Moet nieuw in de lease. Heb nu tijdelijk een V60 T8, topauto op een paar dingetjes na.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Koop je een gebruikte V60 of V90 toch?
Ik koop ook nooit nieuw.
V60 T8 is ook mijn daily. Rijdt goed, zit goed.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet nieuw in de lease. Heb nu tijdelijk een V60 T8, topauto op een paar dingetjes na.
Idem, maar onder druk overstag gegaan. Over een half jaar staat er een Volkswagen Tayron voor de deur. Ben er niet kapot van, maar je moet iets. Hij is wel praktisch in elk gevalquote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
V60 T8 is ook mijn daily. Rijdt goed, zit goed.
Nieuwe modellen staan me niet zo aan, heb het liefst een station, geen SUV. Mss als ik 75 ben ofzo.
De accu van je laptop wordt dan ook niet vloeistof gekoeld tijdens het laden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:10 schreef Drxx het volgende:
Hoe lang gaat zo'n accu mee, en is het vervangen ervan erg prijzig? Die van m'n laptop was al na 2 jaar aan vervanging toe.
Maar dit wordt met DC geladen op 800 of zelfs 1.000 volt met vloeistofkoeling in de laadkabel.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:52 schreef quo_ het volgende:
Lekker praktisch met laden.
Het vermogen gaat richting 1,5 MW ofwel een stroom per fase van ca 2200 A.
Even rekenen aan een kabeltje levert een fikse hoeveelheid koper op. Het gewicht van de kabel ligt tussen de 30 en 40 kilo per meter. Een eigen laadkabel in de kofferbak weegt zomaar een paar honderd kilo, niet te doen dus.
Een vaste kabel aan de laadpaal is eigenlijk al niet te tillen als je uitgaat van 2 meter.
Ik koop ook altijd grote tweedehands auto's. Moet niets hebben van die nieuwe meuk en helemaal niet van die Chinese ROTZOOI (moet hoofdletters). En zoveel kilometers maak ik niet, als het even op de fiets kan, doe ik het op de fiets. Ja en als zelfs de benzineprijs 4 euro wordt, blijf ik gewoon autorijden. Ik tank hooguit 1 keer in de maand of een keer in de twee maanden. Werk gaat allemaal met de OV-chipkaart van de baas.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
V60 T8 is ook mijn daily. Rijdt goed, zit goed.
Nieuwe modellen staan me niet zo aan, heb het liefst een station, geen SUV. Mss als ik 75 ben ofzo.
Eigen laadkabel voor thuis voor die capacteit zul je ook wel nooit nodig hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:52 schreef quo_ het volgende:
Lekker praktisch met laden.
Het vermogen gaat richting 1,5 MW ofwel een stroom per fase van ca 2200 A.
Even rekenen aan een kabeltje levert een fikse hoeveelheid koper op. Het gewicht van de kabel ligt tussen de 30 en 40 kilo per meter. Een eigen laadkabel in de kofferbak weegt zomaar een paar honderd kilo, niet te doen dus.
Een vaste kabel aan de laadpaal is eigenlijk al niet te tillen als je uitgaat van 2 meter.
Ik vind de Etron GT mooi (maar voor een gezin erg klein) en ook de Model S (zeker de huidige variant die net wat breder is).quote:Op zaterdag 7 maart 2026 15:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Ik was in de markt voor een nieuwe zakelijke gezinsauto maar wat een droefenis. Of hoge hokken of gedrochten als de Audi A6 e-trondie ook nog eens voor geen meter zit achterin met je knieën in je nek. Alleen de Volvo V60 en V90 vind ik mooi (en rijden top), maar die zijn inmiddels wel op leeftijd.
Werk jij nog op die leeftijd?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 16:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik koop ook altijd grote tweedehands auto's. Moet niets hebben van die nieuwe meuk en helemaal niet van die Chinese ROTZOOI (moet hoofdletters). En zoveel kilometers maak ik niet, als het even op de fiets kan, doe ik het op de fiets. Ja en als zelfs de benzineprijs 4 euro wordt, blijf ik gewoon autorijden. Ik tank hooguit 1 keer in de maand of een keer in de twee maanden. Werk gaat allemaal met de OV-chipkaart van de baas.
Yep, nog een paar jaartjes en ik wil na mijn pensioen nog twee dagen per week als adviseur werken, dat doe ik eigenlijk nu al fulltime.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |