abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220119722
quote:
Drie doden bij schietpartij tijdens jeugd-ijshockeywedstrijd in VS

Bij een schietpartij in een ijshal in de Amerikaanse staat Rhode Island, in het noordoosten van de VS, zijn maandag zeker drie mensen gedood. Een schutter opende het vuur tijdens een ijshockeywedstrijd tussen jeugdteams, melden de lokale autoriteiten.

Behalve de drie dodelijke slachtoffers, zijn ook drie mensen in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, aldus het hoofd van de politie van Pawtucket, Tina Goncalves.

Onder de doden is volgens Goncalves ook de schutter. Die zou na het doden van de twee slachtoffers de hand aan zichzelf hebben geslagen, melden lokale media.

Uit de eerste informatie blijkt dat het om een doelbewuste aanval gaat die mogelijk gelinkt is aan ‘een familieruzie’, aldus de politie.

Er zijn voorlopig geen details bekendgemaakt over de identiteit van de slachtoffers.

De schietpartij vond plaats in de Dennis M. Lynch Arena in de plaats Pawtucket, waar op dat moment meerdere schoolteams wedstrijden afwerkten. Pawtucket ligt op ongeveer 70 kilometer ten zuiden van Boston.
https://www.destentor.nl/(...)rijd-in-vs~ad448613/

[ Bericht 30% gewijzigd door Watmoetjenou op 17-02-2026 06:07:09 ]
pi_220119839
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Watmoetjenou op 16-02-2026 21:26:10 ]
pi_220120077
https://edition.cnn.com/2(...)hode-island-shooting

At least one person is dead and four injured after a shooting at a hockey arena in Rhode Island, according to CNN affiliate WJAR, citing the Pawtucket mayor’s office. The shooter is also dead, WJAR reported.

Agents from the Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives are responding in order to assist local law enforcement, an agency spokesperson tells CNN.

Two co-op teams were playing in hockey games at the arena, according to WJAR. Coventry, one of those schools, said it was aware of an incident in an email to the school community obtained by the station.

“Information is still developing,” the message said, adding that the school is working with authorities.

Another school, Saint Raphael Academy, said, “There was a horrific incident with an active shooter. We have been told none of our SRA family was injured,” according to WJAR.

The Dennis Lynch Arena is located in Pawtucket, Rhode Island, about five miles north of Providence.
pi_220120297
Boos dat Jutta en kokkie alle medailles wegkapen zeker
pi_220120990
3 doden inmiddels
  Moderator dinsdag 17 februari 2026 @ 08:18:33 #6
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220121434
Dus, dan is het weer eens tijd voor:
TOTS&PEARS

En weer door naar de volgende schietpartij. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220121478
Zo is cultuur
  Admin dinsdag 17 februari 2026 @ 09:29:10 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220121758
quote:
Man schiet op familieleden en zichzelf bij school-ijshockeywedstrijd VS

De schutter die maandag twee mensen doodschoot en drie anderen zwaar verwondde bij een ijshockeywedstrijd op een middelbare school in de Amerikaanse staat Rhode Island, is geïdentificeerd als de 56-jarige Robert Dorgan. De man, een transvrouw, gebruikte de naam Roberta Esposito. Dat bevestigde politiechef Tina Goncalves van Pawtucket tijdens een persconferentie. Dorgan richtte het vuur op zijn eigen familie en een familievriend en pleegde daarna zelfmoord op de ijsbaan in Pawtucket.

Dorgan is de vader van een eindexamenleerling van North Providence High School, die op dat moment deelnam aan het scholentoernooi. Volgens lokale zender WPRI zat hij eerst achterin de tribune aan de kant van het thuisteam. Daarna liep hij naar voren en begon te schieten op vier familieleden en een familievriend. De moeder van het kind van Dorgan overleed in de Lynch Arena, een ander gezinslid stierf later in het ziekenhuis. Drie slachtoffers liggen nog in kritieke toestand.

Een dochter van Dorgan verklaarde eerder bij het politiebureau dat de schutter haar vader was. Zij zei dat hij psychische problemen had en "erg ziek" was. "He shot my family, and he's dead now", vertelde ze zichtbaar aangeslagen. De politie bevestigde dat Dorgan ter plekke zijn eigen leven heeft genomen. Op de ijsbaan werden twee vuurwapens veiliggesteld.

Volgens politiechef Goncalves was er tijdens de aanval een omstander die ingreep. Deze man, de vader van een andere speler, sprong op Dorgan af en probeerde hem te overmeesteren. Getuigen zeggen dat hij de schutter wist te ontwapenen, maar dat Dorgan een tweede pistool bij zich had. De dappere toeschouwer kon zo wel verdere schade beperken, maar kon het bloedbad niet helemaal voorkomen.

260217_1_45768591c03e084a6f61df2d085b21e1.pngRobert(a) Dorgan

Op beelden van de livestream van de wedstrijd is te zien hoe toeschouwers plots in paniek raken, naar de uitgangen rennen en proberen weg te komen van de tribunes. Sommigen blijven achter om de gewonden te helpen. Een getuige vertelde aan CBS News dat ze zag hoe iemand reanimatie toepaste op slachtoffers. Andere bezoekers vluchtten naar een nabijgelegen filiaal van drogisterijketen Walgreens, waar medewerkers de deuren sloten en direct de hulpdiensten belden.

De politie kreeg rond 14.30 uur (lokale tijd) de eerste melding en was volgens Goncalves binnen twee minuten ter plaatse bij de Lynch Arena. Agenten zetten een groot gebied rond de ijsbaan af. Foto’s laten zien hoe mensen elkaar buiten de afzetting omhelzen en verdwaasd weglopen, terwijl politie en hulpdiensten massaal aanwezig zijn.

Burgemeester Donald Grebien van Pawtucket zegt dat de politie samen met het parket van de procureur-generaal van Rhode Island werkt om alle feiten helder te krijgen voordat er verdere informatie naar buiten komt. "Pawtucket is een sterke en veerkrachtige gemeenschap, maar vanavond zijn we een stad in rouw", zei hij. Hij beloofde dat de stad de getroffen families zal steunen en het publiek pas bijpraat wanneer feiten zijn bevestigd.

260217_1_2aeceb3cf2b72a5579886aac6e786d4f.pngRobert(a) Dorgan
En weer een high-school shooting. Deze werd ook nog eens live uitgezonden op tv begrijp ik 8)7
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220122027
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:29 schreef Danny het volgende:

[..]
En weer een high-school shooting. Deze werd ook nog eens live uitgezonden op tv begrijp ik 8)7
Maar je mag niet zeggen dat die mentale problemen heeft hoor :')
pi_220122096
Wat is nieuw?
Dit kan amper het nieuws niet meer halen.

Dagelijkse gang van zaken in het owh zo geweldige MAGA USA.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 10:15:11 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220122098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Dat lijkt me wel duidelijk als je zoiets doet.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 17 februari 2026 @ 10:17:31 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220122111
Weer een transgender. Verrassend.
AZ
ALKMAAR
pi_220122112
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Dat lijkt me wel duidelijk als je zoiets doet.
Voorafgaand niet.. Want dit is normaal ofzo.

Maar gelukkig is het allemaal al wat aan het terugdraaien
pi_220124200
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:17 schreef Durmada het volgende:
Weer een transgender. Verrassend.
Nou he. Het is echt wachten tot die tikkende tijdbommen ook in Nederland beginnen met moorden.

Oh wait
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_220125324
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220126919
twitter

Zijn laatste trigger?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 17 februari 2026 @ 17:29:15 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220127137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou he. Het is echt wachten tot die tikkende tijdbommen ook in Nederland beginnen met moorden.

Oh wait
We hebben er gelukkig nog niet zoveel hier. Laten we dat vooral ook zo houden.
AZ
ALKMAAR
pi_220128272
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:29 schreef Durmada het volgende:

[..]
We hebben er gelukkig nog niet zoveel hier.
Huh? We worden er toch mee overspoeld?

Ik neem aan dat je cijfers hebt over een vergroot risico op geweldsdelicten bij transgenders?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_220128346
twitter

Ziet er geil uit.
pi_220128382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zou je ook niet zeggen toch, op basis van de foto's? Ziet er alleszins uit als een normale, gezonde vader...

:')
  dinsdag 17 februari 2026 @ 19:58:35 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220128398
Wat ik lees over 'transgender' schutters in de VS komt eigenlijk steeds neer op totaal verknipte individuen die van de een op andere dag naast andere hobby's en identiteiten ook maar het label 'transgender' op zichzelf plakten. Labiele trendhoppers met slachtofferdrang en daarom maar de T gaan voeren om speciaal en onderdrukt en derhalve heel boos te zijn.

Het idee dat transgenders gevaarlijke psycho's zijn omdat dit soort types bestaan, lijkt me dan ook buitengewoon vergezocht.

Lijkt me meer het soort Lily Tino
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220128445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Huh? We worden er toch mee overspoeld?

Ik neem aan dat je cijfers hebt over een vergroot risico op geweldsdelicten bij transgenders?
Het gaat niet om transgender zijn, maar deze was duidelijk in de war.

Ik vraag me überhaupt af of het een transgender is, en niet gewoon een trafestiet
pi_220128840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:01 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Het gaat niet om transgender zijn, maar deze was duidelijk in de war.

Ik vraag me überhaupt af of het een transgender is, en niet gewoon een trafestiet
Geen idee. De daad zelf is qua gradatie toch echt net zo erg bij elke dader
pi_220128892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ik lees over 'transgender' schutters in de VS komt eigenlijk steeds neer op totaal verknipte individuen die van de een op andere dag naast andere hobby's en identiteiten ook maar het label 'transgender' op zichzelf plakten. Labiele trendhoppers met slachtofferdrang en daarom maar de T gaan voeren om speciaal en onderdrukt en derhalve heel boos te zijn.

Het idee dat transgenders gevaarlijke psycho's zijn omdat dit soort types bestaan, lijkt me dan ook buitengewoon vergezocht.

Hadden ze maar wat vaker het label van een gezond persoon op zichzelf geplakt :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 17 februari 2026 @ 20:34:34 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220128903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Hadden ze maar wat vaker het label van een gezond persoon op zichzelf geplakt :{
Daarmee ben je niet speciaal...

Van alle schoolshooters die ik bestudeerd heb, komt steeds één ding naar voren: narcisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220129018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daarmee ben je niet speciaal...

Van alle schoolshooters die ik bestudeerd heb, komt steeds één ding naar voren: narcisme.
Ja, gek is dat (no pun intended).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220129041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

Niwt alleen is het vergezocht, het is ook gewoon zeer misplaatst. Plus het zorgt ervoor dat de silent majority aan transgenders steeds vocaler wordt, wat ook de `woke' excessen met zich meebrengt. Iets waar juist tegen geageert wordt door degene die transgenders op 1 lijn plaatsen met schoolshooters. Leuk rond cirkeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')