ga jij Caroline missenquote:Caroline van der Plas stapt op als leider van de BBB. Haar rechterhand en Kamerlid Henk Vermeer neemt het stokje over. Van der Plas blijft wel Tweede Kamerlid.
Vermeer heeft samen met Van der Plas de partij in 2019 opgericht. Hij zit sinds 2023 in de Kamer en secondant van Van der Plas bij de coalitieonderhandelen van het kabinet-Schoof.
Van der Plas heeft daarom "het volste vertrouwen" in haar opvolger. "Hij is vanaf dag één betrokken geweest bij de missie van BBB", laat ze in een reactie weten.
Van der Plas is het boegbeeld van de partij en kwam in 2021 met één zetel nieuw in de Kamer. In de jaren erna won de BBB meedere verkiezingen, met als hoogtepunt de Provinciale Statenverkiezingen van 2023. De partij werd toen in één klap in alle provincies de grootste.
Maar bij de afgelopen Kamerverkiezingen, na de deelname aan kabinet-Schoof, verloor de partij. Van de zeven zetels bleven er vier over. Er gingen al langer geruchten de ronde dat Van der Plas een stap terug wilde doen. De naam van Mona Keijzer, demissionair vicepremier en de nummer twee op de kieslijst, ging ook rond.
https://www.nu.nl/politie(...)r-volgt-haar-op.html
In elk geval 7 zetels die weer naar andere partijen gaan. Ik verwacht niet dat hier over vier jaar nog iets van over is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nope. En ik geef haar groot gelijk. Politiek is een grote adderkuil.
Boeruhhhhhhh!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
Oprotten met dat BBBig Agro lobbyclubje.
Dat is politiek. En politiek is altijd al een hele vage slangenkuil geweest.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In elk geval 7 zetels die weer naar andere partijen gaan. Ik verwacht niet dat hier over vier jaar nog iets van over is.
4 zetels hebben ze nog maar sinds de laatste verkiezingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In elk geval 7 zetels die weer naar andere partijen gaan. Ik verwacht niet dat hier over vier jaar nog iets van over is.
Ik ga Caroline wel missen met haar boerenverstand. Ik vond het weer eens een keer iets anders. Ga jij Caroline missen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:32 schreef Paul het volgende:
[..]
ga jij Caroline missen
Was Mona niet beter als opvolger geweest ?
Vermakelijk ja. Gewenst nee.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:59 schreef Caland het volgende:
Jammer, ik vond het wel vermakelijk om iemand die ook zomaar achter de kassa bij de Aldi had kunnen zitten qua hersencapaciteit zo'n functie te zien bekleden.
Ik ga die lieverd wel missen. Caroline was echt een lieve schatquote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ga Caroline wel missen met haar boerenverstand. Ik vond het weer eens een keer iets anders. Ga jij Caroline missen?
Staat in de ttquote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ze blijft in de 2e Kamer, ze stapt alleen op als partijleider.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:07 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ga die lieverd wel missen. Caroline was echt een lieve schat
En in de eerste alinea staat dat ze wel Tweede Kamerlid blijft.quote:
Grote kans dus dat als ze onder Vermeer niet scoren, ze alsnog lijsttrekker is bij de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ze blijft in de 2e Kamer, ze stapt alleen op als partijleider.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |