quote:Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef xzaz het volgende:
TS Begint:
Snowboarden is het tennis padel van de Winter OS. Ze eten nog net geen banaantje elke 5 minuten.
Rodelen is op zich wel prima (behalve dan gratis extra goud voor Duitsland), omdat ze daar nog wel echt moeten aantikken en het direct doorgaat. Dat ging bij skeleton nergens over. En bij rodelen heb je nog wel vier races per team, dus dan gaat dat nog wel ergens over. Teams van twee is eigenlijk nutteloos.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:41 schreef kilon het volgende:
De winterspelen hebben al niet zo gek veel verschillende sporten dus wat dat betreft hoeft er van mij niet echt iets af. Dat ik sommige sporten minder interessant vind om te kijken doet daar niks aan af.
Sommige disciplines voelen voor mij wel overbodig, zoals de team events bij de slee-sporten waar er feitelijk niks anders is tov de individuele ritten behalve dat het achter elkaar gaat in estafette vorm. Maar dat kan je ook beargumenteren bij zwemmen of atletiek dus is het geen sterk argument.
+ team rodelen, meest saaie onderdeel van deze hele Spelen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:42 schreef Redefine het volgende:
Dual moguls. Skeleton teamonderdeel. Aerials Team onderdeel.
Slederijden met honden is ooit een demonstratiesport geweest:)quote:Op maandag 16 februari 2026 14:54 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb niets met:
Kunstschaatsen
Rodelen (teams)
En ik vind dat de 500m en 1000m schaatsen niet over één maar over twee ritten gedaan moet worden
Hebben we ook een topic welke sporten erbij moeten? dan ga ik voor
Slederijden met honden
IJszeilen
Ice Speedway
Bandy
Gisteren met snowboarden dat sloeg nergens opquote:Op maandag 16 februari 2026 18:55 schreef Gremen het volgende:
Zeehond knuppelen
Ijsduiken erbij
Weg: mixed team dingen met 1 man en 1 vrouw. Dat is hetzelfde als individueel
Vier minuten lang met een hartslag van rond de 180, zonder herstelmomenten, beetje sprongetjes doen die honderden graden per seconde aan rotatiesnelheid vereisen en deze landen met 5–8× je lichaamsgewicht op één enkel en een stukje ijzer van 4 mm.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:40 schreef Regilio_ het volgende:
Kunstschaatsen. Ongetwijfeld erg moeilijk, mooi om die combinaties te zien, maar om dat nou sport te noemen..nah.
Ice speedwayquote:Op maandag 16 februari 2026 14:54 schreef Frutsel het volgende:
Ik heb niets met:
Kunstschaatsen
Rodelen (teams)
En ik vind dat de 500m en 1000m schaatsen niet over één maar over twee ritten gedaan moet worden
Hebben we ook een topic welke sporten erbij moeten? dan ga ik voor
Slederijden met honden
IJszeilen
Ice Speedway
Bandy
TS:quote:Op maandag 16 februari 2026 14:28 schreef xzaz het volgende:
TS Begint:
Snowboarden. Het is geen sport, je wordt er niet moe van
Met comeback van ijsspeedwayGod Roelof Thijsquote:Op dinsdag 17 februari 2026 04:48 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ice speedwayEn gelijk daarna de schaatsonderdelen op die baan
Die slaapverwekkende massstart moet sowieso vervangen worden door een afvalrace,quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:14 schreef WAvanBuren het volgende:
Schrappen:
Shorttrack
Big Air
Rondjes schaatsen 10km of 5km (lijken teveel op elkaar) en 1000m (dan heb je gewoon een korte, middellange en lange afstand en dat lijkt mij voldoende)
Langlaufen - Estafette (teamsprint is voldoende)
Skeleton - landenwedstrijd
Alpine skiën - team combinatie (gewoon de normale combinatie terug)
Toevoegen:
Bandy
Ice Cross
IJsklimmen
Biatlon - Militaire patrouille en Single Mixed Relay
Rondjes schaatsen - Afvalkoers
Alpine skiën - Paralel reuzenslalom
Ijsklimmen lijkt mij qua sport wel het waard om toegevoegd te worden. Ik kan me wel voorstellen dat het net als boulderen wat onoverzichtelijk voor de kijker is.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:14 schreef WAvanBuren het volgende:
Schrappen:
Shorttrack
Big Air
Rondjes schaatsen 10km of 5km (lijken teveel op elkaar) en 1000m (dan heb je gewoon een korte, middellange en lange afstand en dat lijkt mij voldoende)
Langlaufen - Estafette (teamsprint is voldoende)
Skeleton - landenwedstrijd
Alpine skiën - team combinatie (gewoon de normale combinatie terug)
Toevoegen:
Bandy
Ice Cross
IJsklimmen
Biatlon - Militaire patrouille en Single Mixed Relay
Rondjes schaatsen - Afvalkoers
Alpine skiën - Paralel reuzenslalom
Dan verzin je die puck er zelf lekker bij.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:42 schreef Parafernalia het volgende:
Ijshockey is toch wel de lelijkste sport ooit. De puck zie je de helft van de tijd niet.
Mixed curling kan ik nog wel accepteren, ander format en daar werkt men ook echt samen. Bij de rest is het gewoon een gekunstelde estafette voor meer goud voor grote landen.quote:
Klopt, hoewel ik ook niet zo inzie waarom er per se mixed curling zou moeten zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mixed curling kan ik nog wel accepteren, ander format en daar werkt men ook echt samen. Bij de rest is het gewoon een gekunstelde estafette voor meer goud voor grote landen.
Als het er niet was geweest had ik het ook niet gemist, maar ik vind het ook geen dom kermisonderdeel. Het probleem daar is hoogstens dat het programmatechnisch wat moeizaam ingepast kan worden.quote:Op woensdag 18 februari 2026 08:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, hoewel ik ook niet zo inzie waarom er per se mixed curling zou moeten zijn.
Mixed curling is ook een onderdeel wat niet perse in het voordeel van grote landen is doordat het teams van slechts 2 personen zijn. Het zou dus juist wat meer kansen voor kleinere landen moeten geven.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het er niet was geweest had ik het ook niet gemist, maar ik vind het ook geen dom kermisonderdeel. Het probleem daar is hoogstens dat het programmatechnisch wat moeizaam ingepast kan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |