abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220251777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:49 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit is een grap? Lees even je eerste reactie terug in dit topic en leg mij uit hoe dat in relatie staat met jouw claim dat je met users “discussieert”.
Vrij simpel: je stelde een ridicule vraag (waarvan je eigenlijk zelf ook wel wist dat ie wel heel dom was) - en ik gaf een voorzet daarop.

'Moet je eens kijken, hoeveel moslims hebben in dit topic afkeurend gereageerd!'. Ondertussen in dit topic: 1 moslim - die eerder al sarcastisch heeft aangegeven zo'n fan te zijn van de taliban.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 21:53:39 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220251788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja natuurlijk heeft Mutant geen reet te maken met ISIS of Taliban...

Ik als katholiek ook niet met Opus Dei of die kinderfriemelaars.

Kom op mensen, maak het geen karikatuur. Natuurlijk zijn er gradaties.

Mijn vraag was veel simpeler: zouden strijders tegen fundamentalisme het appreciëren als ze zien hoe in NL religie op dit moment gefaciliteerd wordt?
Nee, natuurlijk niet. Je kunt de opinies van diverse Iraniërs, Turken en Libanezen die ons allemaal waarschuwen daarvoor zo overal vandaan plukken.
pi_220251789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In Algerije woonden ten tijde van die moordpartijen alleen maar andere moslims, dus wel degelijk relevant.
Die door islamisten als afvalligen werden gezien. Land het nog steeds niet? Nee? Man man man.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2026 21:53:55 ]
pi_220251811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja natuurlijk heeft Mutant geen reet te maken met ISIS of Taliban...

Ik als katholiek ook niet met Opus Dei of die kinderfriemelaars.

Kom op mensen, maak het geen karikatuur. Natuurlijk zijn er gradaties.

Mijn vraag was veel simpeler: zouden strijders tegen fundamentalisme het appreciëren als ze zien hoe in NL religie op dit moment gefaciliteerd wordt?
Mijn tegenvraag blijft staan: waarom zouden strijders tegen fundamentalisme dat niet appreciëren? Er zijn nog steeds vrij harde grenzen waar fundamentalisten tegenaan lopen. Je doet nu net alsof het hier gemeengoed en geaccepteerd is om ISIS-taferelen erop na te houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2026 21:56:14 ]
  dinsdag 3 maart 2026 @ 21:56:58 #155
396550 Richestorags
pi_220251838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die door islamisten als afvalligen werden gezien. Land het nog steeds niet? Nee? Man man man.
Het zwaard gaat zich altijd intern richten als er geen externen meer zijn. Onder Stalin werden de zuiveraars gezuiverd. Je punt?
pi_220251863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Vrij simpel: je stelde een ridicule vraag (waarvan je eigenlijk zelf ook wel wist dat ie wel heel dom was) - en ik gaf een voorzet daarop.

'Moet je eens kijken, hoeveel moslims hebben in dit topic afkeurend gereageerd!'. Ondertussen in dit topic: 1 moslim - die eerder al sarcastisch heeft aangegeven zo'n fan te zijn van de taliban.
Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of dat je echt denkt dat jij met de nogal hersenloze opmerkingen in je eerdere reacties in dit topic echt meent anderen de maat te kunnen nemen hier, het is echt hilarisch om te lezen dat je aanstoot neemt aan zo’n opmerking maar zelf de domme take neerplempt dat het Westen het bron van al het kwaad is. Of ben je alweer vergeten hoe je dit topic in kwam stormen met je opmerking over de VS die dat land weer zou moeten bombarderen?.

Je bent of een slecht uitgedachte act of je bent selectief aan het shoppen in je argumentatietechniemen, maar beiden heeft niks te maken met “discussiëren” zoals je zo trots aan het verkondigen bent.
pi_220251877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het zwaard gaat zich altijd intern richten als er geen externen meer zijn. Onder Stalin werden de zuiveraars gezuiverd. Je punt?
Dat het geen reet te maken heeft met wel of geen externen, voor Islamisten is een afvallige een afvallige. In Syrië zag je dat juist heel goed terug toen ISIS het voor het zeggen. Boeide hen geen reet of je een doodnormale Soenniet was, Christen of Yezidi. Je bent afvallig op het moment dat je ervoor kiest je niet te houden aan hun regels.
pi_220251906
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:58 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of dat je echt denkt dat jij met de nogal hersenloze opmerkingen in je eerdere reacties in dit topic echt meent anderen de maat te kunnen nemen hier, het is echt hilarisch om te lezen dat je aanstoot neemt aan zo’n opmerking maar zelf de domme take neerplempt dat het Westen het bron van al het kwaad is. Of ben je alweer vergeten hoe je dit topic in kwam stormen met je opmerking over de VS die dat land weer zou moeten bombarderen?.

Je bent of een slecht uitgedachte act of je bent selectief aan het shoppen in je argumentatietechniemen, maar beiden heeft niks te maken met “discussiëren” zoals je zo trots aan het verkondigen bent.
Nou meid, zullen we dan maar concluderen dat je echt een extreem intelligente vraag stelde. En dat het antwoord daarop is: ja, er is 1 moslim in dit topic en die veroordeelt het gedrag van de Taliban.

Welke conclusie zullen we daaraan verbinden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2026 22:02:02 ]
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:02:44 #159
396550 Richestorags
pi_220251934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 21:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat het geen reet te maken heeft met wel of geen externen, voor Islamisten is een afvallige een afvallige. In Syrië zag je dat juist heel goed terug toen ISIS het voor het zeggen. Boeide hen geen reet of je een doodnormale Soenniet was, Christen of Yezidi. Je bent afvallig op het moment dat je ervoor kiest je niet te houden aan hun regels.
Jawel. Yazidi werden verkracht, tot seksslaaf gemaakt en uitgemoord. Christenen werden verjaagd, vermoord of moesten belasting betalen. Soennieten konden onder IS leven zolang ze zich aan hun regels hielden. Je gooit alle behandelingen op één hoop. Je ontkent de two-tier behandeling.
pi_220251977
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nou meid, zullen we dan maar concluderen dat je echt een extreem intelligente vraag stelde. En dat het antwoord daarop is: ja, er is 1 moslim in dit topic en die veroordeelt het gedrag van de Taliban.

Welke conclusie zullen we daaraan verbinden?
De conclusie dat je nogal stompzinnig dit topic in komt banjeren, dan schijtlollig denkt te zijn door zelf een retorische opmerking te plaatsen, daarna op dezelfde idiote wijze denkt te moeten reageren als iemand anders jouw gedrag kopieert, waardoor je nu opeens op je teentjes bent getrapt, wat ironisch genoeg nogal rolbevestigend werkt voor de gemiddelde booslim die je blijkbaar bent.
pi_220251981
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jawel. Yazidi werden verkracht, tot seksslaaf gemaakt en uitgemoord. Christenen werden verjaagd, vermoord of moesten belasting betalen. Soennieten konden onder IS leven zolang ze zich aan hun regels hielden. Je gooit alle behandelingen op één hoop. Je ontkent de two-tier behandeling.
Omdat die er niet was. Je bent hier gewoon de moordpartijen onder de Soennieten aan het ontkennen - zelfde patroon zag je ook in Irak overigens. Ook soennitische vrouwen werden tot seksslaaf gemaakt, noem maar op.

En het is verder ook beside the point: de nuance zit hem in het feit dat je weigert in te zien dat extremisten er een wezenlijk andere visie erop nahouden dan de 'gemiddelde' moslim. Dat maakt hen immers extremisten.
pi_220251996
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:06 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
De conclusie dat je nogal stompzinnig dit topic in komt banjeren, dan schijtlollig denkt te zijn door zelf een retorische opmerking te plaatsen, daarna op dezelfde idiote wijze denkt te moeten reageren als iemand anders jouw gedrag kopieert, waardoor je nu opeens op je teentjes bent getrapt, wat ironisch genoeg nogal rolbevestigend werkt voor de gemiddelde booslim die je blijkbaar bent.
Mooie conclusie, hopelijk kun je nu goed slapen nu je het uit je systeem hebt. Kan je morgen weer lekker spugen op booslims.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2026 22:08:28 ]
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:09:56 #163
396550 Richestorags
pi_220252021
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat die er niet was. Je bent hier gewoon de moordpartijen onder de Soennieten aan het ontkennen - zelfde patroon zag je ook in Irak overigens. Ook soennitische vrouwen werden tot seksslaaf gemaakt, noem maar op.

En het is verder ook beside the point: de nuance zit hem in het feit dat je weigert in te zien dat extremisten er een wezenlijk andere visie erop nahouden dan de 'gemiddelde' moslim. Dat maakt hen immers extremisten.
IS pleegde letterlijk een erkende genocide op de Yazidi, dat is wel degelijk een andere behandeling dan de Soennieten kregen. Dat is hetzelfde als zeggen dat Joden en Denen onder de Duitsers dezelfde behandeling kregen omdat er ook Denen zijn gedood en in concentratiekampen zijn beland.

Jij ontkent dat IS gesegregreerde behandelingen had voor groeperingen. Moesten Soennieten Jizya belasting betalen?
pi_220252048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
IS pleegde letterlijk een erkende genocide op de Yazidi, dat is wel degelijk een andere behandeling dan de Soennieten kregen. Dat is hetzelfde als zeggen dat Joden en Denen onder de Duitsers dezelfde behandeling kregen omdat er ook Denen zijn gedood en in concentratiekampen zijn beland.
Dat Yazidi's het 't zwaarst voor hun kiezen hebben gekregen ontken ik niet. Punt is (en dat doe je elke keer weer) dat dit niet betekent dat moslims werden ontzien, zoals je leek te suggereren. Het heeft ook niets te maken met het punt dat gemaakt wordt - de Cheb Hasni's versus de Islamisten.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:15:34 #165
396550 Richestorags
pi_220252074
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat Yazidi's het 't zwaarst voor hun kiezen hebben gekregen ontken ik niet. Punt is (en dat doe je elke keer weer) dat dit niet betekent dat moslims werden ontzien, zoals je leek te suggereren. Het heeft ook niets te maken met het punt dat gemaakt wordt - de Cheb Hasni's versus de Islamisten.
Waar zeg ik dat moslims werden ontzien?
pi_220252117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat moslims werden ontzien?
Als je dat niet ontkent dan vraag ik me af waarom je het zo moeilijk vindt om dan genuanceerd te praten over moslims.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:37:48 #167
396550 Richestorags
pi_220252236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je dat niet ontkent dan vraag ik me af waarom je het zo moeilijk vindt om dan genuanceerd te praten over moslims.
Misschien moet je dat beeld dan ook niet willen vasthouden.
pi_220252266
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Misschien moet je dat beeld dan ook niet willen vasthouden.
Welk beeld precies?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:42:54 #169
396550 Richestorags
pi_220252279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Welk beeld precies?
Dat ik geen nuance heb. Dat maakt het makkelijker voor je. Zo heb je ook al tig keer beweerd dat ik pro-Israël ben.
pi_220252289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ik geen nuance heb. Dat maakt het makkelijker voor je. Zo heb je ook al tig keer beweerd dat ik pro-Israël ben.
Dat beeld hoef ik niet persé vast te houden, liefst niet zelfs. Maar als ik daarover begin dan glibber je alle kanten op - met doelpalen verschuiven en verhalen over 'externen' en whatsoever - om het maar niet over het punt te hebben.

Of we praten langs elkaar heen, dat kan ook natuurlijk.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 22:45:47 #171
396550 Richestorags
pi_220252292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 22:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat beeld hoef ik niet persé vast te houden, liefst niet zelfs. Maar als ik daarover begin dan glibber je alle kanten op - met doelpalen verschuiven en verhalen over 'externen' en whatsoever - om het maar niet over het punt te hebben.

Of we praten langs elkaar heen, dat kan ook natuurlijk.
Ik denk vooral dat laatste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')