abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220025631
Goedemiddag allemaal,

Al jaren wil ik graag bij de politie werken, maar ik heb een paar vragen over het sollicitatieproces. Er staat dat er een veiligheidsonderzoek wordt gedaan.

Ik heb nooit een veroordeling of taakstraf gehad, maar ben wel eens in aanraking geweest met de politie in de zin dat ik toevallig aanwezig was bij een observatie als voorbijganger en werd staande gehouden voor gegevenscontrole.

Waar de observatie precies om ging, is mij nooit verteld, dus ik heb geen idee hoe ik mij tegen dit feit zou moeten verdedigen. Denken jullie dat dit mijn kansen beïnvloedt of vragen kan oproepen tijdens het onderzoek?

Ik wil graag weten wat ik kan verwachten en hoe ik het het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt voor jullie advies!
  Moderator zaterdag 7 februari 2026 @ 14:05:12 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220025925
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 13:30 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Al jaren wil ik graag bij de politie werken, maar ik heb een paar vragen over het sollicitatieproces. Er staat dat er een veiligheidsonderzoek wordt gedaan.

Ik heb nooit een veroordeling of taakstraf gehad, maar ben wel eens in aanraking geweest met de politie in de zin dat ik toevallig aanwezig was bij een observatie als voorbijganger en werd staande gehouden voor gegevenscontrole.

Waar de observatie precies om ging, is mij nooit verteld, dus ik heb geen idee hoe ik mij tegen dit feit zou moeten verdedigen. Denken jullie dat dit mijn kansen beïnvloedt of vragen kan oproepen tijdens het onderzoek?

Volgens dit andere topic van je werd je wel vaker staande gehouden dan 1x als 'voorbijganger', omdat je in verbinding wordt gebracht met een auto die eerder aan iemand anders behoorde maar nu in jouw bezit is (geweest):

WGR / Kenteken gesignaleerd in het politie systeem

Denk je niet dat dit iets meer gaat meespelen eventueel, dan de 'observatie' situatie? Bijzonder dat je dat niet meeneemt in je verhaal...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220026025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Volgens dit andere topic van je werd je wel vaker staande gehouden dan 1x als 'voorbijganger', omdat je in verbinding wordt gebracht met een auto die eerder aan iemand anders behoorde maar nu in jouw bezit is (geweest):

WGR / Kenteken gesignaleerd in het politie systeem

Denk je niet dat dit iets meer gaat meespelen eventueel, dan de 'observatie' situatie? Bijzonder dat je dat niet meeneemt in je verhaal...
Deze twee zaken staan los van elkaar en hebben niks met elkaar te maken.

Ik was lopend ( op dat moment had ik geen voertuig) toen ik werd gecontroleerd.
  Spellchecker zaterdag 7 februari 2026 @ 14:29:32 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220026027
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:28 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]
Maar als jij gaat solliciteren en ze herkennen je, wat ga je dan zeggen?
pi_220026047
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:29 schreef maily het volgende:

[..]
Maar als jij gaat solliciteren en ze herkennen je, wat ga je dan zeggen?
Ik vraag mij dus af in hoeverre het onderzoek gaat. Kijken ze naar dit soort registraties of zijn alleen veroordelingen en als je als verdachte wordt aangemerkt interessant voor hun.
  Moderator zaterdag 7 februari 2026 @ 14:40:54 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_220026119
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:28 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]

Ik was lopend ( op dat moment had ik geen voertuig) toen ik werd gecontroleerd.
....dus jij denkt daadwerkelijk dat het feit dat jij lopend werd gecontroleerd mogelijk roet in het eten gaat gooien qua solliciteren bij de politie, maar het feit dat jij een auto hebt gekocht die dubieus was, waar je meerdere keren mee staande bent gehouden, etc, en die auto rechtstreeks hebt gekocht van de verkoper die de éigenlijke dubieuze persoon was maar waar jij dus schijnbaar contact mee hebt gehad, dat dat géén roet in het eten kan gaan gooien?

En waarom niet? Omdat ze 'los staan van elkaar en niks met elkaar te maken hebben'. Maar jij denkt niet dat als ze een background check gaan doen, dat dat hele auto-verhaal ook naar boven komt?
pi_220026211
quote:
Goedemiddag allemaal,

Gewoon eerlijk blijven. Dan komt het wel goed.

Gewoon gaan solliciteren.

Net wat max zegt: je bent zwanger of niet zwanger!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220026577
wat @CoolGuy al zegt, vaag verhaal dit.

uit eigen ervaring;

ze zullen je een vragenlijst sturen dit je moet invullen. daarin wordt o.a. naar je verleden gevraagd en je aanrakingen met politie. ook naar vrienden, familie, je financieele situatie en de hele rambam. ze gaan o.a. kijken in hoeverre je chantabel bent, of je een onbetrouwbaar verleden hebt, in aanraking bent geweest met dubieuze figuren etc. etc.

aan het eind van het verhaal krijg je een intake met een politie beambte. die gaat met je door je vragen en antwoorden heen en stelt verdiepende vragen waar nodig. aan het eind van het verhaal is het aan die persoon om te bepalen, als deze persoon in dienst komt, gaan we daar gezeik mee krijgen. niets meer en minder. ben je een keer staande gehouden omdat je toevallig ergens was? dat boeit niks. zeker niet als daar geen opvolging aan is gegeven.
je auto echter zal je veel meer problemen doen opleveren. hoe ben je eraan gekomen. hoe kende je die persoon. waarom waren je zaakjes niet in orde. dat die auto blijkbaar gesignaleerd staat als verdacht, en jij rijd daar mee rond en je wilt graag bij de politie werken waar je bij gevoelige informatie kan zal veel eerder een aanleiding zijn voor dieper onderzoek.

maar je orginele vraag over dat je gegevens een keer zijn opgeschreven? dat heeft geen impact.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 februari 2026 @ 16:19:50 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_220026865
Ik vermoed dat TS bij de politie wil om informatie over dubieuze zaakjes te wissen :G
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_220027047
quote:
Goedemiddag allemaal,

Op welk niveau?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220028907
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Op welk niveau?
Politie. Hij gaat niet op voor een VGB.

quote:
Goedemiddag allemaal,

Deze specifieke casus is geen probleem.
pi_220032060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
....dus jij denkt daadwerkelijk dat het feit dat jij lopend werd gecontroleerd mogelijk roet in het eten gaat gooien qua solliciteren bij de politie, maar het feit dat jij een auto hebt gekocht die dubieus was, waar je meerdere keren mee staande bent gehouden, etc, en die auto rechtstreeks hebt gekocht van de verkoper die de éigenlijke dubieuze persoon was maar waar jij dus schijnbaar contact mee hebt gehad, dat dat géén roet in het eten kan gaan gooien?

En waarom niet? Omdat ze 'los staan van elkaar en niks met elkaar te maken hebben'. Maar jij denkt niet dat als ze een background check gaan doen, dat dat hele auto-verhaal ook naar boven komt?
Ik had nooit gedacht dat de auto een probleem kon zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hallohallo54321 op 07-02-2026 23:47:08 ]
pi_220032121
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:59 schreef freak1 het volgende:
wat @:coolguy al zegt, vaag verhaal dit.

uit eigen ervaring;

ze zullen je een vragenlijst sturen dit je moet invullen. daarin wordt o.a. naar je verleden gevraagd en je aanrakingen met politie. ook naar vrienden, familie, je financieele situatie en de hele rambam. ze gaan o.a. kijken in hoeverre je chantabel bent, of je een onbetrouwbaar verleden hebt, in aanraking bent geweest met dubieuze figuren etc. etc.

aan het eind van het verhaal krijg je een intake met een politie beambte. die gaat met je door je vragen en antwoorden heen en stelt verdiepende vragen waar nodig. aan het eind van het verhaal is het aan die persoon om te bepalen, als deze persoon in dienst komt, gaan we daar gezeik mee krijgen. niets meer en minder. ben je een keer staande gehouden omdat je toevallig ergens was? dat boeit niks. zeker niet als daar geen opvolging aan is gegeven.
je auto echter zal je veel meer problemen doen opleveren. hoe ben je eraan gekomen. hoe kende je die persoon. waarom waren je zaakjes niet in orde. dat die auto blijkbaar gesignaleerd staat als verdacht, en jij rijd daar mee rond en je wilt graag bij de politie werken waar je bij gevoelige informatie kan zal veel eerder een aanleiding zijn voor dieper onderzoek.

maar je orginele vraag over dat je gegevens een keer zijn opgeschreven? dat heeft geen impact.
Bedankt.

Het ligt wat gecompliceerder, ze waren opzoek naar iemand en door de observatie weten ze dat ik de persoon in kwestie ken.
pi_220032181
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:37 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]
Ik had nooit gedacht dat de auto een probleem kon zijn.
Naïef.
pi_220032344
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:45 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]
Bedankt.

Het ligt wat gecompliceerder, ze waren opzoek naar iemand en door de observatie weten ze dat ik de persoon in kwestie ken.
Dus je hebt een link(je) met een persoon naar wie zij op zoek zijn/waren? Wat is de link én wat zou die persoon gedaan hebben?
pi_220032711
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:45 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]
Bedankt.

dat is niet wat je in je OP zegt.
maargoed
als die persoon een crimineel is, dan zul je daar tijdens het onderzoek vragen over krijgen. zoals ik al aangaf, ze gaan kijken of je o.a. chantabel bent en of je uberhaupt wel bij gevoelige systemen zou moeten.

mijn vermoeden, maar we krijgen weer halve verhalen, is dat als jij
-in een auto rondrijd die als verdacht te boek staat (waarbij je in je orginele topic nooit hebt willen vertellen hoe je de verkoper nou eigenlijk kent en waarom je nooit naar de verkoper terug bent gegaan)
-bent aangemerkt niet als voorbijganger maar als kennis van iemand die gezocht werd en daarvoor geobserveerd bent omdat je die persoon kende (en niet als voorbijganger toevallig staande werd gehouden)

daar pittige vragen over gaat krijgen.
en dank u meneer Dood,
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 08:15:51 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_220032842
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 07:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
maargoed
als die persoon een crimineel is, dan zul je daar tijdens het onderzoek vragen over krijgen. zoals ik al aangaf, ze gaan kijken of je o.a. chantabel bent en of je uberhaupt wel bij gevoelige systemen zou moeten.

-in een auto rondrijd die als verdacht te boek staat (waarbij je in je orginele topic nooit hebt willen vertellen hoe je de verkoper nou eigenlijk kent en waarom je nooit naar de verkoper terug bent gegaan)
-bent aangemerkt niet als voorbijganger maar als kennis van iemand die gezocht werd en daarvoor geobserveerd bent omdat je die persoon kende (en niet als voorbijganger toevallig staande werd gehouden)

Nou, als ik die zaken combineer met dat TS (met opzet) halve verhalen verteld omdat hij dingen probeert achter te houden en ik tel daarbij op dat TS blijkbaar niet kan bedenken dat die auto situatie wel eens vragen zou kunnen opleveren, dan schat ik de kans dat TS bij de politie gaat werken als nihil.
pi_220033227
Volgens mij heeft de TS weer net zo'n ongeloofwaardig verhaal neergepoot, als in z'n eerste topic.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 19:26:24 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_220040133
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 07:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
maargoed

Los daarvan, bedenk ik me nu; in het vorige topic had TS een dubieuze auto gekocht van een figuur die bekend was bij de politie, dat was al niet fris.

In dít verhaal is TS door politie benadert omdat ze wisten dat TS de persoon kent waar ze naar op zoek waren.

Ik heb dat nou nooit, dat de politie mij benadert omdat ze wéten dat ik een andere persoon ken waar ze naar op zoek zijn. Overkomt mij nooit. Laat staan dat ik een dubieuze auto koop van een dubieus figuur.

Maar TS wil wél bij de politie werken. Right.
pi_220042590
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Los daarvan, bedenk ik me nu; in het vorige topic had TS een dubieuze auto gekocht van een figuur die bekend was bij de politie, dat was al niet fris.

In dít verhaal is TS door politie benadert omdat ze wisten dat TS de persoon kent waar ze naar op zoek waren.

Ik heb dat nou nooit, dat de politie mij benadert omdat ze wéten dat ik een andere persoon ken waar ze naar op zoek zijn. Overkomt mij nooit. Laat staan dat ik een dubieuze auto koop van een dubieus figuur.

Maar TS wil wél bij de politie werken. Right.
exactly my point.

dat TS bij de politie wil werken geloof ik dan weer wel. als 1 en 1 leidt tot twee dan lijkt mij dat dat dubieuze figuur het heel fijn vind een vriendje bij de politie te hebben.
en dank u meneer Dood,
  Spellchecker maandag 9 februari 2026 @ 08:04:36 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220042785
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 07:07 schreef freak1 het volgende:

[..]
exactly my point.

dat TS bij de politie wil werken geloof ik dan weer wel. als 1 en 1 leidt tot twee dan lijkt mij dat dat dubieuze figuur het heel fijn vind een vriendje bij de politie te hebben.
_O- _O_
pi_220071852
Ik wilde serieus antwoord geven maar na het lezen van dit topic doe ik dat denk ik maar niet. :D
Dit omdat er inderdaad een half verhaal verteld wordt. En ik ken precies niemand die zenuwachtig was voor dit onderzoek, althans… niet op deze manier.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_220071970
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik wilde serieus antwoord geven maar na het lezen van dit topic doe ik dat denk ik maar niet. :D
Dit omdat er inderdaad een half verhaal verteld wordt. En ik ken precies niemand die zenuwachtig was voor dit onderzoek, althans… niet op deze manier.
achja. mooie feature van het forum zou zijn om instant post-geschiedenis te zien..

meer on topic
mbt het zenuwachtig, ik vond het ook wel spannend moet ik zeggen. ik weet dat ik goed zit, geen rare dingen heb gedaan en ik vind dat ik niet chantabel ben maargoed, je weet nooit wat iemand ooit heeft opgeschreven onder je naam en hoe een ander denkt over wel of niet chantabel. dus ja, ik vond t wel spannend moet ik zeggen..
en dank u meneer Dood,
pi_220072100
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:15 schreef freak1 het volgende:

[..]
achja. mooie feature van het forum zou zijn om instant post-geschiedenis te zien..

meer on topic
mbt het zenuwachtig, ik vond het ook wel spannend moet ik zeggen. ik weet dat ik goed zit, geen rare dingen heb gedaan en ik vind dat ik niet chantabel ben maargoed, je weet nooit wat iemand ooit heeft opgeschreven onder je naam en hoe een ander denkt over wel of niet chantabel. dus ja, ik vond t wel spannend moet ik zeggen..
Ja, maar toch niet op die manier waarop TS overkomt? :D

Bij mij hebben ze zelfs gevraagd naar welke accounts ik op internet had. Dat vond ik de vervelendste vraag. Niet eens omdat ik wat te verbergen had, maar voelde wel erg privé. Die man had daar ook begrip voor. Het was niet eens erg als ik wat zou vergeten omdat hij begreep dat mensen overal wel een account hadden. Het ging voornamelijk om de soorten websites etc.

Verder; Wie m’n huissleutel had, wie m’n beste vrienden waren, de hele rambam.

Ze kwamen destijds nog thuis. Dat vond ik dan wel spannend. En ja, dat chantabele is wel een dingetje, ik herinner me nog dat ik zei dat ik denk dat m’n familie en vrienden geen gekke dingen hebben gedaan. Maar dat je dat nooit kan weten en ik dit wel erg verschrikkelijk zou vinden als ik er op zo’n manier moest achter komen.

Zelf was ik nooit echt in aanraking gekomen met de politie behalve dat ik eens een aangifte gedaan had van diefstal en getuige ben geweest van een inbraak. Maar dat stond niet eens in z’n systeem zei die. Wat raar is :D dus zo ‘diep’ hebben ze niet eens gekeken.
pi_220072247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ja, maar toch niet op die manier waarop TS overkomt? :D

Bij mij hebben ze zelfs gevraagd naar welke accounts ik op internet had. Dat vond ik de vervelendste vraag. Niet eens omdat ik wat te verbergen had, maar voelde wel erg privé. Die man had daar ook begrip voor. Het was niet eens erg als ik wat zou vergeten omdat hij begreep dat mensen overal wel een account hadden. Het ging voornamelijk om de soorten websites etc.

Verder; Wie m’n huissleutel had, wie m’n beste vrienden waren, de hele rambam.

Ze kwamen destijds nog thuis. Dat vond ik dan wel spannend. En ja, dat chantabele is wel een dingetje, ik herinner me nog dat ik zei dat ik denk dat m’n familie en vrienden geen gekke dingen hebben gedaan. Maar dat je dat nooit kan weten en ik dit wel erg verschrikkelijk zou vinden als ik er op zo’n manier moest achter komen.

Zelf was ik nooit echt in aanraking gekomen met de politie behalve dat ik eens een aangifte gedaan had van diefstal en getuige ben geweest van een inbraak. Maar dat stond niet eens in z’n systeem zei die. Wat raar is :D dus zo ‘diep’ hebben ze niet eens gekeken.
haha ja eens, maargoed TS heeft wel meer waan ideeen.

ja die accounts heb ik ook ook gehad. de soorten websites kwamen niet ter sprake maar dat is wel een terecht punt.

voelde idd wat invasief. maargoed, snap het punt ook wel. genoeg voorbeelden van ambtenaren die toch de systemen even doorlichten voor een duister vriendje... tja..
en dank u meneer Dood,
pi_220072535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 10:39 schreef freak1 het volgende:

[..]
haha ja eens, maargoed TS heeft wel meer waan ideeen.

ja die accounts heb ik ook ook gehad. de soorten websites kwamen niet ter sprake maar dat is wel een terecht punt.

voelde idd wat invasief. maargoed, snap het punt ook wel. genoeg voorbeelden van ambtenaren die toch de systemen even doorlichten voor een duister vriendje... tja..
Ja, het is alleen maar goed dat het gedaan wordt.

Is maar net hoe die functionaris in het gesprek zit denk ik.

Klopt, en dat zijn ze wellicht op voorhand helemaal niet van plan. Of claimen ze zelfs nooit te willen doen en keuren het af. Tot ze desnoods na 12 dienstjaren in een bepaalde situatie verstrikt raken en het toch doen.
Dat kan je niet filteren bij die selectie natuurlijk.

Ik gok in elk geval dat TS niet naar de politie gaat. :D
pi_220082241
HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')