abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220233534
Binnenkort ga ik kort op vakantie naar Athene.
Het vliegtuig landt in de nacht, ik overnacht in een hotel in de buurt en ga dan waarschijnlijk via het vliegveld (metro of die speciale buslijn) naar halte Syntagma.
(ik had natuurlijk ook met de nachtbus kunnen gaan, maar ik houd rekening met dat het vliegtuig waarschijnlijk al veel vertraging heeft + ik wil niet pas om 4 uur naar bed + dan zie ik niks vanuit de bus omdat het donker is + taxi van 55 euro plus hotel is misschien duurder dan wat ik nu doe)

Ik heb op Google Reviews over sommige hotels herhaaldelijk gelezen dat die bedwantsen hebben :r Dus hiermee waarschuw ik alvast toekomstige reizigers: kijk eerst op Google Reviews voordat je boekt.

Ik heb 2,5 dag.

Op mijn lijstje staan:
- De Akropolis met alle bezienswaardigheden daar (kost dat echt 30 euro, wut?)
- het Panathinaiko Stadion
- Het nationaal archeologisch museum
- Doelloos rondlopen in wijken als Plaka?

Welke bezienswaardigheden in Athene vonden jullie wel en niet de moeite waard?

En welke wijken moet ik 's avonds vermijden? (bij sommige hotel reviews zag ik dat de wijken daar vol zitten met junks die echt vervelend zijn)
  zondag 1 maart 2026 @ 21:16:24 #2
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220233680
ik zou daar nu niet heengaan
pi_220233699
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:16 schreef Jahr00n het volgende:
ik zou daar nu niet heengaan
Uh, waarom? Het reisadvies is gewoon veilig en binnenkort is het er lekker weer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2026 21:25:10 ]
pi_220261362
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:03 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

Ik heb op Google Reviews over sommige hotels herhaaldelijk gelezen dat die bedwantsen hebben :r Dus hiermee waarschuw ik alvast toekomstige reizigers: kijk eerst op Google Reviews voordat je boekt.

Ik heb 2,5 dag.

Op mijn lijstje staan:
- De Akropolis met alle bezienswaardigheden daar (kost dat echt 30 euro, wut?)
- het Panathinaiko Stadion
- Het nationaal archeologisch museum
- Doelloos rondlopen in wijken als Plaka?

Dat is al meer dan ik in Athene heb bezocht. Vond die stad geen bal aan: vies, veel vervuiling door verkeer onaangenaam arrogant volk en taxichauffeurs. Eten wel goed.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220262539
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:16 schreef Jahr00n het volgende:
ik zou daar nu niet heengaan
Waarom niet?
Ik zie geen enkele reden om niet naar Griekenland te gaan.
pi_220278878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:52 schreef blomke het volgende:

[..]
Eten wel goed.
Wat is Grieks eten wat je anderen zou aanbevelen?

En zijn er supermarkten in Athene die de moeite van bezoeken waard zijn? Zo ja, welke producten heb je in Nederland niet? Of van welke producten is de Griekse supermarktversie veel beter?
pi_220281397
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 01:34 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Wat is Grieks eten wat je anderen zou aanbevelen?

En zijn er supermarkten in Athene die de moeite van bezoeken waard zijn? Zo ja, welke producten heb je in Nederland niet? Of van welke producten is de Griekse supermarktversie veel beter?
Olijven, geitenkaas en lamsvlees.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Eindredactie Games zaterdag 7 maart 2026 @ 14:30:09 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220282973
Ik was er afgelopen december nog. Toegang Akropolis was gratis, ik geloof iedere zondag buiten het hoogseizoen om dat het gratis is, net als veel andere bezienswaardigheden. Archeologisch museum was leuk, beetje slenteren en ouwe meuk bekijken (ook goeie/informatieve voorstellingen) en een verrassend goed restaurant daar in het museum.

Verder zat ik 5 minuten lopen van Syntagma Square, dat is heul toeristisch maar wel leuk om doorheen te lopen en heeft veel goede eettenten.

Ben ook nog met de bus naar Delphi geweest voor 2 dagen, Orakel is erg tof om te bezoeken en supermooie uitzichten daar als je van de fotografie bent. In december is de 'stad' Delphi overigens wel echt uitgestorven, volgens mij waren er twaalf andere mensen :') Zat in Hotel Amalia, behoorlijk luxe en goedverzorgd hotel dat in verhouding mega cheap was.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 9 maart 2026 @ 10:07:33 #9
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220298850
Was er in November. Het centrum is eigenlijk best klein en de rest van de stad heeft een rauw randje. Als je vol de toerist gaat uithangen heb je het met een paar dagen wel gezien. Maar ik vond de atmosfeer wel relaxed.
The more debt, the better
pi_220311995
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 10:07 schreef flyguy het volgende:
Was er in November. Het centrum is eigenlijk best klein en de rest van de stad heeft een rauw randje. Als je vol de toerist gaat uithangen heb je het met een paar dagen wel gezien. Maar ik vond de atmosfeer wel relaxed.
Haha ik ga er maar kort :D Maar als je nog tips hebt voor die paad dagen hoor ik het graag ^^
pi_220533320
Hoop dat mijn reis nog doorgaat, gelet op de mogelijke annulering door de oorlog in Iran.

Ik ben nog steeds bezig met een lijstje maken van waar ik heen wil. Is iemand hier als dagtrip naar Paros/Poros geweest? Of heeft Athene al veel meer te bieden dan je in een lang weekend kunt zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2026 13:03:44 ]
pi_220570554
Ik woon in Athene
Plaka is wel leuk, in centrum en ga naar Anafiotika, wijk onder de Akropolis

Met de ferry kun je naar elk eiland gaan, in het zuiden van Athene heb je ook stranden en leuke beachbars, pak de bus A2 bij Syntagma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')