En dan nog heb je mensen die de praktijken van ICE gerechtvaardigd vinden en menen dat je als burger je niet mag verzetten tegen ICE...quote:Op donderdag 12 februari 2026 01:14 schreef sly-nl het volgende:
Border chief Greg Bovino emailed agent who shot Chicago woman five times to congratulate him
Evidence made public on Wednesday showed that Gregory Bovino, a border patrol chief who was the face of the Trump administration’s mass deportation efforts until last month, congratulated a federal agent for shooting a Chicago woman during an immigration crackdown last year.
The border patrol agent who shot Martinez, Charles Exum, was not wearing his body camera during the incident, according to Martinez’s lawyer, but body camera video recorded by another agent showed the moments that lead up to the shooting from inside Exum’s vehicle.
“It’s time to get aggressive and get the [expletive] out,” one agent could be heard saying.
“In light of your excellent service in Chicago, you have much yet left to do!!” Bovino wrote Charles Exum after the shooting on 4 October, in a message made public by Martinez’s lawyers on Wednesday.
Another text exchange displayed by lawyers for Martinez showed that a fellow agent asked Exum if his superiors were being “supportive” after the shooting. Exum replied: “Big time. Everyone has been including Chief Bovino, Chief Banks, Sec Noem and El Jefe himself … according to Bovino.”
On the day Martinez was shot, she had followed a border patrol vehicle and honked her horn to warn others of the presence of immigration agents. Body camera footage showed agents with weapons drawn and rushing out of the vehicle.
https://www.theguardian.c(...)cs-live-news-updates
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/tKJXsd1MF74F0ZDiltRMZw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTE0NDA7Y2Y9d2VicA--/https://media.zenfs.com/e(...)07ff8d440]afbeelding[/url] ]
Last week, Martinez offered emotional testimony about her ordeal to Democrats in Congress in which she described her shock at being described as terrorist based on the false account of the incident offered by federal agents.
Martinez recalled:
The news in the jail that evening had my story and I was being called a 'domestic terrorist'! They said I 'rammed' federal agents. I was in shock. If they only knew I was just months away from paying off my car and I would never intentionally damage my vehicle much less be crazy enough to hit a law enforcement vehicle. On Friday I was teaching the young children at the Montessori school and we were singing and dancing and getting ready for spooky season preparing fall activities to do the following week and on Saturday my own government was calling me a 'domestic terrorist' and I was in a federal detention center with bullet holes all over my body.
[ afbeelding ]
Als de Staat net als andere Staten anders omgaat met illegalen en demonstranten is er veel minder geweld nodig. Komt van 2 kanten en de Twin Cities staan berucht om geweld, zie George Floyd, hun held.quote:Op donderdag 12 februari 2026 11:50 schreef kipknots het volgende:
Dit zou een overzicht zijn van alle gebruikte munitie in de twin cities in de afgelopen weken:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.kenklippenste(...)he-public-is-winning
Hoeveel kost dat wel niet moet doge niet ingrijpen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 11:50 schreef kipknots het volgende:
Dit zou een overzicht zijn van alle gebruikte munitie in de twin cities in de afgelopen weken:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.kenklippenste(...)he-public-is-winning
Goede zet van Hofman.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:57 schreef hondonspain het volgende:
Hot news
De Amerikaanse 'grenstsaar' Tom Homan heeft de terugtrekking van ICE-agenten uit de staat Minnesota aangekondigd. President Donald Trump heeft hem goedkeuring gegeven om de operatie te beëindigen. Volgens Homan worden de agenten de komende weken teruggetrokken.
Belangrijk nieuws
"Ik blijf nog even in Minnesota om toezicht te houden op de terugtrekking om ervoor te zorgen dat die succesvol verloopt", vertelde Homan tijdens een persconferentie. De grenstsaar beweerde dat Minnesota "minder een toevluchtsoord voor immigranten is geworden" nu de lokale autoriteiten samenwerken met federale ambtenaren.
Nu kan de FBI rustig onderzoeken waar de miljarden fraude zijn gebleven
https://nos.nl/artikel/26(...)enscommissaris-homanquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:57 schreef hondonspain het volgende:
Hot news
De Amerikaanse 'grenstsaar' Tom Homan heeft de terugtrekking van ICE-agenten uit de staat Minnesota aangekondigd. President Donald Trump heeft hem goedkeuring gegeven om de operatie te beëindigen. Volgens Homan worden de agenten de komende weken teruggetrokken.
Belangrijk nieuws
"Ik blijf nog even in Minnesota om toezicht te houden op de terugtrekking om ervoor te zorgen dat die succesvol verloopt", vertelde Homan tijdens een persconferentie. De grenstsaar beweerde dat Minnesota "minder een toevluchtsoord voor immigranten is geworden" nu de lokale autoriteiten samenwerken met federale ambtenaren.
Nu kan de FBI rustig onderzoeken waar de miljarden fraude zijn gebleven
Stuk warmer ook :-)quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goede zet van Hofman.
Die ICE agenten kunnen beter aan de slag in staten met veel illegalen, zoals Texas.
Mr TACO hèquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:37 schreef Zoddie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)enscommissaris-homan
Linkje erbij.
Maar, ik dacht dat Trump al die libs wel even zou ownen?
Toch?
Hoe dan? nou, ze zeggen het zelf.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef epicbeardman het volgende:
Denken dat ICE daadwerkelijk vertrekt uit Minnesota, nu geloven jullie Homan en Trump wel in eens? hoe dan.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef havanagila het volgende:
Wat hebben ze trouwens bereikt? Is de stad nu ineens veiliger, kartelkopstukken opgepakt..?
Die zijn bedoeld om te intimideren.quote:Is ICE trouwens al een keertje zelf beschoten, of blijken die call of duty pakjes ook al overbodig?
Jij denkt dat Trump liegt?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:00 schreef epicbeardman het volgende:
Denken dat ICE daadwerkelijk vertrekt uit Minnesota, nu geloven jullie Homan en Trump wel in eens? hoe dan.
Er zijn wel protesten in Texas, maar die zijn tegen ICE, niet voor ICE.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef havanagila het volgende:
Sowieso raar dat de luitjes in Texas nog geen protest op touw hebben gezet. Stem je op Trump, wil je van illegalen af, je smacht naar ICE, en dan worden ze naar Minnesota gestuurd..........
Zijn zelfs moordaanslagen geweest tegen ICE. Texas is allang niet meer een conservatief bolwerk, veel steden hebben democraten als leiders en laatste jaren heel veel mensen naartoe getrokken vanuit California omdat het daar onbetaalbaar word. Denk wel als een criminele illegaal word gepakt door de politie in Texas ICE ze mag oppikken ipv dat de politie ze weer op straat dumped als in de sanctuary States.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn wel protesten in Texas, maar die zijn tegen ICE, niet voor ICE.
Ja, toen kwamen er geloof ik een paar arrestanten om omdat een klootviool vanaf een dak op een ICE gebouw en voertuig had geschoten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:06 schreef havanagila het volgende:
Is ICE trouwens al een keertje zelf beschoten, of blijken die call of duty pakjes ook al overbodig?
Yip, die schoot de verkeerde dood en we hadden ook deze nog in Texasquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:30 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ja, toen kwamen er geloof ik een paar arrestanten om omdat een klootviool vanaf een dak op een ICE gebouw en voertuig had geschoten.
Nogmaals, als Trump echt slim is dan biedt hij alle illegalen uit de democratische steden allemaal een huis in Texas aan en paspoort.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef havanagila het volgende:
Sowieso raar dat de luitjes in Texas nog geen protest op touw hebben gezet. Stem je op Trump, wil je van illegalen af, je smacht naar ICE, en dan worden ze naar Minnesota gestuurd..........
Winning!quote:In dit hypothetische scenario, waarbij alle undocumented immigrants (ongeveer 7,1 miljoen) uit democratische staten (gebaseerd op de staten die Biden won in 2020) verplicht bij aanname paspoort naar Texas verhuizen voor de census, zouden de zetels in het Huis van Afgevaardigden als volgt veranderen op basis van een herberekening van de toewijzing:
De democratische staten zouden gezamenlijk 9 zetels verliezen.
Texas (een republikeinse staat) zou 9 zetels winnen.
Ja, dan had je dit hele circus nooit gehad lol.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nogmaals, als Trump echt slim is dan biedt hij alle illegalen uit de democratische steden allemaal een huis in Texas aan en paspoort.
[..]
Winning!
De enige manier waarop Trump kan winnen...quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nogmaals, als Trump echt slim is dan biedt hij alle illegalen uit de democratische steden allemaal een huis in Texas aan en paspoort.
[..]
Winning!
President Vance en Vice President Trump klinkt prima.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
De enige manier waarop Trump kan winnen...
Helaas voor hem is hij er niet meer als de volgende Volkstelling plaatsvindt.
Wat begrijp je niet aan 2030...quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
President Vance en Vice President Trump klinkt prima.
8 more years![]()
Dit topic wordt een stuk beter als iedereen dat soort klapjosties gewoon lekker negeert.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eerder suggereerde je nog dat de regering Trump liegt..
Ja, volmondig eens. Enerzijds lopen we hier te roepen hoe gewelddadig en wreed ICE wel niet is en tegelijkertijd laten we ons hier Cultureel Verrijken en vervloeken we dit vooral op internet terwijl de azc's in elke dorp worden neergezet zonder verzet (althans is er wel, maar wordt niet serieus genomen).quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
8 more years![]()
Oh, the ironyquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:04 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, volmondig eens. Enerzijds lopen we hier te roepen hoe gewelddadig en wreed ICE wel niet is en tegelijkertijd laten we ons hier Cultureel Verrijken en vervloeken we dit vooral op internet terwijl de azc's in elke dorp worden neergezet zonder verzet (althans is er wel, maar wordt niet serieus genomen).
Oost-Europa treedt terecht hard op, de VS ook en wij in West-Europa faciliteren onze eigen ondergang en geven smerig volk als Syriërs en Somaliërs ruim baan om hier de boel te verkloten. En niet te vergeten onze 'eigen' Marokkanen als zo'n 40 jaar.
RIP West-Europa
quote:De 45-jarige geboren Amersfoorter leefde een goed bestaan in de VS, hij had zijn eigen bedrijf, was vastgoedeigenaar en werkte daarnaast als beveiliger. "Ik was de kostwinner", zegt hij.
Nadat hij zijn vader afgelopen september had bezocht, ging het mis: op het vliegveld van Chicago werd hij aangehouden. Reden: op zijn 16de was hij gepakt voor het dealen van cocaïne, waar hij vervolgens enkele maanden voor in de gevangenis zat.
Op zijn 16e veroordeeld voor drugs dealen en bijna 30 jaar later wordt hij alsnog de VS uit getiefd.quote:Nu is hij dus definitief in Nederland. Terug naar de VS wil hij niet meer. "Ik voel me veilig hier", zegt hij. "Niemand verdient het om in zo'n situatie te zitten. Ik wil niet meer wonen in de VS, ik wil het alleen nog bezoeken voor het graf van mijn dochter. Ik weet dat ik heel veel uitdagingen ga hebben de komende tijd, zoals het leren van de Nederlandse taal en het verkopen van al onze bezittingen in de VS, maar ergens ben ik opgelucht dat ik nu veilig ben."
Haha, deze gast.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:24 schreef Wantie het volgende:
Nederlandse Owen woonde 40 jaar in de VS, maar is nu door ICE uitgezet
[..]
[..]
Op zijn 16e veroordeeld voor drugs dealen en bijna 30 jaar later wordt hij alsnog de VS uit getiefd.
Hij heeft dus vermeld dat hij een strafblad had op het moment dat hij een visum of Green card kreeg?quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Haha, deze gast.
Het is niet zo dat als je elke 10 jaar je greencard verlengt krijgt dat je ook daadwerkelijk Amerikaanse burger bent.
Zo lang de tijd gehad om in te burgeren en weigeren. Moet je trouwens niet vermelden dat de vrouw of ex-vrouw een MAGA stemmer is?
In 2025 had hij nog een verlenging gekregen op zijn greencard voor 10 jaar.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:47 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Hij heeft dus vermeld dat hij een strafblad had op het moment dat hij een visum of Green card kreeg?
Toen was hij ook een veroordeelde crimineel.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
In 2025 had hij nog een verlenging gekregen op zijn greencard voor 10 jaar.
Maar bijna 30 jaar later opeens wel?quote:Dat was nooit een probleem blijkbaar, wat wellicht heeft gezorgd voor gemakzucht en hij daarvoor heeft gekozen om nooit te naturaliseren.
En daar is hij nu zelf de dupe van, want burgers worden niet uitgezet voor "aggravated felony" uit zijn jeugd.
Vrouw of ex-vrouw?quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Haha, deze gast.
Het is niet zo dat als je elke 10 jaar je greencard verlengt krijgt dat je ook daadwerkelijk Amerikaanse burger bent.
Zo lang de tijd gehad om in te burgeren en weigeren. Moet je trouwens niet vermelden dat de vrouw of ex-vrouw een MAGA stemmer is?
Niets mensonterend aan, hij heeft 40 jaar gehad om een Amerikaanse burger te worden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toen was hij ook een veroordeelde crimineel.
[..]
Maar bijna 30 jaar later opeens wel?
Terwijl hij volgens jou nog geen jaar geleden 10 jaar verlenging kreeg?
En dan op zo'n mensonterende manier worden behandeld...
Want na 40 jaar word je automatisch opgepakt, vastgezet en uitgezet?quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niets mensonterend aan, hij heeft 40 jaar gehad om een Amerikaanse burger te worden.
Ouders hadden dat natuurlijk kunnen doen, ik heb geen gekke redenaties, jij denkt alleen simplistisch.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want na 40 jaar word je automatisch opgepakt, vastgezet en uitgezet?
En hoe vraag je als 5-jarige staatsburgerschap aan?
Je hebt altijd de gekste redenaties.
Jij zegt zelf dat hij daar 40 jaar de tijd voor had om te naturalisen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:07 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ouders hadden dat natuurlijk kunnen doen, ik heb geen gekke redenaties, jij denkt alleen simplistisch.
Wat denk je zelf, dat een 5 jarige daar zelf rondkwam en een baan had, hypotheek betaalde?
Texas wordt altijd als een echte Republikeinse staat gezien, maar de steden (San Antonio, Dallas, Houston, Austin) hebben meer democratische stemmers, en overall in de staat is het verschil ook niet zo groot (42% democraten, 56% republikeinen in de laatste verkiezingen).quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef havanagila het volgende:
Neemt niet weg dat ze meer dan tien keer zoveel illegalen hebben, dus het blijft bizar dat ze niet in staten als Florida en Texas begonnen zijn, waar de achterban minder moeilijk zal doen en het slagingspercentage beduidend hoger is.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Texas wordt altijd als een echte Republikeinse staat gezien, maar de steden (San Antonio, Dallas, Houston, Austin) hebben meer democratische stemmers, en overall in de staat is het verschil ook niet zo groot (42% democraten, 56% republikeinen in de laatste verkiezingen).
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat Trump de fysieke en mentale gezondheid heeft voor nog een term.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
8 more years![]()
Dat had hij al niet voor deze termijn, maar toch zit hij erquote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:54 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat Trump de fysieke en mentale gezondheid heeft voor nog een term.
Vance heeft geen superieur Trump genen en een nogal discutabele keuze in echtgenote. Dat maakt hem toch minder geschikt voor het ambt.
Ik denk dat de VS beter af is als dat hele verkiezinggedoe afschaffen en gaan voor een systeem van erfopvolging. Donald jr + Jared Kushner kunnen dan mooi het familie bedrijf gaan leiden.
Vance gaat gewoon scheiden en trouwt dan met de weduwe Kirk. Ideaal in dit soort systemen: Het bloed van de martelaar voor de 'goede zaak' blijft binnen de beweging en er kunnen kleine... ehm... strijdertjes worden gefokt die van beide kanten het gedachtengoed van de beweging meekrijgen om de goede zaak in de volgende generatie voort te zetten. Dan is hij prima te pruimen voor de MAGA zeloten, ook als president.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:54 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat Trump de fysieke en mentale gezondheid heeft voor nog een term.
Vance heeft geen superieur Trump genen en een nogal discutabele keuze in echtgenote. Dat maakt hem toch minder geschikt voor het ambt.
Ik denk dat de VS beter af is als dat hele verkiezinggedoe afschaffen en gaan voor een systeem van erfopvolging. Donald jr + Jared Kushner kunnen dan mooi het familie bedrijf gaan leiden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |