abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220340473
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 13:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Maar je moet niet doen alsof Israel degene is die de oorlogen voort, alsof het een moordlustig volk is.
Dan ben je toch echt niet neutraal.
Er staat ‘onder andere vanwege de oorlogen die Israël voert’. Lijkt me gewoon feitelijk juist, Israël voert toch ook oorlogen?
pi_220340573
twitter

Je verwacht het niet he.
pi_220340593
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 13:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Er staat ‘onder andere vanwege de oorlogen die Israël voert’. Lijkt me gewoon feitelijk juist, Israël voert toch ook oorlogen?
Haat tegen Joden o.a. om de oorlogen die Israel voert. Dus er is nog meer.
En daarom krijgen ze haatreacties van mensen die de Palestijnen in Gaza steunen.

Israel is een oorlogsvoerder.
Palestina slachtoffer, geen negatief woord over.

Israel voert oorlog om 7 oktober en de vele aanslagen die ze al hebben moeten incasseren, die is helemaal niet de aanjager.

Hou het gewoon op een oorlog tussen 2 landen als je het tegen kinderen hebt nu wijs je met de vinger naar 1 land en is maak je ze wijs dat het heel logisch is dat er synagoges en scholen aangevallen worden.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:04:15 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220340923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 14:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Je verwacht het niet he.
Tja, hier kun je op wachten. Er is niets neutraals aan de NOS, die hebben duidelijk een eigen agenda.

Maar dat wil er bij sommigen niet in.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:14:27 #255
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220341002
quote:
[ x ]

Je verwacht het niet he.
Tja, bij de NOS (en bij dit geldt ook voor veel andere media) zal men selecteren op veel (jonge) mensen die in meer of mindere mate bepaald gedachtegoed omarmen en tevens een flinke lading 'diversiteit' natuurlijk. Dat zal geheid op zulke redacties voor een giftige red–green alliance zorgen, die zichzelf naar de buitenwereld toe als neutraal en objectief presenteert.

En als je denkt dat dit nu al erg is, moet je nagaan hoe dit over enkele decennia is. Dat gaat helaas alleen maar erger worden en het gedeelte met een migratieachtergrond uit Islamitische landen zal alleen maar zijn toegenomen.

Als je ook ziet hoe die Islamitische vrouw zich kleed, volledig in ingewikkeld in een gewaad met alleen het gezicht dat te zien is. Dan denk je toch ook wat doet zo iemand hier? Ga in een Islamitisch land wonen of pas je aan en draag Westerse kleding.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220341063
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 12:56 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Wat is er niet neutraal aan?
Het is bewust zo vaag mogelijk verwoord, maar er word wel een bepaalde richting op geduwd. Het land steunen? Waarin, bestaansrecht? Of bedoelen ze de oorlog tegen Iran? Steunen ze Israël in het zichzelf verdedigen, of in de flopshow die deze oorlog heet?

Zoals het nu staat gaat het toch echt richting "eigen schuld" en je weet dat dit soort berichten nooit maar dan ook nooit geplaatst zullen worden als het geen joden maar moslims waren. Logisch ook, want ook dan is het complete quatsch. Zoveelste "bijzondere" verslaggeving vanuit de NOS.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2026 15:33:39 ]
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 15:21:57 #257
236264 crew  capricia
pi_220341083
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is bewust zo vaag mogelijk verwoord, maar er word wel een bepaalde richting op geduwd. Het land steunen? Waarin, bestaansrecht? Of bedoelen ze de oorlog tegen Iran? Steunen ze Israël in het Zichzelf verdedigen, of in de flopshow die deze oorlog heet?

Zoals het nu staat gaat het toch echt richting "eigen schuld" en je weet dat dit soort berichten nooit maar dan ook nooit geplaatst zullen worden als het geen joden maar moslims waren. Logisch ook, want ook dan is het complete quatsch. Zoveelste "bijzondere" verslaggeving vanuit de NOS.
Als je het eenmaal ziet, kun je het nooit meer ontzien.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:22:44 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220341088
quote:

[..]
Het is bewust zo vaag mogelijk verwoord, maar er word wel een bepaalde richting op geduwd. Het land steunen? Waarin, bestaansrecht? Of bedoelen ze de oorlog tegen Iran? Steunen ze Israël in het Zichzelf verdedigen, of in de flopshow die deze oorlog heet?

Dit inderdaad. Prima verwoord.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220341125
quote:

[..]

quote:

[..]

Dat idd.
pi_220341148
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je het eenmaal ziet, kun je het nooit meer ontzien.
Het zaadje is gepland.
Zelfs al zouden ze een rectificatie doen dan nog blijft dit wel hangen bij veel mensen.
pi_220341264
quote:
[ x ]

Je verwacht het niet he.
Wat is hier raar aan? Dit klopt gewoon.

Gisteren ook weer een aanslag op een synagoge in Michigan door iemand die familieleden was verloren door luchtaanvallen van Israël op Libanon. Ontkennen dat haat richting joden deels komt door de acties van Israël in het Midden Oosten is je kop in het zand steken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:44:04 #262
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220341289
quote:

[..]

Het is een instagram post voor kinderen, daarom is het eenvoudig opgeschreven.
Als neutrale, beide kanten zijn verkeerd, lezer zie ik een objectieve, doch versimpelde, verklaring.

De reacties hier zijn vooral de pro-Israel club die boos is omdat Israel genoemd wordt, en de anti-moslim club die boos is omdat de moslims niet de schuld krijgen.
pi_220341306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:44 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Als neutrale, beide kanten zijn verkeerd, lezer zie ik een objectieve, doch versimpelde, verklaring.

De reacties hier zijn vooral de pro-Israel club die boos is omdat Israel genoemd wordt, en de anti-moslim club die boos is omdat de moslims niet de schuld krijgen.
Zo neutraal ben je dus niet.

En ook heel typerend voor de tijd waar we in leven. Ik maak een opmerking over de verwoordingen en vooral kleur van een nieuwsbericht, dus ben ik pro israel en anti moslims. Te treurig.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2026 15:49:55 ]
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:50:08 #264
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220341336
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo neutraal ben je dus niet.

En ook heel typerend voor de tijd waar we in leven. Ik maak een opmerking over de verwoordingen van een nieuwsbericht, dus ben ik pro israel en anti moslims. Te treurig.
Ja hoor, het gaat meteen weer over jou :')

Waarom voel jij je aangesproken als ik mijn kijk geef op de algemene tendens in dit topic?
pi_220341338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:50 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Ja hoor, het gaat meteen weer over jou :')

Waarom voel jij je aangesproken als ik mijn kijk geef op de algemene tendens in dit topic?
Je quote mij barry.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 15:52:28 #266
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220341351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je quote mij barry.
En ik reageer daar op in de eerste alinea.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:02:47 #267
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220341431
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Gisteren ook weer een aanslag op een synagoge in Michigan door iemand die familieleden was verloren door luchtaanvallen van Israël op Libanon. Ontkennen dat haat richting joden deels komt door de acties van Israël in het Midden Oosten is je kop in het zand steken.
Dit is een quasi rechtvaardiging. Bizar.

Mogen Israëliërs die hun familieleden verliezen vanwege het aanhoudende terreur van de Palestijnen ook een aanslag gaan plegen bij een moskee in het Westen? En dan ook nog wetende dat Israël slechts reageert op het terreur van de Palestijnen die keer op keer de aanstichters zijn.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:07:37 #268
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220341477
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Mogen Israëliërs die hun familieleden verliezen vanwege het aanhoudende terreur van de Palestijnen ook een aanslag gaan plegen bij een moskee in het Westen? En dan ook nog wetende dat Israël slechts reageert op het terreur van de Palestijnen die keer op keer de aanstichters zijn.
Nee dat kan echt niet. Islamofobie enzo.
pi_220341527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd is het een excuus om de al veel langer bestaande jodenhaat te legitimeren. Synagogen en joodse scholen waren al ver voor 7 oktober zwaarbewaakte vestingen. De NOS doet hier aan victim blaming terwijl het werkelijk gaat om een eeuwenoude haat die terug te leiden is naar de kernteksten van de islam.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:19:38 #270
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220341564
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:15 schreef RotatoR het volgende:
terwijl het werkelijk gaat om een eeuwenoude haat die terug te leiden is naar de kernteksten van de islam
Dat is te kort door de bocht, die haat is er bij christenen net zo goed, onder andere vanwege de dood van Jezus
Matteüs 27:24–25
pi_220341567
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Mogen Israëliërs die hun familieleden verliezen vanwege het aanhoudende terreur van de Palestijnen ook een aanslag gaan plegen bij een moskee in het Westen?
Gezien het grote verschil in aantal slachtoffers tussen de twee en het grote machtsverschil zou het wat vreemder zijn, maar ook dat zou niet verbazingwekkend zijn nee.

quote:
En dan ook nog wetende dat Israël slechts reageert op het terreur van de Palestijnen die keer op keer de aanstichters zijn.
Jij weet ook wel dat het gecompliceerder ligt dan dat. Nou ja, jij misschien niet, maar de meeste mensen wel.
pi_220341577
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zoals al eerder gezegd is het een excuus om de al veel langer bestaande jodenhaat te legitimeren. Synagogen en joodse scholen waren al ver voor 7 oktober zwaarbewaakte vestingen. De NOS doet hier aan victim blaming terwijl het werkelijk gaat om een eeuwenoude haat die terug te leiden is naar de kernteksten van de islam.
Er wordt duidelijk gezegd deels, onder andere etc. Nergens staat dat de haat alleen maar daardoor komt.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:26:58 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220341613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Gezien het grote verschil in aantal slachtoffers tussen de twee en het grote machtsverschil zou het wat vreemder zijn, maar ook dat zou niet verbazingwekkend zijn nee.
Dat is dan erg raar.

Je vindt het schijnbaar dus acceptabel of in elk geval begrijpelijk als mensen die zelf ergens een slachtoffer van worden in een ander deel van de wereld, jegens met die niets te maken hebben met die situatie, hun woede en haat gaan botvieren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat het gecompliceerder ligt dan dat. Nou ja, jij misschien niet, maar de meeste mensen wel.
Nee hoor, ik houd mij aan de historisch feitelijke realiteit, die gelukkig erg goed gedocumenteerd is. Helaas wordt deze door sommigen structureel genererend omdat het niet past in een pro-Palestijns/anti-Westers en/of Islamofilisch wereldbeeld.
pi_220341620
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Er wordt duidelijk gezegd deels, onder andere etc. Nergens staat dat de haat alleen maar daardoor komt.
Waarom word er dan alleen maar Israel genoemd? Zeg er dan niks over.
Of verwacht jij dat kinderen allemaal even gaan googelen om de rest erbij van het o.a en deels erbij te zoeken.

Ze hadden gewoon moeten zeggen een oorlog die over en weer gaat, dan pas ben je neutraal en daar gaat het mij om.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:30:23 #275
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220341648
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 15:44 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Dus als je een aanslag op een synagoge en Joodse school bespreekt en aangeeft dat dit uit een bepaalde bevolkingshoek komt ben je pro Israel en anit-moslim? Ja, koekkoek frusty de clown. Dat is wel heel makelijk mensen in een bepaalde hoek wegzetten
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')