Ikzelf ongetwijfeld ook, maar voor wie er dan nog is voorspel ik weinig fraais. Als de huidige situatie (woningnood, polarisatie, verdeel & heers vanuit de politiek, onrust in redelijk wat landen, en nog veel meer) een opmaat is voor later.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:48 schreef r_one het volgende:
Niet. Tegen die tijd ben ik al lang en breed gaan hemelen.
Ouder dan michaelmoore?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:48 schreef r_one het volgende:
Ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:53 schreef Koortsdroom het volgende:
Nederland, 2050.
Je wilt hier eigenlijk niet zijn. Je doet de deur open en stapt naar binnen. Je doet je schoenen uit en zet ze in het daarvoor bestemde rek. Verdomme. Daarna loop je over het tapijt naar de ruimte voor de mannen. Je hebt medelijden met de vrouwen, die moeten echt op een tweederangs plek zitten. Het is druk. Maar zo gek is dat niet, met het verplichte moskeebezoek van tegenwoordig.
Je kijkt om je heen en ziet gelukkig een plekje en neemt plaats. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Hadden we dit niet aan kunnen zien komen? Theo van Gogh die dood op de grond lag omdat hij toen al uitsprak wat we nu kunnen zien. De mensen in de Utrechtse tram. Of die leraar in Frankrijk, Samuel Paty. Die zijn hoofd verloor toen hij cartoons in de klas liet zien. Waarom zijn we niet voor onszelf opgekomen? Zat de blanke zelfhaat echt zo diep? Hadden we met onze luie reet van de bank moeten komen?
"Allahu akbar..!"
De imam haalt je woest uit je dagdroom. Het gymnastieke gedeelte van het samenzijn is aangebroken. Met een gespeelde nederigheid buig je herhaaldelijk voorover en druk je het voorhoofd tegen het muffe tapijt. Je kan alleen maar hopen dat degene die voor je zit, geen bruine bonen heeft gegeten.
Het lijkt wel een eeuwigheid te duren, maar uiteindelijk mag je gelukkig weer naar buiten. Wat nu..?
Even stoom afblazen in je favoriete kroeg? Oh wacht, alle kroegen zijn sinds vorig jaar gesloten.
Flesje wijn van de supermarkt dan maar? Oh wacht, alcohol mag helemaal niet meer van sultan Kuzu.
Er rest weinig anders dan huiswaarts te keren. Terwijl je moedeloos de eerste passen inzet, mompel je zachtjes in jezelf;
'Hadden we maar naar Geert geluisterd...'
Van het ene geloof naar een ander geloof, met dezelfde berperkingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:29 schreef TAmaru het volgende:
Hoe ziet het Nederland van 2050 er volgens jou uit?
In 2002 werd Pim Fortuyn vermoord. Dat is nu 24 jaar geleden. Over nog eens 24 jaar is het 2050.
Nederland is in die tijd best wel veranderd, maar ook weer niet zo extreem denk ik. Hoe ziet het er in 2050 uit? Is de shariah dan al ingevoerd? Is de islam de grootste religie? Spreken we allemaal Russisch? Of is Nederland al van de kaart weggevaagd?
Alvast RIP dan maarquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:48 schreef r_one het volgende:
Of jij onderschat hoe kut het nu al is. Als je ziet hoe joden hun kinderen al naar school brengen zie ik het extreem somber in.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk dat de meesten van jullie de snelheid van verandering iets te hoog inschatten. Over 100 jaar is de maatschappij echt veranderd. Ik denk dat in 2050 alles voor het grootste deel nog hetzelfde is, maar dan weer een stukje kutter. Duurder, minder zorg, minder sociale zekerheid, slechtere volksgezondheid.
Oké, ik bekeek het inderdaad vooral vanuit mijn eigen positie.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of jij onderschat hoe kut het nu al is. Als je ziet hoe joden hun kinderen al naar school brengen zie ik het extreem somber in.
Lekker toch ? Heb ik nu ook, komende week vrijdag vrij, niks mis mee.quote:
Ik ben elke vrijdag vrij.quote:Op zondag 15 maart 2026 12:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Lekker toch ? Heb ik nu ook, komende week vrijdag vrij, niks mis mee.
Niet erg, want dat was ook de vraag. Hoe ‘jij’ het ziet.quote:Op zondag 15 maart 2026 11:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, ik bekeek het inderdaad vooral vanuit mijn eigen positie.
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:47 schreef SemperLibertas het volgende:
Islam wordt de nieuwe dominante religieuze zuil in Nederland en steeds meer Nederlanders vertrekken naar Oost-Europa om nog veilig te kunnen wonen. Rusland is geen gevaar, nooit geweest. Het gevaar is de Culturele Verrijking die plaatsvindt, al decennia. Tegengeluiden worden verketterd of vermoord.
In 2025 puilt uw voorheen veilige wijkje uit met van die vieze, smerige Somaliërs met 20 kinderen per gezin, allemaal aan de uitkering.
Nou succes ermee Nederland
Vandaar dat NL nog altijd in alles zeer hoog staat en zeer hoge welvaart kent.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:07 schreef Seeburg54 het volgende:
Als ik er dan nog ben zal ik bijna 80 zijn. Waarschijnlijk boeit het me dan ook geen reet meer. Nederland takelt zo snel af, als het zo doorgaat ben ik ook blij dat ik tegen die tijd in de kist lig denk ik.
Je ziet het onder je neus gebeuren alleen jij dus nietquote:Op maandag 16 maart 2026 08:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Nou ja goed, het is JOUW beeld.
Dit gaat natuurlijk nooit uitkomen.
Betreffende user woont volgens mij in het buitenland, dus je stelling gaat niet helemaal op.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 23:28 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je ziet het onder je neus gebeuren alleen jij dus niet
Genoeg mensen die hier wel wonen en het ook niet met hem eens zijn, hoor. Perceptie is een ding, zeg maar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:46 schreef DjVero het volgende:
[..]
Betreffende user woont volgens mij in het buitenland, dus je stelling gaat niet helemaal op.
Ohhh yeah!quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:00 schreef Arnhemunited het volgende:
Het enige wat ik zeker weet is dat de VVD ook in 2050 in het kabinet zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |