abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220315815
Ik wil een stofzuiger aanschaffen speciaal voor het schoonmaken van matrassen en gestoffeerde meubels. Aanvankelijk had ik daarvoor de MiteMaster MX9 Pro in gedachten, die echter een paar maanden geleden al uitverkocht was en nu nog steeds.

Ik begin daarom te twijfelen of deze specifieke duurdere mijtenstofzuiger echt zoveel beter is dan een veel goedkoper model van een ander merk.

Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten?
  Spellchecker woensdag 11 maart 2026 @ 15:17:25 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220316252
Ik zou voor zoiets gaan dan:

pi_220321364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:17 schreef maily het volgende:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook op de Lidl Shop gevonden voor een tientje goedkoper :)

Het gaat mij vooral om die UV-lamp die er ook in zit. Als jouw slaapkamer een groot raam heeft, is dat niet nodig.

Die MiteMaster die ik in de OP liet zien, heeft een UV-lamp van een andere frequentie die beter zou werken. Maar goed, als het matras echt vervuild zou zijn, kan ik voor hetzelfde geld het matras professioneel laten reinigen
pi_220321371
Is een nieuw matras kopen niet veel goedkoper (en fijner)?
I don´t need batteries to play
pi_220321424
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:17 schreef maily het volgende:

[ afbeelding ]
Zo'n claim is makkelijk te maken, niemand die mijten op z'n matras gaat tellen na een behandeling :P
  Spellchecker donderdag 12 maart 2026 @ 10:29:17 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220321436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 10:14 schreef Logician het volgende:
Is een nieuw matras kopen niet veel goedkoper (en fijner)?
Ik gok dat TS dit een of meerdere keren per jaar wil doen. Matrassen en gestoffeerde meubels. Dan is zo'n mijtenverdelger goedkoper. ;)
pi_220321440
Zover ik weet houden mijten van vocht en warmte.
Beste oplossing is om je bed niet op te maken nadat je opstaat.
Dus dekbed er af gooien zodat alles kan verdampen en vlak voor je op bed gaat pas weer opmaken.

Omdat ik lui ben doe ik dat dus al jaren goed.
pi_220321513
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zover ik weet houden mijten van vocht en warmte.
Beste oplossing is om je bed niet op te maken nadat je opstaat.
Dus dekbed er af gooien zodat alles kan verdampen en vlak voor je op bed gaat pas weer opmaken.

Omdat ik lui ben doe ik dat dus al jaren goed.
Ik ook. Maar ik ben dan ook zo lui dat ik vaak de gordijnen ook niet open doe ... en dan ga ik het na een aantal weken of een paar maanden wel merken.

Dat was in mijn oude huis. Ik woon sinds het overlijden van mijn moeder weer in mijn ouderlijk huis. Voordeel is dat de slaapkamer gunstiger op het noorden ligt, nadeel is dat het licht vanuit het raam het bed moeilijker bereikt. Als ik in mijn vorige huis het rolgordijn van het dakraam open deed, kon het zonlicht op mijn bed schijnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')