Ik weet dat niet meer, het gebeurd vaker als ik een aanval heb, ik heb inderdaad gelezen dat je jezelf niet kan doden op deze manier.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Waarom wilde jij jouw keel dichtknijpen? Of weet je dat zelf niet meer?
Misschien helpt het jou wel als je een brief schrijft naar de personage die als het ware bezit van jou wilt nemen, dat ze zichzelf belachelijk maakt daarmee. Als jij net zolang jouw keel dichtknijpt totdat je het bewustzijn verliest, laat jij jouw keel vanzelf weer los, waardoor jij weer voldoende lucht krijgt en hooguit de uren daarna last van hoofdpijn hebt, maar dood ben je zeker niet.
Daarna kan je schrijven: "Melanie, je kan wel boos op mij zijn dat ik jou destijds niet had gered, waardoor je nu niet meer onder de levenden bent. Maar jij bent zelf degene die ervoor koos om jouw eigen verantwoordelijkheden bij mij te leggen en daarmee had je er ook voor gekozen dat het op die manier afliep voor jou. Ik had het onmogelijk voor jou op kunnen lossen, want ik ben jou niet. Zelfs als ik aan het dissocieren ben, is jouw personage afkomstig van mijn eigen beleving: in mijn beleving ben jij blijkbaar een rancuneus mens die het zowel jezelf als mij misgunt om in het leven te staan. Is dat de persoon die je wilt zijn? Accepteer de consequenties van wat je gedaan hebt, laat mij verder met rust en doe je best om jouw eigen rust te vinden. Jouw eigen leven is voorbij en in dat van mij speel je geen rol meer."
Lijkt mij juist een goed teken. Genoeg redenen om verdrietig te zijn - in ieder geval voel je het.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 21:24 schreef Cupfighter het volgende:
Ik weet niet wat ik heb vanavond
Uit het niets huilbuien steeds
Ja voelen doe ik het zeker, voel me al sinds vrijdagochtend verdrietig, morgen is de verjaardag van mijn overleden zus, dat is haar eerste verjaardag zonder haar dat gaat ook geen vrolijke dag worden.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Lijkt mij juist een goed teken. Genoeg redenen om verdrietig te zijn - in ieder geval voel je het.
quote:Op zondag 1 maart 2026 10:37 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja voelen doe ik het zeker, voel me al sinds vrijdagochtend verdrietig, morgen is de verjaardag van mijn overleden zus, dat is haar eerste verjaardag zonder haar dat gaat ook geen vrolijke dag worden.
Misschien ook het besef dat ik flinke fouten heb gemaakt met sommige stappen, ik weet het gewoon even niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op zondag 1 maart 2026 14:36 schreef r_one het volgende:
[..]Ja dat speelt zeker mee, het is voor mij indirect herkenbaar ook, mijn moeder wou destijds geen behandeling meer voor de hersentumor wat als gevolg dat ze dan zou overlijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit inderdaad geen aardige opmerkingquote:Op zondag 1 maart 2026 14:49 schreef BE het volgende:
Mss niet aardig om te zeggen maar ik heb ergens het idee dat er nu weer zielige verhalen verzonnen worden om hier wat meer aandacht te krijgen.
Ineens is er een Melanie aanval, zijn er huilbuien en wordt er gehint op spijt over beslissingen die genomen zijn.
Het voelt een beetje als terugkrabbelen omdat dat duidelijk werd dat men hier de handen van het topic aftrok..
Dit is jouw topic, dus jij moet daarin wel jouw gevoel kunnen uiten.quote:Op zondag 1 maart 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind dit inderdaad geen aardige opmerking
Maar het is jouw idee en je mag dat zeker zeggen van me, ik kan tegen kritiek maar heb het idee dat sinds ik heb aangegeven met Kim te gaan praten weinig goeds meer kan doen bij sommige.
Ik wil graag meer zeggen over mijn gevoel maar durf het simpelweg niet
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.quote:Op zondag 1 maart 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ik wil graag meer zeggen over mijn gevoel maar durf het simpelweg niet
Nee dat is ook niet de bedoeling en dat mensen niet altijd willen en kunnen reageren snap ik maar het is wel vervelend, snap dat mensen mijn stap richting Kim afkeurde en ik accepteer de kritiek maar dat doodzwijgen vind ik lastig en heeft invloed op mijn stemming.quote:Op zondag 1 maart 2026 17:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Alleen ..... verwacht dan niet dat mensen ook daar op reageren en wees niet uit het veld geslagen als dat dan ook niet gebeurt.
Op zondag 1 maart 2026 18:17 schreef Cupfighter het volgende:Kan jij je voorstellen dat mensen zoals ik hun hand niet in het vuur kunnen steken of dit allemaal waar is..quote:Eveneens als dat gezeik over het waarheidsgehalte, kan best tegen een grapje....
Yep, zo reageren sommige mensen ook bij verslaafde mensen (of dat gebeurt is een tweede).. een bekende uitspraak van Dr. Phil is ook "not my child" . Trek je handen er maar vanaf, want anders trekt je kind je mee zijn ellende in en fungeer je alleen als enabler die het faciliteert.quote:Reageert men ook zo als een alcohol verslaafde een uitglijder maakt?
Nou in ieder geval bedankt voor je reactie.quote:Op zondag 1 maart 2026 20:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan jij je voorstellen dat mensen zoals ik hun hand niet in het vuur kunnen steken of dit allemaal waar is..
Ik kom hier niet voor de popcorn, mijn reacties waren (volgens mij) altijd netjes, onderbouwd en hadden het doel om je een hart onder de riem te steken, advies te geven en je een spiegel voor te houden.
Maar zelfs ik denk af en toe, of het waar is of niet, die gast spoort niet. Die heeft echt serieuze problematiek en het verzinnen (bewust of onbewust, mssn door een stoornis of misschien aandacht) ik kan het niet uitsluiten
Beetje categorie, "meen je echt dat die vrouw die jarenlang mishandeld is door haar expartner weer terug is bij hem OMG OMG"
Dus mensen denken echt, het kan ook gewoon verzonnen zijn, want dit verzin je gewoon in een normaal mensen leven
[..]
Yep, zo reageren sommige mensen ook bij verslaafde mensen (of dat gebeurt is een tweede).. een bekende uitspraak van Dr. Phil is ook "not my child" . Trek je handen er maar vanaf, want anders trekt je kind je mee zijn ellende in en fungeer je alleen als enabler die het faciliteert.
Stel dat ik een x aantal jaren geleden maanden lang had gepost ow het is lastig, dit is mijn verhaal etc etc.. en ik kondig aan nooit meer te gaan drinken en opeens in Juli, jongens ik ga dit weekend naar tomorrowland.. "iedereen nee Droopie niet doen etc etc.."
Kom ik terug, "nou jongens was hartstikke leuk, niet gekotst en t was geweldig om weer een keer dronken te zijn"
Dan verwacht ik niet dat mensen hadden geroepen, ow wat leuk Droopie en hoe vond je de dj's en was het gezellig..
Zelfde met mensen met een 2e burnout, die krijgen dan van hun omgeving te horen "nu is het gewoon je eigen schuld, je leert niet van je fouten" of, erger, ze laten niets meer van zich horen..
Want onthou, het vreet ook energie van de anderen he..
En je emotie die je nu voelt, genegeerd voelen is een van de vervelendste emoties die je kan voelen. Dat was vroeger al een makkelijke methode om iemand te pesten.. Maar dit is geen pesten, denk ik, dit is categorie "laat ook maar, TS heeft bord voor zijn kop. Waarom zou ik advies als die zulke grote rode vlaggen negeert en waarom, raar en mssn is het allemaal een fantasie in zijn hoofd"
Maakt je geen slecht mens, maar ik vind het allemaal niet onlogisch dat je topic weinig reacties meer ontvangt..
Edit: misschien zijn de meeste mensen mssn nog het meest teleurgesteld dat je heel bedachtzaam eerst om tafel ben gaan zitten, je eigen plan trok en toen willens en wetens ben gaan afspreken met haar..
Een uitglijder zou ik vinden, ze staat voor je deur opeens, ze blijft "slapen" en de volgende dag heb je spijt..
Das heel wat anders vergeleken met wat er nu gebeurt is.
Ps.. misschien is mn verhaal wat onoverzichtelijk, ik liet mijn hoofd even ratelen via mn vingers in mijn reactie
Dit is de eerste keer dat je zegt dat je wanhopig was, mssn om alleen achter te blijven, slecht tegen alleen zijn kunnen bv?quote:Op zondag 1 maart 2026 20:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou in ieder geval bedankt voor je reactie.
Mensen hoeven het niet te geloven, maar ik vond het op gegeven moment wel sneren worden
Ik ben het er niet mee eens dat ik een bord voor mijn kop heb, dit was denk ik de eerste keer in de topicreeks dat ik tegen de adviezen ben ingegaan en ik zeg eerlijk dat ik er spijt van heb, maar ik was ook best wanhopig, dit was geen slimme actie van me dat besef ik ook wel
Het is ook niet zo dat ik mensen niet begrijp
Maar het voelt gewoon kut en ik lees dat je dat ook begrijpt
Misschien denk ik te veel vanuit mezelf en wat mij geholpen heeft in de verslaving
Ik denk vaak, iemand maakt een misstap
Even laten weten
Uitpraten
Streep eronder
En weer verder gaan waar we gebleven waren
Nee wanhopig in de vorm dat ze niet stopte met stalkenquote:Op zondag 1 maart 2026 21:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat je zegt dat je wanhopig was, mssn om alleen achter te blijven, slecht tegen alleen zijn kunnen bv?
Ook dat snap ik, en toch ook had ik het idee (daar kan ik wel naast zitten en behoeft geen verdere discussie) dat je het aandikte in het topic en ondertussen bagataliseerde bij de politie.
Maar mssn is dat mijn onwetenheid en ging ik ervanuit dat politie veel proactiever zou handelen bij zulk gedrag..
En de vergelijking met een verslaving, gaat niet echt op in deze.
Positieve afsluiter, je bent wel eerlijk geweest.. ik had het mn mond niet uitgekregen, want jouw keuze om weer contact te zoeken was zo bizar, was het GTST geweest, dan was ook iedereen afgehaakt met zo'n verhaallijn...en dan is dat nog een soap
Dat weet ik niet. Ik had sowieso andere keuzes gemaakt, vandaar.quote:Op zondag 1 maart 2026 18:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik hoef geen medelijden, hoop wel op een beetje begrip
Hoe zou jij je voelen in mijn situatie?
Boycotten vind ik wel een erg groot woord. Zoals @Droopie heel mooi zei: ik (en ik denk velen met mij) kom hier niet voor de popcorn.quote:Ik vind het jammer dat het gesprek met Kim wat ik goed heb afgehandeld een reden is om dit topic te blijven boycotten
Reageert men ook zo als een alcohol verslaafde een uitglijder maakt?
Ik vraag ook geen begrip voor het contact herstel met Kim maar voor mijn gevoel van het negerenquote:Op zondag 1 maart 2026 22:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik had sowieso andere keuzes gemaakt, vandaar.
En ik denk dat je ook niet moet rekenen op begrip om het contact met Kim weer te herstellen. Ook niet een beetje.
[..]
Boycotten vind ik wel een erg groot woord. Zoals @:Droopie heel mooi zei: ik (en ik denk velen met mij) kom hier niet voor de popcorn.
De vergelijking met een alcoholist gaat mank. Je doet immers ook geen strafaangifte tegen een beugel Grolsch en hebt ook geen gesprek met de directeur van de brouwerij.
En ja, types als een kree negeer ik ook straal als die weer eens de verleiding niet kon weerstaan.
Dank je welquote:Op zondag 1 maart 2026 22:44 schreef praadje het volgende:
Ik vind het goed van je dat je zelf beseft dat het geen goede actie was. Dat is al een vooruitgang. Zie het als een leermoment.
Ik neem aan dat er geen vervolgafspraak komt?
Sterkte Cup.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:42 schreef Cupfighter het volgende:
Vandaag de eerste verjaardag van mijn zus na haar overlijden
Net even contact gehad met haar dochter(mijn nichtje dus)
Even haar lievelingsmuziek draaien en een kaarsje aan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |