abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220259898
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:13 schreef Die_van_verderop het volgende:

[..]
Qua tijdlijn volgens de juice rommelde MCW tijdens de poly met Tim toch? Dat KB en JvP dus nu samen verder gaan vind ik niet gek. En MCW had al eerder behoefte aan een ander dus zo’n gekke gedachte vind ik het niet.
Maar je weet toch niet of dat werkelijk zo is? Misschien was mcw wel al buiten spel gezet door kb en Jvp en ging ze toen naar Tim.
Het is niet zeker dat mcw eerder de behoefte had.
pi_220259916
quote:
17s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:09 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik wou dat mijn zoon de soort ‘arfid’ had als haar dochter. Dan zou ik echt heel blij zijn.
Dat geloof ik, zie het kind daar altijd alles eten
Snoep ijs pannenkoek pizza enz
pi_220259922
quote:
17s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:15 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Poeh, dat was een dure dinsdag vorige week.
Paar lezingen van ¤10 per bezoeker en ze heeft het er weer uit
pi_220259931
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:35 schreef Moppie1982 het volgende:
Dat haar van Am! Verdien je zo goed en is je haar net touw en onverzorgd
Ze heeft overgangshaar 😑 en vindt het niet lief als daar iets over gezegd wordt.

Vreetpegels 😂😂
pi_220259965
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:23 schreef ZombieQueen het volgende:

[..]
Zeg dat...
Wij hebben -I kid you not- een vrieskist vol met verse boerenkool omdat onze oudste alleen maar stamppot (fijn gesneden) boerenkool eet. En dan niet diepvries boerenkoolblokjes.
Wij krijgen al stressvlekken van het idee dat we het niet gaan redden tot het volgende boerenkoolseizoen.

Het enige wat hij eet is stamppot boerenkool, patat, Unox hotdogs en chocoschelpjes in de melk... niks anders...
O dat lijkt me zo moeilijk, ik had hier moeilijke eters en dat vond ik al drama.
Kan me voorstellen hoe het moet zijn als je kind zo'n moeite heeft met eten.

Weet weinig van arfid maar is het mogelijk dat er verbetering in zit?
pi_220259966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:30 schreef Henrike het volgende:

[..]
Maar je weet toch niet of dat werkelijk zo is? Misschien was mcw wel al buiten spel gezet door kb en Jvp en ging ze toen naar Tim.
Dan is het toch heel raar dat ze de boerderij hebben gekocht?
pi_220259979
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:35 schreef AnnArt het volgende:

[..]
Ze heeft overgangshaar 😑 en vindt het niet lief als daar iets over gezegd wordt.

Vreetpegels 😂😂
Ik heb ook overgangshaar maar een goede knipbeurt eens in de 4 a 5 weken doet wonderen
Ook goede shampoo en vooral... ff aandacht aan schenken in de ochtend. In model föhnen doet al wonderen.
pi_220260001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:37 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ja dat vind ik ook wel vreemd, maar misschien dat ze vanaf het begin alleen eigenaar was? Dat ze er op hebben gegokt dat het goed zou komen? Ik weet het ook niet hoor.
pi_220260035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:53 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Gatver, wedden dat ze binnenkort weer een close up van die bruingele vreetpegels in haar stories heeft? 🤢
😂😂😂
pi_220260079
quote:

[..]
Tja en aan de andere kant ken ik ook verhalen van mensen met relatieproblemen waarbij er een hond, huis of zelfs extra baby komt als ‘oplossing’. Dus het is zo oud als de weg naar Rome.

Het enige verschil is dat die mensen hun leven doorgaans niet etaleren op social media.
pi_220260096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:40 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ja dat vind ik ook wel vreemd, maar misschien dat ze vanaf het begin alleen eigenaar was? Dat ze er op hebben gegokt dat het goed zou komen? Ik weet het ook niet hoor.
Ze hebben juist verteld dat ze alle drie voor 1/3 eigenaar waren. Hoe het ook zit, ze zullen nooit het echte verhaal naar buiten brengen. En dat hoeft ook niet. Het zou MCW en Iris sieren om er niks meer over te zeggen in de podcast. En JvP en KB moeten stoppen met die kinderachtige sneren.
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 21:51:36 #212
184769 crew  Deisyy
pi_220260097
quote:

[..]
Raar, maar niets raars is hen vreemd :D
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220260098
Ik vind het altijd zo raar dat influencers gekregen kleding (of andere spullen) gaan verkopen als ze het niet meer nodig achten. Je hebt het gratis gekregen, wellicht nog geld toe, en wil er vervolgens nóg (meer) aan verdienen.. Schaamteloos! Geef het aan iemand die het écht kan gebruiken en zelf de middelen niet heeft..
pi_220260112
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:49 schreef Linnen het volgende:

[..]
Tja en aan de andere kant ken ik ook verhalen van mensen met relatieproblemen waarbij er een hond, huis of zelfs extra baby komt als ‘oplossing’. Dus het is zo oud als de weg naar Rome.

Het enige verschil is dat die mensen hun leven doorgaans niet etaleren op social media.
Dat klopt ook. Maar dit was wel echt een flinke investering en dus een groot risico. Hoewel ik een baby of hond als ‘oplossing’ erger vind.
pi_220260126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:51 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Raar, maar niets raars is hen vreemd :D
Eens! Persoonlijk vind ik een poly ook raar. Of eigenlijk: ik moet er niet aan denken.
pi_220260172
Ik zocht naar info over AM’s denktank maar kon niets vinden maar wel het volgende (volgens mij al een eerder gepost maar denk gooi hem er nog een keer in):

—————————————————-
Ouders moeten ontheffing aanvragen voor kindvlogs
Gepubliceerd door:

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
1 min lezen

Maakt u vlogs of filmpjes waarin uw kind regelmatig in beeld komt én verdient u daar geld mee? Dan krijgt u te maken met strengere regels. De overheid wil kinderen beter beschermen tegen de risico’s van online werk. De regels gaan gelden voor vlogfamilies en (ouders van) kidfluencers en kindvloggers.

Dit verandert er:

U moet een ontheffing aanvragen voor kinderen onder de 13 jaar in vlogs met meer dan 50.000 volgers waar geld mee wordt verdiend. Dit geldt bijvoorbeeld voor vlogs op YouTube, TikTok of Instagram.
Voor 13- tot 15-jarigen is geen ontheffing nodig. Voor deze groep zijn wettelijke arbeids- en rusttijden waar werkgevers zich aan moeten houden.
U wordt als ouder gezien als werkgever. U kunt dus verantwoordelijk worden gehouden als de regels niet worden nageleefd.
De Arbeidsinspectie krijgt meer mogelijkheden om te controleren. Met een verplichte ontheffing, is voor de inspectie makkelijker te controleren of u zich aan de regels houdt.
De boetes op overtreding van de regels worden hoger, vooral als uw kind commerciële druk ervaart.
Er komt meer voorlichting. Ouders krijgen meer informatie over de risico’s van online zichtbaarheid voor hun kind én over de regels die gelden.
Voor wie?

ouders die vlogs maken waarin hun kind te zien is
vlogfamilies die geld verdienen met hun online video’s
bedrijven of merken die samenwerken met kindvloggers
Wanneer?

Wanneer de wijziging van de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet) ingaat, is nog niet bekend.

Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Eerst moeten de Tweede en Eerste Kamer het wetsvoorstel aannemen. Na publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant kan de wet ingaan.

——————————————————

Waarom pas indien meer dan 50.000 vloggers? En hoezo worden eventuele boetes worden vooral verhoogt pas als het kind commerciële druk ervaart.

Wat ik me dan afvraag:

Wat zou een reden kunnen zijn van het toekennen van een ontheffing?

En hoe kan een kind van laten we zeggen 5 jaar aangeven dat het commerciële druk ervaart?

Komt dit nou uit die denktank?
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 21:59:04 #217
184769 crew  Deisyy
pi_220260173
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Eens! Persoonlijk vind ik een poly ook raar. Of eigenlijk: ik moet er niet aan denken.
Ik doelde inderdaad op die poly, ik snap nog steeds niet hoe mensen dat doen/kunnen/willen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220260246
Wat de tijdlijn ook geweest mag zijn, ik vind de contrasten tussen KB (en JvP) aan de ene kant en MCW aan de andere kant wel heel groot. Waar KB & JvP bv een weekendje weg gaan naar Friesland incl 3uur half opgevouwen in de auto, vliegt MCW voor 5 dagen bussiness class naar Dubai (of spontaan naar Moraira).

Misschien dikt JvP het nu idd ook wel extra aan met bijvoorbeeld het knutselen met Rogier (Maud doet dat bij MCW met de kinderen), het vele voorlezen (bij MCW zie je de klaver veel met een tablet zitten), wandelen in het bos (MCW hing liever maximaal in de lampen) en restjes koken en eten met het bord op schoot (waarbij MCW minstens 3per week uiteten lijkt te gaan of haar moeder soep komt brengen). Dat gezegd hebbende, denk ik ook dat ze gewoon uit elkaar zijn gegroeid en/of anders in het leven zijn gaan staan. Ik denk dat ze zich alledrie verloren hebben in de poly.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fietsbel26 op 04-03-2026 22:10:57 (Toevoeging) ]
pi_220260310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:37 schreef Henrike het volgende:

[..]
O dat lijkt me zo moeilijk, ik had hier moeilijke eters en dat vond ik al drama.
Kan me voorstellen hoe het moet zijn als je kind zo'n moeite heeft met eten.

Weet weinig van arfid maar is het mogelijk dat er verbetering in zit?
Hij wil heeeeeel graag meer dingen kunnen eten. Zodat hij ook bij vriendjes kan eten, of dat zijn vader kan koken, want ook dat is ✨️anders✨️. En in april hebben ze pannenkoekendag op school en daar ligt hij nu al wakker van. Zijn juffen denken goed mee hoor. Maar eten is ook echt een sociale gelegenheid en hij kan daar niet aan mee doen.

Hij probeert het wel hoor, vorige week wou hij gehaktballetjes in de ikea, probeert dan met heel veel enthousiasme, maar gaat stuk op structuur.
pi_220260398
Herkenbaar de verhalen over de moeilijke eters, hier 1 makkelijke eter maar ook 2 neurodiverse kinderen met eenzijdig eetpatroon.
Eentje wel met verschillende groenten gelukkig, maar ook eentje zonder een enkele groente in zijn safe foods. :'(
Het (vaak goedbedoelde) commentaar dat je er over krijgt ook.. Vermoeiend.

Ontopic: Judith vindt het moeilijk dat B emotioneel zoveel verder is dan zij. Wat?!
Ik vind dat het nu echt ongezonde vormen begint aan te nemen hoor bij haar. Dat kind is 7!
Ze is zijn moeder, maar ze gedraagt zich als een fan met bijbehorende adoratie en alsof hij gelijkwaardig is aan haar of zelfs boven haar staat. Bizar.
pi_220260410
Och, heftig ZQ. Voor je zoon, maar ook voor jullie/de rest van het gezin.
En ook voor jullie Nieve.

En dan kan ik me voorstellen dat je kriegel wordt van de ‘diagnose’ die DBM heeft verzonnen op heeft geschreven.
pi_220260521
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:30 schreef Henrike het volgende:

[..]
Zucht. Maar jij weet net zo goed niet hoe het zit. Dit zijn mijn gedachten op basis van wat ik zie, en jij denkt er anders over. MCW had al wel eerder de behoefte want er moest een vrouw bij komen, kon ze echt niet tegenhouden. En daarna kwam Tim wat ze echt niet kon tegenhouden. Vervolgens nog even benoemen in de podcast welk standje je het liefst doet en dat je er geen genoeg van kan krijgen.
En tijdens de poly is ze toch zoenend gespot met Tim? Terwijl alles nog koek en ei leek. En misschien wilde ze er wel een kwartet van maken en wilden KB en JvP er daarom een einde aan maken. Zo kunnen we eindeloos blijven speculeren.
pi_220260524
Denk wel dat de ex poly bewust weinig deelt over het hoe en wat van de liefde dat ze daar indeling ook wel afspraken over ebben gemaakt
pi_220260541
Sorry, even off-topic. Ik twijfel of ik moet schrijven, want ik denk zeker niet dat het de oplossing is. Maar vrienden hadden een meisje wat moelijk at, moeite ook met structuren. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek het klieven van de tongriem de oplossing, icm (sensorische) reflexintegratie-therapie (of zoiets?). En sorry als het wel een overbodig ongevraagd advies is. Ik realiseer ook wel dat het niet de oplossing is voor alle lastige eters.
pi_220260546
Ik zie op insta dat de Jelies nu ook een mailbox hebben met de naam: jelieshuis , want ze krijgen zoveel vragen over wonen in Spanje.

Zeg me dat ze niet ook als namaak makelaar gaan werken !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')