Vorige week is auto van een vriend afgekeurd op 'Stofhoes fuseekogel beschadigd en dicht niet af'.
Bij de afkeur was ook nog een steekproef dus iemand van de RDW kwam ook even kijken. Maar die heeft eigenlijk niet veel meer gedaan dan een praatje gemaakt en een snel rondje gelopen volgens mijn vriend.
Daarna gaf de garage aan dit wel te willen repareren voor 400 euro en gaf aan dat hij eigenlijk niet meer met de auto mag rijden (terwijl de apk eigenlijk nog 1,5 maand goed was)
Nu heb ik het idee dat de garage zo de druk voor de reparatie wilde opvoeren voor de reparatie.
Uiteindelijk heb ik dit weekend de auto gemaakt (fusee kogel met hoes vervangen) oem onderdeel a 35 euro, werk +- 25 minuten. Maar, het ergste is eigenlijk, de hoes was alleen vies, er hing een beetje vies vet aan, maar de kogel en de hoes was eigenlijk gewoon goed.
Nu twijfel ik eraan om 2 klachten in te dienen, 1 tegen de garage: onterechte afkeur, met veel te hoge kosten onder druk, 400 vragen voor iets wat max 100 euro had mogen kosten (50 euro onderdeel (marge al 40%) en 50 euro (100 euro uurloon)).
En tegen de rdw keuring, steekproef en nog onterecht afgekeurd.
Heeft dit zin om te doen, of is dit verspilde moeite? We zijn er niet op uit om iets vergoed te krijgen, maar dit moet eigenlijk niet kunnen.
Op de RDW website kan je wel een klacht indienen voor de garage, maar dan moet je betalen om iemand van de rdw ernaar te laten kijken. Een klacht voor de steekproef kan ik nieteens vinden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!