abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220033396
Zo af en toe kom ik met mensen in gesprek die in het communistische bewind hebben geleefd en als ik dan mijn zorgen deel over de huidige staat van de EU zijn we het altijd eens.
De EU glijdt af richting een niet zo prettig bewind.
Ik zal wat voorbeelden geven.

https://deanderekrant.nl/eu-verklaart-critici-vogelvrij/
quote:
Juristen geschokt, Brussel ruïneert dissidenten zonder dat ze iets strafbaars hebben gedaan
https://www.dagelijksesta(...)stem-tegen-corruptie
quote:
De wraak van Ursula: BBB-Europarlementariërs zes maanden het zwijgen opgelegd na moedige stem tegen corruptie
Ook maling aan de rechtspraak.
https://nieuwrechts.nl/10(...)itief-zoek-commissie
quote:
‘Pfizergate’ blijft zonder vervolg: sms’jes Von der Leyen definitief zoek
En met de digitale Europese ID op komst wordt het ze alleen nog maar makkelijker gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 08-02-2026 10:08:04 ]
pi_220033663
Glijdt is met dt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_220033676
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:07 schreef Ridocar het volgende:
Glijdt is met dt.
Nou excuses voor het ongemak :P
Ik heb de OP aangepast maar de TT lukte niet meer.
pi_220033715
Het probleem met de EU is hun poging om een soort Verenigde Staten van Europa te maken, een soort USA, maar dan iets minder rechts.

Probleem nummer twee is de focus op futiliteiten, zoals de kromming van bananen en het maximumvermogen van stofzuigers, terwijl defensiematerieel nog steeds niet compatible is tussen landen, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_220033741
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:15 schreef Ridocar het volgende:
Het probleem met de EU is hun poging om een soort Verenigde Staten van Europa te maken, een soort USA, maar dan iets minder rechts.

Probleem nummer twee is de focus op futiliteiten, zoals de kromming van bananen en het maximumvermogen van stofzuigers, terwijl defensiematerieel nog steeds niet compatible is tussen landen, om maar een voorbeeld te noemen.
De ondermijning van de soevereiniteit van de lidstaten.
En het willen inperken van vrijheden, zoals met bijvoorbeeld chatcontrol vind je geen probleem?
pi_220033806
Dit hoeft echt niet in BNW je ziet het voor je ogen gebeuren. Wero de vervanger van iDeal is de meest recente.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220033817
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:28 schreef halfway het volgende:
Dit hoeft echt niet in BNW je ziet het voor je ogen gebeuren. Wero de vervanger van iDeal is de meest recente.
Ja klopt maar de bronnen die ik aan haal worden niet gewaardeerd in andere delen van het forum.
Vandaar dat ik het hier plaats.
pi_220034069
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De ondermijning van de soevereiniteit van de lidstaten.
En het willen inperken van vrijheden, zoals met bijvoorbeeld chatcontrol vind je geen probleem?
Dat zijn inderdaad issues waar ik een probleem mee heb. Ik vind dat we als EU sterker moeten staan in dit huidige wereldtoneel, maar dat dit niet kan worden bewerkstelligd door een social mediaslot of het ondergeschikt maken van soevereiniteit.

Ik ben pro-EU, maar dan wel met de zaken die belangrijk zijn en de unie vooruit helpen.
pi_220034128
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 10:28 schreef halfway het volgende:
Wat is hier eigenlijk het nadeel van, behalve een andere naam?
pindazakje
pi_220035094
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 11:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat is hier eigenlijk het nadeel van, behalve een andere naam?
Verwerking (Processors): Voor de technische verwerking maakt EPI gebruik van dienstverleners voor datahosting en fraudebestrijding. Deze verwerkers handelen strikt volgens de instructies van EPI.

Nu hebben ze inzicht in je betalingen, in de VS hadden ze die kans nagenoeg niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 8 februari 2026 @ 14:06:29 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220036211
We gaan nog niet zo hard als GB maar we gebruiken dat als voorbeeld schijnbaar!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 8 februari 2026 @ 14:07:49 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220036246
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
Zo af en toe kom ik met mensen in gesprek die in het communistische bewind hebben geleefd en als ik dan mijn zorgen deel over de huidige staat van de EU zijn we het altijd eens.

[..]
[..]
[..]
En met de digitale Europese ID op komst wordt het ze alleen nog maar makkelijker gemaakt.
New York is hard onderweg.
Ik voorzie een complete collapse van die ooit zo mooie stad, binnen nu en 5 jaar max!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220036468
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 09:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het voorbeeld van de BBB-parlementariërs heeft niets met de EU te maken en alles met hoe hun eigen fractie is georganiseerd. De BBB heeft zich (volkomen vrijwillig) aangesloten bij de EVP en zijn daar in een interne strijd beland. Beetje vergelijkbaar met een Tweede Kamerlid dat zich niet houdt aan de fractiediscipline en daarom geen woordvoerder meer mag zijn van een bepaalde portefeuille.

Dit heeft niets met de EU te maken. Er is ze geen stemrecht ontnomen, of financiering, of een plekje in het parlement. Ze mogen zich ook gewoon afscheiden en bij een andere fractie aansluiten.
pi_220036546
quote:
Er is geen maling aan de rechtspraak, rechters hebben hier gewoon hun rol vervuld. Ze kunnen Von der Leyen alleen niet wegsturen, dat is een politieke keuze. Het is een kras op haar blazoen, maar zolang er geen politieke meerderheid is die dat erg genoeg vindt om haar weg te sturen, blijft ze zitten.

Precies zoals het zou moeten in een democratische rechtsstaat. Niet het handelen van Von der Leyen, maar wel dat politieke kopstukken pas weggestuurd kunnen worden als de meerderheid dat wil. Zie voor een Nederlands voorbeeld Mark Rutte, die ook nogal matig omsprong met zijn sms’jes, maar niet weggestuurd werd.
pi_220036642
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 12:28 schreef halfway het volgende:

[..]
Verwerking (Processors): Voor de technische verwerking maakt EPI gebruik van dienstverleners voor datahosting en fraudebestrijding. Deze verwerkers handelen strikt volgens de instructies van EPI.

Nu hebben ze inzicht in je betalingen, in de VS hadden ze die kans nagenoeg niet.
Dus gewoon altijd voor paypal kiezen als die optie er is?
Al boeit het me eerlijk gezegd geen zak dat ze weten wat ik koop. Al bestel ik 100 dildo's, wat hebben ze daar aan?
pindazakje
pi_220052854
Dit komt van Rob Roos, oud-Europarlementariër.

https://www.ninefornews.n(...)daal-aan-de-gang-is/

quote:
De Europese Commissie heeft zich actief bemoeid met nationale verkiezingen in zes lidstaten van de EU, waarvan twee verkiezingen in Nederland, die van 2023 en 2025.

Ze hebben onwelgevallige meningen onderdrukt op internet. Het gaat daarbij om meningen die gewoon legaal zijn, maar die de Commissie niet heel prettig vindt.

Denk daarbij aan meningen over massale immigratie of LGBTQ-wetgeving, kritiek op de Europese Commissie.

Tirannie

Geert Wilders verloor de verkiezingen met 0,2 procent van D66. Wat zou het verschil geweest zijn als de Commissie deze actie niet had ondernomen?

Ook mengde de Commissie zich in de presidentsverkiezingen in Roemenië, die werden gewonnen door publiekslieveling Georgescu. De uitslag werd ongedaan gemaakt en Georgescu werd zelfs gearresteerd.

“Tirannie, ik heb er geen ander woord voor,” reageert oud-Europarlementariër Rob Roos. “De wil van het volk wordt genegeerd, de Brusselse wens wordt doorgeduwd.”
Heel kwalijk

Dit is heel kwalijk, maar er is niets over terug te horen, terug te vinden, terug te luisteren, terug te zien in onze media, benadrukt Roos. “In heel Europa wordt het doodgezwegen, terwijl het huge is.”

Hij hoopt dat er heel snel Kamervragen worden gesteld.
pi_220052991
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:17 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het voorbeeld van de BBB-parlementariërs heeft niets met de EU te maken en alles met hoe hun eigen fractie is georganiseerd. De BBB heeft zich (volkomen vrijwillig) aangesloten bij de EVP en zijn daar in een interne strijd beland. Beetje vergelijkbaar met een Tweede Kamerlid dat zich niet houdt aan de fractiediscipline en daarom geen woordvoerder meer mag zijn van een bepaalde portefeuille.

Dit heeft niets met de EU te maken. Er is ze geen stemrecht ontnomen, of financiering, of een plekje in het parlement. Ze mogen zich ook gewoon afscheiden en bij een andere fractie aansluiten.
De BBBers zeggen zelf wat anders en aangezien hun er dichter op zitten heb ik meer vertrouwen in hun.
https://nieuwrechts.nl/10(...)ractiediscipline-uit
quote:
Twee Europarlementariërs van de BBB dreigen zes maanden op het strafbankje te belanden. Dat gebeurt binnen de EVP-fractie, waar ook het CDA deel van uitmaakt. Aanleiding is steun aan een motie van wantrouwen tegen Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. De interne sancties worden opgelegd onder verantwoordelijkheid van een CDA’er. BBB-Europarlementariër Sander Smit spreekt tegenover NieuwRechts van 'Wilderiaanse fractiediscipline'.

De BBB zit in het Europees Parlement in de fractie van de Europese Volkspartij. Die christendemocratische fractie staat onder leiding van Manfred Weber. Binnen de EVP geldt sinds kort een strengere fractiediscipline. Kritiek op de Europese Commissie wordt daarin nauwelijks geduld.

Interne regels aangescherpt
Via nieuwe interne regels is vastgelegd dat Europarlementariërs niet mogen afwijken bij een motie van wantrouwen tegen de Europese Commissie. Wie zonder ‘goede reden’ afwezig is of steun verleent aan zo’n motie, kan worden gestraft. Die regels zijn volgens de BBB recent aangescherpt.

Bij de stemming in Straatsburg stemde BBB-Europarlementariër Jessika van Leeuwen vóór de motie. Haar collega en delegatieleider Sander Smit onthield zich. De motie werd verworpen, maar de gevolgen voor de BBB blijven niet uit.

Beide parlementariërs mogen waarschijnlijk zes maanden niet namens de EVP spreken in de plenaire zaal. Ook kunnen zij worden overgeslagen bij de aanwijzing van onderhandelaars voor nieuwe EU-wetgeving. Daarnaast mogen zij geen moties meer indienen namens de fractie.

CDA’er voert fractiediscipline uit
Een opvallende rol is weggelegd voor een Nederlandse CDA’er. Jeroen Lenaers is chief whip van de EVP-fractie. Hij wordt ook wel ‘chef zweep’ van de fractiediscipline genoemd. In die functie ziet hij toe op het stemgedrag binnen de fractie, namens Weber.

Het is daarmee juist Lenaers die deze interne sancties oplegt. Daarmee komt de maatregel niet alleen uit Brusselse hoek, maar ook vanuit een Nederlandse partijgenoot binnen de EVP.

Smit reageert tegenover NieuwRechts onthutst op de gang van zaken. "Als Europarlementariër ben ik verkozen door mijn Nederlandse kiezers, natuurlijk niet door de EVP, Ursula von der Leyen of het CDA." Volgens hem wordt het vrije mandaat van parlementariërs hiermee onder druk gezet.

Kritiek op Commissie en leiderschap
De BBB stelt dat zij sinds vorig jaar geen automatische steun meer geeft aan de Commissie. Dat gebeurt "vanwege gebrek aan transparantie rond Von der Leyens Pfizer-sms’jes, voorgestelde korting op landbouw- en visserijsteun en de omgang met het Mercosur-handelsverdrag".

Smit spreekt van "Wilderiaanse fractiediscipline" en vindt dat zulke maatregelen niet thuishoren in het Europees Parlement. Volgens hem bestaat binnen de EVP bredere onvrede over Mercosur en het leiderschap van Von der Leyen, ook bij andere nationale delegaties.

De BBB zegt te blijven staan voor een open democratische cultuur. De partij benadrukt dat haar koers wordt bepaald door het eigen partijleiderschap en niet door Brusselse fractietop of het CDA.
pi_220052996
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus gewoon altijd voor paypal kiezen als die optie er is?
Al boeit het me eerlijk gezegd geen zak dat ze weten wat ik koop. Al bestel ik 100 dildo's, wat hebben ze daar aan?
Totdat ze je betaling gaan blokkeren omdat ze vinden dat je al genoeg dildo's hebt
pi_220053007
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:22 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Er is geen maling aan de rechtspraak, rechters hebben hier gewoon hun rol vervuld. Ze kunnen Von der Leyen alleen niet wegsturen, dat is een politieke keuze. Het is een kras op haar blazoen, maar zolang er geen politieke meerderheid is die dat erg genoeg vindt om haar weg te sturen, blijft ze zitten.

Precies zoals het zou moeten in een democratische rechtsstaat. Niet het handelen van Von der Leyen, maar wel dat politieke kopstukken pas weggestuurd kunnen worden als de meerderheid dat wil. Zie voor een Nederlands voorbeeld Mark Rutte, die ook nogal matig omsprong met zijn sms’jes, maar niet weggestuurd werd.
Ze sturen pas iemand weg als ze er zelf voordeel bij hebben of echt niet anders kunnen.
pi_220054507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 08:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De BBBers zeggen zelf wat anders en aangezien hun er dichter op zitten heb ik meer vertrouwen in hun.
https://nieuwrechts.nl/10(...)ractiediscipline-uit
[..]

De BBB zegt dus exact hetzelfde als wat ik zeg. Er is interne fractiediscipline en ze worden door hun eigen fractie ‘gestraft’ omdat ze de de lijn van hun fractie niet volgen.

Vergelijk het met de PVV, waar kamerlid Pietje in één keer voor het halal slachten stemt. Daar wordt Wilders boos over en die zorgt dat Pietje niet meer namens de PVV het woord mag voeren in de Tweede Kamer. Daar zou je toch ook niet uit concluderen dat Nederland een dictatuur is geworden?
pi_220054862
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De BBB zegt dus exact hetzelfde als wat ik zeg. Er is interne fractiediscipline en ze worden door hun eigen fractie ‘gestraft’ omdat ze de de lijn van hun fractie niet volgen.

Vergelijk het met de PVV, waar kamerlid Pietje in één keer voor het halal slachten stemt. Daar wordt Wilders boos over en die zorgt dat Pietje niet meer namens de PVV het woord mag voeren in de Tweede Kamer. Daar zou je toch ook niet uit concluderen dat Nederland een dictatuur is geworden?
Maar die interne fractiediscipline houdt dus in dat je geen moties van wantrouwen mag steunen.
Of gaat het over iets anders?
pi_220058171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar die interne fractiediscipline houdt dus in dat je geen moties van wantrouwen mag steunen.
Of gaat het over iets anders?
Ja klopt, aangezien Von der Leyen tot dezelfde politieke familie van Christendemocraten behoort. En de fractievoorzitter ook nog eens uit hetzelfde land.

Zoals ze het bij D66 ook niet echt zouden waarderen als iemand in hun fractie een motie van wantrouwen tegen Rob Jetten zou steunen.

Het is wel kinderachtig van Weber hoor, want parlementariërs zouden gewoon onafhankelijk moeten kunnen oordelen over de Europese Commissie. Maar daar kan de EU verder niet zoveel aan doen.
pi_220059494
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 18:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja klopt, aangezien Von der Leyen tot dezelfde politieke familie van Christendemocraten behoort. En de fractievoorzitter ook nog eens uit hetzelfde land.

Zoals ze het bij D66 ook niet echt zouden waarderen als iemand in hun fractie een motie van wantrouwen tegen Rob Jetten zou steunen.

Het is wel kinderachtig van Weber hoor, want parlementariërs zouden gewoon onafhankelijk moeten kunnen oordelen over de Europese Commissie. Maar daar kan de EU verder niet zoveel aan doen.
Naja dan zitten we toch op dezelfde lijn.
Ik vind zulke dingen behoorlijk dictatoriaal overkomen en dat zijn wel de mensen die momenteel aan de macht zijn.
pi_220097907
Wist even niet in welk topic ik het moest plaatsem.

https://fortune.com/europ(...)cline-geert-wilders/
pi_220123815
Bekijk deze YouTube-video
Get OUT While You Still Can! (The Netherlands Just Crossed The RED Line) 🇳🇱
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220150216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:34 schreef UncleScorp het volgende:
Een filmpje van 1 of andere gek die alleen maar zijn eigen diensten promoot.
Janken over geld, maar zelf al die blinde volgers willen leegroven met zijn eigen zaakjes.

Negeren en weg ermee :{w
pi_220150232
Ik word er echt heel ziek van om te zien hoeveel mensen in dat soort onzin propaganda scam kanalen geloven....
Die man is gewoon een cult leider en met zijn leugens pakt hij het geld af van goedgelovige figuren.
pi_220150391
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 12:34 schreef UncleScorp het volgende:
Ze verzinnen de belastingen waar je bij staat.
Toch zie je ook steeds meer mensen maatregelen nemen.
pi_220151168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:33 schreef Candymannetje het volgende:

Ze verzinnen de belastingen waar je bij staat.
Toch zie je ook steeds meer mensen maatregelen nemen.
Net iets gelezen over een artikel in Trouw ivm "Overruimte"
Opsplitsing van je woning wegens tekort aan huizen ?
Is nog pril maar toch , het idee alleen al
w/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')