Ze slapen beide op een eigen kamer. We zijn gestopt met ze in slaap helpen. Dus ze vallen zelfstandig in slaap.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag, maar liggen ze op een eigen kamer? Wat gebeurt er als je ze bij je pakt? In bed of op een kermis er in jouw slaapkamer? Slapen ze dan wel door?
Ja vooral een slaapschema waar we ons ook echt wel aan houden.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:47 schreef mitt het volgende:
Wat heeft de slaapcoach aangeraden?
Dat een kind van 1 nog ingewikkeld slaapt is niet bijzonder maar die van 4 zou ondertussen wel beter (kunnen/moeten) slapen.
Ja, we zijn al wel eens een nachtje naar Van der Valk geweest oid. Dat helpt, maar slechts voor korte termijnquote:Op maandag 9 februari 2026 12:27 schreef maily het volgende:
Is het een optie voor jullie om om de beurt eens een nacht elders te slapen om bij te tanken?
En schrale troost: het gaat ooit over, echt ....
Nee van school krijgen we juist terug dat ze heel sociaal is, overal aan mee doet, goed luistert, maar ook vrolijk en actief is. Dat is ook het beeld dat we hebben zodra we bijv. op een verjaardag zijn of een dagje uit gaan.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:28 schreef Troel het volgende:
Driftbuien als je al 3,5 jaar slechts slaapt terwijl je lijf veel slaap nodig heeft snap ik ergens wel.
Zit er bij toeval autisme of adhd in de familie? Ik weet dat ik een heel erg jank kind ben (geweest). Als mijn ouders toen hadden geweten wat ze nu weten, had dat veel gescheeld. Is er vanuit school/opvang ooit daar naar gehint? Makkelijke overprikkeling, noem maar op.
Vooropgesteld: ik wil niets aanpraten, zeker niet! Maar dit kan allemaal in combinatie en zeker bij meisjes is het lastig en wordt het vaak over het hoofd gezien. Meisjes zijn namelijk over het algemeen heeeeeel erg goed in maskeren. En dan thuis wel de grote mond geven, want daar is het veilig, je kunt niet meer volhouden, noem maar op. Houd het dus in je achterhoofdquote:Op maandag 9 februari 2026 15:56 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Nee van school krijgen we juist terug dat ze heel sociaal is, overal aan mee doet, goed luistert, maar ook vrolijk en actief is. Dat is ook het beeld dat we hebben zodra we bijv. op een verjaardag zijn of een dagje uit gaan.
Behoudens de laatste zin: wat een grote kul. Influencers zijn geen professionals, dat je het even weet.quote:Op donderdag 19 februari 2026 06:56 schreef TAmaru het volgende:
Stoppen met suiker en geraffineerde granen geven. Geef ze maar vlees, vis, groente, yoghurt en volkorenproducten. Fruit matig, alleen bessen. Magnesium supplementeren door het door de yoghurt te doen. Worden ze rustiger van. Zorg dat ze genoeg bewegen. Wandelingen maken, hardlopen, wat dan ook. Mat ze af.
Update hiervan:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 22:52 schreef _Lily_ het volgende:
Wij hebben ook 2 kinderen van 4 en 1.
Ze worden allebei elke nacht wakker.
Hier:
- de oudste slaapt regelmatig bij ons in bed
- ik slaap superslecht als er kinderen in bed slapen. Dus regelmatig verkast 1 van ons naar de logeerkamer
- de ene nacht doet de 1 de kinderen en de andere dag de ander. De ander tukt bij in een ander deel van het huis
Niet intrappen hoor, dat is gewoon een dropshipper, die dingen zijn ook voor rond de ¤5 op Aliexpress te koop. En ik zou m'n kind niet op een Aliexpress kussen laten slapen.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:26 schreef _Lily_ het volgende:
Heb trouwens ook iets gelezen over een bombees kussen dat een kind zou helpen ontprikkelen bij het in slaap vallen.
Dat kussen heeft dingen eraan dat een kind kan vastpakken wat het zenuwstelsel tot rust zou brengen
Is dit niet een kwestie van een kussensloop vermaken tot iets met fidgetmogelijkheden (zonder dat die gevaarlijk zijn in bed!~!!)quote:Op maandag 1 juni 2026 06:46 schreef Amsel het volgende:
[..]
Niet intrappen hoor, dat is gewoon een dropshipper, die dingen zijn ook voor rond de ¤5 op Aliexpress te koop. En ik zou m'n kind niet op een Aliexpress kussen laten slapen.
Let dan wel goed op dat het geen lusjes vormt, dus bijv lintjes met lusjes. Kinderen kunnen hier hun vingers indraaien en dan gewoon een vinger afknellen zonder dat ze er erg in hebben ( in slaap vallen met je vingers ingedraaid. )quote:Op maandag 1 juni 2026 10:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Is dit niet een kwestie van een kussensloop vermaken tot iets met fidgetmogelijkheden (zonder dat die gevaarlijk zijn in bed!~!!)
Dat is precies wat ik bedoel qua gevaarlijk in bedquote:Op maandag 1 juni 2026 17:49 schreef Verida het volgende:
[..]
Let dan wel goed op dat het geen lusjes vormt, dus bijv lintjes met lusjes. Kinderen kunnen hier hun vingers indraaien en dan gewoon een vinger afknellen zonder dat ze er erg in hebben ( in slaap vallen met je vingers ingedraaid. )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |