abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220062412
quote:
In Iran houden de protesten tegen de economische malaise inmiddels al meer dan een week aan. Volgens mensenrechtenorganisaties zijn daarbij al tientallen doden gevallen. Afgelopen zaterdag sprak de hoogste leider van het land, ayatollah Ali Khamenei, het volk toe, maar zijn boodschap heeft de demonstranten niet tot bedaren gebracht. De onrust lijkt daarmee een nieuwe, serieuze fase in te gaan.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)nei-vuur-brandt-door

pi_220062428
Miljoenen de straat op om de islamitische revolutie te vieren *O* *O*

Millions in streets across Iran for Islamic Revolution anniversary marches

Millions of people from all walks of life have come to the streets across Iran as nationwide rallies marking the 47th anniversary of Iran’s Islamic Revolution begin across the country.

Crowds started gathering on Wednesday morning along designated routes in Tehran and more than a thousand cities and towns, according to official announcements.

Participants gathered from 9:30 a.m. local time and proceeded toward central gathering points, including Tehran’s Azadi Square.

Crowds chanted slogans in unison condemning decades of crimes by the United States against the Iranian nation, as well as the Israeli regime’s atrocities.

Some families of martyrs also took to the streets carrying photos of the martyrs of the eight-year Iran-Iraq war, the 12-day war, and the recent foreign-backed riots, as well as other martyrs who lost their lives for their country.

Organizers say more than 1,400 locations nationwide are hosting marches. Official figures also report that about 7,200 domestic journalists and nearly 200 foreign media representatives are covering the events to document public participation and related ceremonies.

On Tuesday night, people across the country chanted “Allahu Akbar” at 9:00 p.m. to commemorate the victory of the Revolution. In many cities, especially Tehran, spontaneous crowds carrying Iranian flags gathered in public squares.

In the days leading up to the rallies, government officials and institutions issued statements encouraging strong attendance.

Authorities described participation as a symbol of national unity and resilience amid external pressures. Observers note that the events carry political and cultural messaging aimed at demonstrating solidarity and public presence in national life.

Foreign-backed armed rioters and terrorists hijacked peaceful protests over economic grievances on January 8 and 9, causing widespread destruction of shops, government institutions, and public service facilities, and killing or injuring thousands, including civilians and security forces.

Iranian authorities confirmed that American and Israeli spy agencies were directly involved, providing funding, training, and media support to the perpetrators. According to a statement last month by Iran’s Foundation of Martyrs and Veterans Affairs, a total of 3,117 people lost their lives during the riots, including 2,427 innocent civilians and security personnel.

On Monday, Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Ali Khamenei called on the Iranian nation to demonstrate its will and steadfastness on the anniversary of the Islamic Revolution, saying such unity would frustrate the country’s enemy.

The rallies commemorate the Iranian people’s overthrow of the Pahlavi dictatorship, which had the full backing of the United States, in the winter of 1979.

Imam Khomeini returned from exile on February 1, 1979, receiving an enormous welcome from the public weeks after the shah’s departure in mid-January.

The downfall of the Pahlavi regime was sealed on February 11, 1979, when the military abandoned its allegiance to the shah and aligned itself with the Revolution.

On the sidelines of the march, several burned and damaged vehicles destroyed during the recent foreign-backed riots were put on display. Officials said they had been set on fire and vandalized by rioters.

Following an insult to the Holy Quran during the January terrorist incidents by operatives trained by Mossad, some marchers held copies of the Quran and chanted, “Truth does not burn,” in condemnation.

Several cruise missiles — including Soumar, Noor, and Qadir — as well as ballistic missiles such as Zolfaghar, Haj Qassem, and Emad, were exhibited in Azadi Square.

In addition to the missiles, wreckage of several Israeli drones said to have been shot down during the 12-day war was also shown to participants in Azadi Square.

President Masoud Pezeshkian also attended the gathering of marchers in Tehran and is scheduled to deliver a speech to the participants in Tehran within the next few hours.

https://www.presstv.ir/De(...)-anniversary-marches

pi_220062447
twitter
pi_220062457
Kijk live mee!

twitter
  woensdag 11 februari 2026 @ 11:11:40 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220062670
quote:
Foreign-backed armed rioters and terrorists hijacked peaceful protests over economic grievances on January 8 and 9, causing widespread destruction of shops, government institutions, and public service facilities, and killing or injuring thousands, including civilians and security forces.
Ah, die tienduizenden doden zijn door de demonstranten zelf veroorzaakt!

Tevens: de festiviteiten zijn blijkbaar ook gekaapt door "buitenlandse agenten en terroristen", gezien het feit wat er gescandeerd wordt.

twitter
pi_220062842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 10:50 schreef Meditations het volgende:
[ x ]
Dit gaat geheel vrijwillig, van dwang is absoluut geen sprake.

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 11 februari 2026 @ 11:38:08 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220062932
Is Greta al opweg naar Iran?
pi_220062975
Dat is fijn, al die incest milities vanuit Syrie, Libanon en Irak zijn toch al in het land. Kunnen die gelijk de straten op. Lijkt me een uitstekend moment voor precisie aanvallen.
pi_220063034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah, die tienduizenden doden zijn door de demonstranten zelf veroorzaakt!

Tevens: de festiviteiten zijn blijkbaar ook gekaapt door "buitenlandse agenten en terroristen", gezien het feit wat er gescandeerd wordt.

[ x ]
Wat mensen die vanuit hun balkons wat scanderen, terwijl op de achtergrond de revolutie gevierd wordt met vuurwerk. De miljoenen mensen die op straat de revolutie vieren worden genegeerd, want dat levert cognitieve dissonantie op met de propaganda die hier steeds verspreid wordt over Iran. En dat is precies waarom men hier nooit zal begrijpen waarom de regering daar niet zo makkelijk omver te werpen is.

Die cognitieve dissonantie zie je ook bij de users hierboven: de mensen die de revolutie vieren moeten wel gedwongen zijn of milities zijn uit andere landen, het kan niet anders zijn. :D :')
pi_220063457
Toen ik zo'n 10 jaar geleden door Iran reisde waren de meeste iraanse mensen die Engels konden spreken toch niet blij met het regime. Sterker nog een gedeelte van deze Engels sprekende mensen vroeg of ik geen baan voor hun kon regelen omdat ze het land wilden verlaten.
  woensdag 11 februari 2026 @ 12:42:45 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220063554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 11:47 schreef Tovia het volgende:

[..]
Wat mensen die vanuit hun balkons wat scanderen, terwijl op de achtergrond de revolutie gevierd wordt met vuurwerk. De miljoenen mensen die op straat de revolutie vieren worden genegeerd, want dat levert cognitieve dissonantie op met de propaganda die hier steeds verspreid wordt over Iran. En dat is precies waarom men hier nooit zal begrijpen waarom de regering daar niet zo makkelijk omver te werpen is.

Die cognitieve dissonantie zie je ook bij de users hierboven: de mensen die de revolutie vieren moeten wel gedwongen zijn of milities zijn uit andere landen, het kan niet anders zijn. :D :')
Heb je recente beelden van miljoenen mensen die feest vieren om het regime?
Gotver, er zijn duizenden mensen gedood afgelopen weken, wat denk je wel niet hoeveel nabestaanden ze achterlaten die zich machteloos en woedend voelen nu?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220063596
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 12:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gotver, er zijn duizenden mensen gedood afgelopen weken, wat denk je wel niet hoeveel nabestaanden ze achterlaten die zich machteloos en woedend voelen nu?
Zelfs het regime ontkent niet dat er duizenden doden zijn. Maar de verdedigers van het regime in het westen zijn nog niet aan de realiteit toe.
pi_220063631
quote:

[..]

er zijn duizenden mensen gedood afgelopen weken
Dat waren volgens sommige users allemaal Mossad agenten, daar lagen de ziekenhuizen ook vol mee.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 11 februari 2026 @ 13:00:17 #14
438527 MissButterflyy
pi_220063663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 12:54 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat waren volgens sommige users allemaal Mossad agenten, daar lagen de ziekenhuizen ook vol mee.
Dat soort Posts horen echt thuis in BNW vind ik.
}:|
  woensdag 11 februari 2026 @ 13:00:25 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220063665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Toen ik zo'n 10 jaar geleden door Iran reisde waren de meeste iraanse mensen die Engels konden spreken toch niet blij met het regime. Sterker nog een gedeelte van deze Engels sprekende mensen vroeg of ik geen baan voor hun kon regelen omdat ze het land wilden verlaten.
Ja nee Tovia weet het beter, fuck al die mensen die in Iran zijn geweest en/of al decennia met Iraanse mensen werken. Die ervaringen van ons zijn de propaganda en zijn spreken met de mond van een ander is het eckte eckte!
pi_220064086
quote:

[..]
Dat kan je verwachten als groepen terroristen onder demonstranten zware wapens dragen en politieagenten, ordetroepen en burgers doden, met als doel maximale chaos te creëren zodat er van buitenaf ingegrepen moet worden, omdat je als minderheid zelf niks kan klaarspelen.

Verder vind ik je reactie hypocriet, aangezien je voorstander bent van dat het VS-regime Iran aanvalt, waarbij nog meer burgers kunnen omkomen. Gewoon stoppen met die façade en te doen alsof het je om “burgers” of “mensenrechten” gaat.
pi_220064142
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2026 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat soort Posts horen echt thuis in BNW vind ik.
}:|
Amerikaanse functionarissen hebben openlijk gezegd dat Mossad-agenten meeliepen op straat. Dus nee, geen BNW, zie onder andere deze nieuwsbron:

Mike Pompeo praises Iranian protesters and 'every Mossad agent walking beside them'
pi_220064458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 14:06 schreef Tovia het volgende:

[..]
Amerikaanse functionarissen hebben openlijk gezegd dat Mossad-agenten meeliepen op straat. Dus nee, geen BNW, zie onder andere deze nieuwsbron:

Mike Pompeo praises Iranian protesters and 'every Mossad agent walking beside them'
Tja maar dat zullen er geen 1000 en zijn en dat ze bewapend waren en daarmee chaos creëerden horen we alleen van de Iraanse staatsomroep welke een bewezen propaganda zender van de overheid is. :')
pi_220065348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tja maar dat zullen er geen 1000 en zijn en dat ze bewapend waren en daarmee chaos creëerden horen we alleen van de Iraanse staatsomroep welke een bewezen propaganda zender van de overheid is. :')
:') Nu blijkt dat Mossad er toch bij was, hebben ze slechts “vreedzaam” meegelopen. Ik vind het naïef om dat te denken, terwijl ze afgelopen decennia daar moordaanslagen op wetenschappers pleegden en sabotage uitvoerden. Een gewelddadige operatie hoeft niet door duizenden spionnen te worden uitgevoerd. Een relatief kleine, goed georganiseerde groep kan al voldoende zijn om wapens of explosieven het land binnen te smokkelen en die te verspreiden. Er zijn ook beelden van zogenaamde “demonstranten” met wapens, die werden ook hier in het topic trots gedeeld.

Propaganda wordt niet alleen door andere landen ingezet. Het anti-Iran, anti-China en anti-Rusland sentiment bij veel mensen hier komt voort uit jarenlange propaganda.
pi_220065434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 15:54 schreef Tovia het volgende:
.

Propaganda wordt niet alleen door andere landen ingezet. Het anti-Iran, anti-China en anti-Rusland sentiment bij veel mensen hier komt voort uit jarenlange propaganda.
Wat kritisch tegenover landen zijn die hun kont afvegen met mensenrechten is vanuit mijn westerse humaniteit niets mis mee.

Ik vind het niet normaal dat in Iran er nog fysiek stenigings straffen kunnen worden uitgedeeld. Mensen vanwege hun seksuele geaardheid de doodstraf krijgen.
Ik vind het niet normaal dat in Rusland er dissidenten vanwege een mening in strafkampen terecht komen of uit ramen vallen.
Ik vind het niet normaal dat in China nu weer opeens wat generaals van de aardbodem verdwenen zijn.
Ik vind het niet normaal hoe in de VS op dit moment er ook geen functionerende rechtsstaat meer is.

En ben ik dan nu anti of gewoon structureel rechtlijnig wat betreft de naleving van mensenrechten.
  Forum Admin woensdag 11 februari 2026 @ 16:25:11 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220065581
China en Iran zijn eigenlijk heel zielig en slachtoffer van propaganda. Het heeft niets te maken met de talloze grove mensenrechten schendingen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220066222
De VN feliciteert even het Iraanse regime:

https://x.com/HillelNeuer/status/2021516303207653388

alsof er niks gebeurd is

De VN zit helemaal niet in de tas van die islamitische dictaturen hoor, welnee. Hoe kom je daarbij?
pi_220066909
Zelfs de angelsaks kan er niet om heen *O* *O*

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 11 februari 2026 @ 19:16:39 #24
438527 MissButterflyy
pi_220067121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 17:43 schreef Homey het volgende:
De VN feliciteert even het Iraanse regime:

https://x.com/HillelNeuer/status/2021516303207653388

alsof er niks gebeurd is

De VN zit helemaal niet in de tas van die islamitische dictaturen hoor, welnee. Hoe kom je daarbij?
twitter
pi_220069591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2026 16:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Wat kritisch tegenover landen zijn die hun kont afvegen met mensenrechten is vanuit mijn westerse humaniteit niets mis mee.

Ik vind het niet normaal dat in Iran er nog fysiek stenigings straffen kunnen worden uitgedeeld. Mensen vanwege hun seksuele geaardheid de doodstraf krijgen.
Ik vind het niet normaal dat in Rusland er dissidenten vanwege een mening in strafkampen terecht komen of uit ramen vallen.
Ik vind het niet normaal dat in China nu weer opeens wat generaals van de aardbodem verdwenen zijn.
Ik vind het niet normaal hoe in de VS op dit moment er ook geen functionerende rechtsstaat meer is.

En ben ik dan nu anti of gewoon structureel rechtlijnig wat betreft de naleving van mensenrechten.
Mijn punt is: als je stelt dat we verklaringen van de Iraanse staatsomroep niet moeten vertrouwen vanwege propaganda, dan zou diezelfde kritische houding ook moeten gelden voor wat westerse staatsomroepen over Iran beweren. Ook daar spelen propaganda, framing en politieke belangen een rol, zeker gezien de betere middelen en invloed waarover zij beschikken. Het is gewoon niet consistent om de ene kant automatisch als propaganda weg te zetten, terwijl berichtgeving van de andere kant als zoete koek wordt geslikt.

Ik vind je anti en niet rechtlijnig, vanwege het bovenstaande en niet om in het moment selectief kunnen benoemen van wat verschillende landen verkeerd doen. Westerse landen vegen op een grotere schaal hun kont met mensenrechten af, en weten dat via propaganda te presenteren als het brengen van “democratie, vrijheid en mensenrechten”.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')