abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220213085
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe woning en toen ik mijn Ziggo modem wilde installeren zag ik dat ik alleen nog maar ethernet/glasvezelaansluiting heb. Het Ziggo modem werkt alleen op coax. Weet iemand hier een workaround voor, of een oplossing (Ziggo heeft bij mijn weten geen glasvezelmodems). Het lijkt me stug dat Ziggo geen enkele nieuwbouwabonnee heeft. Omdat ik nu geen internet heb is het lastig zoeken.

Ik hoor het wel!
pi_220213096
even zoeken naar waar de groene kabel je huis binnen komt. het kan zomaar zijn dat dit elders in je woning is.
zie je in de woonkamer ook nergens een coax-aansluiting?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220213140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
even zoeken naar waar de groene kabel je huis binnen komt. het kan zomaar zijn dat dit elders in je woning is.
zie je in de woonkamer ook nergens een coax-aansluiting?
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
pi_220213153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Nee alleen de bekende telefoonaansluitingen (4 polig) en ethernet. Het is een woning uit 2013 dus die telefooncontacten verbazen me. De meterkast is flink verbouwd door kpn zag ik al, dus mogelijk hebben zij de antenne-aansluiting doen verdwijnen (als die er al ooit was)
Is er volgens de postcodecheck wel Ziggo op jouw adres?
Lijkt me wel logisch als je het abonnement daar naar verhuisd hebt.

Er zou wel ergens een kabel tevoorschijn moeten komen dan, meestal meterkast, sowieso meterkast in nieuwe woningen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2026 @ 17:48:33 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220213163
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:36 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik heb een nieuwe woning en toen ik mijn Ziggo modem wilde installeren zag ik dat ik alleen nog maar ethernet/glasvezelaansluiting heb. Het Ziggo modem werkt alleen op coax.
Ik neem aan dat er toch ergens een coax-aansluiting is, anders zou Ziggo je dat wel gemeld hebben toen je abonnee wilde worden, lijkt me? Die moet dus ergens zitten.
pi_220213171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:45 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
Hoezo ethernet, is dat dan een kabel naar dat glasvezelpunt?
Je ziet dus geen enkel spoor van een groene kabel begrijp ik. Ziggo kan jou vertellen waar de kabel de woning binnen komt.
pi_220213183
tja, er zijn van die mensen die alles wegknippen wat niet of niet meer in gebruik is. als je het echt niet kunt vinden dan zal je een monteursafspraak moeten maken.
pi_220213219
Ik heb dit oom gehad, maar dan precies andersom.

Ziggo moet kijken of ze het kunnen fixen, anders het abonnement opzeggen op hun kosten.

Als hun namelijk hebben gezegd dat je daar internet kan ontvangen, dan is dat hun probleem.
pi_220213269
Ja volgens de postcodecheck heb ik hier internet. Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn, maandag komt de monteur. Ik zal nog wel een update posten als ik meer weet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')