abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220292553
Ik had gisteren en eergisteren die fotos geplaatst over logistieke strikes ver achter de frontlinie 50km+. Hier wat meer informatie van Russische zijde:

en

en van Oekraïense zijde:

pi_220292743
twitter

lol
pi_220293245
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 14:24 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
AH oeps je had hem al gepost.

Vandaag overigens weer Donetsk door raketten geraakt, munitiedepot opgeblazen.
pi_220294293
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 11:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn erg druk met Oekraïne. Vorige week minister Yeşilgöz en minister Berendsen. En nu weer onze minister President.

Meteen als eerste buitenlands bezoek allemaal. Ook toen ze beëdigd werden, was het het eerste waar ze heen belden: Oekraïne. Allemaal die ook maar iets met het buitenland te maken hebben.

Vind het wel opvallend ja.
Ja, ik snap ook niet wat ze allemaal in Kiev moeten doen, behalve hun eigen PR oppoetsen.
Je loopt Zelensky en anderen ook nog eens onnodig voor de voeten.
En de meeste Oekraïners zitten er ook niet op te wachten, getuige de bijna lege parlementszaal in Kiev toen Rutte vorige maand daar langskwam te buikspreken.
  Moderator zondag 8 maart 2026 @ 17:07:22 #30
236264 crew  capricia
pi_220294399
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, ik snap ook niet wat ze allemaal in Kiev moeten doen, behalve hun eigen PR oppoetsen.
En de meeste Oekraïners zitten er ook niet op te wachten, getuige de bijna lege parlementszaal in Kiev toen Rutte vorige maand daar langskwam te buikspreken.
Minimaal drie miljard per jaar brengen, structureel. Dus ik denk dat Zelensky daar wel even tijd voor vrij maakt. :D
Tevens gezamelijke wapenproductie opstarten.

Iemand een idee wat we eigenlijk gaan maken?

quote:
I am grateful to the Prime Minister of the Netherlands for such a symbolic visit – coming to Ukraine almost immediately after beginning his work at the head of the new Government.

I informed Rob Jetten @MinPres about the situation on the battlefield and about the Russian attacks that do not stop for a single day. We need stable, steady support every day while the war continues. The Netherlands demonstrates exactly the kind of support that works most effectively – a predictable annual volume of ¤3 billion each year. The Netherlands is also investing in the PURL initiative, which is critical for us and allows us to purchase air defense missiles.

It is important that we are producing weapons together with the Netherlands – and we will certainly continue and expand this joint work. This is also provided for in the joint statement we adopted today. We discussed this in detail during the meeting – investments, licenses, and possible production volumes.

The Netherlands has supported us since the first days of this war, and in many aspects – defense support, assistance to our energy sector, support for sanctions against Russia, as well as political support for Ukraine. Thank you for this.
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220295172

Nog meer zorgen van 1 van de grootste Russische militaire journalisten, over zowel de nieuwe oekraiense drones die rond 50/60km diepte raken en een mogelijk nieuw offensief.
pi_220295343
Goed bezig dus.
  zondag 8 maart 2026 @ 18:53:20 #33
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220295463
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 17:02 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Rutte is Navo, Jetten is Nederlandse regering. Dat is nogal een verschil.
pi_220295675
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 18:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Rutte is Navo, Jetten is Nederlandse regering. Dat is nogal een verschil.
Eigenlijk wel vreemd dat iemand die zogezegd 10 jaar voor de Nederlandse belangen op moest komen, nu een andere rol kan hebben op het wereldtoneel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 8 maart 2026 @ 19:56:44 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220295930
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Eigenlijk wel vreemd dat iemand die zogezegd 10 jaar voor de Nederlandse belangen op moest komen, nu een andere rol kan hebben op het wereldtoneel.
Hoezo is dat vreemd? We betalen die mensen niet genoeg dat ze na 10 jaar kunnen rentenieren. En er zal toch brood op de plank moeten komen of niet? Ik zie liever dat ze zoiets doen dan een topbaan in het bedrijfsleven, doorgaans gelieerd aan de functie die ze hadden (denk aan Zalm, minfin en daarna door naar DSB en ABN, of Eurlings, minvws en daarna door naar KLM, en zo waarschijnlijk velen anderen).
pi_220295990
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 19:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoezo is dat vreemd? We betalen die mensen niet genoeg dat ze na 10 jaar kunnen rentenieren. En er zal toch brood op de plank moeten komen of niet? Ik zie liever dat ze zoiets doen dan een topbaan in het bedrijfsleven, doorgaans gelieerd aan de functie die ze hadden (denk aan Zalm, minfin en daarna door naar DSB en ABN, of Eurlings, minvws en daarna door naar KLM, en zo waarschijnlijk velen anderen).
Omdat de ene functie in strijd kan zijn met de pretentie die bij de andere hoort.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 8 maart 2026 @ 20:22:52 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220296084
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 20:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Omdat de ene functie in strijd kan zijn met de pretentie die bij de andere hoort.
Wellicht gaan we te vaak uit van edelmoedigheid bij dergelijke personen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 8 maart 2026 @ 20:23:02 #38
36431 bleiblei
pi_220296087
quote:

[..]
En op welke manier is Ruttes functie bij de Navo in strijd met zijn vorige functie als Minpres?

Ja, het is een aparte vogel en hij is net 2 rondes te lang hier in functie geweest, maar hier op Fok! wordt wel continu op die man afgegeven met alle onzin die gevonden kan worden.
pi_220296110
quote:

[..]
Ja, daarom heeft hij ook maar 1 functie tegelijkertijd.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220296126
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 20:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En op welke manier is Ruttes functie bij de Navo in strijd met zijn vorige functie als Minpres?

Ja, het is een aparte vogel en hij is net 2 rondes te lang hier in functie geweest, maar hier op Fok! wordt wel continu op die man afgegeven met alle onzin die gevonden kan worden.
Je doet net alsof een land een voetbalclub is.
  zondag 8 maart 2026 @ 20:40:50 #41
36431 bleiblei
pi_220296205
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 20:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je doet net alsof een land een voetbalclub is.
Wat een rare uitspraak? Waarom vind je dat ik doe alsof een land een voetbalclub is? Omdat ik zeg dat Rutte 2 rondes te lang door is gegaan? Als je die opmerking associeert met voetbalclubs snap je het punt niet dat ik maakte.

En maak je ook een complete zijsprong op het onderwerp waar wij het over hadden. Rutte toen als minpres en nu als opperhoofd Navo is in mijn wereld niet iets wat tot conflicterende belangen leidt en ook niet waar hij zijn netwerk van toen kan misbruiken voor zijn huidige rol.
pi_220299609
Misschien is rond dodenherdenking en bevrijdingsdag een optie?

twitter
pi_220300146
twitter
pi_220300151
twitter
pi_220300156
twitter
pi_220300157
1 of 2 van die pantsirs zijn decoys net als 1 radar, voor de rest weer enorm veel shit geraakt aan AD en andere tactische doelen vannacht :)
pi_220300841
1 van de redenen waarom deze gebieden nu ook zoveel geraakt is dat Rusland heel veel capabele pantsir systemen teruggetrokken heeft naar de olieraffinaderijen, valdai, moskou en militaire fabrieken:

twitter
  maandag 9 maart 2026 @ 14:44:57 #48
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220300871
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 12:15 schreef Black_Baron het volgende:
Misschien is rond dodenherdenking en bevrijdingsdag een optie?

[ x ]
Datum staat voor 1 augustus nu gepland. Met een boottochtje over de grachten.
pi_220301177

Oekraiense su-27 piloot gedood
pi_220301386
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:41 schreef skysherrif het volgende:
1 van de redenen waarom deze gebieden nu ook zoveel geraakt is dat Rusland heel veel capabele pantsir systemen teruggetrokken heeft naar de olieraffinaderijen, valdai, moskou en militaire fabrieken:

[ x ]
Die hebben meer luchtverdediging om Moskou staan dan dat de Benelux totaal heeft.

Je zou denken dat ze dichter bij het front zinniger zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')