Heb ik vandaag ook geregeld.quote:Op zondag 1 maart 2026 23:23 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Voor 6 cent per dag de advertenties skippen. Veel comfortabeler.
quote:Op maandag 2 maart 2026 11:47 schreef Fredericm het volgende:
Linkje osman avci bij Collin. Graag jullie mening over investeringen of duimpje als je meedoetDit zou op zich een rustige rit kunnen worden. Vind alleen rente wat karig en kan niet zien dat de huur inkomsten verpand worden aan Collin. Neem hem mee maar hoor wel ook graag de meningen van anderen op het forumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2026 11:47 schreef Fredericm het volgende:
Linkje osman avci bij Collin. Graag jullie mening over investeringen of duimpje als je meedoetIk kom ook zeker niet verder dan mijn basisinleg voor een dergelijk project. Allereerst is het een project van Knabbel en Babbel dus of het een rustige rit gaat worden moeten we nog maar afwachten. Daarnaast zie ik een woz waarde van ¤698k (per 1-1-2025) en dan is de LTV nog maar 89%, er gaat nauwelijks afgelost worden de komende 5 jaar en dat bij een krappe rente van 7% bruto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem hem wel mee.
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 02-03-2026 14:29:32 (Aanvulling) ]
Steenstraat 74-2 en 74-3 staan te koop voor bijelkaar 810K. Totale oppervlakte is 215m2. De totale WOZ is 664K. Wellicht is de WOZ waarde in arnhem altijd wat lager dan de verkoopprijs. Steenstraat 74-2, en 3 zijn op funda veel groter dan de bij het woz waardeloketquote:Op maandag 2 maart 2026 13:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik kom ook zeker niet verder dan mijn basisinleg voor een dergelijk project. Allereerst is het een project van Knabbel en Babbel dus of het een rustige rit gaat worden moeten we nog maar afwachten. Daarnaast zie ik een woz waarde van ¤698k (per 1-1-2025) en dan is de LTV nog maar 89%, er gaat nauwelijks afgelost worden de komende 5 jaar en dat bij een krappe rente van 7% bruto.
Ik neem hem wel mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2026 17:54 schreef Crowdyfunder het volgende:
GVE Portugal hypotheek op bouwgrond voor recreatiewoningen. Zelf nog niet geanalyseerd.Rente 7 %. Dat zou toch minstens 17 % moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker, m.i. is dat ook gewoon essentiële belegersinformatie.quote:Op maandag 2 maart 2026 17:34 schreef Fredericm het volgende:
Blijft balen dat je bij Collin geen taxatierapport ziet
quote:Op maandag 2 maart 2026 17:54 schreef Crowdyfunder het volgende:
GVE Portugal hypotheek op bouwgrond voor recreatiewoningen. Zelf nog niet geanalyseerd.Totale lening 3 miljoen. Eerste tranche 750.000. Was het Collin geweest dan had ik basis gedaan. Nu twijfel ik. Heb het idee dat de overige 2.25 miljoen niet helemaal vol komt bij GVE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je juist een lagere LTV😇quote:Op maandag 2 maart 2026 18:27 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Totale lening 3 miljoen. Eerste tranche 750.000. Was het Collin geweest dan had ik basis gedaan. Nu twijfel ik. Heb het idee dat de overige 2.25 miljoen niet helemaal vol komt bij GVE.
Had niet gezien dat het een project van knabbel en babbel was. Heb mijn investering terug gebracht naar mijn basis bedrag.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik kom ook zeker niet verder dan mijn basisinleg voor een dergelijk project. Allereerst is het een project van Knabbel en Babbel dus of het een rustige rit gaat worden moeten we nog maar afwachten. Daarnaast zie ik een woz waarde van ¤698k (per 1-1-2025) en dan is de LTV nog maar 89%, er gaat nauwelijks afgelost worden de komende 5 jaar en dat bij een krappe rente van 7% bruto.
Ik neem hem wel mee.
In de EBIquote:Op maandag 2 maart 2026 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
kan niet zien dat de huur inkomsten verpand worden aan Collin.
Verder zie ik in streetview dat de ramen enkele jaren geleden vervangen zijn (waarbij helaas de glas-in-lood bovenramen verdwenen zijn) maar het pand heeft dus wel onderhoud en/of een opknapbeurt gehad.quote:De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het onroerend goed met als adres Steenstraat 85 2 en 85 3, 6828 CG Arnhem, kadastraal bekend als sectie R complexaanduiding 7015 appartementsindex 2 te Arnhem worden verpand aan de Investeerders van Collin Crowdfund.
Steenstraat is verhuurd aan een zorgpartij https://www.gld.nl/nieuws(...)j-zoekt-nog-clientenquote:Op maandag 2 maart 2026 17:34 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Steenstraat 74-2 en 74-3 staan te koop voor bijelkaar 810K. Totale oppervlakte is 215m2. De totale WOZ is 664K. Wellicht is de WOZ waarde in arnhem altijd wat lager dan de verkoopprijs. Steenstraat 74-2, en 3 zijn op funda veel groter dan de bij het woz waardeloket
Steenstraat 85-2 en 85-3 is bij elkaar 207m2. Dan lijkt 880K taxatie wat opgeklopt. Ik twijfel nog.
Blijft balen dat je bij Collin geen taxatierapport ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2026 19:54 schreef Groepfunder het volgende:
In de begintijd van MAX stroomde leningen soms razendsnel vol. Sommigen investeerden duizenden euro's in één project. Hoe zouden die de e-mail van vandaag lezen over het project R?sland P*l H?tel? Investeerders wordt gevraagd om ermee in te stemmen dat zij nog 10% van hun oorspronkelijke inleg terugkrijgen. Er is nada nopes niets te halen. Het onderpand bleek niets waard. De garanties stelden niets voor. Het is over en uit.Wel een aparte situatie die zo gaat ontstaan, want de stemming betekent, als ik het goed lees en begrijp, eigenlijk dat iedereen een individuele de keuze heeft en als je de vordering niet tegen 10% overgedraagt blijft deze uiteraard bestaan en doe je dus net zo hard mee in het resultaat als de "groten" die de individuele vorderingen willen kopen. MCF zal de administratie moeten blijven doen en ik verwacht een zeer gedegen verantwoording moeten gaan overleggen, bijna garantie voor discussie achteraf als er een paar "groten" tussen zitten die mogelijk kosten maken die eerst betaald moeten worden zonder dat dit allemaal controleerbaar is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 maart 2026 19:54 schreef Groepfunder het volgende:
In de begintijd van MAX stroomde leningen soms razendsnel vol. Sommigen investeerden duizenden euro's in één project. Hoe zouden die de e-mail van vandaag lezen over het project R?sland P*l H?tel? Investeerders wordt gevraagd om ermee in te stemmen dat zij nog 10% van hun oorspronkelijke inleg terugkrijgen. Er is nada nopes niets te halen. Het onderpand bleek niets waard. De garanties stelden niets voor. Het is over en uit.Samen met een paar maten MAX benaderd. Unieke kans, die Gas-winkel geven we 20% op hun vordering, jagen er een aannemer/koppelbaas doorheen en met de zomer gaan we open voor de eerste toeristenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
Ik ben er ook ver weg van gebleven. Maar het is op zich wel een prestatie om zoveel shit projecten te vinden, daar hadden ze echt een neusje voor.quote:Op maandag 2 maart 2026 21:26 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb gelukkig nooit geïnvesteerd bij Max maar dit is voor ons allemaal een goede en ontnuchterende les wat voor risico's er op kunnen treden. Zeker bij nieuwe platforms en buitenlands vastgoed.
Ja, wegblijven. Dat had ik ook moeten doen. Maar 'hypotheek', 'vastgoed', 'kortlopend' en eurotekens in mijn ogen ... Ik denk overigens dat ik maar akkoord ga. Afschrijven. Uithuilen. En door ... Ik ben heel blij dat ik wél heb gespreid en dat met kleine bedragen heb gedaan.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:06 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik ben er ook ver weg van gebleven. Maar het is op zich wel een prestatie om zoveel shit projecten te vinden, daar hadden ze echt een neusje voor.
Zo lees ik het ook. En ik ga niet afwachten. Zojuist akkoord gegaan met dit voorstel, want ik wil het hoofdstuk afsluiten.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:34 schreef tnhb het volgende:
Wel een aparte situatie die zo gaat ontstaan, want de stemming betekent, als ik het goed lees en begrijp, eigenlijk dat iedereen een individuele de keuze heeft en als je de vordering niet tegen 10% overgedraagt blijft deze uiteraard bestaan en doe je dus net zo hard mee in het resultaat als de "groten" die de individuele vorderingen willen kopen. MCF zal de administratie moeten blijven doen en ik verwacht een zeer gedegen verantwoording moeten gaan overleggen, bijna garantie voor discussie achteraf als er een paar "groten" tussen zitten die mogelijk kosten maken die eerst betaald moeten worden zonder dat dit allemaal controleerbaar is.
Ach, ik heb weer andere missers meegenomen. In mijn eerste jaar bij Collin/Knab had ik ook de eurotekens in mijn ogen bij enkele projecten met hoge rente en die liepen ook niet goed af. Gelukkig niet zulke forse afboekingen als dit MAX project maar mijn gemiddeld rendement was wel behoorlijk negatief. Het heeft ruim 6 jaar geduurd, maar nu is dat intussen iets meer dan 5%. Maar door die missers ben ik wel heel wat voorzichtiger geworden qua projecten met hoge rente, wat voor mij een reden was om bij MAX de boel eerst even aan te kijken.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:42 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ja, wegblijven. Dat had ik ook moeten doen. Maar 'hypotheek', 'vastgoed', 'kortlopend' en eurotekens in mijn ogen ... Ik denk overigens dat ik maar akkoord ga. Afschrijven. Uithuilen. En door ... Ik ben heel blij dat ik wél heb gespreid en dat met kleine bedragen heb gedaan.
Laat ze die 10% dan ook maar in een gat steken waar geen licht uit komt.quote:Op maandag 2 maart 2026 22:42 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ja, wegblijven. Dat had ik ook moeten doen. Maar 'hypotheek', 'vastgoed', 'kortlopend' en eurotekens in mijn ogen ... Ik denk overigens dat ik maar akkoord ga. Afschrijven. Uithuilen. En door ... Ik ben heel blij dat ik wél heb gespreid en dat met kleine bedragen heb gedaan.
Zoals ik het lees; het is de keuze uit IETS of NIETS. Nu niet akkoord gaan betekent dat je nog eens mag gaan bijdragen aan de komende juridische kosten. Wanneer die bijdrage voor de juridische kosten onvoldoende is gebeurt er niets en sleept dit zo nog jaren door. Dan neem ik wel genoegen met 10% en mogen zij het risico verder op zich nemen.quote:Op maandag 2 maart 2026 20:34 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wel een aparte situatie die zo gaat ontstaan, want de stemming betekent, als ik het goed lees en begrijp, eigenlijk dat iedereen een individuele de keuze heeft en als je de vordering niet tegen 10% overgedraagt blijft deze uiteraard bestaan en doe je dus net zo hard mee in het resultaat als de "groten" die de individuele vorderingen willen kopen. MCF zal de administratie moeten blijven doen en ik verwacht een zeer gedegen verantwoording moeten gaan overleggen, bijna garantie voor discussie achteraf als er een paar "groten" tussen zitten die mogelijk kosten maken die eerst betaald moeten worden zonder dat dit allemaal controleerbaar is.
Ja, voor die 10% zou ik ook willen weten hoe het afloopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:00 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Laat ze die 10% dan ook maar in een gat steken waar geen licht uit komt.
10% + de procesfinanciering vooraf te betalen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, voor die 10% zou ik ook willen weten hoe het afloopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |