dat is wel heel erg kort door de bocht. als hij op 1 feb zich uitschrijft, op 18 feb dan een contact heeft waarbij de gemeente meteen conclusies trekt ipv vragen te stellen en dan vervolgens TS maar negeert en evt. bewijsmaterialen die TS kan hebben ook maar negeert en de boel meteen stop zet, vind ik niet heel erg TS zijn schuld..quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het is door zijn eigen fout zo gegaan he... Niet lang genoeg gewacht na uitschrijven waardoor er nog een bv op zn naam stond.
Dus hij heeft alleen zichzelf tegengewerkt en hij heeft die extra kosten veroorzaakt...
1 februari (zondag) de bedrijven opgeheven, 9 februari (maandag) bijstand aangevraagd.quote:Op maandag 20 april 2026 08:59 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat is wel heel erg kort door de bocht. als hij op 1 feb zich uitschrijft, op 18 feb dan een contact heeft waarbij de gemeente meteen conclusies trekt ipv vragen te stellen en dan vervolgens TS maar negeert en evt. bewijsmaterialen die TS kan hebben ook maar negeert en de boel meteen stop zet, vind ik niet heel erg TS zijn schuld..
hoe lang had TS moeten wachten? het geld is nodig, hiuj heeft de bedrijven ontbonden zoals vereist, wat dan nog meer?
moet TS dna maar 2 maanden wachten? 3? 4?
2 weekjes wachten lijkt me prima termijn.
wat mij betreft is 5 minuten wachten al voldoende. als de gemeente een onregelmatigheid aantreft moet dat aangegeven worden. en wat mij betreft kan er dan navraag gedaan worden bij TS, die verstrekt bewijzen en klaar is kees. nee in dit geval is de gemeente nodeloos lastig aan het doen.
beetje oude kick aangezien dit al is opgelost, maar;quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
1 februari (zondag) de bedrijven opgeheven, 9 februari (maandag) bijstand aangevraagd.
Gedaan wat moest? Wellicht. Maar imo wel te laat. Want 'geld nodig' leuk en aardig maar als je nog een bv hebt dat gaat men er van uit dat je daar geld uit haalt.
Dan kan je wel een weekje later bellen en van alles willen, maar dan kan je je ook gewoon beter inlezen in hoe het werkt en hoe lang het duurt en je acties daarop afstemmen.
Jouw mening, en we zijn het dus niet eensquote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
beetje oude kick aangezien dit al is opgelost, maar;
die "wel te laat" mag achterwege blijven zolang TS geen duidelijkheid geeft over de situatie. ik vind het ook wel bijzonder dat je pas na enkele maanden geen huur betalen je verder gaat verdiepen in andere oplossingen zoals bijstand maargoed je moet wel een rasoptimist zijn in NL wil je ondernemer worden. wellicht dat TS dat er toch nog geld te verdienen was in de BV en heeft uiteindelijk toch bijstand als noodmaatregel getroffen.
ik weet het niet, jij weet het niet dus daar kan ik weinig over zeggen.
als je op 1feb ontbind, dan moet je gewoon 2 feb bijstand kunnen aanvragen. dan voldoe je aan de eisen. klip en klaar. en als dan vervolgens de gemeente een starre houding aanneemt terwijl TS gewoon de bewijzen kan aanleveren en deze online staan dan is dat geld wegpissen naar mijn mening.
de traagheid van de systemen is iets waar je rekening mee kan houden inderdaad. maar als ik op 1 feb ontbind staat dat gewoon een week later in de systemen. de kvk geeft aan 3 werkdagen nodig te hebben voor wijzigingen dus een week later bijstand aanvragen mag je er gewoon vanuit gaan dat de wijzigingen verwerkt zijn.
fraudeurs opsporen, chapeau, doe dat vooral, maar een kvk inschrijving negeren omdat "een collega het wel goed weet" is gewoon gemeenschapsgeld wegpissen. in deze zit TS echt niet fout.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |