abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220257797
quote:
Citizen initiative for European social network takes first step

Does the European Union need a law to establish a social network financed by EU institutions? This is precisely what a European Citizens' Initiative (ECI) is demanding from the European Commission, the Council of Member States, and the European Parliament. Today, the initiative has reached an important intermediate step: official registration as the 128th ECI since the introduction of EU citizens' initiatives.

The background to the “European Public Social Network” initiative is the desire for a platform that reflects European values and is simultaneously independent of the financial interests of an operator. The initiators' list of demands is quite comprehensive: the platform should, among other things, promote public dialogue, protect human rights for all people without distinction, and create a safe online space. It should also enable vulnerable groups such as children or the elderly to connect with the online world while still being protected from dangerous content. User privacy should also be a priority, especially regarding financial usage, and there should be transparent identification mechanisms.
Bron

Een sociaal netwerk geleid door de Europese Unie, wat zou daar allemaal fout aan kunnen gaan? Blijkbaar leeft er bij een groep burgers een ongekend vertrouwen in de Europese Unie, die volgens dergelijke burgers beter dan bestaande spelers Europeanen kan beschermen voor het 'gevaar'.

Persoonlijk denk ik dat we sociale netwerken beter kunnen decentraliseren en weg kunnen houden van supranationale instituties, ook gezien de in dit geval consequent zwakke bescherming van het vrije woord door Europese instanties.
pi_220257850
Wat een belachelijk idee.
pi_220257857
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:57 schreef KvanG het volgende:

[..]
Bron

Een sociaal netwerk geleid door de Europese Unie, wat zou daar allemaal fout aan kunnen gaan? Blijkbaar leeft er bij een groep burgers een ongekend vertrouwen in de Europese Unie, die volgens dergelijke burgers beter dan bestaande spelers Europeanen kan beschermen voor het 'gevaar'.

Persoonlijk denk ik dat we sociale netwerken beter kunnen decentraliseren en weg kunnen houden van supranationale instituties, ook gezien de in dit geval consequent zwakke bescherming van het vrije woord door Europese instanties.
In ieder geval hebben wij als burgers een stuk meer invloed op de EU dan als we ooit op Google, Meta, X, Tiktok enz gaan hebben.
pi_220257880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:04 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
In ieder geval hebben wij als burgers een stuk meer invloed op de EU dan als we ooit op Google, Meta, X, Tiktok enz gaan hebben.
Ik heb niet de illusie individueel of collectief een significantie invloed op de EU, Google, Meta, X, Tiktok enz. te hebben.

Ik boycott alle bovengenoemde instanties en laat me niet opnaaien door 'verdeel en heers' strategieen.
  woensdag 4 maart 2026 @ 18:09:38 #5
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220257899
Govern me harder, daddy! :9~
pi_220257902
quote:

[..]
Behalve dan dat je er voor kunt kiezen om die andere dingen niet te gebruiken.
pi_220257911
quote:

[..]
Serieus? Dit hele idee zuigt alle data al gewoon lekker binnen onder de eu vlag. Big Brother is watching you.
  Forum Admin woensdag 4 maart 2026 @ 18:12:26 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220257913
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:12 schreef YoopY het volgende:

[..]
Serieus? Dit hele idee zuigt alle data al gewoon lekker binnen onder de eu vlag. Big Brother is watching you.
En nu zijn het de Amerikanen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220257917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Tja ik weet niet. Daar ligt toch nog een plas water tussen en die hebben hier (technisch) niet zoveel te zeggen
  Forum Admin woensdag 4 maart 2026 @ 18:15:05 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220257919
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:14 schreef YoopY het volgende:

[..]
Tja ik weet niet. Daar ligt toch nog een plas water tussen en die hebben hier (technisch) niet zoveel te zeggen
Niet lullig bedoeld maar dat is wel erg naïef.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220257946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Amerikaanse bedrijven ja. Dat is nogal een verschil.
pi_220257978
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:12 schreef YoopY het volgende:

[..]
En hoe is het opzuigen en verkopen van data nu niet het verdienmodel van social media?
pi_220257986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:25 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
En hoe is het opzuigen en verkopen van data nu niet het verdienmodel van social media?
De huidige spelers hebben geen bestuursrechtelijke middelen die ze kunnen inzetten tegen burgers.
pi_220258095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:25 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dat is het ook. Maar op bijvoorbeeld politieke issues hebben we minder te vrezen, toch?
  woensdag 4 maart 2026 @ 19:10:54 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220258235
Is dit ook weer door de EU zelf gefinancierd? :')
  woensdag 4 maart 2026 @ 19:14:00 #16
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220258252
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 18:14 schreef YoopY het volgende:

[..]
_O- die bespelen hier de boel alsof we een stel handpoppen zijn. Als je zou hebben gezien wat ik heb gezien...
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220258259
Is het logo een gele ster? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')