abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:16:15 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220325077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nooit een karretje buiten het parkeerterrein van een super gezien? :D
Nee, dat is toch bizar?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:17:58 #27
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220325098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mensen nemen het karretje mee naar huis zodat ze niet met tassen hoeven te sjouwen en laten het vervolgens op straat slingeren inplaats van terug te brengen. Alleen al rond het pand waarin ik woon staan er een stuk of 4.
Ik heb er weleens een paar teruggebracht naar de winkel als ik toch die kant op liep. Heb wel ook eens een karretje van de Vomar geleend om bij de voedselbank spullen op te halen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220325119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Echt?
Ja, karretjes van de Dirk, van de Appie, en van Lidl. Als ik vanaf mijn huis naar de Dirk loop dan staan er altijd enkele karretjes rond het pand, slingeren er een paar rond in het park waar ik doorheen kom, en dan nog een paar op de hoek van een 10 hoog flat. Ik heb ook al een paar keer gezien dat de supermarkten enkele van hun werknemers de straat op sturen om ze weer op te halen omdat ze anders waarschijnlijk in de problemen komen met karretjes aanbieden voor hun klanten. Een Turkse jongen die bij de Dirk werkt heb ik ooit eens zien lopen met 5 of 6 in elkaar gestoken karretjes die hij weer terug naar de winkel bracht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:26:26 #29
56749 BlaZ
pi_220325161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, karretjes van de Dirk, van de Appie, en van Lidl. Als ik vanaf mijn huis naar de Dirk loop dan staan er altijd enkele karretjes rond het pand, slingeren er een paar rond in het park waar ik doorheen kom, en dan nog een paar op de hoek van een 10 hoog flat. Ik heb ook al een paar keer gezien dat de supermarkten enkele van hun werknemers de straat op sturen om ze weer op te halen omdat ze anders waarschijnlijk in de problemen komen met karretjes aanbieden voor hun klanten. Een Turkse jongen die bij de Dirk werkt heb ik ooit eens zien lopen met 5 of 6 in elkaar gestoken karretjes die hij weer terug naar de winkel bracht.
Enkel bij daklozen heb ik dit wellicht een paar keer gezien, erg onbeschaafd.
pi_220325163
Het is overigens niet geheel zonder risico, als de politie je betrapt kan je een boete van 110 euro verwachten, maar blijkbaar zijn de mensen daar niet echt van onder de indruk want je komt ze hier echt door de hele wijk tegen.
pi_220325185
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Enkel bij daklozen heb ik dit wellicht een paar keer gezien, erg onbeschaafd.
Gemakzucht, laten we het daar maar op houden. Van daklozen kan ik het nog enigszins begrijpen, die gebruiken het gewoon om hun 'inboedel' te verplaatsen.
pi_220325391
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En wederom het bewijs dat ik echt geen Nederlander kan zijn. Ik zou elke Europese nationaliteit kunnen hebben, behalve de Nederlandse. Waarom ben ik hier?
Je bent een Heracliet
The Sequel
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:50:39 #33
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220325410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:49 schreef Vaarsuvius2 het volgende:

[..]
Je bent een Heracliet
Of niet!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220325422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 18:41 schreef Peppert het volgende:

[..]
Niemand ligt wakker van het bestelen van Frans Muller, zolang we de kleine ondernemer maar ontzien.
Stelen goedpraten is fout.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220325782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 18:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Stelen is an sich fout en het probleem is hier de straffeloosheid. Op diefstal mag best een jaar cel staan, dan is het afgelopen met dit probleem.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 19:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Stelen goedpraten is fout.
Het leven is de laatste jaren niet goedkoper geworden, en bovenop dat krijgen we ook nog eens een flinke klap door de stijgende energieprijzen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Peppert op 12-03-2026 20:31:49 ]
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:55:13 #36
56749 BlaZ
pi_220326164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:16 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]
Het leven is de laatste jaren niet goedkoper geworden, en bovenop dat krijgen we ook nog eens een flinke klap door de stijgende energieprijzen.
Daarvoor moet je bij de overheid zijn, niet bij ondernemers die ook gebonden zijn aan de voorwaarden die door de overheid geschapen worden.

De stelling: het leven is de jaren niet goedkoper geworden dus ik mag stelen is onzinnig en immoreel.
pi_220326511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 20:16 schreef Peppert het volgende:

[..]
[..]
In een normale economie wordt energie vanwege innovatie alleen maar goedkoper met de tijd. Je hebt het aan politici, opiniemakers en charlatans in de wetenschap te danken dat CO2 en daarmee goedkope olie, gas en kolen in het verdomhoekje zijn beland.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:45:15 #38
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220326561
quote:
The Source Tagging Company (STC) wordt koffie in Nederland het vaakst meegenomen zonder af te rekenen. Dat is opvallend, omdat in veel andere Europese landen juist alcoholische dranken het meest worden gestolen.
Vermoedelijk omdat in veel landen sterke drank in de supermarkt wordt verkocht.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:50:13 #39
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220326600
Ik vind een krakende zak koffie van een halve kilo trouwens niet bijzonder handig om even achterover te drukken, zoals de OP suggereert. Dan eerder chocolade, of een fles dure shampoo of multivitaminen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:53:28 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220326623
En door wie? Ook fijn om dat eens onder de loep te nemen .....
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')