abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220084505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom het wéér over Afrikanen gaat, dat is ongeveer de kleinste groep migranten richting de UK.
(al is de groep uit Nigeria nog wel iets gegroeid sinds 2021)

[ afbeelding ]
Het is wel zo dat er sinds Brexit een lichte verschuiving heeft plaatsgevonden van migratie vanuit de EU naar migratie vanuit de rest van de wereld. Er is zelfs recentelijk een nettto-uitstroom van inwoners van EU landen:
https://migrationobservat(...)-to-and-from-the-uk/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:01:02 #77
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220084519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 08:10 schreef Perrin het volgende:
Jim Ratcliffe:

[ afbeelding ]
In realiteit:
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:02:10 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220084529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Afgunst? Meer irritatie dat boze Jan Modaals zich door een belastingontwijkende miljardair laten ophitsen tegen mensen met een andere huidskleur.

Hét probleem is niet huidskleur, het probleem is dit soort ultrarijken die álles doen om zo min mogelijk belasting te betalen en vervolgens proberen de aandacht daarvan af te leiden.
Huidskleur is inderdaad irrelevant. Middeleeuws conservatief religieus gedachtegoed niet. Screen vooral daarop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220084578
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is wel zo dat er sinds Brexit een lichte verschuiving heeft plaatsgevonden van migratie vanuit de EU naar migratie vanuit de rest van de wereld. Er is zelfs recentelijk een nettto-uitstroom van inwoners van EU landen:
https://migrationobservat(...)-to-and-from-the-uk/
Zie ook post #81 ;)

Dat EU-inwoners terugkeren naar de EU is wel logisch na de Brexit, geen open grenzen, geen vrij verkeer van goederen of arbeid meer.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:09:47 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220084587
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:01 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
In realiteit:
[ afbeelding ]
Not only harder, also longer. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:10:45 #81
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220084593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De waarheid :´)
Wat een onzin zeg. Logisch dat die gek wordt aangesproken op zoiets.
Onderbouw eens, kom probeer het.
pi_220084615
Hey je huis staat in brand.

“Nu je excuses aanbieden, het is onverantwoord dit te roepen, het is slechts wat vuur en dat is lekker warm”
Vakman pur sang
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:15:01 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220084627
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Huidskleur is inderdaad irrelevant. Middeleeuws conservatief religieus gedachtegoed niet. Screen vooral daarop.
We hebben in Nederland veel inheemse mensen met conservatief-religieuze ideeën die hier gewoon zijn opgegroeid en roomblank zijn. Dat op zich is geen probleem. In een vrije rechtsstaat mag iedereen binnen de grenzen van de wet geloven wat hij of zij wil: of dat nu woke progressief is, oerconservatief, religieus of totaal niet religieus.

Dat is juist iets om trots op te zijn: we beoordelen mensen op wat ze doen, niet op wat ze geloven of waar ze vandaan komen. Zodra we groepen gaan wantrouwen of uitsluiten vanwege hun wereldbeeld of huidskleur, ondermijnen we onze eigen principes.

Het is heel simpel. Wie de wet overtreedt, wordt daarop aangesproken. Wie zich aan de wet houdt, verdient dezelfde vrijheid en bescherming als ieder ander.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:19:10 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220084651
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
We hebben in Nederland veel inheemse mensen met conservatief-religieuze ideeën die hier gewoon zijn opgegroeid en roomblank zijn. Dat op zich is geen probleem. In een vrije rechtsstaat mag iedereen binnen de grenzen van de wet geloven wat hij of zij wil: of dat nu woke progressief is, oerconservatief, religieus of totaal niet religieus.

Dat is juist iets om trots op te zijn: we beoordelen mensen op wat ze doen, niet op wat ze geloven of waar ze vandaan komen. Zodra we groepen gaan wantrouwen of uitsluiten vanwege hun wereldbeeld of huidskleur, ondermijnen we onze eigen principes.

Het is heel simpel. Wie de wet overtreedt, wordt daarop aangesproken. Wie zich aan de wet houdt, verdient dezelfde vrijheid en bescherming als ieder ander.
Ja, zolang je die religie fijn achter de voordeur houdt. Laten we het in ieder geval vooral niet faciliteren.

Zo trots ben ik er verder niet op dat kleine kinderen in dit land nog altijd op scholen gedropt worden waar ze de meest weerzinwekkende opvattingen over andersdenkenden, vrouwen en homo's krijgen voorgeschoteld. En verknipte verhalen over waarom ze zelf niet deugen en gruwelijke straffen wacht in het hiernamaals.

Die Bible Belt hadden en hebben we al van ons zelf, en dat was en is al erg genoeg.

Als er trouwens een groep is die die principes die je hier beschrijft - diversiteit, gelijkheid, inclusie - radicaal afwijst en soms ook actief ondermijnt, zijn het de orthodox religieuzen wel.

Punt is: het zou wenselijk zijn als immigratiekritiek niet direct gekoppeld wordt aan rassenhaat. Ras interesseert me geen fluit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:20:44 #85
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220084661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het probleem is niet de huidskleur <Knip> Hebben we last van Chinezen, Koreanen, etc.?

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 13-02-2026 16:21:22 ]
"Hoka Hey!"
pi_220084744
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Onderbouw eens, kom probeer het.
Nou, welke invasie moet er zijn dan?
Er zijn immigranten, ja. Maar geen overvloed en geen invasie.

Dat zou hij/jij moeten onderbouwen.
pi_220084762
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, zolang je die religie fijn achter de voordeur houdt. Laten we het in ieder geval vooral niet faciliteren.

Zo trots ben ik er verder niet op dat kleine kinderen in dit land nog altijd op scholen gedropt worden waar ze de meest weerzinwekkende opvattingen over andersdenkenden, vrouwen en homo's krijgen voorgeschoteld. En verknipte verhalen over waarom ze zelf niet deugen en gruwelijke straffen wacht in het hiernamaals.

Die Bible Belt hadden en hebben we al van ons zelf, en dat was en is al erg genoeg.

Als er trouwens een groep is die die principes die je hier beschrijft - diversiteit, gelijkheid, inclusie - radicaal afwijst en soms ook actief ondermijnt, zijn het de orthodox religieuzen wel.

Punt is: het zou wenselijk zijn als immigratiekritiek niet direct gekoppeld wordt aan rassenhaat. Ras interesseert me geen fluit.
Haten op mensen die andersdenkenden niet mogen, ondertussen: Weg met alles wat anders is en niet past.

_O- _O-

Kritiek en discussie vindt helemaal niemand erg. En is ook logisch.
Racisme en discriminatie echter wel. En dat is simpelweg het geval als alles en iedereen over 1 kam gescheerd wordt.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:37:21 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220084806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Haten op mensen die andersdenkenden niet mogen, ondertussen: Weg met alles wat anders is en niet past.

_O- _O-

Kritiek en discussie vindt helemaal niemand erg. En is ook logisch.
Racisme en discriminatie echter wel. En dat is simpelweg het geval als alles en iedereen over 1 kam gescheerd wordt.
Wat, zoals Russen?

Komisch dat jij, die inderdaad mensen beoordeelt op ras en afkomst, mij, die wijst op het gedrag en ideeën van mensen en daarop een oordeel vormt, weer aanspreekt en ook hier weer opduikt om de selectieve Estse variant van Nelson Mandela uit te hangen.

Die cognitieve dissonantie is wonderbaarlijk om steeds te aanschouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220084846
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]

:D loop anders ff door de steden daar. Wat een treurnis.

Uk graaft zijn eigen graf helaas.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:52:51 #90
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220084903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Geen overvloed? :D

Ik weet niet wat jij onder overvloed verstaat maar volgens mij zijn die cijfers overduidelijk.

En dan heb ik het nog niet over de criminaliteitscijfers.

Maar jij ontkent zelfs dat zwart zwart is.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 12:54:20 #91
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220084918
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:52 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder overvloed verstaat maar volgens mij zijn die cijfers overduidelijk.

Dit. Dus waarom nog moeite doen. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 13:04:51 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220084972
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 02:15 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Starmer flapdrol.
Britain is sowieso geen country toch?
pi_220085007
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens mij zit GB al een tijdje niet meer in de EU. Hun Brexit, hun keuze.
Ze willen heel erg graag terug. Zodat hun problemen de onze worden.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 13:17:48 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220085034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ah het land word verdeeld door dat soort uitspraken.. denk eerder dat het verenigd.
Je mist een hulpwerkwoord in die zin.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220085056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat, zoals Russen?

Komisch dat jij, die inderdaad mensen beoordeelt op ras en afkomst, mij, die wijst op het gedrag en ideeën van mensen en daarop een oordeel vormt, weer aanspreekt en ook hier weer opduikt om de selectieve Estse variant van Nelson Mandela uit te hangen.

Die cognitieve dissonantie is wonderbaarlijk om steeds te aanschouwen.
Inwoners van een vijandelijke staat kan je niet op gevoelige posities zetten.
Niets meer dan logisch.

Maar wel grappig dat dit allemaal volgens jou mag. Zonder enige reden bepaalde groepen volledig uit willen sluiten. Geen aanleiding.
Maar als bepaalde banen niet mogelijk zijn voor veiligheidsrisico dan spring je er ineens op.

Beetje gek.
pi_220085062
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:52 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Nee hoor, zwart is zwart.
Maar de cijfers zijn in jouw nadeel. Dus ik weet niet waar je het over hebt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:43 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
:D loop anders ff door de steden daar. Wat een treurnis.

Uk graaft zijn eigen graf helaas.
Dat heeft weinig met ´´invasie´´ te maken.
pi_220085140
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat kunnen we alleen instant houden als we mensen aanspreken die daar misbruik van maken en hier niet zijn om tolerant te zijn naar elkaar.
Zodra iemand er van overtuigd is dat een bepaald achtergrondje hebben, je vrijwaart van 'aangesproken' worden, heb je hier geen flikker te zoeken.

We moeten leren intolerant te zijn naar intolerantie. Dat is immers de kern van dit land inderdaad.
Dit en deze mindset hoort hier niet:

<Knip>

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 13-02-2026 16:24:10 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 februari 2026 @ 13:51:15 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220085236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Inwoners van een vijandelijke staat kan je niet op gevoelige posities zetten.
Niets meer dan logisch.

Maar wel grappig dat dit allemaal volgens jou mag. Zonder enige reden bepaalde groepen volledig uit willen sluiten. Geen aanleiding.
Maar als bepaalde banen niet mogelijk zijn voor veiligheidsrisico dan spring je er ineens op.

Beetje gek.
Die redenen zijn genoemd: o.a. kinderkopjes volgieten met religieus vergif.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220085247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze willen heel erg graag terug. Zodat hun problemen de onze worden.
Nou ik hoor anders hele andere signalen. Je moet je niet verbazen als ze daar straks Nigel Farage als PM hebben en dat was de grote roerganger van de Brexit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220085337
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die redenen zijn genoemd: o.a. kinderkopjes volgieten met religieus vergif.
Ah ja, die ene rotte appel mag bepalen dat een hele grote wereldwijde religie (met name) niets meer mag :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')