abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220160991
Met het beledigen van het Hooggerechtshof doet het oranje ding onbedoeld iets goeds. De rechters zullen in het vervolg nóg kritischer omgaan met de hersenspinsels van dat ding.
pi_220161080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:
ik snap dit niet goed. De supreme court oordeelt dat de tarieven door Trump ingesteld niet wettig zijn.

En nu roept Trump direct: Ik ga alle tarieven met 10 procent verhogen.

Wat voor een logica zit hier achter?
Even laten zien dat hij de macht heeft. Typisch dictator gedrag.
pi_220161127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dan wil ik wel naar de begrafenis, even checken of 'ie echt de pijp uit is.
En voor de koffietafel, lekkere plakjes droge cake :9~ :9
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220161148
10% wat een miet :')

Waar blijft overigens de Europese ´bazooka´? :?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220161225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat ze daar mogelijk extra moeten betalen is een schijntje vergeleken met wat ons kabinet ons laat betalen voor het financieren van vluchtelingen en oorlog.
Alsof Nederland meer uitgeeft aan defensie dan de VS _O-
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220161234
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
Dit is gewoon 5D chess. Deze man is gewoon geniaal.
:')
pi_220161363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:53 schreef Komondeja het volgende:
Met het beledigen van het Hooggerechtshof doet het oranje ding onbedoeld iets goeds. De rechters zullen in het vervolg nóg kritischer omgaan met de hersenspinsels van dat ding.
Ik mag toch hopen dat recht in de VS zo niet werkt
pi_220161414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:
ik snap dit niet goed. De supreme court oordeelt dat de tarieven door Trump ingesteld niet wettig zijn.

En nu roept Trump direct: Ik ga alle tarieven met 10 procent verhogen.

Wat voor een logica zit hier achter?
Het hooggerechtshof heeft geoordeeld dat de meeste tarieven niet wettig zijn, namelijk de tarieven die hij heeft ingesteld met een beroep op een noodwet uit 1977. Hij probeert het nu via een andere juridische route opnieuw.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 20 februari 2026 @ 23:56:31 #34
485843 crew  Jippie
pi_220161467
En ik dacht dat dit een oud bericht was :@

Ongelooflijk
pi_220161507
Teleurstellend voor Trump dat het Hooggerechtshof ondanks zijn pogingen nog niet in meerderheid volledig loyaal is. Hij moet nu iets anders bedenken.

Trump is een simpele man. Hij denkt:

USA = Trump

Dus vijanden van Trump zijn vijanden van de USA. Voorstanders van Trump zijn patriotten. Het klinkt misschien een beetje autocratisch, dat is het ook.
pi_220161524
Goede zaak ^O^

Wat wij nu als EU heel snel moeten doen, is er voor zorgen dat we een hoop waardepapieren hebben, in Euro's, die investeerders kunnen kopen. Eurobonds, om te beginnen. Maar ook alle door de ECB opgekochte schulden. En aandelen in de EU leningen voor het aankopen van wapens. En alle andere dingen die we maar kunnen verzinnen.

De VS heeft dat nu zo'n 80 jaar gedaan, dus die hebben een grote hoop. En er is veel meer geld wat mensen willen investeren dan fysieke spullen die je daar voor kunt kopen. Tegenwoordig kom je dan eigenlijk altijd in de VS uit.

Heb je een bedrijf? Ga naar de beurs! Maak waardepapieren die investeerders kunnen kopen!
pi_220161529
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 23:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het hooggerechtshof heeft geoordeeld dat de meeste tarieven niet wettig zijn, namelijk de tarieven die hij heeft ingesteld met een beroep op een noodwet uit 1977. Hij probeert het nu via een andere juridische route opnieuw.
Oh ik las het als volgt: dat hij 10% extra toevoegt op de bestaande tarieven.

Volgens mij heeft hij grotendeels van de tarieven ingesteld via een descreet die niet bevestigd zijn door het congres?
pi_220161569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Teleurstellend voor Trump dat het Hooggerechtshof ondanks zijn pogingen nog niet in meerderheid volledig loyaal is. Hij moet nu iets anders bedenken.

Trump is een simpele man. Hij denkt:

USA = Trump

Dus vijanden van Trump zijn vijanden van de USA. Voorstanders van Trump zijn patriotten. Het klinkt misschien een beetje autocratisch, dat is het ook.
Je kent de "stand your ground" wetten? heel populair in de VS. Of "suicide by cop"? Trump heeft tegenwoordig ICE, zijn privéleger, dat van al die dingen gebruik maakt. Binnenkort heb je dus ook: "assassination by ICE", waar Trump daar opdracht toe geeft. Dat heeft nu nog geen Wikipedia pagina.
pi_220161769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:09 schreef Lenny77 het volgende:
Waarom nu weer..
Wanneer wordt die demente gek eindelijk eens van zijn troon geschopt?
Graag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220161967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 00:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Oh ik las het als volgt: dat hij 10% extra toevoegt op de bestaande tarieven.

Volgens mij heeft hij grotendeels van de tarieven ingesteld via een descreet die niet bevestigd zijn door het congres?
Volgens mij 10% voor iedereen. En dit kan voor 150 dagen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 02:50:55 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220161983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:09 schreef Lenny77 het volgende:
Waarom nu weer..
Wanneer wordt die demente gek eindelijk eens van zijn troon geschopt?
Zodra Satan erachter komt dat hij nu met JD Vance neukt.

Als we South Park mogen geloven ten minste ;)
pi_220162773
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 23:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alsof Nederland meer uitgeeft aan defensie dan de VS _O-
Dat zeg ik niet! Maar in ieder geval wel aan uitkeringen en asielzoekers _O- _O-
Hier is het én én én _O-
pindazakje
pi_220162857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet! Maar in ieder geval wel aan uitkeringen en asielzoekers _O- _O-
Hier is het én én én _O-
Ja, verschuif de doelpalen maar :')
pi_220162866
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, verschuif de doelpalen maar :')
Ik zei "voor het financieren van vluchtelingen en oorlog." Jij pikt er maar 1 onderwerp uit :')
pindazakje
pi_220162903
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik zei "voor het financieren van vluchtelingen en oorlog." Jij pikt er maar 1 onderwerp uit :')
Jij begint opeens over uitkeringen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 09:24:22 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220162939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kan niet anders of Trump gaat de plek van James Buchanan als slechtste president aller tijden innemen.
Is dat de vader van Mitch Buchannon?
pi_220162971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dan wil ik wel naar de begrafenis, even checken of 'ie echt de pijp uit is.
Hij gaat het beste de pijp uit van iedereen, nog nooit in de geschiedenis van de mensheid is er iemand zo hard de pijp uit gegaan als hij!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220163014
Tijd om internationale handel met Europese munt te gaan doen en de dollar eruit drukken.

En tegelijk import tarieven op alles wat nog met dollars wordt verhandeld. Wat een aap.🐒🍌
pi_220163041
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:38 schreef YoopY het volgende:
Tijd om internationale handel met Europese munt te gaan doen en de dollar eruit drukken.

En tegelijk import tarieven op alles wat nog met dollars wordt verhandeld. Wat een aap.🐒🍌
Dat kan dus alleen met gedeelde schulden (omdat je dan die schulden kan uitlenen zoals bonds in Amerika). Maar dat willen mensen dan opeens weer niet.
Begrijpelijk, omdat je dan landen eigenlijk steunt die niet met geld kunnen omgaan zoals Frankrijk, maar onvermijdelijk als Europa eigenlijk op eigen benen wil kunnen staan.

Dat vereist kapitaal en dat betekent schulden kunnen uitgeven en lenen.
pi_220163060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat kan dus alleen met gedeelde schulden (omdat je dan die schulden kan uitlenen zoals bonds in Amerika). Maar dat willen mensen dan opeens weer niet.
Begrijpelijk, omdat je dan landen eigenlijk steunt die niet met geld kunnen omgaan zoals Frankrijk, maar onvermijdelijk als Europa eigenlijk op eigen benen wil kunnen staan.

Dat vereist kapitaal en dat betekent schulden kunnen uitgeven en lenen.
Oke. Dus wat je zegt is dat er niet voldoende kapitaal is in Europa? Andere ideeën dan om Amerika wat meer naar de zijlijn te krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')