Natuurlijk weten we allemaal dat de wegen in België niet bepaald top zijn, maar blijkbaar is de kwaliteit van de wegen dus niet gerelateerd aan de hoogte van de belastingen (want daar staat België bovenaan in de rankings en Thailand zeker niet) en België heeft toch ook niet bepaald overal zandpaden, zoals jij Thailand omschreef?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelijke voet met Belgie, ja nou dat is een compliment
Thailand is zeker geen derdewereldland. Van Google AI:quote:[..]
Ja, 3e wereld land.
En NL heeft een hele hoge welvaart. Zo lastig is dat niet te begrijpen.
Hele hoge inkomens, heel veel goede sociale voorzieningen.
Wat jij met "hoge welvaart" bedoelt weet ik ook niet. Dat het GDP hoog ligt? Hoge inkomens en goede sociale voorzieningen? Linkse onderzoekers maken inderdaad bijzonder linkse lijstjes op basis van linkse normen waarin Nederland dan heel "hoog" scoort. Ik vind welvaart juist synoniem met lage belastingen, veel vrijheid en weinig sociale voorzieningen.quote:Thailand is generally considered an upper-middle-income, developing nation or an "emerging market" rather than strictly third or second world. It is the second-largest economy in Southeast Asia with well-developed infrastructure, particularly in cities like Bangkok
Jezus zeg. Werkenden slapen in Nederland letterlijk in hun auto, soms met hun kinderen, omdat ze geen woning kunnen vinden.quote:[..]
Wonen in NL is top, ja. Je hebt alles in NL en er wonen is dus top.
Dat je niet even snel van woning kunt wisselen, nou ja so be it right...
[..]
Blijkbaar is de zorg voor veel Nederlanders moeilijk te betalen terwijl Thailand veel minder belasting ophaalt en het vrijwel gratis maakt voor alle burgers. Toch opvallend niet?quote:OVERHEIDSBEMOEIENISSSSSSSS.
En zo extreem is het in NL niet, en zorg? Dat heet zorgverzekering.
[..]
Vrijwel geen immigranten, lekker boeiend? Alsof dat iets beter of slechter maakt.
Maar logisch ook trouwens, want waarom zou iemand willen vluchten naar Thailand ipv top landen in Europa?
Woningen worden niet verdeeld in Nederland? De overheid bepaalt dus niet dat immigranten met voorrang een woning krijgen en dat 40% van de woningvoorraad is voorbestemd voor mensen met lage inkomens?quote:In NL worden woningen ook niet verdeeld, door niemand.
En sociale woningen zijn juist super goed. Daardoor kunnen rijke mensen niet in bepaalde woningen die daardoor beschikbaar en betaalbaar blijven.
Om meer te kunnen bouwen in korte tijd zodat mensen ergens kunnen wonen voor weinig geld?quote:Waarom zouden mensen in NL lagere kwaliteit woningen willen bouwen? Het is een rijk en modern land.
Mensen doen dat niet bewust maar ze blazen de rook ook niet een andere kant op.quote:[..]
Jij klaagde over roken.
Nederlanders zijn ook asociaal, dat sowieso.
Maar als iemand jou rook recht in het gezicht blaast dan moet je even kijken wat jij gedaan hebt om dat te verdienen.
[..]
Dat je in Thailand online in de gaten wordt gehouden door de overheid is een stelling die nergens op gebaseerd is, tenzij je met een bron kunt komen natuurlijk. In China, Iran of Rusland is dat zeer zeker wel het geval ja.quote:Nee, dat is niet per se erg.
Alleen je mag daar dus helemaal niets verkeerds zeggen en dat wordt zelfs in de gaten gehouden online door de overheid.
Klinkt niet echt als dat vrije land waar jij naar zoekt.
Maar waarom ga ik hier ook nog op in.
Jij hebt een compleet verwrongen beeld van NL en kan alles niet meer realistisch zien.
Thailand is een prachtig land hoor, maar 'vrij'? Heb eens kritiek of de overheid/regering en laat me even weten hoe dat voor je aflooptquote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we allemaal dat de wegen in België niet bepaald top zijn, maar blijkbaar is de kwaliteit van de wegen dus niet gerelateerd aan de hoogte van de belastingen (want daar staat België bovenaan in de rankings en Thailand zeker niet) en België heeft toch ook niet bepaald overal zandpaden, zoals jij Thailand omschreef?
[..]
Thailand is zeker geen derdewereldland. Van Google AI:
[..]
Wat jij met "hoge welvaart" bedoelt weet ik ook niet. Dat het GDP hoog ligt? Hoge inkomens en goede sociale voorzieningen? Linkse onderzoekers maken inderdaad bijzonder linkse lijstjes op basis van linkse normen waarin Nederland dan heel "hoog" scoort. Ik vind welvaart juist synoniem met lage belastingen, veel vrijheid en weinig sociale voorzieningen.
[..]
Jezus zeg. Werkenden slapen in Nederland letterlijk in hun auto, soms met hun kinderen, omdat ze geen woning kunnen vinden.
[..]
Blijkbaar is de zorg voor veel Nederlanders moeilijk te betalen terwijl Thailand veel minder belasting ophaalt en het vrijwel gratis maakt voor alle burgers. Toch opvallend niet?
Dat er in Nederland in de afgelopen decennia honderdduizenden mensen bij zijn gekomen helpt natuurlijk niet in een klein en dichtbevolkt land. Nederland is gewoon vol.
[..]
Woningen worden niet verdeeld in Nederland? De overheid bepaalt dus niet dat immigranten met voorrang een woning krijgen en dat 40% van de woningvoorraad is voorbestemd voor mensen met lage inkomens?
[..]
Om meer te kunnen bouwen in korte tijd zodat mensen ergens kunnen wonen voor weinig geld?
[..]
Mensen doen dat niet bewust maar ze blazen de rook ook niet een andere kant op.
[..]
Dat je in Thailand online in de gaten wordt gehouden door de overheid is een stelling die nergens op gebaseerd is, tenzij je met een bron kunt komen natuurlijk. In China, Iran of Rusland is dat zeer zeker wel het geval ja.
"Welvaart is de mate waarin mensen met beschikbare (vaak schaarse) middelen in hun behoeften kunnen voorzien. Het omvat zowel materiële zaken (inkomen, bezit) als immateriële factoren zoals gezondheid, vrije tijd en een veilige leefomgeving."quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:00 schreef TAmaru het volgende:
Wat jij met "hoge welvaart" bedoelt weet ik ook niet. Dat het GDP hoog ligt? Hoge inkomens en goede sociale voorzieningen? Linkse onderzoekers maken inderdaad bijzonder linkse lijstjes op basis van linkse normen waarin Nederland dan heel "hoog" scoort. Ik vind welvaart juist synoniem met lage belastingen, veel vrijheid en weinig sociale voorzieningen.
Ja johquote:Jezus zeg. Werkenden slapen in Nederland letterlijk in hun auto, soms met hun kinderen, omdat ze geen woning kunnen vinden.
NL is redelijk vol, maar er komen relatief maar weinig immigranten.quote:Dat er in Nederland in de afgelopen decennia honderdduizenden mensen bij zijn gekomen helpt natuurlijk niet in een klein en dichtbevolkt land. Nederland is gewoon vol.
Bepaalde uitzonderings groepen krijgen voorrang. Dat is wat anders dan dat iedereen een woning toegewezen krijgt.quote:Woningen worden niet verdeeld in Nederland? De overheid bepaalt dus niet dat immigranten met voorrang een woning krijgen en dat 40% van de woningvoorraad is voorbestemd voor mensen met lage inkomens?
Korte Google search:quote:Dat je in Thailand online in de gaten wordt gehouden door de overheid is een stelling die nergens op gebaseerd is, tenzij je met een bron kunt komen natuurlijk. In China, Iran of Rusland is dat zeer zeker wel het geval ja.
Emmen is ook wel echt de lelijkste plek van Nederland als ik heel eerlijk ben.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:45 schreef DrCarlton het volgende:
Ik ben in 2018 verhuisd van Amsterdam naar Emmen. Echt een saaie stad. Maar liever super saai dan overal die vervelende buitenlandse gezichten zien. Op elke hoek van de straat. Waar je je hoofd ook keert. Bah. Trouwens ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst. De buitenlanders waar Nederland er teveel van heeft trek ik gewoon zeer slecht. Wat heeft de nederlandse overheid allemaal gedaan. 100 maal Bah
Ik voel mij hier steeds minder thuis. Ik pik de onzin maar want ik heb geen ander land om naartoe te gaan. Mijn geboorteland daar spreek ik de taal niet van. Nogmaals wat heeft de nederlandse overheid toch allemaal gedaan. Niet normaal.
Succes met emigreren danquote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jouw reactie is mijn uitleg. Een Nederlander redeneert graag zo: we hebben regels en iedereen moet zich aan die regels houden, en als je je daar niet aan houdt, is het volstrekt normaal dat je een gigantische boete krijgt waar de meeste mensen een maand of meer boodschappen van kunnen doen.
Ik redeneer zo: regels moeten er alleen zijn als ze strikt noodzakelijk zijn en dan nog moet de handhaving van regels nooit een doel op zich worden. M.a.w.: als iemand mij aanrijdt terwijl hij op zijn mobiel zit, dan ligt de schuld bij hem en zal hij mijn schade volledig moeten vergoeden. Dan zou de verzekering wat mij betreft ook niet geldig moeten zijn en zou deze persoon volledig aansprakelijk moeten worden gehouden voor al mijn materiële, immateriële en lichamelijke schade.
Maar een overheid die de burgers bespiedt en in de gaten houdt of ze zich wel aan de regeltjes houden zonder dat daar op dat moment negatieve gevolgen uit voortvloeien ... nee daar ben ik niet voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |