abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220957418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hier kan/mag dan wel een bio progesteron bij genomen worden indien daar nood aan bestaat.
Ja, daar hebben we het over gehad idd. Maar voor nu kijken we eerst even aan hoe dit gaat
  zaterdag 20 juni 2026 @ 19:56:39 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221101083
Ik heb een vraag aan de gellers alhier. Ik ga over van pleister naar gel, met continu utrogestan. We willen proberen of de opname beter gaat dan bij pleisters, aangezien mijn klachten weer een beetje terugkomen.

HA zei: dagelijks twee pompjes en kind kan de was doen.

Nu lees ik in de bijsluiter dat ik een stopweek moet houden, waarna een ontrekkingsbloeding zal volgen. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. En de HA had me ook niets gezegd over een stopweek.

Doen de gellers dat hier inderdaad? (Ik ga het natuurlijk ook even navragen volgende week).
En zijn er andere ervaringstips & -tricks wat betreft gel?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:01:27 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_221102719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 19:56 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een vraag aan de gellers alhier. Ik ga over van pleister naar gel, met continu utrogestan. We willen proberen of de opname beter gaat dan bij pleisters, aangezien mijn klachten weer een beetje terugkomen.

HA zei: dagelijks twee pompjes en kind kan de was doen.

Nu lees ik in de bijsluiter dat ik een stopweek moet houden, waarna een ontrekkingsbloeding zal volgen. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. En de HA had me ook niets gezegd over een stopweek.

Doen de gellers dat hier inderdaad? (Ik ga het natuurlijk ook even navragen volgende week).
En zijn er andere ervaringstips & -tricks wat betreft gel?
Ik wist het! Ik dacht dat ik gek was en die stopweek zelf had verzonnen.

Mijn klachten kwamen na een half jaartje gel weer terug omdat ik dus ook een stopweek deed, maar dat was niet wat mijn arts had voorgeschreven. Ik moest gewoon doorsmeren en dag 17-28 utrogestan erbij (ik doe er maar 1 iov de voorgeschreven 2).

Nu smeer ik gewoon door en ik voel me stukken beter. Ik heb ook gewoon een onttrekkingsbloeding.
Resistance is futile.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 21:15:41 #274
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221102919
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 21:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik wist het! Ik dacht dat ik gek was en die stopweek zelf had verzonnen.

Mijn klachten kwamen na een half jaartje gel weer terug omdat ik dus ook een stopweek deed, maar dat was niet wat mijn arts had voorgeschreven. Ik moest gewoon doorsmeren en dag 17-28 utrogestan erbij (ik doe er maar 1 iov de voorgeschreven 2).

Nu smeer ik gewoon door en ik voel me stukken beter. Ik heb ook gewoon een onttrekkingsbloeding.
Het staat in de bijsluiter als de aangewezen methode vermeld, niet eens met door-smeer-optie als alternatief erbij. Ook als ik google staat overal: stopweek.

Dus niet zo gek dat jij dat netjes hebt gedaan inderdaad.

Ik ga wel even bellen volgende week. Heb geen zin in onttrekkingsbloedingen (want altijd veel pijn). Had ze ook toen ik de utrogestan nog twee weken per maand slikte (inmiddels continu).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_221103645
In alle richtlijnen staat het zonder stopweek. Is die bijsluiterboodschap wel met de juiste indicatie?

Ik ken geen enkele gelgebruiker die een stopweek doet of voorgeschreven gekregen heeft en ik doe het zelf ook niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 21 juni 2026 @ 05:12:09 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221105588
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:17 schreef Vanyel het volgende:
In alle richtlijnen staat het zonder stopweek. Is die bijsluiterboodschap wel met de juiste indicatie?

Ik ken geen enkele gelgebruiker die een stopweek doet of voorgeschreven gekregen heeft en ik doe het zelf ook niet.
Hier (in buitenland) staat dat helemaal niet in de bijsluiter. M'n arts zei bij voorschrijven ook dat je het eigenlijk niet eens één dag moet overslaan, omdat je dat al snel merkt.
En dat klopt, heb wel eens 2 dagen overgeslagen omdat ik vergeten was het mee op reis te nemen - dat heb ik geweten. Of beter gezegd, dat heeft mijn man geweten :X
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zondag 21 juni 2026 @ 08:09:23 #277
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221105861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:17 schreef Vanyel het volgende:
In alle richtlijnen staat het zonder stopweek. Is die bijsluiterboodschap wel met de juiste indicatie?

Ik ken geen enkele gelgebruiker die een stopweek doet of voorgeschreven gekregen heeft en ik doe het zelf ook niet.
Zot toch? Die verschillen? Misschien ligt het aan het merk?

Hier staat trouwens ook weer in de bijsluiter dat HST zo kort mogelijk en maximaal 5 jaar gegeven mag worden. Daar hadden jullie ook nog nooit van gehoord. Ik bevind mij in een parallelle hormoondimensie, denk ik (samen met Seven).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_221105930
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Zot toch? Die verschillen? Misschien ligt het aan het merk?

Hier staat trouwens ook weer in de bijsluiter dat HST zo kort mogelijk en maximaal 5 jaar gegeven mag worden. Daar hadden jullie ook nog nooit van gehoord. Ik bevind mij in een parallelle hormoondimensie, denk ik (samen met Seven).
Nee die boodschap ken ik wel, ik wil me daar alleen niet aan houden. Afaik is die boodschap ook verouderd. In de nieuwe richtlijnen wordt die voorzichtig of steeds wat minder voorzichtig losgelaten, ook afhankelijk van het land volgens mij.
Ik
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 09:46:39 #279
5428 crew  miss_sly
pi_221106093
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Zot toch? Die verschillen? Misschien ligt het aan het merk?

Hier staat trouwens ook weer in de bijsluiter dat HST zo kort mogelijk en maximaal 5 jaar gegeven mag worden. Daar hadden jullie ook nog nooit van gehoord. Ik bevind mij in een parallelle hormoondimensie, denk ik (samen met Seven).
Die boodschap van maximaal vijf jaar is niet nieuw, maar er zijn steeds meer artsen die daar gelukkig van afwijken. En ik ga ervan uit dat die richtlijn nog verandert.
Ik ben nu bijna drie jaar bezig en als ik over twee jaar zou moeten stoppen van mijn eigen arts, ga ik stad en land af op zoek naar de arts die het wel wil blijven voorschrijven. De kwaliteit van leven die het me oplevert, lever ik niet meer in.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 21-06-2026 11:05:28 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 juni 2026 @ 10:09:07 #280
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_221106172
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die boodschap van maximaal vijf jaar is niet nieuw, maar er zijn steeds meer artsen die daar gelukkig van afwijken. En ik ga ervan uit dat die richtlijn nog veranderd.
Ik ben nu bijna drie jaar bezig en als ik over twee jaar zou moeten stoppen van mijn eigen arts, ga ik stad en land af op zoek naar de arts die het wel wil blijven voorschrijven. De kwaliteit van leven die het me oplevert, lever ik niet meer in.
Same here!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 21 juni 2026 @ 13:59:01 #281
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221108648
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die boodschap van maximaal vijf jaar is niet nieuw, maar er zijn steeds meer artsen die daar gelukkig van afwijken. En ik ga ervan uit dat die richtlijn nog verandert.
Ik ben nu bijna drie jaar bezig en als ik over twee jaar zou moeten stoppen van mijn eigen arts, ga ik stad en land af op zoek naar de arts die het wel wil blijven voorschrijven. De kwaliteit van leven die het me oplevert, lever ik niet meer in.
Same :Y Maar is die richtlijn van max 5 jaar niet voor vrouwen boven de 50? Dat dacht ik eens gelezen te hebben.

Zal het zelf zeker 10-15 jaar nodig hebben, maar ben nog geen 40 dus dat zou met die richtlijn dan op zich nog wel passen.

Of wilde je het de rest van je leven blijven gebruiken? Kan dat überhaupt en is dat nodig? Nog nooit over nagedacht eigenlijk.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  Moderator zondag 21 juni 2026 @ 14:02:56 #282
5428 crew  miss_sly
pi_221108684
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Same :Y Maar is die richtlijn van max 5 jaar niet voor vrouwen boven de 50? Dat dacht ik eens gelezen te hebben.

Zal het zelf zeker 10-15 jaar nodig hebben, maar ben nog geen 40 dus dat zou met die richtlijn dan op zich nog wel passen.

Of wilde je het de rest van je leven blijven gebruiken? Kan dat überhaupt en is dat nodig? Nog nooit over nagedacht eigenlijk.
Mijn lichaam gaat nooit meer zelf voldoende oestrogeen en progesteron aanmaken. Dus ja, levenslang denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 juni 2026 @ 14:12:03 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221108743
Soms vind ik het even super irritant dat mannen het zoveel makkelijker hebben. Stel je voor dat wij bij dat ene griepje per jaar zouden klagen alsof we dood gingen. Wat moesten we dan bij al die andere gezondheidsproblemen die continu aanwezig zijn, of elke maand terugkomen? :{
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')