Zoooo dan. En met die bollen werd je vroeger zo ongeveer doodgegooid. Zaten op elke fles wasmiddel.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die zijn nog wel te koop bij Bol.com, maar peperduur.![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)k&page=1&sort=price1
Pssst wasbol kopen?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoooo dan. En met die bollen werd je vroeger zo ongeveer doodgegooid. Zaten op elke fles wasmiddel.
Had ze moeten bewaren, was ik nu rijk geweest
Slim. Heden ten dage is het water meestal zover onthard dat je amper die aanbevolen hoeveelheid nodig hebt. Te veel leidt juist tot plakkerige lagen die, bij opdrogen, die stank geven. Gewoon leeg&heet draaien zonder wasmiddel en met soda.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:37 schreef Kanaroe het volgende:
Ik doe waspoeder ook gewoon in zo'n bol
En maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid voor hard water
Nooit wasverzachter, das zeker 25 jaar geleden
Afwisselend vloeibaar (ecover) en poeder (klok)
Wasmachine stinkt niet
Voor waspoeder is het geen onzin, met zo'n bol wordt de waspoeder, gelijkmatiger over het waswater verdeeld & opgelost.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wasbol voor vloeibaar wasmiddel? Waarom die onzin? Doe het wasmiddel gewoon in de trommel voordat je de was er in stopt, geen gedoe, geen plakkerig wasmiddelbakje.
Eerlijk gezegd zie ik dat niet voor me. Je wilt geen droog waspoeder op de kleding of ander wasgoed en dan pas het water erbij waarin het oplost.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 15:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor waspoeder is het geen onzin, met zo'n bol wordt de waspoeder, gelijkmatiger over het waswater verdeeld & opgelost.
Poeder in de lade? In de trommel voor het wassen? Wanneer het in zo’n bol gaat denk ik dat het daar niet goed uitkomt? Ik gebruik alleen maar vloeibaarquote:Op vrijdag 13 maart 2026 15:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor waspoeder is het geen onzin, met zo'n bol wordt de waspoeder, gelijkmatiger over het waswater verdeeld & opgelost.
Ditquote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik dat niet voor me. Je wilt geen droog waspoeder op de kleding of ander wasgoed en dan pas het water erbij waarin het oplost.
Als het vanuit het bakje de trommel in spoelt, gaat die trommel direct draaien, waardoor het waspoeder wordt opgelost in het water. Dat lijkt me vrij efficiënt.
Nog beter, maar ik had het over poeder. Overigens gebruiken wij sinds een jaar of twee, "alles-in-1 wasmiddelcapsules". Bevalt weer beter.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Poeder in de lade? In de trommel voor het wassen? Wanneer het in zo’n bol gaat denk ik dat het daar niet goed uitkomt? Ik gebruik alleen maar vloeibaar
Mij veel te duur, heb vloeibaar van de Aldiquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Nog beter, maar ik had het over poeder. Overigens gebruiken wij sinds een jaar of twee, "alles-in-1 wasmiddelcapsules". Bevalt weer beter.
Jij had een vooruitziende blikquote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:31 schreef Mushanga71 het volgende:
KarmaKwam net thuis en had de wasmachine geprogrammeerd zodat ie klaar zou zijn als ik thuis kwam. Lag er wat water onder dat klepje. Dat wat ik dus vaak vergeet schoon te maken
Bakje eronder, uiteraard kwam het water er met een golfje uit dus over het bakje heen, en er kwam wat zwartige prut mee. Draaiding eruit, was prutterig dus schoongespoeld. Met papier in dat gat gepoerd en zoveel mogelijk schoon proberen te maken. Waar ik bij kon, is nu schoon, maar verder kom ik er niet bij. Dat kan ook verder niet schoongespoeld worden, denk ik.
Goeie alleen moet ik er dan plat voor gaan liggen want ik wil wel zien waar ik dan in poer. Doe ik wel een andere keerquote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:34 schreef maily het volgende:
[..]
heb je een flessenrager? dan zou je eventueel .... met een oude handdoek eronder .....
Vetluis, dat is het smerige spul dat die stank veroorzaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Vond ik ook nog een zakje met vetluiskillertabletten. Die erin gemikt en de machine staat nu op 90 graden de boel te reinigen.
Idd ... en zit vaak achter de rubbers verstopt, waar je moeite voor moet doen om weg te krijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Vetluis, dat is het smerige spul dat die stank veroorzaakt.
I.d.d. met oude doek erin frotten en vuil weghalen. Idem bij de vaatwasser: achter de rubbers ...quote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:06 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Idd ... en zit vaak achter de rubbers verstopt, waar je moeite voor moet doen om weg te krijgen
Wanneer je een reinigingskookwas laat lopen, extra water er in doen zodat het ook goed de manchet komtquote:Op zaterdag 14 maart 2026 09:06 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Idd ... en zit vaak achter de rubbers verstopt, waar je moeite voor moet doen om weg te krijgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |