Dat was in de tijd voordat bijna alles afhankelijk was van de amerikaanse techreuzen zoals amazon en microsoft.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Geen idee hoe het tegenwoordig zit, maar als vroeger ergens in een land (ook in Amerika) internet uitviel, dan draaide internet in de rest van de wereld nog wel gewoon door.
Hoe denk je dat communicatie met de banken en betaalproviders gedaan wordt? Dat gebeurt niet per postduif.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken.
Moeten banken weer cheques/betaalkaarten naar hun klanten gaan versturen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoe denk je dat communicatie met de banken en betaalproviders gedaan wordt? Dat gebeurt niet per postduif.
Wat ga je op het cafe doen? Ik zou zelf er voor kiezen om binnen te gaan zitten.quote:
Fok.be is al tijden stuk volgens mij dus.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 18:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat ga je op het cafe doen? Ik zou zelf er voor kiezen om binnen te gaan zitten.
Neem maar 1 voorbeeld he?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:10 schreef Moeraskat het volgende:
Als internet eruit ligt voor een aantal maanden zijn de gevolgen voor de economie groot.
Online bankieren stopt
Pin betalingen en mobile betalingen uiteraard.
Webshops vallen weg, sommige hebben niet eens meer een fysieke winkel. Dan zou je nog kunnen bestellen via de vaste lijn, als je tenminste weet wat het assortiment is, of je krijgt ineens folders. Indien ze wel bij het klantenbestand kunnen.![]()
Beurzen kunnen tijdelijk sluiten.
Ik kan prima leven als ik nu ons internet afsluit. Het enige wat rot is, is het doen van betalingen. Maar dat zou je ook elders kunnen doen waar wel internet is.
Vermaken kunnen we ons hier prima zonder internet. Ja, het is even wennen natuurlijk.
Heel Nederland zonder internet of wereldwijd zou wel problematisch kunnen worden.
surprise surprise: amerikaanse techreuzen zitten niet alleen in amerika...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat was in de tijd voordat bijna alles afhankelijk was van de amerikaanse techreuzen zoals amazon en microsoft.
dit ookquote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:18 schreef cinderloom het volgende:
Als internet er maanden uit ligt dan hebben we een serieus probleem.
Niet meer bestellen kunnen via thuisbezorgd is dan nog wel het minste probleem
Deepweb is onderdeel van internet dus nee, vergeet het maarquote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken.
Geen idee wat ik hier las. Heb echt nog nooit gehoord van Deepweb.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Deepweb is onderdeel van internet dus nee, vergeet het maar
bellen en dan verstaan ze je niet omdat ze geen nederlands meer spreken, ben je niet sneller dan thuisbezorgd hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:55 schreef D. het volgende:
Thuisbezorgd? Een beller is sneller.
Nog nooit gebruikt dus
Je bent echt niet de enige. Meeste mensen denken dat het internet alleen maar dat is waar ze 'zichtbaar' naartoe kunnen browsen (WWW). Schrik niet: dat is maar 10% van het internet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee wat ik hier las. Heb echt nog nooit gehoord van Deepweb.
Daar is nog niet alles afhankelijk van internet, bij grote stroomstoringen of Internet storingen zullen 3e wereld landen ook veel minder last van hebben dan 1e wereld landen.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:18 schreef Edding345 het volgende:
Ze overleven ook in Iran zonder internet dit is echt een gen z gelul
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:20 schreef Hiddendoe het volgende:
Volgens mij heeft elektronisch betalen niet zoveel met internet te maken. Afgezien van internetbankieren dan, maar je kunt nog steeds gewoon betalen in winkels. Contant of met pinpas.
Is dat dan geen interne netwerkverbinding? En hoe zit dat dan met ziekenhuizen en geheime diensten?quote:Op maandag 16 maart 2026 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Zonder internet kunnen de meeste winkelketens de deuren sluiten. De kassasystemen zijn rechtstreeks via internet met de server verbonden. Je kunt dus ook niet contant betalen als het internet uitvalt.
Volgens mij heb jij het hier over een stroomstoring.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]![]()
Zonder internet kunnen de meeste winkelketens de deuren sluiten. De kassasystemen zijn rechtstreeks via internet met de server verbonden. Je kunt dus ook niet contant betalen als het internet uitvalt.
Nee, alles gaat via internet. Ook ziekenhuizen zeggen geplande afspraken af. Je moet je afvragen of er überhaupt telefonieverkeer of tv is. Ook dat gaat respectievelijk over VoIP en multicast.quote:Op maandag 16 maart 2026 20:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Is dat dan geen interne netwerkverbinding? En hoe zit dat dan met ziekenhuizen en geheime diensten?
Dan ben je verder van huis. Na enkele uren gaat er miljarden aan gekoelde producten als voedsel en medicijnen naar de stort.quote:Op maandag 16 maart 2026 20:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het hier over een stroomstoring.
Zonder internet ook geen hoeflation.quote:Op maandag 16 maart 2026 23:33 schreef SemperLibertas het volgende:
Dat zou betekenen dat je dan als Fokker irl met mensen moet gaan praten(!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |