Corruptie e.d. is natuurlijk nooit positief, maar toch zitten er ook goede kanten aan hoe de overheid in dat soort landen functioneert. Ten eerste heb je minder met de overheid te maken. De overheid zit niet zo achter je aan als in Nederland. Ten tweede betaal je ook minder belasting over het algemeen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 11:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Beste beslissing ooitMis vrijwel niks aan NL. enige wat ik hier lastig vind als nederlander is dat je niet op de overheid kan vertrouwen en corruptie heel normaal is.
hmm weet niet of je dat zo moet zien vanuit het veilige nederlandquote:Op donderdag 19 februari 2026 02:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Corruptie e.d. is natuurlijk nooit positief, maar toch zitten er ook goede kanten aan hoe de overheid in dat soort landen functioneert. Ten eerste heb je minder met de overheid te maken. De overheid zit niet zo achter je aan als in Nederland. Ten tweede betaal je ook minder belasting over het algemeen.
Ik durf bijvoorbeeld best te wedden dat jij in die anderhalf jaar nog nooit post hebt gehad van de Thaise overheid, tenzij je daar specifiek om hebt gevraagd. Ik vind dat iets positiefs.
Dat betekent niet per se dat er ook corruptie moet zijn, maar dat gezegd hebbende krijgen onze ambtenaren in Nederland over het algemeen exorbitant veel betaald voor een luizenbaantje.
Prachtig toch, dat je op jezelf (en je familie) kunt bouwen. In Nederland word je van wieg tot graf verzorgd en daar betalen we met z'n allen een hele hoge prijs voor.quote:Op donderdag 19 februari 2026 04:24 schreef bitterbal het volgende:
[..]
hmm weet niet of je dat zo moet zien vanuit het veilige nederlandHier kan je alleen op jezelf bouwen en is er geen vangnet.
En ik weet niet wat voor post jij krijgt van de overheid maar ik kreeg geen rare dingen.
Dus je hebt gewoon moeite met je aan de regels en afspraken te houden?quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Prachtig toch, dat je op jezelf (en je familie) kunt bouwen. In Nederland word je van wieg tot graf verzorgd en daar betalen we met z'n allen een hele hoge prijs voor.
Het gaat mij erom dat als je in Nederland 5 km/u te hard rijdt, dat je dan 2 dagen later een brief van het CJIB hebt. En als je je belastingaangifte niet indient, dat je dan binnen een paar dagen een brief hebt dat je te laat bent.
Typisch Nederlandse manier van denken en reageren.quote:Op donderdag 19 februari 2026 07:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus je hebt gewoon moeite met je aan de regels en afspraken te houden?
Daar staat tegenover dat het verkeer vele malen veiliger is dan hier. Hier komen 50 mensen per dag om in verkeer gerelateerde ongelukken omdat iedereen maar wat doet.quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Prachtig toch, dat je op jezelf (en je familie) kunt bouwen. In Nederland word je van wieg tot graf verzorgd en daar betalen we met z'n allen een hele hoge prijs voor.
Het gaat mij erom dat als je in Nederland 5 km/u te hard rijdt, dat je dan 2 dagen later een brief van het CJIB hebt. En als je je belastingaangifte niet indient, dat je dan binnen een paar dagen een brief hebt dat je te laat bent.
Nou ik zou maar teruggaan naar Nederland met die instellingquote:Op donderdag 19 februari 2026 08:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat het verkeer vele malen veiliger is dan hier. Hier komen 50 mensen per dag om in verkeer gerelateerde ongelukken omdat iedereen maar wat doet.
Ik weet niet wat je liever hebt. Als je niet te hard rijdt heb je ook geen problemen met de overheid.
nou ja ik zit hier natuurlijk erg comfi met mijn eurootjesquote:Op donderdag 19 februari 2026 09:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik zou maar teruggaan naar Nederland met die instelling
Tuurlijk is het verkeer daar onveiliger. Rijbewijzen stellen er geen fuck voor. Er is geen serieuze controle door de politie.
Daar staat wel een hoge mate van vrijheid tegenover. En het is goedkoop. De belastingen zijn laag.
Ik weet zeker wel wat ik liever heb. Ik denk dat het Nederlandse model zeker niet zaligmakend is. In het westen denken we graag dat onze manier van doen altijd het beste is want "weinig doden", "veilig", "veel zekerheid", "geen corruptie", etc. Maar ik zou je willen voorstellen om het ook eens van een andere kant te bekijken. In sommige landen doen mensen maar raak. Dat leidt inderdaad tot meer onveiligheid op bijvoorbeeld de weg. En het kan leiden tot een onbetrouwbare overheid. Maar daar staat veel vrijheid tegenover. Geen gezeik. Lage belastingen. Die voordelen vind ik zo zwaar wegen, dat ik het Nederlandse model minderwaardig vind.
Uiteraard. Mensen gaan altijd daarheen waar ze het comfortabelst kunnen leven natuurlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja ik zit hier natuurlijk erg comfi met mijn eurootjesMocht ik een local zijn geweest die het niet zo goed zou hebben zou ik toch voorkeur voor het Nederlandse model hebben.
Ik kan werkelijk niet geloven dat je dit uit je toetsenbord krijgt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard. Mensen gaan altijd daarheen waar ze het comfortabelst kunnen leven natuurlijk.
Je moet niet vergeten dat in landen als Thailand mensen veel meer in familieverband leven. Dus mensen verdienen heel weinig, maar er is ook veel steun vanuit de familie voor elkaar. Veel mensen wonen volledig gratis bij familie in of hebben echt minimale kosten voor levensonderhoud.
Ik vind het persoonlijk goed dat er een groot verschil is tussen arm en rijk. In Nederland kan de gemiddelde persoon nauwelijks meer een loodgieter, bouwvakker of andere arbeidslui betalen. In Thailand kost dat niets, simpelweg omdat een beetje geld meer waard is voor mensen die toch al weinig hebben (maar ook weinig kosten hebben). Het Nederlandse model is volledig failliet.
Ah je hebt geen uitleg, genoteerd.quote:Op donderdag 19 februari 2026 07:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Typisch Nederlandse manier van denken en reageren.
Blijft lachwekkend.quote:Op donderdag 19 februari 2026 02:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Corruptie e.d. is natuurlijk nooit positief, maar toch zitten er ook goede kanten aan hoe de overheid in dat soort landen functioneert. Ten eerste heb je minder met de overheid te maken. De overheid zit niet zo achter je aan als in Nederland. Ten tweede betaal je ook minder belasting over het algemeen.
Ik durf bijvoorbeeld best te wedden dat jij in die anderhalf jaar nog nooit post hebt gehad van de Thaise overheid, tenzij je daar specifiek om hebt gevraagd. Ik vind dat iets positiefs.
Dat betekent niet per se dat er ook corruptie moet zijn, maar dat gezegd hebbende krijgen onze ambtenaren in Nederland over het algemeen exorbitant veel betaald voor een luizenbaantje.
Ah, dus je hebt liever gevaarlijke dodelijke wegen waar iedereen maar wat doet?quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ik zou maar teruggaan naar Nederland met die instelling
Tuurlijk is het verkeer daar onveiliger. Rijbewijzen stellen er geen fuck voor. Er is geen serieuze controle door de politie.
Daar staat wel een hoge mate van vrijheid tegenover. En het is goedkoop. De belastingen zijn laag.
Op een inmiddels verdwenen forum deed iemand dat om exclusief te zijn. Daar werd wat nonchalant op gereageerd.quote:Op woensdag 18 februari 2026 12:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar ik me niet bij thuisvoel is dat 80% van de mensen in zwarte kleding loopt. Alles zwart. Vreselijk depri kleur.
Ha, jij denkt dat iedereen rijk kan zijn in een land? Wie gaat dan het vuile werk opknappen? Mensen moeten natuurlijk rijk genoeg zijn om te kunnen eten en leven, maar wel arm genoeg om nog een motivatie te hebben om het werk te doen. In Nederland zie je al dat bepaald werk al niet meer voor een normale prijs gedaan wordt omdat mensen nu eenmaal té rijk geworden zijn en er geen zin meer in hebben.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet geloven dat je dit uit je toetsenbord krijgt.
Maar ik zou dan in jouw geval zeker zeggen: zoek het lekker ergens anders waar jij als God in Frankrijk met jouw eurootjes lekker comfortabel kunt leven zonder dat die vreselijke roverheid je van alles afpakt.
Jouw reactie is mijn uitleg. Een Nederlander redeneert graag zo: we hebben regels en iedereen moet zich aan die regels houden, en als je je daar niet aan houdt, is het volstrekt normaal dat je een gigantische boete krijgt waar de meeste mensen een maand of meer boodschappen van kunnen doen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Ah je hebt geen uitleg, genoteerd.
In Thailand heb je ook prima wegen. Tuurlijk, heel diep in de bergen of het binnenland heb je hier en daar ook een zandpad of wegen met wat kuilen erin. Maar dat is in Thailand niet heel gebruikelijk. Maar iets van 5% van de bevolking betaalt er belasting en de belasting begint bij een tarief van 5%. De wegenbelasting plus WA-verzekering is er misschien 10 euro per jaar voor een motor en 50 euro per jaar voor een auto. De btw is er 7%. Dus blijkbaar kan het wel. Claimen dat we in Nederland 50% belasting plus 21% btw moeten heffen om de wegen te onderhouden is echt keiharde onzin. Ik wil wedden dat je ook niks kunt verzinnen wat er verder nog voor positiefs wordt gedaan in Nederland met de belastingen. Ja de wegen zijn in Nederland top, dat wil ik niet ontkennen. Behalve natuurlijk al die files. Maar verder is er ook gewoonweg niets te verzinnen wat in Nederland goed gaat momenteel. Zorg, wonen, elektriciteit. Noem maar iets en er is een crisis in Nederland.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijft lachwekkend.
De overheid in NL bemoeit zich nergens mee. Je krijgt echt nooit brieven van de overheid tenzij relevant, en dat is praktisch nooit.
En belastingen zijn hoger dan in Thailand, ja en de lonen zijn ook 100x hoger.
Daarnaast worden er met die belastingen veel dingen gedaan, waaronder de wegen onderhouden.
Of rij jij ook liever op zandpaden zoals in de armere landen?
[..]
Ah, dus je hebt liever gevaarlijke dodelijke wegen waar iedereen maar wat doet?
Beetje gek.
En hoge vrijheid? In NL heb je gigantisch veel vrijheid, ik kan je verzekeren dat dat in Thailand niet zo is..
Thailand is 50x goedkoper, maar de lonen 100x lager. Dus he
Thailand is gewoon het paradijs voor mensen zoals ons. Veel meer vrijheid. De overheid bemoeid zich in Nederland met alles. Het is wel gewoon een heel ander land.quote:Op donderdag 19 februari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijft lachwekkend.
De overheid in NL bemoeit zich nergens mee. Je krijgt echt nooit brieven van de overheid tenzij relevant, en dat is praktisch nooit.
En belastingen zijn hoger dan in Thailand, ja en de lonen zijn ook 100x hoger.
Daarnaast worden er met die belastingen veel dingen gedaan, waaronder de wegen onderhouden.
Of rij jij ook liever op zandpaden zoals in de armere landen?
[..]
Ah, dus je hebt liever gevaarlijke dodelijke wegen waar iedereen maar wat doet?
Beetje gek.
En hoge vrijheid? In NL heb je gigantisch veel vrijheid, ik kan je verzekeren dat dat in Thailand niet zo is..
Thailand is 50x goedkoper, maar de lonen 100x lager. Dus he
Dat bespieden en in de gaten houden en doorgeven aan de instanties doe je liever zelf?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jouw reactie is mijn uitleg. Een Nederlander redeneert graag zo: we hebben regels en iedereen moet zich aan die regels houden, en als je je daar niet aan houdt, is het volstrekt normaal dat je een gigantische boete krijgt waar de meeste mensen een maand of meer boodschappen van kunnen doen.
Ik redeneer zo: regels moeten er alleen zijn als ze strikt noodzakelijk zijn en dan nog moet de handhaving van regels nooit een doel op zich worden. M.a.w.: als iemand mij aanrijdt terwijl hij op zijn mobiel zit, dan ligt de schuld bij hem en zal hij mijn schade volledig moeten vergoeden. Dan zou de verzekering wat mij betreft ook niet geldig moeten zijn en zou deze persoon volledig aansprakelijk moeten worden gehouden voor al mijn materiële, immateriële en lichamelijke schade.
Maar een overheid die de burgers bespiedt en in de gaten houdt of ze zich wel aan de regeltjes houden zonder dat daar op dat moment negatieve gevolgen uit voortvloeien ... nee daar ben ik niet voor.
Nee, in NL bemoeit de overheid zich bijna nergens mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Thailand is gewoon het paradijs voor mensen zoals ons. Veel meer vrijheid. De overheid bemoeid zich in Nederland met alles. Het is wel gewoon een heel ander land.
Ja, leuk idee om een 3e wereld land te vergelijken met Nederland. Wat in de top van de top staat qua welvaart.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:21 schreef TAmaru het volgende:
Maar iets van 5% van de bevolking betaalt er belasting en de belasting begint bij een tarief van 5%. De wegenbelasting plus WA-verzekering is er misschien 10 euro per jaar voor een motor en 50 euro per jaar voor een auto. De btw is er 7%. Dus blijkbaar kan het wel. Claimen dat we in Nederland 50% belasting plus 21% btw moeten heffen om de wegen te onderhouden is echt keiharde onzin.
Files? Ja, als je in de Randstad woont en werkt. Enige files in NL waar ik ooit ingestaan heb waren als ik naar Schiphol ging voor vakantie. Buiten dat eigenlijk nooit.quote:Ja de wegen zijn in Nederland top, dat wil ik niet ontkennen. Behalve natuurlijk al die files. Maar verder is er ook gewoonweg niets te verzinnen wat in Nederland goed gaat momenteel. Zorg, wonen, elektriciteit. Noem maar iets en er is een crisis in Nederland.
Oei!!!! Overheid bemoeit zich overal mee, walgelijk. (om jouw woorden maar even te gebruiken)quote:De Thai hebben ook nog een door de overheid gereguleerd zorgsysteem met overheidsziekenhuizen
Thailand is 12x groter dan NL. Aantal inwoners 4x meer (ong).quote:Er is veel vrijheid om te bouwen en er is dan ook geen huizencrisis, sterker nog, er is een overschot van woningen die maar moeilijk kunnen worden verhuurd.
In NL is het ook makkelijk?quote:Het is voor een Thai ook nog eens gigantisch makkelijk om er een bedrijf te beginnen. Je hoeft je zelfs niet te laten inschrijven bij een KvK.
Thailand kent geen vrijheid van meningsuiting.quote:Ik snap niet waarom jij claimt dat je in een land als Thailand minder vrijheid zou hebben dan in Nederland. Welke vrijheid is er dan in Nederland die er in Thailand niet is? Dat je iets over WimLex mag roepen? Goh nou wat erg zeg. Ja, in Thailand zijn er wat regeltjes omtrent dingen die je over het koningshuis zegt, je mag niet halfnaakt naar een tempel toe en je mag niet zomaar in het openbaar alcohol drinken.
In Nederland mag dat allemaal wel en is het vaak een puinzooi. Elke zogenaamde feestdag in Nederland loopt op een totale walgelijke mengeling van sigaretten, drugs, alcohol en luide muziek uit, en natuurlijk wildplasserij.
Is toch ook alleen maar goed?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jouw reactie is mijn uitleg. Een Nederlander redeneert graag zo: we hebben regels en iedereen moet zich aan die regels houden, en als je je daar niet aan houdt, is het volstrekt normaal dat je een gigantische boete krijgt waar de meeste mensen een maand of meer boodschappen van kunnen doen.
Ik redeneer zo: regels moeten er alleen zijn als ze strikt noodzakelijk zijn en dan nog moet de handhaving van regels nooit een doel op zich worden. M.a.w.: als iemand mij aanrijdt terwijl hij op zijn mobiel zit, dan ligt de schuld bij hem en zal hij mijn schade volledig moeten vergoeden. Dan zou de verzekering wat mij betreft ook niet geldig moeten zijn en zou deze persoon volledig aansprakelijk moeten worden gehouden voor al mijn materiële, immateriële en lichamelijke schade.
Dat gebeurt in NL ook niet hoor.quote:Maar een overheid die de burgers bespiedt en in de gaten houdt of ze zich wel aan de regeltjes houden zonder dat daar op dat moment negatieve gevolgen uit voortvloeien ... nee daar ben ik niet voor.
Touché. Als er misbruik van mijn belastinggeld wordt gemaakt wel ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat bespieden en in de gaten houden en doorgeven aan de instanties doe je liever zelf?
Ben je wel eens in Thailand geweest? Thailand hobbelige zandwegen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 07:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, in NL bemoeit de overheid zich bijna nergens mee.
Enige wat ze doen is zorgen dat alles blijft doorgaan en onderhouden kan worden.
Daardoor heb jij nu strakke wegen en rijden ze in Thailand over hobbelige zand wegen.
Thailand een derdewereldland?quote:[..]
Ja, leuk idee om een 3e wereld land te vergelijken met Nederland. Wat in de top van de top staat qua welvaart.
En niemand zegt dat belastingen alleen voor de wegen zijn.
[..]
Files? Ja, als je in de Randstad woont en werkt. Enige files in NL waar ik ooit ingestaan heb waren als ik naar Schiphol ging voor vakantie. Buiten dat eigenlijk nooit.
quote:Wat er goed gaat?
Zorg in NL is gewoon goed, wonen in NL is goed, electriciteit in NL is goed, welvaart is goed.
Werkgelegenheid is goed.
Nee, dat houdt niet in dat die dingen vlekkeloos gaan. Maar probleem? nee.
De zorg in NL is gewoon top, maar natuurlijk kan het beter.
Wonen in NL is top, de huizen zijn goed en het is gewoon kalm in NL. Houdt dat in dat er geen dingen mis gaan? Ja, NL is klein en vol. Niet alles kan blijven gaan.
Electriciteitsnet is vol. Levert dat problemen op? Nee. Iedereen heeft gewoon electriciteit.
[..]
Ik probeer alleen maar aan te tonen dat zelfs met extreem lage belastingen en extreem weinig belastingbetalers Thailand in staat is om al haar inwoners vrijwel gratis zorg te bieden. Dat i.t.t. Nederland waar de belastingen extreem hoog zijn en vrijwel iedereen klaagt over de kosten van de zorg.quote:Oei!!!! Overheid bemoeit zich overal mee, walgelijk. (om jouw woorden maar even te gebruiken)
[..]
In Thailand zijn er ook vrijwel geen immigranten. De bevolking krimpt. Dat maakt natuurlijk een groot verschil. En er is geen sociale woningbouw of verdeling van woningen door de overheid. Nog iets heel positiefs. Tuurlijk worden woningen met minder kwaliteit gebouwd, maar misschien zou dat in Nederland ook goed zijn. Het is niet dat woningen in Thailand om de haverklap instorten en er zijn wel aardbevingen, grote regenbuien maandenlang, overstromingen, etc.quote:Thailand is 12x groter dan NL. Aantal inwoners 4x meer (ong).
Snap je hoe dom je opmerking is? En dan vergelijk je nog niet eens de huizen en bouw in Thailand vergeleken met hoe dat in NL gedaan wordt.
[..]
Laat mensen lekker roken. Dat interesseert mij niks. Ik ben wel in Thailand geweest en mensen roken er in elk geval niet recht in mijn gezicht zoals in Nederland. Ik heb daar bij een restaurant, in een café of in smalle steegjes nog nooit overlast van sigarettenrook gehad. In Nederland om de haverklap. Nederlanders zijn asociaal.quote:In NL is het ook makkelijk?
En een centraal registratie systeem is alleen maar goed. Zitten geen nadelen aan.
[..]
Thailand kent geen vrijheid van meningsuiting.
Gebruiken bv het internet om mensen te tracken.
En ze kennen zelfs onzin regels als niet zonder onderbroek de deur uit mogen gaan.
In Thailand rookt 20% van de mensen. Over de vervuiling in een stad als Bangkok maar niet te spreken.
Jij hebt echt een heel verkeerd beeld over met name NL.
Waar je elke wet in NL als bemoeienis ziet, zie je elke wet en maatregelen in Thailand ineens als grote vrijheid.
Gelijke voet met Belgie, ja nou dat is een complimentquote:Op vrijdag 20 februari 2026 09:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Thailand geweest? Thailand hobbelige zandwegen.
Bij deze bron kun je de globale road quality index vergelijken: https://www.theglobaleconomy.com/Thailand/roads_quality/
Thailand staat daar gelijk met Italië en België. En onder Nederland, Duitsland en Zwitserland inderdaad. Wel boven Polen bijvoorbeeld.
Ja, 3e wereld land.quote:Thailand een derdewereldland?Ook dat klopt niet.
En wat bedoel je met Nederland in de top qua welvaart? Als je niet eens woning kunt vinden met een modaal inkomen? Wat is "welvaart" dan?
Wonen in NL is top, ja. Je hebt alles in NL en er wonen is dus top.quote:Nou hier ga ik niet eens op reageren. Er is geen fatsoenlijke woning te krijgen voor het grootste deel van de bevolking en jij noemt dat "top".
![]()
OVERHEIDSBEMOEIENISSSSSSSS.quote:Ik probeer alleen maar aan te tonen dat zelfs met extreem lage belastingen en extreem weinig belastingbetalers Thailand in staat is om al haar inwoners vrijwel gratis zorg te bieden. Dat i.t.t. Nederland waar de belastingen extreem hoog zijn en vrijwel iedereen klaagt over de kosten van de zorg.
Vrijwel geen immigranten, lekker boeiend? Alsof dat iets beter of slechter maakt.quote:In Thailand zijn er ook vrijwel geen immigranten. De bevolking krimpt. Dat maakt natuurlijk een groot verschil. En er is geen sociale woningbouw of verdeling van woningen door de overheid. Nog iets heel positiefs. Tuurlijk worden woningen met minder kwaliteit gebouwd, maar misschien zou dat in Nederland ook goed zijn. Het is niet dat woningen in Thailand om de haverklap instorten en er zijn wel aardbevingen, grote regenbuien maandenlang, overstromingen, etc.
Jij klaagde over roken.quote:Laat mensen lekker roken. Dat interesseert mij niks. Ik ben wel in Thailand geweest en mensen roken er in elk geval niet recht in mijn gezicht zoals in Nederland. Ik heb daar bij een restaurant, in een café of in smalle steegjes nog nooit overlast van sigarettenrook gehad. In Nederland om de haverklap. Nederlanders zijn asociaal.
Nee, dat is niet per se erg.quote:Thailand heeft minder vrijheid van meningsuiting dan in Nederland. Dat is zo. De vraag is of dat het allerergst is wat je je kunt voorstellen. In Nederland worden mensen bedreigd en zelfs doodgeschoten die hun mening uiten. Dat vind ik ook erg. Je kunt wel je mening uiten maar dan moet je leven zoals Wilders.
Dat je in Thailand niet zonder onderbroek de deur uit mag zal best, maar er is natuurlijk ook geen politie die je daarop controleert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |