https://x.com/i/status/2025536898530218170quote:Nederland 🇳🇱 eindigde als derde in het medailleklassement met een delegatie van slechts 38 atleten, verdeeld over zes sporten. 28 van hen namen deel aan shorttrack en schaatsen; vier aan bobsleeën, twee aan kunstschaatsen, één aan skeleton en vier aan snowboarden. Hun beste resultaat in de categorie OVERIGE SPORTEN was een 10e plaats in de tweemansbobslee.
Je weet dat schaatsen een van de meest internationale sporten was deze Spelen?quote:Op zondag 22 februari 2026 20:47 schreef Jahr00n het volgende:
Persoonlijk tel ik de medailles van schaatsen niet mee.
Een sport moet wat mij betreft wel internationale allure hebben om serieus genomen te worden.
Gelukkig boeit het echt helemaal niemand wat jij selectief wel of niet meetelt en welke arbitraire criteria je hanteert voor het definiëren van een 'serieuze sport'.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:47 schreef Jahr00n het volgende:
Persoonlijk tel ik de medailles van schaatsen niet mee.
Een sport moet wat mij betreft wel internationale allure hebben om serieus genomen te worden.
Op de zomerspelen gaat het daar iedere keer slechter. Benieuwd hoe dat met de winterspelen zit.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:02 schreef The_Playmaker het volgende:
Als er één land moet zeuren over 4de plaatsen dan zijn het de Duitsers. Die werden gewoon 14x 4de.
Die hadden in 2014 slechte Spelen, herstelden zich in 2018 en 2022 met 14 en 12x goud (en 2x P2 op de medaillespiegel), maar dit was qua goud nog slechter dan Sochiquote:Op zondag 22 februari 2026 21:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Op de zomerspelen gaat het daar iedere keer slechter. Benieuwd hoe dat met de winterspelen zit.
[ afbeelding ]
Zal voornamelijk zijn omdat zij daar normaal gesproken als beste uitkomen.quote:Op zondag 22 februari 2026 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
De Amerikanen sorteren medailles op het totale aantal, dus an sich hebben ze wel een 3de plek.
Knettergekke methode van rangschikking wel.
Qua goud het slechtste resultaat sinds 1972 zie ik nuquote:Op zondag 22 februari 2026 21:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hadden in 2014 slechte Spelen, herstelden zich in 2018 en 2022 met 14 en 12x goud (en 2x P2 op de medaillespiegel), maar dit was qua goud nog slechter dan Sochi
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |