abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220328575
Het zal je wellicht niet ontgaan zijn:

‘Deze voor je’: man met ‘godcomplex’ pikt afwijzing niet in First Dates, maar daarna wordt het nog gekker!

Een opmerkelijk fragment uit het NPO 3-programma First Dates heeft in korte tijd 4,6 miljoen views getrokken. Lineke probeert de irritant zelfgenoegzame Jack vriendelijk af te wijzen, maar hij zit daar niet op te wachten. En online wordt het nog veel eigenaardiger.

Het kan haast niet echt zijn. Dat gevoel bekruipt je als kijker al wanneer Jack (24) uit Veenendaal in de eerste seconde een afbeelding toont van Thomas de stoomlocomotief. De tekenfilmfiguur is het ultieme rolmodel, betoogt Jack. Hij komt altijd op tijd en weet zijn ‘lading’ elke keer te bezorgen.

Zo gaat Jack ook door het leven. De ‘kernprocesverbeteraar’ spreekt in zinnen die uit psychologieboeken lijken te komen, alsof hij opzettelijk irritant wil zijn. Hij vraagt de barman om een drankje dat duidelijk te chic is voor de simpele tv-bar, waarna hij vertelt kinderen te willen met het oog op zijn bloedlijn. En een bedrijvenimperium.

„Dan kan ik de wereld van mij maken”, zegt hij. „Onsterfelijkheid, dat is wat ik wil.” Alleen het ‘vrouwtje’ ontbreekt nog. Dat is mogelijk kunststudent Lineke (22) uit Amsterdam, met wie hij is gematcht. Zij wordt getrakteerd op zijn gladste toespelingen.

„Dat ziet er goed uit”, zegt ze, doelend op het diner. „Het eten ook”, grapt Jack, alsof het eerder om haar ging. Veganist Lineke blijkt een uitbundige lach te hebben, die ze niet kan bedwingen als fanatiek biefstuketer Jack haar met een rijstkorrel vergelijkt.

Hij zegt iets over rijstplanten die afwijkende korrels afstoten en vindt haar zo’n eigenzinnig korreltje. Lineke plast bijna in haar broek van het lachen. „Ik heb een godcomplex, ik vind mezelf fantastisch”, zegt Jack even later. Lineke lacht weer, maar hij lijkt serieus. Allerlei vrienden uit zijn jeugd zijn nu arm, werkeloos of zitten vast, stelt hij. Maar Jack floreert. „Ik ben best wel vol van mezelf.”

Ben je gek !?

Zo iemand laat zich niet zomaar afwijzen. Hij geeft haar zijn nummer, dan kan zij hem appen en zien ze waar het schip strandt, stelt hij voor bij het beslismoment. Maar Lineke hoeft zijn nummer niet. „Even goede vrienden, dat sowieso”, zegt Lineke. „Nee, dat niet”, reageert Jack meteen.

„Je geeft me je nummer niet. (...) Nee is nee. Welkom in het echte leven. Ga mij niet afwijzen en dan zeggen ‘even goede vrienden’. Deze voor je”, zegt hij met zijn middelvinger omhoog. Het klinkt gespannen, maar Lineke komt ondertussen niet meer bij van het lachen. Jack zoekt toch ook iets anders, zegt hij.

Bron

Wat een losgeslagen compleet-idioot :') Zou mij hartstikke doodschamen.
Maar goed wat ik zou doen boeit natuurlijk niet. Je zal zo maar op televisie komen en de krant halen met je rare gedrag. :') :N Heb de aflevering gezien en de vele reacties op SM. Velen geven hem gelijk maar ik vind zijn reactie toch wel erg treurig. Neem je 'verlies' en ga niet zo gestoord zitten doen.
Ook in moeilijke tijden.
  roze vrijdag 13 maart 2026 @ 09:48:09 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220328584
Kreeg beetje het gevoel dat ze elkaar al kennen. Zou niet de eerste, tweede of derde keer zijn dat bekenden meedoen en elkaar als voorkeur opgeven om gekoppeld te worden. :+
Your beauty never ever scared me.
pi_220328594
Waarom krijgt deze 'God' een podium bij uitgerekend de NPO.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:49:08 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220328595
Ik lees overal maar dat men zich zou schamen, voor paal zou staan of gezichtsverlies heeft geleden. Kan iemand mij leren wat dat is?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220328611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:49 schreef Since2003 het volgende:
Waarom krijgt deze 'God' een podium bij uitgerekend de NPO.
Zodat de NPO hun kijkers kan laten zien hoe slecht rechtse conservatievelingen zijn…
pi_220328679
Waarom houdt de NPO, betaald met belastinggeld, zich bezig met dit soort dingen?

Er kan dus enorm bezuinigd worden op de NPO door te stoppen met dit soort onzin.
pi_220328719
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:48 schreef Ama het volgende:
Kreeg beetje het gevoel dat ze elkaar al kennen. Zou niet de eerste, tweede of derde keer zijn dat bekenden meedoen en elkaar als voorkeur opgeven om gekoppeld te worden. :+
True, dat is wel vaker gebeurd. Kunnen ze bij de casting ook weinig aan doen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220328740
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:04 schreef Kottnauer het volgende:
Waarom houdt de NPO, betaald met belastinggeld, zich bezig met dit soort dingen?

Er kan dus enorm bezuinigd worden op de NPO door te stoppen met dit soort onzin.
Ze stoppen er gelukkig ook mee.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  FOK!Fotograaf vrijdag 13 maart 2026 @ 10:15:09 #9
364681 over_hedge
pi_220328743
quote:

Goed nieuws voor jou. Dit programma wordt ook wegbezuinigd.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220328766
quote:

Dit idd. Publieke omroep maakt dit soort nutteloze rommel, nutteloze rommel wordt gebruikt door figuren die met over the top-raar gedrag hun momentje van bekendheid willen pakken, media als het AD kunnen weer een halve pagina vullen door over raar figuur te schrijven. Pulp, allemaal.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:30:15 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220328850
'Man' met ‘godcomplex’ pikt afwijzing

Dat siert hem. Dat hij ondanks zijn godcomplex nog steeds accepteert dat iemand hem niet ziet zitten en hij dus netjes afstand neemt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220328905
Ik geloof gewoon niet dat dit geen acteurs zijn, net als dat ene divaatje een tijdje terug dat vond dat hij wel speciaal voor haar koffie z'n nest uit kon komen terwijl zij haar make-upje deed. Niemand is echt zo, toch? :{ En als het uitgangspunt een kansrijke date is koppel je niet een veganist met een vleeseter, alles voor de kijkcijfers :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220329021
Welke aflevering was dit, welke dag? Dan kijk ik het ff terug voordat ik een oordeel vorm.
pi_220329538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:48 schreef DrDentz het volgende:
Welke aflevering was dit, welke dag? Dan kijk ik het ff terug voordat ik een oordeel vorm.
9 maart op Nlziet
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220329619
Ik heb er een stuk van gezien, maar ik had die vent direct al geschoten. Wat een vermoeiende draak van een gozer man. :{w
Weggezapt, ik kon hem niet aanhoren. :')
pi_220329673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:42 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik geloof gewoon niet dat dit geen acteurs zijn, net als dat ene divaatje een tijdje terug dat vond dat hij wel speciaal voor haar koffie z'n nest uit kon komen terwijl zij haar make-upje deed. Niemand is echt zo, toch? :{ En als het uitgangspunt een kansrijke date is koppel je niet een veganist met een vleeseter, alles voor de kijkcijfers :')
Een vriend van me heeft meegedaan (en werd hier redelijk afgeschoten - ook wel een beetje terecht), dus in ieder geval een deel is gewoon legit. :+
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_220329732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:48 schreef DrDentz het volgende:
Ik meen dat dit afgelopen Maandag is geweest.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220329953
Dat mensen naar dit soort gescripte troep kijken, man man man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220330052
Trouwens, ik moet even nadenken of het geen AI is of the other way around: https://www.instagram.com/manvankaliber/

Reverse Image Search komen zijn fotos uit op Max Verstappen. Wellicht dat ze AI op meerdere fotos van mannen een Model gemaakt hebben.

Het zou me niet verbazen dat dit een start van een Campagne is of iets dergelijks.

[ Bericht 18% gewijzigd door raptorix op 13-03-2026 11:58:50 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 13 maart 2026 @ 12:38:19 #20
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220330377
Gen Z gaat op date en de ene komt met twee gigantische oorbellen en neusringetje aanzetten en de ander in zijn slobbertrui met een beanie op.

Ik snap het niet.
pi_220330472
Main character syndrome.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 13:03:58 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_220330520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
Dat mensen naar dit soort gescripte troep kijken, man man man.
Dat mensen denken dat het financieel aantrekkelijker en efficiënter is om dit soort dingen te scripten in plaats van gewoon tactisch een paar loonies naast elkaar te zetten.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 13:08:06 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220330538
ONZ / Vrouw klaagt man aan wegens afwijzing
Vrouw klaagt man aan wegens afwijzing.

Ik zie een match.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220330592
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:03 schreef nietzman het volgende:

[..]
Dat mensen denken dat het financieel aantrekkelijker en efficiënter is om dit soort dingen te scripten in plaats van gewoon tactisch een paar loonies naast elkaar te zetten.
M’n neefje heeft ook meegedaan. Inderdaad helemaal niks gescript. Met een beetje knippen en plekken valt er altijd wel wat van zo’n etentje te maken. En dan zijn er nog de mensen zoals deze knul die zelf besluiten om er een show van de maken. :')
...hier om je mars te breken.
pi_220330606
Dit lijkt mij gewoon performance art. Deze mensen lachen de ballen uit hun broek om de aandacht die hun ragebait krijgt.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')