zou zelf er voor kiezen om binnen te gaan zitten.
Fok.be is al tijden stuk volgens mij dus.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220333509
Heerlijk rustig. :)
  vrijdag 13 maart 2026 @ 18:55:21 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220333566
Vissen!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220336533
We kunnen het binnenkort de Russen vragen. Die hebben al dagen geen internet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220336983
Motorcrossen in de bossen
  zaterdag 14 maart 2026 @ 09:10:23 #18
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220337575
Als internet eruit ligt voor een aantal maanden zijn de gevolgen voor de economie groot.

Online bankieren stopt
Pin betalingen en mobile betalingen uiteraard.
Webshops vallen weg, sommige hebben niet eens meer een fysieke winkel. Dan zou je nog kunnen bestellen via de vaste lijn, als je tenminste weet wat het assortiment is, of je krijgt ineens folders. Indien ze wel bij het klantenbestand kunnen. :D

Beurzen kunnen tijdelijk sluiten.


Ik kan prima leven als ik nu ons internet afsluit. Het enige wat rot is, is het doen van betalingen. Maar dat zou je ook elders kunnen doen waar wel internet is.
Vermaken kunnen we ons hier prima zonder internet. Ja, het is even wennen natuurlijk.

Heel Nederland zonder internet of wereldwijd zou wel problematisch kunnen worden.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220337643
Als internet er maanden uit ligt dan hebben we een serieus probleem.
Niet meer bestellen kunnen via thuisbezorgd is dan nog wel het minste probleem
  zaterdag 14 maart 2026 @ 09:29:10 #20
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_220337718
Ik heb Wikipedia offline op mijn telefoon staan. Genoeg te lezen dus. (8>
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_220337727
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:10 schreef Moeraskat het volgende:
Als internet eruit ligt voor een aantal maanden zijn de gevolgen voor de economie groot.

Online bankieren stopt
Pin betalingen en mobile betalingen uiteraard.
Webshops vallen weg, sommige hebben niet eens meer een fysieke winkel. Dan zou je nog kunnen bestellen via de vaste lijn, als je tenminste weet wat het assortiment is, of je krijgt ineens folders. Indien ze wel bij het klantenbestand kunnen. :D

Beurzen kunnen tijdelijk sluiten.


Ik kan prima leven als ik nu ons internet afsluit. Het enige wat rot is, is het doen van betalingen. Maar dat zou je ook elders kunnen doen waar wel internet is.
Vermaken kunnen we ons hier prima zonder internet. Ja, het is even wennen natuurlijk.

Heel Nederland zonder internet of wereldwijd zou wel problematisch kunnen worden.
Neem maar 1 voorbeeld he?
Stel je bent een bedrijf met webshop, en je wil folders. Hoe denk je dat te gaan regelen?
Dan moet je ergens heen rijden, de folder bespreken, er weer heen om controleren.
De bestanden op stick zetten en drukkers bellen, daar weer bespreken en controleren.
Bellen naar de post die de folders komt ophalen en bezorgen.
Alleen 15miljoen mensen hangen met die bedrijven aan de telefoon (als mobiel netwerk uberhaubt blijft werken zonder www)
Vakman pur sang
pi_220337781
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat was in de tijd voordat bijna alles afhankelijk was van de amerikaanse techreuzen zoals amazon en microsoft.
surprise surprise: amerikaanse techreuzen zitten niet alleen in amerika...
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220337786
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:18 schreef cinderloom het volgende:
Als internet er maanden uit ligt dan hebben we een serieus probleem.
Niet meer bestellen kunnen via thuisbezorgd is dan nog wel het minste probleem
dit ook
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 09:55:57 #24
18653 crew  D.
pi_220337852
Thuisbezorgd? Een beller is sneller.

Nog nooit gebruikt dus :N
pi_220343010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken.
Deepweb is onderdeel van internet dus nee, vergeet het maar :N

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2026 19:33:31 ]
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 19:36:46 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_220343088
grote paniek
pi_220343092
Soms moet ik nadenken wat ik allemaal deed op een dag toen er nog geen internet was :D vooral veel tv kijken, spelen op mijn NES en buiten spelen *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220343176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 19:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Deepweb is onderdeel van internet dus nee, vergeet het maar :N
Geen idee wat ik hier las. Heb echt nog nooit gehoord van Deepweb.
pi_220343231
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:55 schreef D. het volgende:
Thuisbezorgd? Een beller is sneller.

Nog nooit gebruikt dus :N
bellen en dan verstaan ze je niet omdat ze geen nederlands meer spreken, ben je niet sneller dan thuisbezorgd hoor
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220343326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geen idee wat ik hier las. Heb echt nog nooit gehoord van Deepweb.
Je bent echt niet de enige. Meeste mensen denken dat het internet alleen maar dat is waar ze 'zichtbaar' naartoe kunnen browsen (WWW). Schrik niet: dat is maar 10% van het internet.

Elektronisch betalen (en allerlei andere services) gaat tussen servers die compleet afgeschermd zijn van het WWW maar wel over dezelfde infrastructuur van 'het internet' gaat. 't Is niet dat de banken een aparte kabel hebben om jouw virtuele centen op de plaats van bestemming te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2026 19:57:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')