Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
even zoeken naar waar de groene kabel je huis binnen komt. het kan zomaar zijn dat dit elders in je woning is.
zie je in de woonkamer ook nergens een coax-aansluiting?
Is er volgens de postcodecheck wel Ziggo op jouw adres?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
Ik neem aan dat er toch ergens een coax-aansluiting is, anders zou Ziggo je dat wel gemeld hebben toen je abonnee wilde worden, lijkt me? Die moet dus ergens zitten.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:36 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik heb een nieuwe woning en toen ik mijn Ziggo modem wilde installeren zag ik dat ik alleen nog maar ethernet/glasvezelaansluiting heb. Het Ziggo modem werkt alleen op coax.
Hoezo ethernet, is dat dan een kabel naar dat glasvezelpunt?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
quote:
Ja dat inderdaad. Wat doet die RJ45 daar?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 17:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoezo ethernet, is dat dan een kabel naar dat glasvezelpunt?
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:04 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Ja dat inderdaad. Wat doet die RJ45 daar?![]()
Ik vergeef jequote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.
quote:Op zondag 1 maart 2026 01:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vergeef je![]()
Zou je misschien een foto van het spul kunnen posten?
Inderdaad geen Ziggo coax te zien (ook niet lager bij de grond, onder de lamellenplank?)quote:Op zondag 1 maart 2026 12:43 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee
Dat Ziggo modem heb ik er for the time being zelf in gezet maar die is niet aangesloten
Thanksquote:Op zondag 1 maart 2026 14:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Inderdaad geen Ziggo coax te zien (ook niet lager bij de grond, onder de lamellenplank?)
Het lijkt erop dat de vorige bewoners Odido Glas hebben gehad (beugel van de Zyxel hangt er nog), glas komt binnen in het witte kastje links. Daar zullen alle losse netwerkkabels (naar de diverse ruimtes in huis) ingeplugd zijn geweest
Rechts het overnamepunt van KPN telefoon.
Dan hangt er in het midden nog de P1-kabel van de slimme meter.
Het witte kastje links bovenin kan ik niet plaatsen.
En een zooi losse snoertjes nog.
Haha dat is idd de andere kant vanuit het modem. Ik wilde hem nog weghalen voor de fotoquote:Op zondag 1 maart 2026 16:33 schreef Loohcs het volgende:
Is dat witte ding wat op foto 1 tussen spijlen van 't schapje ligt die coax spliter? En zoja die gaat nergens meer naartoe of zit er niks meer aan verder? is toch niet de andere kant van de kabel uit 't modem?...dan heb ik niks gezegd
Die ethernetkoppelingen naar alle kamers moet je proberen te herbruiken ... altijd handig ..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Vergeef me mijn technische kennisachterstand, maar ik vermoed dat het ethernet is. Er staat een kpn kastje (router gok ik) van de vorige bewoner en dat is via leidingen gekoppeld aan de verschillende kamers. Overal komt dus een ethernet punt uit de muur. Er zit ook nog een ODF punt (glasvezel) en links zit loopt nog een kpn kabel die naar een afgesloten kastje gaat dat alleen geopend mag worden door kpn personeel. Het is een prima meterkast, maar voor iemand wiens hardwarekennis in 2004 is blijven hangen wel wat chaotisch.
Jazeker, er bleek een of ander raar stekkertje op de groene kabel te zitten. Die hebben ze vervangen en nu werkt alles. De ethernetaansluitingen heb ik idd hergebruikt!quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:19 schreef chufi het volgende:
[..]
Die ethernetkoppelingen naar alle kamers moet je proberen te herbruiken ... altijd handig ..
Verder nog een update?
Goed te horen ... Check wel ff of er nog 2.5 Gb portspeed op sommige poorten zit .. die moet je zoveel mogelijk upstream zien te gebruiken ... Dus van je Ziggo-modem naar switch/hub ... Je tv gebruikt geen 2.5 Gb of heeft het iig niet nodig...quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:33 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Jazeker, er bleek een of ander raar stekkertje op de groene kabel te zitten. Die hebben ze vervangen en nu werkt alles. De ethernetaansluitingen heb ik idd hergebruikt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |