Aangezien je niet in sprookjes gelooft, who cares?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die komt me vertellen dat als ik niet in de tekenen en wonderen van de profeet geloof enkel voor eeuwig brand in de hel waar mijn huid steeds weer aangroeit zodat de pijn blijft duren.
Hou het wel schriftuurlijk.
Gaat er niet om of ik dat geloof, maar degene die die oergezellige iftar organiseert. En hele volksstammen wijsmaakt dat het zo'n lekkere en gezellige religie is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien je niet in sprookjes gelooft, who cares?
Oh nou, dan ga je toch lekker niet jong! Zou ik ook niet doen als de organisator dat meegeeft. Gelukkig genoeg iftars met hele leuke gezellige mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaat er niet om of ik dat geloof, maar degene die die oergezellige iftar organiseert.
Die geloven die wrede teksten niet? Dat scheelt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nou, dan ga je toch lekker niet jong! Zou ik ook niet doen als de organisator dat meegeeft. Gelukkig genoeg iftars met hele leuke gezellige mensen.
Geen idee, zal jij ook nooit weten want Iftar is kut - want moslims. Eng. We weten het nu allemaal wel. Of, onee, jij bent zo belezen dat je precies weet wat de moslim denkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die geloven die wrede teksten niet? Dat scheelt.
Je bedoelt die nuance van alle moslims die het opnemen voor Lale Gül én strijden tegen Islamofobie en protesteren tegen de regimes in Iran en Israël tegelijk?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd was Cheb Hasni gewoon moslim, laten we dat ook niet vergeten. Sterker nog, laten we dat vooral benadrukken. Want dat is precies wat andere mensen het liefst niet zien. Die nuance. Dat heeft een Richestorerags of HowardRoark het liefst niet.
De tafsir's zijn er zeer duidelijk in. Daarbij claimt de Qur'an zelf dat het "af" is en dat alle andere interpretatie dwaling is. Dat vinden de Taliban ook van al die serene moslims die je tegen bent gekomen. Ik zou zeggen: laat het ze onderling maar uitzoeken. Als ze het onderling nog niet eens eens kunnen worden, waarom moeten wij er dan wat van vinden? Ondertussen zal ik altijd op mijn hoede zijn voor de vele miljoenen die de pure sola scripta vorm van Islam propageren en daarbij ook politiek willen uitvoeren, zoals de Taliban en consorten. Dat zijn er genoeg om niet elke moslim over een kam te scheren. Het gaat beide kanten op.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Sowieso is deze passage geschreven in de middeleeuwen. Het is daarom nogal discutabel hoe dit vertaalt naar vandaag de dag, men interpreteert het dus nogal snel wat past binnen het eigen straatje. Veel discussie over blijkbaar, ook onder de geleerden.
Wisten al die aanschuivende nitwits maar waar ze bij aanschovenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen idee, zul jij ook nooit weten want Iftar is kut - want moslims. Eng. We weten het nu allemaal wel.
Hoe bedoel je, zie je dan niet hoeveel moslims in dit topic het slaan van vrouwen in Afghanistan afkeuren?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bedoelt die nuance van alle moslims die het opnemen voor Lale Gül én strijden tegen Islamofobie en protesteren tegen de regimes in Iran en Israël tegelijk?
Die protesteren tegen een Koranverbranding én de verbrander beschermen en zich uitspreken tegen moord op de verbrander?
Waar vind ik die? Als ik ze kan vinden feest ik morgen met je mee.
Nee de nuance dat Cheb Hasni geen afvallige was, maar gewoon een moslim die werd vermoord door islamisten. Je weet wel... die nuance.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bedoelt die nuance van alle moslims die het opnemen voor Lale Gül én strijden tegen Islamofobie en protesteren tegen de regimes in Iran en Israël tegelijk?
Waar vind ik die?
Zoek de moslims op dit forum.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:36 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, zie je dan niet hoeveel moslims in dit topic het slaan van vrouwen in Afghanistan afkeuren?
Oh, wacht.
Ja, erg benieuwd hoe die staan te springen bij de wijze waarop die religie in NL op dit moment wordt gefaciliteerd.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de nuance dat Cheb Hasni geen afvallige was, maar gewoon een moslim die werd vermoord door islamisten. Je weet wel... die nuance.
Of de nuance dat diegene die vooraan stonden in de strijd tegen ISIS - niet de VS, Israel of het Westen waren, nee dat waren moslims.
Want ISIS wordt gefaciliteerd in NL?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, erg benieuwd hoe die staan te springen bij de wijze waarop die religie in NL op dit moment wordt gefaciliteerd.
Jij bent er 1 toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoek de moslims op dit forum.
O wacht.
Ja en nu? Je hebt 1 user te pakken? En zie jij mij staan juichen om de Taliban? Ook onder een steen gelegen. Man, trek die keutel toch in.quote:
Alle afvalligen waren al uit Algerije verjaagd. Wees maar niet bang hoor, dan waren de Joden en de Christenen gewoon de lul geweest.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee de nuance dat Cheb Hasni geen afvallige was, maar gewoon een moslim die werd vermoord door islamisten. Je weet wel... die nuance.
Oh? Sinds wanneer zijn de Koerden in Syrië allemaal moslim? Daarnaast wilden de groeperingen die tegen IS vochten met name zelf de boel overnemen.quote:Of de nuance dat diegene die vooraan stonden in de strijd tegen ISIS - niet de VS, Israel of het Westen waren, nee dat waren moslims.
Ik zie je vooral iets niet doen in dit topic en iets wel doen; je veroordeelt niet het slaan van vrouwen zoals in de OP gesteld is (kortom, je gaat niet ontopic) en wat je wel doet is andere users aanvallen op hun opmerkingen (wat wederom erg offtopic is).quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en nu? Je hebt 1 user te pakken? En zie jij mij staan juichen om de Taliban? Ook onder een steen gelegen. Man, trek die keutel toch in.
Wat is dit voor een lomp antwoord. Heeft gewoon 0,0 te maken met mijn post.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:41 schreef Richestorags het volgende:
Alle afvalligen waren al uit Algerije verjaagd. Wees maar niet bang hoor, dan waren de Joden en de Christenen gewoon de lul geweest.
Nergens staat dat de Koerden allemaal moslim zijn. Maar probeer het nog een keer joh.quote:Oh? Sinds wanneer zijn de Koerden in Syrië allemaal moslim? Daarnaast wilden de groeperingen die tegen IS vochten met name zelf de boel overnemen.
Iedereen is een moslim als ze fantastisch werk leveren, maar je moet vooral de moslims niet bellen als er een paar onder de paraplu van dat geloof rottigheid uitvreten. Dan zijn het opeens hele complexe stromingen waar ze allemaal weinig tot niks mee van doen hebben en is het allemaal heel ingewikkeld en zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alle afvalligen waren al uit Algerije verjaagd. Wees maar niet bang hoor, dan waren de Joden en de Christenen gewoon de lul geweest.
[..]
Oh? Sinds wanneer zijn de Koerden in Syrië allemaal moslim? Daarnaast wilden de groeperingen die tegen IS vochten met name zelf de boel overnemen.
Het is vooral waar. In Egypte, waar nog wel afvallige Kopten leven, kunnen we de ware tolerantie aanschouwen, al sinds de 14e eeuw toen er naar schatting 300.000 werden vermoord en dat is sindsdien nooit meer gestopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit voor een lomp antwoord. Heeft gewoon 0,0 te maken met mijn post.
Nee, maar ze stonden wel vooraan.quote:Nergens staat dat de Koerden allemaal moslim zijn. Maar probeer het nog een keer joh.
Ik discussieer met users en daar hoort bij dat ik hun opmerkingen quote. Dat is precies hoe het gaat op een forum. Ik heb geen reet met de Taliban en al hun rare gedragsregels en sancties, zoals ik eerder al in dit topic op een sarcastische manier opmerkte.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:43 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik zie je vooral iets niet doen in dit topic en iets wel doen; je veroordeelt niet het slaan van vrouwen zoals in de OP gesteld is (kortom, je gaat niet ontopic) en wat je wel doet is andere users aanvallen op hun opmerkingen (wat wederom erg offtopic is).
Erg opvallend gedrag.
Dit is een grap? Lees even je eerste reactie terug in dit topic en leg mij uit hoe dat in relatie staat met jouw claim dat je met users “discussieert”.quote:
Cheb Hasni leefde in Algerije, dat heeft niets met de situatie in Egypte te maken. Je kan wel doelpalen gaan verschuiven, maar het punt blijft hetzelfde: als je niet het verschil ziet dan heeft het geen enkele zin om op dat punt verder te discussiëren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:46 schreef Richestorags het volgende:
Het is vooral waar. In Egypte, waar nog wel afvallige Kopten leven, kunnen we de ware tolerantie aanschouwen, al sinds de 14e eeuw toen er naar schatting 300.000 werden vermoord en dat is sindsdien nooit meer gestopt.
[..]
Nee, maar ze stonden wel vooraan.
In Algerije woonden ten tijde van die moordpartijen alleen maar andere moslims, dus wel degelijk relevant.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Cheb Hasni leefde in Algerije, dat heeft niets met de situatie in Egypte te maken. Je kan wel doelpalen gaan verschuiven, maar het punt blijft hetzelfde: als je niet het verschil ziet dan heeft het geen enkele zin om op dat punt verder te discussiëren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |