abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 december 2000 @ 01:52:52 #1
4605 KingShakur
back.... really...
pi_579543
Jaren geleden heb ik veel geexperimenteerd met OUIJA. Op zich een positieve opening om contact te leggen met een andere dimensie of een ander deel van jezelf.

Wie heeft hier positieve ervaringen mee?

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_580972
Waar kun je dat kopen dan ??
  zondag 24 december 2000 @ 13:50:18 #3
4605 KingShakur
back.... really...
pi_580982
OUIJA-boards kan je zelf maken, maar ik weet wel iemand die ze custom maakt indien je interesse hebt.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_581015
Vinden OUIJA-Boards niet hun oorsprong in de Antilliaanse cultuur?
Daar in de buurt van Jamaica en de Carribeans?
Verbaal genie in love!
pi_581032
nog nooit gedaan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 24 december 2000 @ 20:59:02 #6
4605 KingShakur
back.... really...
pi_582439
Een aanvullend stukje tekst dat veel mensen wat duidijlheid verschaft over ouija... ik kreeg nl, heel wat vragen via ICQ:

Ik ben pas een paar jaar geleden begonnen met het gebruiken van het ouija bord, maar veel mensen zullen dit verschijnsel al in hun kindertijd gekend hebben in de vorm van glaasjedraaien. Het glaasjedraaien wordt vaak gedaan onder lacherige omstandigheden. Als het glas dan toch begint te bewegen, en iedereen zich er van vergewist heeft dat geen van de aanwezige mensen in de kamer hier verantwoordelijk voor is, maakt die lacherigheid al snel plaats voor opwinding, ongeloof en angst.

Maar het ouija bord is zeker geen hedendaags verschijnsel, en is zeker geen geschikt vermaakspelletje voor kinderpartijtjes. Al duizenden jaren wordt het ouija bord gebruikt om antwoorden te krijgen op allerlei soorten problemen; om verstandige besluiten te kunnen nemen, het diagnosticeren van ziektes, om met overleden vrienden en familieleden te communiceren, en om de toekomst te voorspellen.

Het ouija bord kan het beste geraadpleegd worden door een koppel; twee mensen die samen de wijzer bedienen. De twee deelnemers leggen de vingertoppen van de linkerhand lichtjes op de wijzer, en volgen de bewegingen die die wijzer over het ouija bord maakt, zonder er druk op uit te oefenen. Je eigen instelling zal de betrouwbaarheid en de bruikbaarheid van de boodschappen die op het ouija bord komen, bepalen. Als je het als een spelletje beschouwd, zullen er waarschijnlijk idiote boodschappen op het ouija bord komen. Maar wie het te serieus neemt, krijgt ook enkel onbruikbare boodschappen waar hij niets mee kan. Het is belangrijk om vragen te stellen bij of over de boodschappen die langs deze weg verkregen worden. Het ouija bord is niet feilloos, en net zoals je bij ieder ander advies dat je krijgt je eigen vraagtekens zet, moet je dat ook bij de boodschappen op het ouija bord doen.

Ook ik heb al heel wat verhalen over het glaasje draaien gehoord, en als kind maakte me dat (gelukkig) te bang om er zelf aan te beginnen. Deuren die zomaar dicht of open gingen, zwaaiende lampen, geklop, tocht door het huis, en ga zo maar door. Door al deze verhalen heeft het ouija bord een slechte naam gekregen. Voor de meeste mensen is het een onschadelijk spel, dat geen serieuze antwoorden geeft, occultisten vinden het onbetrouwbaar, en mensen die in alles naar het kwaad en de duivel zoeken, hebben die ook op het ouija bord gevonden. Als je inziet dat je verwachtingen en je overtuigingen invloed hebben op de boodschappen, kun je het ook als een waardevol instrument beschouwen, of je nu gelooft in geesten of niet.

Het principe van het ouija bord is van oudsher contact te leggen met geesten. Het bestaan van geesten kan natuurlijk niet bewezen worden, maar mensen die in het bestaan er van geloven, zullen hun geesten ook op het ouija bord vinden. Wetenschappers zijn van mening dat het onderbewuste van de deelnemers de wijzer beinvloedt, degene die de sterkste gedachten heeft projecteert die in de vorm van energie op de wijzer, waardoor deze gaat bewegen. Of het nu iemands onderbewuste is, of een daadwerkelijke geest van een overledene, bovenaardse of buitenaardse, het is gebleken dat het ouija bord heel waardevolle boodschappen kan opleveren. Het is belangrijk dat je niet bang bent voor wat er komen gaat. Je moet je volkomen kunnen ontspannen, en je gedachten geheel los kunnen laten, want het is inderdaad mogelijk dat gedachten de boodschappen beinvloeden. Stel van tevoren duidelijk vast waar je het over wilt hebben (en waarover absoluut niet) en hou je daar ook aan. Laat de wijzer op het ouija bord en de boodschappen in het begin zeker geen eigen leven leiden. Schrijf desnoods je vragen op een papiertje en als je geen antwoorden krijgt op die vragen, stop je ermee en ga je een andere keer verder met dezelfde vragen net zolang tot je er wel antwoord op krijgt.

Het ouija bord is een simpel voorwerp, en als je wilt kun je het makkelijk zelf maken. Het bord bestaat uit alle letters van het alfabet, de cijfers 0 tot en met 9, een vakje met ja, en een vakje met nee. De wijzer moet rond zijn en een aanwijzende punt hebben die duidelijk uitsteekt. Bij de grotere boekwinkels zijn kant en klare borden te koop, of je kunt het bestellen bij uitgeverij Schors in Amsterdam (via je boekhandel). De letters worden in een halve, naar boven wijzende cirkel gelegd, daaronder leg je in een rechte lijn de cijfers 0 tot en met 9. Aan de beide uiteinden van de cijfers leg je de woorden ja en nee. Ja komt links te liggen, nee rechts. Zowel het oppervlak van het bord als dat van de wijzer moet vlak en glad zijn en makkelijk glijden.

Zorg voor een ontspannen sfeer, het is belangrijk dat je het goed kunt vinden met degene met wie je gaat 'spelen', dat je je volkomen op je gemak kunt voelen bij die persoon en geen geheimen hebt die je in het bijzijn van die persoon niet graag onthuld zou zien op het ouija bord. Alle gedachten die je hebt kunnen de wijzer en de boodschappen beinvloeden, en als je bewust of onbewust al bezig bent met die geheimen die niet onthuld mogen worden, komen ze bijna onvermijdelijk toch op het bord. Ontspan je en zorg dat je niet gestoord kunt worden door telefoon of iets dergelijks. Beide 'spelers' leggen de vingertoppen van hun linkerhand op de wijzer. Een van jullie vraagt of er iemand is die antwoord wil geven op jullie vragen. Wees niet teleurgesteld als de wijzer niet direct begint te bewegen, toen ik het voor de eerste keer deed heb ik zeker een uur moeten wachten op een eerste beweging. Wees zelfverzekerd in je houding, wees niet bang boze geesten aan te trekken, want dan projecteer je negativiteit op de wijzer die dan heel wat rare dingen kan doen! Boze geesten bestaan niet, er bestaat alleen de negatieve energie van jou en je partner, of negatieve gedachten (bewust of onbewust) die in de vorm van boodschappen op het bord kunnen verschijnen. Speel zeker niet met het ouija bord als er een ruzieachtige sfeer hangt!!

Als de wijzer voor de eerste keer begint te bewegen, zul je toch schrikken, hoe goed je je er ook op voorbereid hebt. Laat je hierdoor niet beheersen, en hou duidelijk het doel van de zitting in ogen. Laat degene met wie je communiceert (of dat nu je eigen onderbewustzijn of een geest is) niet de overhand krijgen, hou je aan de vragen die je wilde stellen. Als controle middel kun je een aantal vragen stellen. Laat bijvoorbeeld een derde persoon wat muntstukken in een broekzak stoppen en vraag het oujiabord te vertellen in welke broekzak het geld zit, hoeveel muntstukken erin zitten en de waarde van de muntstukken samen. Bepaal voor jezelf met welke accuratie je tevreden zou zijn. Moet één van die vragen juist beantwoord worden of allemaal? Als je nog niet tevreden bent, of meer zekerheid wilt, vraag dan om aantallen op te noemen van willekeurige objecten, waar je zelf het antwoord niet op weet. Zoals bijvoorbeel; hoeveel lucifers zitten er nog in het pak dat daar en daar in de kast ligt. Als je hier juiste antwoorden op krijgt kun je er zeker van zijn dat je waardevolle boodschappen krijgt en kun je verder gaan met de serieuze vragen. Blijf echter kritisch en stel altijd vragen over de boodschappen die je krijgt, en bepaal voor jezelf wat je er mee kunt, neem het nooit klakkeloos voor waar aan!!

Werk altijd alleen maar met het ouija bord als beide partners zin hebben en er genoeg tijd voor uitgetrokken kan worden. Veel occultisten en paragnosten roepen dat het ouija bord gevaarlijk is, een geoefende gebruiker als zijzelf kan er gebruik van maken, maar leken zoals wij moeten er maar ver vandaan blijven. Zogenaamd lopen we gevaar voor de invloed van slechte of boze geesten, of lopen we het risico door zo'n entiteit overgenomen te worden of er bezeten door te raken. Dit is allemaal onzin. Maar bezint eer gij begint. Wees serieus, maar overdrijf het niet. Jij leeft hier als mens en geesten kunnen je echt niet zomaar overnemen. Als jij niet tevreden bent met het contact of de contact 'persoon' breek je het contact gewoon af. Als je erin gaat geloven dat klopgeesten en dergelijke zich op het bord zouden kunnen manifesteren of dat je overgenomen zou kunnen worden, kan dat ook gebeuren!! Niet omdat zulke slechte entiteiten daadwerkelijk zouden bestaan, maar omdat je de suggestie bij jezelf opwekt. Verschillende universiteiten hebben onderzoek gedaan naar experimenten met het ouija bord en onveranderlijk is uit hun onderzoek gekomen dat suggestie de sterkste indicator is. Als iemand ergens al van overtuigd is, zal het ook gebeuren. Het bekendste voorbeeld is dat van een tienermeisje dat bang was voor de dood en tijdens het glaasje draaien vroeg of ze snel dood zou gaan. Zij kreeg als antwoord dat ze zelfmoord moest plegen, door zichzelf van het dak te laten vallen. Zij was zo geobsedeerd door de dood en had voor zichzelf al bepaald dat er wel een negatief antwoord uit moest komen, dat dat ook daadwerkelijk kwam. Kun je je niet losmaken van dit soort angsten, dan moet je er ook zeker niet aan beginnen, het kan daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Maar als je in staat bent een nuchtere en sceptische kijk op de dingen te houden, zonder alles bij voorbaat als onzin te verwerpen, kan het ouija bord zeer waardevolle boodschappen doorgeven!

[Dit bericht is gewijzigd door KingShakur op 24-12-2000 21:24]

zondag 24 december 2000 @ 21:05:40 #7
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_582452
Oh shit, ik heb hier net 1 minuut geleden een topic over geopend...

Sorry moderators....

zondag 24 december 2000 @ 21:11:03 #8
5590 Robino
pi_582469
Misschien ideetje voor Fokmeeting?

Fok! OUIJA-avond of zo

pi_582483
quote:
Op 24 december 2000 21:11 schreef Robino het volgende:

Fok! OUIJA-avond of zo

Was dit serieus?
TA! RA! NIS!
pi_582499
Interesse?
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 24 december 2000 @ 21:25:22 #11
4605 KingShakur
back.... really...
pi_582500
quote:

Fok! OUIJA-avond of zo

Volgens mij heb jij bovenstaande tekst niet zo heel erg goed gelezen.... het is dus geen spelletje!
pi_582510
quote:
Op 24 december 2000 21:25 schreef KingShakur het volgende:
Volgens mij heb jij bovenstaande tekst niet zo heel erg goed gelezen.... het is dus geen spelletje!
dat is het in mijn ogen wel, een spel om achter dingen te komen maar toch wel redelijk spelenderwijs.

en ik heb jou verhaal WEL gelezen. Zal het mischien nog best eens gaan doen en er dan ook serieus mee bezig zijn maar ik zie het toch als een soort spel.

pi_582531
quote:
Aart zei:
interesse?
Mijn opmerking was bedoeld als exclamation, maar ik ben blijkbaar de '!' vergeten...
In de herhaling dan maar:
quote:
Fok! OUIJA-avond of zo
Was dit serieus?!

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 24-12-2000 21:45]

TA! RA! NIS!
pi_582543
quote:
Op 24 december 2000 21:41 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Is dit serieus?!
lijkt er dus op dat het jou wel wat lijkt.

Begrijpelijk maar hoe wil je dat doen ?? met 20 man op 10 tafels en dan wisselen ?

spreek het eens af met iemand desnoods van fok! dan heb je een meeting maar dan wat kleiner, heeft het ook meer kans van slagen.

pi_582562
<<<ZUCHT>>>

Hier heb ik dus geen interesse in, met een groep mensen die ik nauwelijks ken zulke dingen doen. Dat zou wel een hoog SBS6 gehalte hebben zeg...
Lees het verhaal van king nou nog eens...

TA! RA! NIS!
pi_582567
Nee man ik bedoelde het zo dat jij het WEL ziet zitten maar je eigenlijk hetzelfde afvroeg als ik.

Hoe hadden ze dat willen doen, is in mijn ogen niet mogelijk.

maar wat is er mis om het met een Mede fokker een keer te proberen ?? daar zie ik het probleem niet van.

oke oke ik zei het in mijn andere post mischien een beetje krom.

zondag 24 december 2000 @ 22:01:40 #17
4605 KingShakur
back.... really...
pi_582571
Ik weet in ieder geval het volgende:

Ik selecteer heel selectief de personen met wie die sessies doorgaan, negativiteit wordt vermeden, een collectief bewustzijn is belangrijk en geloof me... vliegende voorwerpen kunnen bij negatief gebruik voorkomen, niet alleen tijdens sessies, maar ook achteraf als je op een negatieve manier energieen hebt naar je toegehaald die plots een medium hebben ontdekt waarmee ze contact kunnen leggen.

pi_582578
KS dat lijkt mij ook duidelijk maar wie zegt dat er op fok geen menzen rondlopen met wie je dat WEL zou doen.

ik bedoel ik ken redelijk wat fokkers van gezicht enzo maar ook een aantal BETER, veel beter en er zijn er daar wel een aantal bij met wie ik het aan zou durven ja.

pi_582581
M'n aardrijkskunde-lerares heeft wel eens verteld over haar ervaring, die was niet positief, die geest had ook een rare naam (radbout of iets in die trant, weet 't niet meer), er gebeurde allemaal rare dingen 't glas begon heel hard te draaien enzo...jaren later, toen ze op de universiteit zat sprak ze een studiegenoot uit een heel ander deel van het land erover en hij vertelde haar 't ook wel eens gedaan te hebben en dat die geest zo'n rare naam had...precies dezelfde dus
heb al van veel mensen rare verhalen erover gehoord, maar als je je docent al niet meer kan vertrouwen...wie wel? ik weet trouwens wel dat ze er geen geintje over maakte...als dat zo was dan had ze 'r roeping gemist want dan had ze een heeeeeeeeeeeeeeel goeie actrice kunnen worden..
pi_582591
Kunnen dan NU de mensen die er allemaal NIKS van geloven mij ff uitleggen HOE KAN DAT ???

2 keer dezelfde naam.

toeval ??? daar geloof ik niet in dus lkeg het ff uit.

ik geloof hier namelijk WEL in.

zondag 24 december 2000 @ 22:15:50 #21
4605 KingShakur
back.... really...
pi_582598
quote:
Op 24 december 2000 22:06 schreef Reticulin het volgende:
M'n aardrijkskunde-lerares heeft wel eens verteld over haar ervaring, die was niet positief, die geest had ook een rare naam (radbout of iets in die trant, weet 't niet meer), er gebeurde allemaal rare dingen 't glas begon heel hard te draaien enzo...jaren later, toen ze op de universiteit zat sprak ze een studiegenoot uit een heel ander deel van het land erover en hij vertelde haar 't ook wel eens gedaan te hebben en dat die geest zo'n rare naam had...precies dezelfde dus
heb al van veel mensen rare verhalen erover gehoord, maar als je je docent al niet meer kan vertrouwen...wie wel? ik weet trouwens wel dat ze er geen geintje over maakte...als dat zo was dan had ze 'r roeping gemist want dan had ze een heeeeeeeeeeeeeeel goeie actrice kunnen worden..
Duidelijk...
Als je een vreemde naam krijgt, is het al overduidelijk dat je op een verkeerde manier bezig bent en je dus gelijk met de sessie moet kappen. En of meerdere personen in de sessie koesteren dan namelijk negatieve gevoelens en die moet je absoluut vermijden.

Ouija-sessies moet je alleen maar doen met een persoon waarbij je een vertrouwelijk gevoel hebt en die ook in jouw geheimen zou mogen delen.

zondag 24 december 2000 @ 23:49:09 #22
5590 Robino
pi_583049
Die suggestie was niet echt serieus bedoeld, ik had het verhaal van King wel gelezen en ben zelf al redelijk op de hoogte van de maatregelen voor dit soort dingen. Maar ik ben hoe dan ook blij dat ik eindelijk eens wat paranormale informatie met mede-Fok!kers kan uitwisselen, dat ontbrak toch wel een beetje aan het forum tot nu toe.

Maar ik ga zeker op zoek naar meer informatie over dit onderwerp (Quija), ik wil dit namelijk wel eens ervaren met een stel goede vrienden.

Dus nu een vraag aan de QUIJA-experts hier:
waar vind je meer informatie en waar kan je een board bestellen (URL's aub)?

PS ik wil me hier vrij serieus in verdiepen, dus maak je geen zorgen over onervaren gebruik, daar waag ik me niet aan. Heb wat dat betreft toch wel mindere dingen gehoord.

pi_583225
mischien toch wel leuk een fokmeeting te organiseren maar dan gericht op deze onderwerpen.

discussie avond om het zo maar te zeggen.

maandag 25 december 2000 @ 00:11:45 #24
5590 Robino
pi_583258
quote:
Op 25 december 2000 00:08 schreef Harrie het volgende:
mischien toch wel leuk een fokmeeting te organiseren maar dan gericht op deze onderwerpen.

discussie avond om het zo maar te zeggen.

Ja, misschien een info-avond of zo. Het lijkt me zeer interessant maar aangezien niemand elkaar goed kent is het natuurlijk erg lastig om met zijn allen hier ervaring mee op te doen (een van de criteria was toch dat je elkaar goed kent). Maar toch, het is een optie
pi_583298
quote:
Op 25 december 2000 00:11 schreef Robino het volgende:
Ja, misschien een info-avond of zo. Het lijkt me zeer interessant maar aangezien niemand elkaar goed kent is het natuurlijk erg lastig om met zijn allen hier ervaring mee op te doen (een van de criteria was toch dat je elkaar goed kent). Maar toch, het is een optie
dat zeg jij.

er zijn hier wel degelijk mensen die ik dusdanig vertrouw dat ik het meteen zou doen.

en Ja die ken ik verder dan alleen wat lezen van elkaar op een forum.

maandag 25 december 2000 @ 01:50:50 #26
5590 Robino
pi_583677
Ja, ok maar dat geldt dus lang niet voor iedereen, en misschien dat de mensen die jij wel kent daar helemaal geen interesse in hebben
pi_583680
quote:
Op 25 december 2000 01:50 schreef Robino het volgende:
Ja, ok maar dat geldt dus lang niet voor iedereen, en misschien dat de mensen die jij wel kent daar helemaal geen interesse in hebben
Nee dan moeten ze ook niet komen.

neemt niet weg dat ik over een tijd als dit zich wat gaat ontwikkelen best een keer een meeting zou willen houden.

pi_610659
Ik heb Ouija borden altijd al interessant gevonden, maar heb er nooit een gebruikt.
Ik vind metzelf daar nog te onervaren voor.

Had ik even een vraagje:
Tv --> catherine, Oprah etc zijn er altijd mensen (die mensen kennen) die door het gebruiken van een Ouija bord bezeten door een geest zijn "geraakt" en zelfmoord hebben gepleegd etc etc etc.

Ik vraag me dan af, is dit waar?
Waren het daadwerkelijk de geesten die dit hebben veroorzaakt of is door het gebruiken van het bord het onderbewustzijn van die persoon meer naar buiten gekomen (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) waardoor ze ineens zo gingen doen (zelfmoord, moorden etc)

Greetzz

Faithy

Doei.
  dinsdag 2 januari 2001 @ 21:55:36 #29
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_612351
KinngShakur schreef:
quote:
Het bekendste voorbeeld is dat van een tienermeisje dat bang was voor de dood en tijdens het glaasje draaien vroeg of ze snel dood zou gaan. Zij kreeg als antwoord dat ze zelfmoord moest plegen, door zichzelf van het dak te laten vallen. Zij was zo geobsedeerd door de dood en had voor zichzelf al bepaald dat er wel een negatief antwoord uit moest komen, dat dat ook daadwerkelijk kwam.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_612374
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je aantrekt wat je uitstraalt. En dat dat bij een dergelijke seance, want dat is het eigenlijk, juist extra naar voren komt.
Wat is je intentie?
Doe je het alleen voor de sensatie, dan kun je veel ellende verwachten. Ik zou het nooit zomaar doen, tenzij je de anderen met wie je dit doet verdomd goed kent en 100% er van overtuigd bent dat hier geen sensatie in het spel is.
'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
pi_612423
Hetzelfde is het geval met pendelen; het is heel simpel, idereen kan het: je neemt een touwtje en knoopt daar een gewichtje aan of een ring o.i.d. Je maakt drie briefjes; op de één schrijf je "ja", de ander "nee" en de ander "weet niet". Je houdt de pendel stil boven één briefje; boven de "ja" krijg je een antwoord, bijv. hij draait niet, gaat alleen heen en weer, bij de "nee" draait'ie rechtsom en bij "weet niet" linksom. Kan bij iedereen anders zijn overigens.
(Je moet overigens wel vertrouwen dat je een antwoord krijgt, anders lukt het niet!)

Zo kun je allerlei vragen stellen. Maar als je bijv. vraagt; "Ga ik binnenkort dood?", heb je kans dat je "ja" krijgt, omdat je er bijv. heel bang voor bent. (Overigens kun je geen vragen stellen over de toekomst, dat werkt niet.) Ik gebruik het eigenlijk heel weing, alleen als ik op zoek ben naar homeopatische medicijnen of voedingssupplementen, dan vraag ik wat goed voor mij is. Intuïtie raadplegen dus.

dinsdag 2 januari 2001 @ 22:21:12 #32
3498 Barb
Graduated Fool
pi_612429
Het Ouija-bord heb ik nooit gebruikt, maar vroeger (basisschool 6e klas) heb ik wel een aantal keren glaasje gedraaid.

Samen met een aantal klasgenootjes hebben we het eens geprobeerd en het lukte. Ik was toen 11 of zo en heb vragen gesteld waarvan ik het antwoord later in mijn leven zou kunnen "controleren". Zoals de dag dat ik voor het eerst ongesteld zou worden bijvoorbeeld (ja ja, was een hot item destijds). Een donderdag was het antwoord en inderdaad dat is uitgekomen. Maar goed, dat kan nog steeds toeval zijn (kans van 1 op 7 nietwaar).

Ook heb ik gevraagd met wie ik ging trouwen later. Dat zou met ene Wim Rampen uit Helmond zijn. Nooit van gehoord.
Een dag later vertel ik het verhaal aan mijn zus, die toen net een week op de middelbare school zat. Zij schrok toen ik vertelde met wie ik ging trouwen, want in haar klas zat een jongen die Wim Rampen heette en uit Helmond kwam! Terwijl ze dat nog nooit tegen me had verteld of over hem had gepraat thuis!

Sindsdien ben ik wat minder sceptisch, maar nog niet helemaal overtuigd. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet denken, maar ik weet dat als ik ooit met Wim ga trouwen, dat ik zeker weten er in ga geloven.

Ik heb later nog wel een aantal keren glaasje gedraaid (toen ik een jaar of 18 was oid), maar spectaculaire dingen zijn daar niet van blijven hangen in mijn geheugen. Wel heb ik verhalen van anderen gehoord over het in brand vliegen van de lamp en deuren die dichtslaan en dergelijke.

Een bijeenkomst om hierover te discussieren met een stel lijkt mij heel interessant. Toch ben ik geen voorstander van een "gezamenlijke sessie", ik zou de aanwezigen eerst wat beter willen leren kennen, bijvoorbeeld door middel van een discussieavond oid.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_612495
lijkt me een goed idee
kdenk dat er wel meer belangstelling voor zal zijn
pi_612609
Lijkt mij ook wel leuk ja...
maareh...Feetje is nog maar 15 lentes jong en zal vast en zeker niet van papje en mamsje naar de andere kant van het land mogen...Rotterdam is al te ver...
'k Woon in Den Haag................
Doei.
pi_612621
zetten we toch gewoon een FOK-kidnapje op?
pi_612641
hehehehehe
Jah...
Misschien kan ik, als die avond er ooit van komt, een vriend(in) meenemen die ook geinteresseerd is.
Doei.
pi_612658
laat hem/haar ook maar op fok komen
pi_612690
Xou nog niet weten wie...
Nou ja....ik heb wel een id..
Maar diegene heeft geen i-net!
Lekker handig!
Misschien kunnen we met zn allen afspreken in een chatbox, in ieder geval!
Is wat minder persoonlijk, maar toch ook leuk
Op www.538-chat.com
kun je chatten met voice chat erbij, das ook erg leuk en dat maakt het een stuk persoonlijker!

Greetzzz

Doei.
  woensdag 3 januari 2001 @ 07:54:38 #39
4605 KingShakur
back.... really...
pi_613534
quote:
Op 02 januari 2001 22:21 schreef Barb het volgende:
Een bijeenkomst om hierover te discussieren met een stel lijkt mij heel interessant. Toch ben ik geen voorstander van een "gezamenlijke sessie", ik zou de aanwezigen eerst wat beter willen leren kennen, bijvoorbeeld door middel van een discussieavond oid.
Barb, iteejer en anderen...

Een tijdje geleden heb ik iteejer wel eens het idee voorgesteld om met gelijkgestemden in een kleine groep te discussieren over dergelijke onderwerpen, en dan liefst met een continu karakter en eenzelfde groep. Ik dacht aan een groep van maximaal 8 man. Ik stel graag mijn huis ter beschikking omdat een intieme sfeer belangrijk is. Mocht het ooit zo ver komen dat iemand interesse heeft met een "cleane" spirit dergelijke sessies aan te gaan, ik heb een custom-made uoija-board...

pi_614772
Het lijkt mij zeer interessant. Maar ja, zoals iemand voor mij al zei: het lijkt mij beter om de mensen eerst beter te leren kennen. Liever zou ik het met een groep vrienden c.q. bekenden doen dan met mensen die ik alleen ken van een forum. Inmiddels is er trouwens een discussiekanaal opengesteld op iRC, kanaal #thetruth. Alleen, ik ben er daarnet geweest en toen was er niemand Het moet dus wel ff wat drukker worden.
pi_614918
Heb een tijd lang vaak glaasje gedraaid, meestal als er iets gebeurde werd er lacherig over gedaan en was er altijd de veronderstelling dat iemand het glaasje deed draaien. Dit omdat de antwoorden meestal vrij algemeen waren en moeilijk na te trekken. Tot op een dag een vriendin meedeed. Wij glaasje draaien. Dus op een gegeven moment hebben we een "geest" aan het praten. Dus begonnen met de vragen van geboortedatum, sterfdatum, geboorteplaats, sterfplaats, etc etc. Die vriendin van ons trok langzaam wit weg. En zei ineens dat het haar oma was. Alles klopte. Zij zei dat ze het niet deed. En niemand van ons wist die datums en plaatsen. Zelf ben ik er niet uit of het een geest is of iets in het onderbewustzijn dat het doet. Het was in ieder geval wel erg spooky.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_614928
Ook een manier om te controleren of iemand het glaasje laat draaien is door te vragen of de geest het glaasje snel kan laten draaien. Dan merk je zo of iemand het doet of dat iets het doet.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_614959
Discussie avond lijkt mij wel wat...
pi_614996
Argh, mij eiland personage stond nog ingelogd...
Ik ben een kloon van Herne_the_hunter
pi_617114
quote:
Op 03 januari 2001 15:09 schreef Herne het volgende:
Ik ben een kloon van Herne_the_hunter
quote:
Ik ben niet Herne_the_Hunter.Voor een verklaring zie: http://www.fokforum.nl/showtopic/28776
pi_617176
En waarom gaan geesten niet met de tijd mee en laten ze gewone zinnen zien op je monitor

Of in elk geval iets zonder dat je zelf aan iets zit te morrelen en zo het be-invloed

pi_617190
quote:
Op 03 januari 2001 22:17 schreef Guus Muisarm het volgende:
En waarom gaan geesten niet met de tijd mee en laten ze gewone zinnen zien op je monitor

Of in elk geval iets zonder dat je zelf aan iets zit te morrelen en zo het be-invloed

MISSCHIEN BEN IK WEL EEN GEEST...
pi_617358
quote:
Op 03 januari 2001 22:23 schreef fokje het volgende:

MISSCHIEN BEN IK WEL EEN GEEST...

Dit is een hele goeie ... Als er geesten zouden bestaan is internet een goed medium voor ze toch
pi_617492
quote:
Op 03 januari 2001 23:09 schreef Guus Muisarm het volgende:
Dit is een hele goeie ... Als er geesten zouden bestaan is internet een goed medium voor ze toch
TJA GUUS MUISARM... HET IS NOG WAT DRINGEN VOOR DE GEESTES-COMPUTER... MAAR ZELFS IN ONZE WERELD WETEN WE INTERNET ÉN JOU TE VINDEN...
pi_618246
Heeft je Caps-Lock key de geest gegeven
pi_618322
quote:
Op 04 januari 2001 10:02 schreef Guus Muisarm het volgende:
pi_618918
quote:
Op 24 december 2000 20:59 schreef KingShakur het volgende:
Als het glas dan toch begint te bewegen, en iedereen zich er van vergewist heeft dat geen van de aanwezige mensen in de kamer hier verantwoordelijk voor is
Daar weet ik een hele makkelijke manier voor; als iedereen nou van dat glas afblijft en wacht tot het uit zichzelf gaat bewegen...
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_618981
quote:
Op 03 januari 2001 21:53 schreef Meneer_Aart het volgende:

Ik had een nieuw personage gemaakt voor op het Fok Eiland...
Die zou ik alleen daar gebruiken en de signature sloeg dus ook op het eiland.
Zodoende....
Het was gewoon ikke die hier postte.
TA! RA! NIS!
pi_619464
quote:
Op 04 januari 2001 10:02 schreef Guus Muisarm het volgende:
...MIJN VERSCHIJNINGSVORM HEEFT DERHALVE NIET ZOVEEL TE MAKEN MET HET AL DAN NIET GEBRUIK VAN DE CAPS LOCK, GUUS MUISARM, AANGEZIEN IK MIJZELF IN MEERDERE HOEDANIGHEDEN KAN PRESENTEREN. ENKEL, DE GEESTESWERELD BEVEELD MIJ DE CAPS LOCK AAN TE HOUDEN. HET IS ZEG MAAR EEN MIDDEL OM MIJN IDENTITEIT PRIJS TE GEVEN....
pi_620671
Geestig.
pi_620959
quote:
Op 04 januari 2001 20:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Geestig.
JA.
  woensdag 4 april 2001 @ 08:36:51 #57
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_893934
Luitjes, kijk, laten we even realistisch blijven, als er inderdaad bij al die negatieve energieen God-weet-ik-wat door de lucht zou vliegen had de wetenschap dat al lang een keer op camera of iets dergelijks kunnen vastleggen, maargoed, dat is nooit gebeurd, laten we er dus even voor de gein van uit gaan dat die wijzer wel degenlijk werkt en echte zinnen uitkraamt.

Interresant psychologisch verschijnsel is dat, op het moment dat mensen maar strak genoeg in de werking van dat bord geloven, zullen er zeker weten echte dingen 'gezegd' te lijken. Alleen is de bron van die dingen geenszins een of andere geest(Geloof me, die gaan heus hun tijd niet aan jou verspillen als ze zichzelf ook even naar een mooie naakte vrouw onder de douche kunnen zappen), maar simpelweg je bloedeigen onderbewustzijn.

Ik heb gesproken

Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  woensdag 4 april 2001 @ 11:07:53 #58
7303 rooz
ik heb ook dorens!
pi_894546
Huur eerst eens de films "whtichboard 1&2" in de videotheek en dan praten we verder!
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen
  vrijdag 6 april 2001 @ 09:27:28 #59
4605 KingShakur
back.... really...
pi_905028
Heel erg vaak is het je eigen onderbewustzijn, maar je onderbewustzijn legt ook contacten op ander niveau en die worden dan vertaalt naar het bord.

Je kan middels vragen wel bepaalde tests uitvoeren. Heb ik ook ooit gedaan en soms sta je helemaal versteld van de antwoorden...

Bijvoorbeeld: Hoeveel lucifers zitten er in dat doosje in de keuken, hoeveel muntgeld zit er in de broekzak van X etc... Kijk je wel aardig op als het klopt.

zaterdag 7 april 2001 @ 13:08:29 #60
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_910387
Hallo,
Is er iemand die toevallig weet waar je quija borden (tegen een redelijke prijs) kan kopen?
Ik ben ooit op een site geweest waar je ze online kon bestellen. Alleen nu ik erover uit ben dát ik er één wil kopen....kan ik de site niet terug vinden.

Wie o wie heeft een tip?

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  zaterdag 7 april 2001 @ 14:42:50 #61
4605 KingShakur
back.... really...
pi_910573
Ik weet waar je ze kan krijgen, maar ze zijn "custom-made" en kosten rond de 250 piek incl. afleveren.
  zaterdag 7 april 2001 @ 23:05:50 #62
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_914521
nou ik schijt dus in m'n broek voor die dingen misschien komt dat door withboard (zo heette die film toch of niet?)
iig... ik hoef niet te weten wanneer er wat gaat gebeuren of wanneer ik dood zal gaan. ik heb ook vreemdwe verhalen gehoord.. en al is er natuurlijk een kans dat het urban legends zijn, toch wil ik die dingen liever niet meemaken
ik was er vroeger wel heel erg in geinteresseerd, maar ik was simpelweg te schijterig om het uit te proberen

was het niet ook zo dat je die geest niet boos mocht maken door hem/haar te vragen om te vertrekken ipv ineens de sessie zelf te verbreken?

pi_918163
quote:
Op 24 december 2000 22:11 schreef Harrie het volgende:
Kunnen dan NU de mensen die er allemaal NIKS van geloven mij ff uitleggen HOE KAN DAT ???
Aha, bij deze heb je mij 'opgeroepen'..
quote:
2 keer dezelfde naam.
toeval ??? daar geloof ik niet in dus lkeg het ff uit.
ik geloof hier namelijk WEL in.
Het feit dat jij deze uitspraak op een forum gelooft (of het waar is of niet, daar gaat het niet om) geeft al aan hoeveel waarde zo'n uitspraak heeft: 100 letters op een computer scherm en jouw geloof in het fenomeen is versterkt, terwijl die letters door een aap ingetypt kunnen zijn. Kun je nagaan waar diegene die het verhaal intypt zelf het verhaal vandaan heeft, dat kan ook al op dezelfde vage manier zijn, het bewijst op die manier natuurlijk NIETS.

Let wel: of dat verhaal waar is of niet maakt voor mijn argument dus niks uit, dat kan jij niet weten, misschien haalt iemand wel een grap uit, maar toch is jouw geloof versterkt en dat is precies de manier waarop zulke verhalen in leven blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door mike_another op 08-04-2001 02:49]

maandag 9 april 2001 @ 16:24:35 #64
4605 KingShakur
back.... really...
pi_923587
quote:
Op 07 april 2001 23:05 schreef jerney het volgende:
nou ik schijt dus in m'n broek voor die dingen misschien komt dat door withboard (zo heette die film toch of niet?)
iig... ik hoef niet te weten wanneer er wat gaat gebeuren of wanneer ik dood zal gaan. ik heb ook vreemdwe verhalen gehoord.. en al is er natuurlijk een kans dat het urban legends zijn, toch wil ik die dingen liever niet meemaken
ik was er vroeger wel heel erg in geinteresseerd, maar ik was simpelweg te schijterig om het uit te proberen

was het niet ook zo dat je die geest niet boos mocht maken door hem/haar te vragen om te vertrekken ipv ineens de sessie zelf te verbreken?

Angst is dus een reden waarom je het niet moet doen. Ben je bang, probeer het dan niet, want je eigen angsten komen op het bord...
  dinsdag 10 april 2001 @ 10:44:34 #65
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_927347
quote:
Op 09 april 2001 16:24 schreef KingShakur het volgende:
Angst is dus een reden waarom je het niet moet doen. Ben je bang, probeer het dan niet, want je eigen angsten komen op het bord...
weet ik.. en daarom doe ik het ook niet
  dinsdag 10 april 2001 @ 20:06:44 #66
4605 KingShakur
back.... really...
pi_930093
Maar meestal zijn het ook mensen die mediamieke gaven hebben die het bangst zijn...
pi_930351
Sorry, maar het enige wat mij echt interesseert is WAT je moet doen als het mis gaat , bij mij en een vriend is het ook mis gegaan, na wat onverklaarbare dingen (verplaatste voorwerpen, uitval electriciteit enz..) kregen wij het advies om je op een witte cirkel om je heen te concentreren waar binnen je onaantastbaar bent voor duistere krachten. Daarna is het vrij snel gestopt, maar ik krijg nu weer kippevel als ik er aan denk. Wie weet nog meer oplossingen als het mis gaat??
pi_930575
Blablablablabla , wat is er nu misgegaan dan ?

Als wat je zegt waar is , waar ben je dan bang voor ? Dat een geest het licht uitdoet als je op de plee zit ?

Iedereen brabbeld maar wat over bang zijn maar geesten doen niets hoor behalve kloppen , licht uit en lawaai schoppen.

(Als je de verhalen van jullie voor waarheid aanneemt natuurlijk)

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_938507
quote:
Op 10 april 2001 22:17 schreef Guus het volgende:
Blablablablabla , wat is er nu misgegaan dan ?

Als wat je zegt waar is , waar ben je dan bang voor ? Dat een geest het licht uitdoet als je op de plee zit ?

Iedereen brabbeld maar wat over bang zijn maar geesten doen niets hoor behalve kloppen , licht uit en lawaai schoppen.

(Als je de verhalen van jullie voor waarheid aanneemt natuurlijk)

Ik dacht dat ik de enige kritsche zeikerd was op dit forum, maar gelukkig zijn er nog meer 'plaaggeesten' zoals ik! Anders voel ik me zo eenzaam...
  donderdag 12 april 2001 @ 14:50:42 #70
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_938529
quote:
Op 10 april 2001 21:23 schreef niek125 het volgende:
Sorry, maar het enige wat mij echt interesseert is WAT je moet doen als het mis gaat , bij mij en een vriend is het ook mis gegaan, na wat onverklaarbare dingen (verplaatste voorwerpen, uitval electriciteit enz..) kregen wij het advies om je op een witte cirkel om je heen te concentreren waar binnen je onaantastbaar bent voor duistere krachten. Daarna is het vrij snel gestopt, maar ik krijg nu weer kippevel als ik er aan denk. Wie weet nog meer oplossingen als het mis gaat??
ik heb gehoord dat je de "geest" vriendelijk moet verzoeken om weg te gaan... kweet niet of dit klopt
pi_2281693
quote:
Op zondag 24 december 2000 22:06 schreef Reticulin het volgende:
heb al van veel mensen rare verhalen erover gehoord, maar als je je docent al niet meer kan vertrouwen...wie wel? ik weet trouwens wel dat ze er geen geintje over maakte...als dat zo was dan had ze 'r roeping gemist want dan had ze een heeeeeeeeeeeeeeel goeie actrice kunnen worden..:)
was dat toevallig.. anja verbreukelen?? of hoe je dat ooks schrijft.... ^^"

[Dit bericht is gewijzigd door stupid op 24-11-2001 23:25]

-_-*8 zijn er nog namen niet in gebruik>??
pi_2285918
ahem..
http://www.reewoud.com/ouija/info.htm

hier kan je borden en planchettes bestellen.

Bord+plancette = ongeveer 240 gulden.

Universiteit Twente netwerk verbinding ROX! :-)
pi_2285972

Ziet er speels uit, kweet zeker dat mn zusje van 4 dit een leuk ding zou vinden..

pi_2285983
lol ja, die is wel errug fout ja!
  zondag 25 november 2001 @ 15:48:54 #75
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_2286261
Wij hebben 2 borden thuis maar die zien er anders uit dan die van dat plaatje hierboven. Zijn er verschillende uitvoeringen van en waar kan je ze kopen? De 2 borden die we hebben zijn van mijn zus en ik wil er ook een misschien. 250 gulden is wel te duur voor me.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  woensdag 28 november 2001 @ 12:08:58 #76
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2315008
240,-?

Ze zijn er al in de betere shops voor f80,- hoor.

pi_2343951
online shops?
  zondag 2 december 2001 @ 12:56:48 #78
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_2354003
Weet iemand een winkel waar ze geen 250 gulden zijn? Ik werk in heel zuid-nederland dus het hoeft niet in de buurt van Tilburg maar wel graag een beetje in het zuiden dus.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
  maandag 3 december 2001 @ 17:41:58 #79
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2365395
O.a op deze site is er één te koop voor f89,-

toets ffe Quija in en hij komt in beeld

Ik heb zelf een keer in Den Haag een winkeltje gezien (geen idee meer waar dat was) en daar had je ze goedkoper, was zo'n new age winkel ofzo)

maandag 3 december 2001 @ 17:42:21 #80
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_2365401
quote:
Op maandag 03 december 2001 17:41 schreef Ester het volgende:
O.a op deze site is er één te koop voor f89,-

toets ffe Quija in en hij komt in beeld

http://www.alienworld.nl/enter.html?target=Diverse_SpellenDiverse_Boardgames.html

Ik heb zelf een keer in Den Haag een winkeltje gezien (geen idee meer waar dat was) en daar had je ze goedkoper, was zo'n new age winkel ofzo)

pi_2467025
Ik heb zelf al eens geprobeerd met een A4-Tje en daarop alle letters van het alfabet en alle cijfers gezet, daarbij een omgekeerd wijnglas geburikt. Hoe moet ik nou contact leggen. Ik wil wel eens iets meer weten over mijn overleden oma, ik heb haar namelijk nooit gekend. Ik heb het eens geprobeerd met:"geesten, kunt u mij horen." Ik krijg hier totaal geen reactie op, wat moet ik doen om hun aandacht te trekken. Ik weet dat dit gevaarlijk is, maar ik wil gewoon eens 1 teken hebben dat ze er zijn en ik probeer me af te sluiten voor kwade geesten.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')