abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220134335
Na Sylvana Simons en Akwasi alweer een persoon van bruine kleur dat een te hoog schooladvies kreeg en daardoor faalde. Naar dat institutioneel racisme in het onderwijs moet toch eens goed gekeken worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220135617
twitter
pi_220136000
quote:
15s.gif Op woensdag 18 februari 2026 14:44 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]

-achterlijk gelul weggeknipt-
Dit zal toch niet echt de reactie van D66ers zijn geweest? Wtf
pi_220136119
quote:
Victor lijkt niet te beseffen dat Van Berkel al een aantal jaar in het raad van bestuur UWV zat en wat iemand in het RvB daarmee verdient....
pi_220137629
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
Dit zal toch niet echt de reactie van D66ers zijn geweest? Wtf
Dit is hem wel :')

Rob Jetten: 'Kwestie-Van Berkel spijtig, maar foutjes worden gemaakt'

Aankomend premier Rob Jetten (D66) vindt het "spijtig" dat Nathalie van Berkel, tot maandag beoogd staatssecretaris Financiën, zich heeft teruggetrokken. Van Berkel vermeldde studies op haar cv die ze niet had gedaan of niet had afgemaakt. Toen bleek dat zij daarover gelogen had, trok zij zich eerst terug als beoogd staatssecretaris en een dag later als Kamerlid.

Jetten had het "graag voorkomen", maar erkent dat dat niet is gelukt. Volgens hem zegt dat niets over zijn leiderschap. "Het laat zien dat er in allerlei procedures ook altijd nog foutjes kunnen worden gemaakt." Hij vindt het voor Van Berkel persoonlijk "een heel groot drama".
De beoogd premier verwacht donderdag een vervanger voor Van Berkel te kunnen aankondigen. Hij zei niet of het om een man of vrouw gaat. Vrijdag komt de nieuwe staatssecretaris in spé langs bij formateur Jetten.

https://www.vandaaginside(...)utjes-worden-gemaakt

Wat een gelul. :r
pi_220137972
Doen alsof - het motto van D66.

[ Bericht 93% gewijzigd door Kottnauer op 18-02-2026 22:12:06 ]
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:48:44 #57
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220138062
quote:
6s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Aankomend premier Rob Jetten (D66) vindt het "spijtig" dat Nathalie van Berkel, tot maandag beoogd staatssecretaris Financiën, zich heeft teruggetrokken. Van Berkel vermeldde studies op haar cv die ze niet had gedaan of niet had afgemaakt. Toen bleek dat zij daarover gelogen had, trok zij zich eerst terug als beoogd staatssecretaris en een dag later als Kamerlid.

Jetten had het "graag voorkomen", maar erkent dat dat niet is gelukt. Volgens hem zegt dat niets over zijn leiderschap. "Het laat zien dat er in allerlei procedures ook altijd nog foutjes kunnen worden gemaakt." Hij vindt het voor Van Berkel persoonlijk "een heel groot drama".
De beoogd premier verwacht donderdag een vervanger voor Van Berkel te kunnen aankondigen. Hij zei niet of het om een man of vrouw gaat. Vrijdag komt de nieuwe staatssecretaris in spé langs bij formateur Jetten.

Hij kan het mooi vertellen, die Jetten. :D
pi_220138633
twitter

*O* *O*
pi_220138966
Wie is nicky en waarom is haar mening rullevant?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220138998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Na Sylvana Simons en Akwasi alweer een persoon van bruine kleur dat een te hoog schooladvies kreeg en daardoor faalde. Naar dat institutioneel racisme in het onderwijs moet toch eens goed gekeken worden.
Een persoon dat?
Wat voor onderwijs heb jij genoten?
pi_220139028
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:35 schreef kalinhos het volgende:
Wie is nicky en waarom is haar mening rullevant?
Een inhoudelijke reactie kan je ook geven ipv de boodschapper af te branden
Komt een stuk verstandiger over
pi_220139062
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 14:46 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Alle schaamte voorbij :W
Zo kennen we D66 weer.
pi_220139064
quote:
6s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Partijleider Joost Eerdmans was maandag een van de eersten die riep dat D66'er Van Berkel beter kon opstappen na haar gesjoemel met haar cv. Vond hij dat niet spannend om te doen. Want stel dat er iemand in zijn eigen partij tussen zit die misschien niet eerlijk is? 'Dat kan altijd gebeuren. Zo simpel is het.', zegt Eerdmans een dag later.
pi_220139074
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Hier zijn we de aankomende jaren nog niet vanaf. Nellie Cooyman, die hardloopster, was jarenlang dik betaald Wijkregisseur van Ommoord Rotterdam. Nooit geen fuck gedaan voor de wijk, ze woonde in Middelburg… ¤5345, bruto per maand.

Dat weet ik want dat was mijn droombaan…
pi_220139079
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier zijn we de aankomende jaren nog niet vanaf. Nellie Cooyman, die hardloopster, was jarenlang dik betaald Wijkregisseur van Ommoord Rotterdam. Nooit geen fuck gedaan voor de wijk, ze woonde in Middelburg… ¤5345, bruto per maand.

Ze was je te snel af.
pi_220139089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Ze was je te snel af.
[ afbeelding ]
Al is de leugen nog zo snel… de waarheid achterhaald het wel.

Beng!
pi_220139128
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En jij had betere papiertjes?
pi_220139189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En jij had betere papiertjes?
Ik voldeed vooral aan de basiseis om inwoner te zijn van de wijk. Zij zat in een andere provincie..

Ze was van de fiets gevallen en kon negen maanden niet eens naar Rotterdam komen…
We hebben ook nooit een Wijkregisseur gehad, wel jarenlang voor betaald op papier.

Ik werd gevraagd die functie vrijwillig te vervullen… want ze hadden geen expert ter plaatse.
8)7
pi_220139201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik voldeed vooral aan de basiseis om inwoner te zijn van de wijk. Zij zat in een andere provincie..

Ze was van de fiets gevallen en kon negen maanden niet eens naar Rotterdam komen…
We hebben ook nooit een Wijkregisseur gehad, wel jarenlang voor betaald op papier.

Ik werd gevraagd die functie vrijwillig te vervullen… want ze hadden geen expert ter plaatse.
8)7
Basiseis inwoner, ok. En heb je die functie toen toch nog vrijwillig ingevuld?
pi_220139207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Basiseis inwoner, ok. En heb je die functie toen toch nog vrijwillig ingevuld?
Is het ontopic wat ik vervolgens gedaan heb? Of gaat het om de zwarte vrouw die zich zonder “papiertjes” op een gemeentelijke functie weet te drukken en vervolgens geen fuck doet voor de bewoners?
pi_220139209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Of gaat het om de zwarte vrouw
Het gaat jou overduidelijk om de zwarte vrouw, maar dat heeft natuurlijk niets, maar dan ook echt helemaal niets, met racisme te maken.
pi_220139212
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Is het ontopic wat ik vervolgens gedaan heb? Of gaat het om de zwarte vrouw die zich zonder “papiertjes” op een gemeentelijke functie weet te drukken en vervolgens geen fuck doet voor de bewoners?
Nee, maar ben gewoon nieuwsgierig. Het was jouw droombaan toch? Ben je op een andere manier in de lokale politiek gerold?
pi_220139214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het gaat jou overduidelijk om de zwarte vrouw, maar dat heeft natuurlijk niets, maar dan ook echt helemaal niets, met racisme te maken.
Klopt, we hadden ook een ontzettend goede wijkambassadeur, een man uit Suriname. Die was ook ongeschikt omdat die waarschijnlijk man was. Die deed alles voor de wijk samen met mij en tig anderen.

Blijkbaar was Nelly toch beter, al kende ze de wijk niet en was ze er nog nooit geweest. Het zal inderdaad racisme zijn geweest.
pi_220139217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:36 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, maar ben gewoon nieuwsgierig. Het was jouw droombaan toch? Ben je op een andere manier in de lokale politiek gerold?
Zeker alleen niet daar, we zijn verhuisd.
pi_220139230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker alleen niet daar, we zijn verhuisd.
Ik kan me nog iets van Denemarken herinneren. Dat jullie daarheen wilden. Is dat nog iets geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')