abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220236533
Vorige week is auto van een vriend afgekeurd op 'Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af'.
Bij de afkeur was ook nog een steekproef dus iemand van de RDW kwam ook even kijken. Maar die heeft eigenlijk niet veel meer gedaan dan een praatje gemaakt en een snel rondje gelopen volgens mijn vriend.

Daarna gaf de garage aan dit wel te willen repareren voor 400 euro en gaf aan dat hij eigenlijk niet meer met de auto mag rijden (terwijl de apk eigenlijk nog 1,5 maand goed was)
Nu heb ik het idee dat de garage zo de druk voor de reparatie wilde opvoeren voor de reparatie.

Uiteindelijk heb ik dit weekend de auto gemaakt (fusee kogel met hoes vervangen) oem onderdeel a 35 euro, werk +- 25 minuten. Maar, het ergste is eigenlijk, de hoes was alleen vies, er hing een beetje vies vet aan, maar de kogel en de hoes was eigenlijk gewoon goed.

Nu twijfel ik eraan om 2 klachten in te dienen, 1 tegen de garage: onterechte afkeur, met veel te hoge kosten onder druk, 400 vragen voor iets wat max 100 euro had mogen kosten (50 euro onderdeel (marge al 40%) en 50 euro (100 euro uurloon)).
En tegen de rdw keuring, steekproef en nog onterecht afgekeurd.

Heeft dit zin om te doen, of is dit verspilde moeite? We zijn er niet op uit om iets vergoed te krijgen, maar dit moet eigenlijk niet kunnen.
Op de RDW website kan je wel een klacht indienen voor de garage, maar dan moet je betalen om iemand van de rdw ernaar te laten kijken. Een klacht voor de steekproef kan ik nieteens vinden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:10:45 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220236626
Oke en wat is de endgame? Wat wil je bereiken met het indienen van die klachten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220237037
Denk verspilde moeite. Maar je kan die garagehouder toch aanspreken en zeggen dat je het zelf gedaan hebt en er niks mis was.

Maar goed, die lui komen er toch mee weg want 99,9% heeft uberhaupt nog nooit van een fuseekogel gehoord.

Toevallig ben jij net die 0,1% die wel aan de bel trekt
pi_220237168
Verspilde moeite.

Zou wel de garage zwart maken bij al je kennissen, vrienden, collega's en familie.

Opgeflikkerd met dit soort praktijken.

In het verleden ook wel eens meegemaakt dat ze gewoon met een schroevendraaier door zo'n stofhoes prikken en afkeur roepen.

Weg met oplichters. :r
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220238592
Zonde van je tijd man. Verder eens met vosss, de wat schaamtelozere toko's willen nog wel eens bij auto's waar opzich verder weinig aan mankeert onnodig werk verzinnen waarop snel een marge te pakken is.

Gewoon niet meer naartoe gaan.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:22:21 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220238715
Ja hoe ga je bewijzen dat die fusee kogel nog goed was? door hem mee te nemen en te laten zien? wie zegt dat die uit jou auto komt?

idd verspilde moeite
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220239605
Het is een moment-opname. Elke discussie achteraf over al dan niet goedkeuren of juist afkeuren is daarmee kansloos.

En de volgende keer naar een andere garage dus.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:15:52 #8
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220241577
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef CoolGuy het volgende:
Oke en wat is de endgame? Wat wil je bereiken met het indienen van die klachten?
Gerechtigheid halen? Mits TS een en ander goed gedocumenteerd heeft.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220244154
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gerechtigheid halen? Mits TS een en ander goed gedocumenteerd heeft.
Precies, voorkomen dat andere mensen misschien hetzelfde overkomt. Op zich heb ik bewijs, ik film namelijk al mijn reparaties waarbij duidelijk te zien is dat dit niet kapot is.

Ik weet eigenlijk ook nieteens wat me het meeste dwars zit, de garage die een 'foute call maakt' en vervolgens veel te veel rekent om het te repareren. Of de RDW die een steekproef geeft en eigenlijk niet kijkt of het daadwerkelijk afkeur is. De RDW zou er moeten zijn om je te beschermen in dit geval. En daar zijn ze in tekort geschoten./
  dinsdag 3 maart 2026 @ 07:55:57 #10
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220244192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:45 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Precies, voorkomen dat andere mensen misschien hetzelfde overkomt. Op zich heb ik bewijs, ik film namelijk al mijn reparaties waarbij duidelijk te zien is dat dit niet kapot is.

Ik weet eigenlijk ook nieteens wat me het meeste dwars zit, de garage die een 'foute call maakt' en vervolgens veel te veel rekent om het te repareren. Of de RDW die een steekproef geeft en eigenlijk niet kijkt of het daadwerkelijk afkeur is. De RDW zou er moeten zijn om je te beschermen in dit geval. En daar zijn ze in tekort geschoten./
Ik snap je wel.
Maar weet wel dat deze garage sterk staat, juist omdat deze is gecontroleerd door de RDW.
Kun jij bewijzen dat het onderdeel dat is afgekeurd (die hoes) daarna niet meer is vervangen? Staat dat ook op de film?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220244279
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:55 schreef phpmystyle het volgende:
el dat is afgekeurd (die hoes) daarna niet meer is verva
Ja, Ik heb de fusekogel met hoes vervangen.
De oude die niet stuk is, heeft een duidelijk onderdeelnummer en timestamp. Naast dat deze niet te verwijderen is (zonder hem open te snijden) van de orginele fusee kogel die ook een timestamp, onderdeelnummer en nog een paar andere kenmerken heeft waardoor het eigenlijk niet te ontkennen is dat dit degene is die eraf komt. (naast dat ik beveiliging camera's heb hangen die alles wat beweegt filmen werk ik met een veiligheidsbril met ingebouwde camera, alles staat zeer scherp op beeld)

Natuurlijk kunnen ze de klacht gewoon weggooien, maar als werkgever zou ik graag willen weten als mijn werknemers slecht werk leveren, Ik hoef daar geen waterdicht bewijs voor te zien, maar als er genoeg klanten klagen ga je vanzelf wel aannemen dat er iets niet klopt. Zeker als de klant er niet mee te winnen heeft.
pi_220244327
Schrijf een slechte review en ga door met je leven. ^O^
  Vis een optie? dinsdag 3 maart 2026 @ 08:45:56 #13
70532 loveli
N
pi_220244400
Niet meer mogen rijden met een kapotte stofhoes? Dat is wel heel levensgevaarlijk.
crap in = crap out
pi_220244979
Succes, meeste garages zijn oplichters. Ik ben er nog nooit één tegengekomen waar geen gezeik was.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')