abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220093398
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 07:14 schreef Fer het volgende:
Hoeveel migranten zouden in zijn chemische fabrieken werken? Meestal wil de autochtone bevolking het vieze werk niet doen.
En dit is dus de hele denkfout die keer op keer gemaakt wordt (door VVD en alles links daarvan). Als er geen mensen zijn voor het werk moet je misschien geen bedrijf starten.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 10:44:00 #152
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220093399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit heeft ieder land in Europa nodig.
Jarenlang is de burger voorgeschoteld dat migratie vanzelfsprekend is, we er niks aan kunnen doen, en niks aan gaan doen.

En dan krijg je dit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220093536
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 00:55 schreef Cruzinats het volgende:
Ongekende migratie uit moslimlanden is juist hartstikke goed voor de gewone arbeider. Het feit dat er in twintig jaar tijd miljoenen mensen zijn bijgekomen die allemaal concurreren voor een huis, sociale voorzieningen en werkgelegenheid is zeer gunstig voor de gewone man. Ik zelf kan je niet uitleggen waarom, maar een 'linkse' fokker kan ons dat vast wel even vertellen.

Precies dezelfde reden trouwens waarom mannelijke illegalen uit Afrika een stad niet onveiliger maken voor een vrouw. Dat is puur stemmingmakerij. Onveiligheid zit 'm in slecht onderhouden bosjes langs de weg.
Tja, het blijft inderdaad bijzonder om te zien dat dit soort narratieven nog altijd worden opgehoest en dan ook met vaak met een afsluiter van: 'we kunnen ons beter drukmaken om échte problemen zoals het klimaat, stikstof en misinformatie'. Er was de afgelopen week nog een dergelijk artikel in de Volkskrant te lezen.

Maar het is makkelijk praten als je met je hoogopgeleide en partner een topinkomen hebt en in een nagenoeg autochtone wijk woont, en met allemaal autochtonen (of expats) werkt. Een deel van samenleving heeft echter een ander bestaan en wordt dagelijks geconfronteerd met de razendsnelle demografische en culturele veranderingen die in veel Westerse landen hebben plaatsgevonden de afgelopen decennia.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220093664
Karma enzo.
pi_220093687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Afgunst? Meer irritatie dat boze Jan Modaals zich door een belastingontwijkende miljardair laten ophitsen tegen mensen met een andere huidskleur.

Hét probleem is niet huidskleur, het probleem is dit soort ultrarijken die álles doen om zo min mogelijk belasting te betalen en vervolgens proberen de aandacht daarvan af te leiden.
In het statement van Ratcliffe is niets te lezen over huidskleur. Hoe kom je er vervolgens bij het om huidskleur zou gaan?

Ik denk dat dit wel weer mooi benadrukt hoe progressieven en conservatieven de situatie totaal verschillend bekijken:

Conservatieven zien een verlies van cultuur en traditie wat het gevolg heeft dat men zich langzaam een vreemdeling in eigen land voelt. Progressieven vertalen dit naar een nogal tribale strijd tussen verschillende groepen op basis van onveranderlijke kenmerken zoals dus huidskleur. Conclusie: 'conservatieven haten mensen die niet blank zijn en zijn dus racistisch'.

Niets is natuurlijk minder waar, juist het reduceren van mensen tot hun huidskleur is racistisch, het willen behouden van de eigen cultuur heeft daar niets mee te maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door HowardRoark op 14-02-2026 11:34:47 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220094727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Jarenlang is de burger voorgeschoteld dat migratie vanzelfsprekend is, we er niks aan kunnen doen, en niks aan gaan doen.

En dan krijg je dit.
Dikke bullshit natuurlijk
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220095334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 08:10 schreef Perrin het volgende:
Jim Ratcliffe:

[ afbeelding ]
Klopt wel. Dankzij die migrant, die al blij is met een kruimel, kan hij (werkgever) het cookie voor zichzelf houden en hoeft het niet aan de autochtone werknemer te geven.
pi_220095362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Veel arbeidsmigranten keren sowieso wel een keer weer huiswaarts (of richting elders).
:') _O-
pi_220095403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:56 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
:') _O-
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-langer-in-nederland

Binnen 5 jaar is 60% van de arbeidsmigranten van binnen de EU weer vertrokken en 40% van de arbeidsmigranten van buiten de EU. Kun je infantiele smileys posten, maar dat zijn gewoon de feiten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220099572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-langer-in-nederland

Binnen 5 jaar is 60% van de arbeidsmigranten van binnen de EU weer vertrokken en 40% van de arbeidsmigranten van buiten de EU. Kun je infantiele smileys posten, maar dat zijn gewoon de feiten.
Ja maar die worden gewoon weer aangevuld met nieuwe. Ik vind het bovendien lage percentages. Het betekent dus dat grof gezegd / gemiddeld 50% blijft. Daarom mijn smileys, zo'n belachelijke manier van downplayen.
pi_220099743
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 00:55 schreef Cruzinats het volgende:
Onveiligheid zit 'm in slecht onderhouden bosjes langs de weg.
Een echter kenner zie ik, jij kijkt vast ook https://www.youtube.com/@FlawlessCleaningServices
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_220099986
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 21:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ja maar die worden gewoon weer aangevuld met nieuwe. Ik vind het bovendien lage percentages. Het betekent dus dat grof gezegd / gemiddeld 50% blijft. Daarom mijn smileys, zo'n belachelijke manier van downplayen.
Nee het is zwakzinnig geneuzel. Ik benoem gewoon de feiten zonder waardeoordeel. Het zijn bovendien cijfers die betrekking hebben over de periode van 5 jaar. Dat zegt verder niets over permanent hier verblijven.
Je moet je eigen afkeer van migratie in de breedste zin van het woord niet verwarren met mensen die gewoon een rationele discussie over het onderwerp voeren.
pi_220100015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 21:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee het is zwakzinnig geneuzel. Ik benoem gewoon de feiten zonder waardeoordeel. Het zijn bovendien cijfers die betrekking hebben over de periode van 5 jaar. Dat zegt verder niets over permanent hier verblijven.
De gastarbeiders uit Marokko en Turkije, die gaan dus ook ooit weer weg? Het heeft gewoon een permanent karakter ondertussen. Het is tijdelijk voor een deel, voor een ander deel is het haast permanenent.

quote:
Je moet je eigen afkeer van migratie in de breedste zin van het woord niet verwarren met mensen die gewoon een rationele discussie over het onderwerp voeren.
Waarom niet? Alsof mijn afkeer niet rationeel is!
  zaterdag 14 februari 2026 @ 22:33:01 #164
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220100762
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 21:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Rationeel 🤣🤣 Hautaine houding....
"Hoka Hey!"
pi_220100948
In de zomerperiode ontmoet ik hier in Denemarken veel Nederlanders, die enthousiast zijn over dit land. Willen hier graag blijven ... maar helaas de vrouwen willen terug. Weer kunnen kleppen met de buurvouw over die andere buurvrouw.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_220102513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 22:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Rationeel 🤣🤣 Hautaine houding....
Natuurlijk ben ik hautain als ik met inhoud aankom en de reactie zijn een paar smileys. Ik snap dat dat het mentale niveau is van sommige users hier, maar je kunt op z'n minst proberen een inhoudelijke reactie te geven. Dus, kom maar met argumenten.
pi_220102519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 21:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
De gastarbeiders uit Marokko en Turkije, die gaan dus ook ooit weer weg? Het heeft gewoon een permanent karakter ondertussen. Het is tijdelijk voor een deel, voor een ander deel is het haast permanenent.
Die zijn zo langzamerhand al aan het uitsterven. Je kunt verder van alles vinden van de keuzes die in het verleden gemaakt zijn om die mensen te naturaliseren, maar dat staat verder los van de huidige situatie.
De huidige situatie is gewoon dat we veel goedkope arbeid uit Oost-Europa halen voor werk in landbouw, logistiek en bouw en dat een groot deel uiteindelijk wel weer huiswaarts vertrekt. Daarnaast halen we de nodige expats binnen als buiten de EU die ook vrij mobiel zijn. Vertrekken ze niet naar huis, dan vertrekken ze wel weer naar een nieuwe bestemming als daar interessante kansen liggen.
pi_220106373
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:43 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En dit is dus de hele denkfout die keer op keer gemaakt wordt (door VVD en alles links daarvan). Als er geen mensen zijn voor het werk moet je misschien geen bedrijf starten.
Economie is een kwestie van vraag en aanbod. Als ik de vraag, kennis en connecties heb om een product te maken en met winst te verkopen, waarom zou ik het laten?

Als ik de fabriek niet in het ene land kan bouwen, zet ik hem ergens anders wel.
.
pi_220106417
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 07:55 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Wow. Er bestaan gewoon nog mensen die zo denken. _O-
Ik kom nog weleens in een fabriek. Engels of Pools is tegenwoordig de standaard-taal.
.
pi_220106719
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:32 schreef Fer het volgende:

[..]
Economie is een kwestie van vraag en aanbod. Als ik de vraag, kennis en connecties heb om een product te maken en met winst te verkopen, waarom zou ik het laten?

Als ik de fabriek niet in het ene land kan bouwen, zet ik hem ergens anders wel.
Gebeurde dat maar. Helaas wordt iedereen hierheen gehaald ipv dat werkgevers ophoepelen naar andere landen.
pi_220107761
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 15:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Gebeurde dat maar. Helaas wordt iedereen hierheen gehaald ipv dat werkgevers ophoepelen naar andere landen.
Echt heel erg geïnformeerd ben je niet hè?

https://www.consultancy.n(...)-kwijt-wakker-worden
https://www.vnci.nl/nieuw(...)hele-industrie-kwijt
https://nederlandmaakt.nl(...)an-de-maakindustrie/
pi_220107785
quote:
Vanwege milieu regels, aansluiting op elec netwerk en hoge stroomkosten. Niet vanwege tekort aan werknemers. Echt heel erg geïnformeerd ben je niet hè?
pi_220107803
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 16:35 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Vanwege milieu regels, aansluiting op elec netwerk en hoge stroomkosten. Niet vanwege tekort aan werknemers. Echt heel erg geïnformeerd ben je niet hè?
"hoge loonkosten".
pi_220107824
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 16:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
"hoge loonkosten".
Ik lees ook hoge energie kosten.
En je weet dat andere landen EU subsidies gebruiken om hier bedrijven weg te lokken hè, je bent immers zo goed geïnformeerd.
pi_220107841
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 16:39 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik lees ook hoge energie kosten.
En je weet dat andere landen EU subsidies gebruiken om hier bedrijven weg te lokken hè, je bent immers zo goed geïnformeerd.
Landen buiten de EU waar dit soort bedrijvigheid vaak heen gaat gebruiken EU subsidies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')