Ik snap dit nooit zo goed, waarom kan dit niet als je in een relatie zitquote:Op donderdag 12 maart 2026 08:03 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben zelf getrouwd, maar tussen eerdere relaties door ook vele jaren alleen geweest.
En dat waren absoluut fantastische jaren, zoals jij ook zegt kun je doen en laten wat je wilt.
Ik ging regelmatig lekker op vakantie, maar ook thuis. Als ik uren wilde gamen, lekker gamen joh. Who cares?
Eten met bord op schoot en lekker filmpje kijken.
Ik zeg altijd maar, ik heb nog geen enkele vrouw ontmoet die mooier is dan mijn vrijheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Zijn er meer mensen die dit ervaren na het hebben gehad van een lange(re) relatie?
Ik ben nu reeds 4 maanden vrijgezel en stiekem bevalt het mij wel, ik kan gaan en staan waar ik wil, mijn geld uitgeven waar ik maar aan wil, geen rekening hoeven houden met m'n partner of kinderen enzovoorts.
Maar aan de andere kant is het zeker fijn om een relatie te hebben. (Je verhaal kwijt kunnen, een arm om je heen, 24/7 seks mogelijkheden)
Dat gezegd is het voor nu even wel lekker! al kijk ik ooit wel weer uit naar een relatie maar voor nu, nee. Ik geniet en begin mijzelf steeds meer terug te vinden. Steeds minder behoefte aan validatie van anderen en meer aan mijn eigen interesses en invulling daarvan!
Al heb ik natuurlijk ook her en der wel een paar dagen van bluh.. schiet mij maar af.. maar die horen er bij.
Herkenbaar? of hoe ervaar(de) jij dit?
Je knipt de rest van mijn reactie weg waarin ik daar over spreek.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:41 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik snap dit nooit zo goed, waarom kan dit niet als je in een relatie zitDoe het regelmatig; zaterdagavond, kind op bed, vrouw op bed en mezelf opsluiten op zolder. Formule 1 op zondagavond? Ook gewoon bord op schoot.
Simpel, omdat je partner ook aandacht van je wil. Tuurlijk is vrije tijd voor jezelf mogelijk binnen de meeste relaties... maar er zijn er ook genoeg die je de gehele dag claimen..quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je knipt de rest van mijn reactie weg waarin ik daar over spreek.
Ik doe dat dus ook wel, alleen natuurlijk niet in de mate waarop ik dat als vrijgezel kon doen.
In theorie kan dat, sure. Maar als je thuis komt nu ga je lekker even samen tijd hebben. Vroeger zou ik snel even wat eten pakken, filmpje op en daarna gamen.
Nu heb je tijd samen en ja in de avond doen we ons eigen ding ook wel. Maar is zeker niet zoals vroeger aangezien je toch samen leeft.
En vakanties en dergelijke trekt zij gewoon niet. Buiten dat we financieel dat niet kunnen. (ik moet nu fulltime werken, maar verdien nog veel minder dan toen ik in NL woonde en parttime werkte).
Moet je tegen @DjVero zeggenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:54 schreef Chandler het volgende:
[..]
Simpel, omdat je partner ook aandacht van je wil. Tuurlijk is vrije tijd voor jezelf mogelijk binnen de meeste relaties... maar er zijn er ook genoeg die je de gehele dag claimen..
Ik heb ruimte nodig, alleen ruimte.
I knowquote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet je tegen @:djvero zeggen![]()
En ja natuurlijk zit er veel verschil tussen.
Ik wil tijd met mijn vrouw en zij wil ook tijd met mij. Logisch, anders ben je meer huisgenoten die noodgedwongen bij elkaar wonen ofzo.
De mate waarop en de tijd verschilt dan echter.
Ik en mijn vrouw kunnen heel goed ons eigen ding doen en genieten daar ook van, naast de tijd samen.
Maar het is nooit net als vrijgezel zijn.
Ja precies.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:58 schreef Chandler het volgende:
En ervaar het zelfde, in 2 relaties geleden kon ik redelijk doen waar ik zin in had (wel met rekening houden) maar mijn vorige relatie was dat vaak niet mogelijk... ze wilde heel vaak dingen samen doen. Vaak leuk maar niet altijd!
Vrijgezel zijn is voor mij leuk omdat je dan vrij bent om echt verliefd te worden, wat toch altijd wel een bijzondere tijd is. De wat korte, maar hevige, ‘relaties’ hebben wel wat vind ik.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:24 schreef Chandler het volgende:
Zijn er meer mensen die dit ervaren na het hebben gehad van een lange(re) relatie?
Ik ben nu reeds 4 maanden vrijgezel en stiekem bevalt het mij wel, ik kan gaan en staan waar ik wil, mijn geld uitgeven waar ik maar aan wil, geen rekening hoeven houden met m'n partner of kinderen enzovoorts.
Maar aan de andere kant is het zeker fijn om een relatie te hebben. (Je verhaal kwijt kunnen, een arm om je heen, 24/7 seks mogelijkheden)
Dat gezegd is het voor nu even wel lekker! al kijk ik ooit wel weer uit naar een relatie maar voor nu, nee. Ik geniet en begin mijzelf steeds meer terug te vinden. Steeds minder behoefte aan validatie van anderen en meer aan mijn eigen interesses en invulling daarvan!
Al heb ik natuurlijk ook her en der wel een paar dagen van bluh.. schiet mij maar af.. maar die horen er bij.
Herkenbaar? of hoe ervaar(de) jij dit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |