abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:19:15 #1
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220220039
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Game on. 8-)

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:19:53 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220220046
quote:
Israël heeft 'aanval voltooid', Iran valt militaire bases aan
Het Israëlische leger meldt dat het een grootschalige strategische aanval op het luchtverdedigingssysteem van het Iraanse regime heeft voltooid. De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken zegt dat het land momenteel militaire bases in Israël aanvalt uit zelfverdediging.
Nu.nl
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220220049
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Kees Prins even bellen.
Dan kan hij dat mooie nummer even gaan zingen van hem
'Dit is mijn club'

;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:20:03 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220220050
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:12 schreef TheJanitor het volgende: En dit gaat nog een paar dagen door? Wat zijn ze nog meer van plan?
Ik denk dat het hierbij blijft voorlopig en dat het uiteindelijk toch weer een beetje bekoeld en alles weer verder gaat zoals het ging. Trump kan zich met deze actie even mooi op de borst kloppen en de aandacht is even afgeleid van het Epstein-gedoe.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Forum Admin zaterdag 28 februari 2026 @ 15:20:43 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220220054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik denk dat het hierbij blijft voorlopig en dat het uiteindelijk toch weer een beetje bekoeld en alles weer verder gaat zoals het ging. Trump kan zich met deze actie even mooi op de borst kloppen en de aandacht is even afgeleid van het Epstein-gedoe.
Niet met al dat materieel daar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220220061
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder. Zo win je toch conflicten en oorlogen. Zie bijvoorbeeld ook de situatie in Oekraïne, meer Russen dood dan Oekraïners. Veel meer zelfs, eigen schuld van de Russen natuurlijk. Soms is militair ingrijpen simpelweg noodzakelijk.

Kwaadaardige regimes zoals Iran, Rusland of de Palestijnen dienen met harde hand te worden aangepakt. Dit wordt in het geval van Iran veel moeilijker als men kernwapens heeft, dus dat moet dan ook worden voorkomen
Wat vind je er dan van dat sinds Trump de duimschroeven op Rusland redelijk los zijn gelaten?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:21:27 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220220062
Mss dood

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220220068
quote:
They did not bomb Iran. They waited for Iran’s entire leadership to sit down in the same room and then they bombed Iran.

Months of intelligence. Thousands of hours of surveillance and signal intercepts. One variable: the moment the Supreme Leader, the President, and senior military command gathered in a single location at the same time.

That moment was 8:15 this morning. Daylight. Every previous Israeli strike on Iran came at night. June 2025 launched in darkness. October 2024 after midnight. Iran’s entire air defense doctrine is built around the assumption that Israel attacks in the dark. Israel attacked in broad daylight because the target was not infrastructure. The target was a meeting.

Reuters confirms strikes targeted Khamenei and Pezeshkian. CNN confirms months of joint US-Israeli planning. Israeli officials confirmed the strike hit the location where Iran’s top officials were gathered. Whether Khamenei was moved before the strike or extracted after is the most consequential unknown on the planet right now. If before, someone inside Tehran’s inner circle told Jerusalem when and where the meeting would happen. If after, the strikes hit the room and he survived. Both scenarios are catastrophic for the regime.

Because Iran’s leadership now knows three things. Israel knew where they were meeting. Israel knew when they were meeting. Israel knew who would be in the room. And everything we watched over the past month, the F-22s at Ovda, the tankers at Ben Gurion, Al Udeid emptied to zero, 270 transport flights, all of it was the delivery architecture for one precision strike on one gathering.

Every future meeting of Iran’s senior leadership now carries one question: does Israel know about this one too.

This is not a military operation. This is the destruction of institutional trust inside a regime. Every general who sits with Khamenei tomorrow will wonder who told Jerusalem about today. Every IRGC commander who receives a meeting summons will calculate whether attendance is duty or a death sentence. Every secure facility in Tehran has been proven insecure.

In June 2025 Israel killed 30 generals in the opening minutes. That was brute force across dispersed targets. This was a scalpel. One meeting. One moment. Months of patience.

Iran fired missiles at six countries in retaliation. Most intercepted. One civilian dead from debris in Abu Dhabi. Saudi Arabia responded by pledging all its capabilities against Iran. The Gulf coalition that did not exist yesterday exists today because Tehran built it by attacking everyone simultaneously.

Israel traded one morning of precision strikes for the permanent destruction of Iran’s command cohesion.

That is not a battle. That is checkmate disguised as a first move. https://x.com/i/status/2027725563251847510…;
Zou er geen traan om laten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220220069
twitter

Lol
pi_220220073
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wel bijzonder eigenlijk dit soort reacties daar en dan de verontwaardiging in sommige Westerse contreien. Dan snap je er ook helemaal niets van.
Snap er ook echt helemaal niks van. 10000-30000 mensen vermassamoord in de protesten, een schurken regime dat eindelijk afgezet wordt en alleen maar janken.
1947-2016
pi_220220078
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:21 schreef Starhopper het volgende:
Mss dood

[ afbeelding ]
Even terug zwaaien :W
Hopelijk tot nooit meer ziens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220220080
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Omdat de oproep tot een diplomatieke oplossing met Iran nogal naïef is.
Het zijn een stel laffe terroristensteunders dat regime.
Serieus mee onderhandelen?

Hou op ajb
1947-2016
pi_220220081
Ach, Iran. Blaffend hondje dat niet echt kan bijten. Binnenkort bier drinken in Teheran!
pi_220220082
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Snap er ook echt helemaal niks van. 10000-30000 mensen vermassamoord in de protesten, een schurken regime dat eindelijk afgezet wordt en alleen maar janken.
Dat ging ook heel goed in Syrië, Afghanistan, Libië, Irak ..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220220083
quote:

[..]
Zijn ook altijd dezelfden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:24:03 #16
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_220220085
Khameini dood volgens diverse bronnen?
pi_220220086
quote:

[..]
Bijzonder. Zo win je toch conflicten en oorlogen. Zie bijvoorbeeld ook de situatie in Oekraïne, meer Russen dood dan Oekraïners. Veel meer zelfs, eigen schuld van de Russen natuurlijk. Soms is militair ingrijpen simpelweg noodzakelijk.

Kwaadaardige regimes zoals Iran, Rusland of de Palestijnen dienen met harde hand te worden aangepakt. Dit wordt in het geval van Iran veel moeilijker als men kernwapens heeft, dus dat moet dan ook worden voorkomen
Het stikt helaas van de kwaadaardige regimes.
De VS is al decennia bezig met hypocriete cherry picking.
En in heel veel gevallen is er bijzonder weinig positief veranderd voor de bevolking.

Waarom zijn ze niet in Noord-Korea?
Waarom zijn ze niet teruggegaan naar Afghanistan om alsnog de Taliban te verdrijven?
Waarom zijn ze niet woest op kwaadaardige regimes zoals in Saoedi-Arabië?
Waarom moet je met Poetin gaan praten en krijgt Zelensky de wind van voren?

Dat was ooit het enige waarvan ik dacht dat Trump niet meer aan zou beginnen.
Noemde al zijn voorgangers die jouw redenering volgden 'warmongers'. Je moest juist voor de VS gunstige deals met die landen sluiten. Bush, Obama en Biden konden geen deals sluiten, beweerde hij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 28-02-2026 15:29:18 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220220087
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:24 schreef dvdfreak het volgende:
Khomeini dood volgens diverse bronnen?
Khomeini is al heel lang dood.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:24:21 #19
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220220089
quote:

[..]
two wrongs don't make a right
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:25:09 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220220094
quote:

[..]

De VS is ook een kwaadaardig regime.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220220095
twitter

Lol
pi_220220098
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Zijn ook altijd dezelfden.
Jep.

We weten het inmiddels inderdaad, onze pappenheimers van de haat.
1947-2016
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:25:50 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220220101
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:25 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]

Lol
Spijt komt altijd achteraf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220220111
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu.nl
Ik kan me niet voorstellen dat dit het was.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:26:56 #25
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220220114
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:25 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]

Lol
Ik waardeer hun humor.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties