Haar opvoeding is ook de mijne niet, alleen dat ze niet aan opvoeden doet die mening deel ik niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:40 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Moe zijn is niet gek. Wel dat zij zegt dat dat komt doordat hij niet kan doseren. En als je dit weet ga je toch eerder terug naar het huisje zodat er meer energie is voor de volgende dag?
Ik vind dat Judith helemaal niet bezig is met opvoeden. Ze leert hem vooral dat, als je maar zeurt en dramt, alles kan en mag.
Of ik ben gewoon een strenge moeder geweest.
Volgens HVK zijn de vaders uit beeld en heeft dat alleen maar voordelen, zoals geen huiselijk geweld.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:45 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Hvk ,
ik volg haar sinds kort , maar waar zijn de vader(s) in het verhaal, en waarom heeft ze zoveel kinderen , weten jullie dat?
En die achterstand had wellicht kleiner kunnen zijn. Ze zegt zelf al dat ze het vermoeden al had maar heeft veel te laat hulp ingeschakeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:01 schreef Weerikier het volgende:
Zayn van HVK is nu gediagnosticeerd met autisme en een ontwikkelings achterstand. Kan nooit naar normaal onderwijs en zal zn leven lang begeleiding nodig hebben. Jeetje, dan is het wel extra sneu dat hij daar in dat gezin zit. Die moeder kan dat toch helemaal niet aan. Zoiets is al heel moeilijk als je maar één kind hebt en een stabiel gezin maar deze vrouw heeft er nog 5 kinderen naast, waarvan een tweeling die heel heftig is, een meisje dat binnenkort in de puberteit komt die ook helemaal niet lekker in haar vel zit. Dan nog een peutertje die op grond in slaap valt tussen de chipszakjes. En God bewaar me dat die moeder het in haar hoofd haalt zich nog eens te laten bezwangeren door een nietsnut.
Wat een vreselijke situatie en wat heb ik een medelijden met die kinderen.
Nou ik snap dat echt niet, want ze kan het helemaal niet aan , ze kookt niet, ze doet niets met die kinderen dat je zegt goh wat leuk . Geen spelletje , niet voorlezen nietsquote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:49 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Volgens HVK zijn de vaders uit beeld en heeft dat alleen maar voordelen, zoals geen huiselijk geweld.
Ze heeft zoveel kinderen omdat ze dat wil.
Dat is nu al, Zayn wil altijd voorop met het naar buiten gaan en wil altijd Louay uit bed halen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:38 schreef Lalaland79 het volgende:
Een hoop mensen die iets in het autistische spectrum hebben gedijen goed op rust, ritme en regelmaat. En dat mist daar (naar mijn idee) behoorlijk. Als Z groter wordt wordt hij ook sterker en mondiger. Dat gaat nog wat worden in combinatie met de tweeling.
Joh!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:55 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Nou ik snap dat echt niet, want ze kan het helemaal niet aan , ze kookt niet, ze doet niets met die kinderen dat je zegt goh wat leuk . Geen spelletje , niet voorlezen niets
Ze voed niet echt op.
Maar even hè, ik spreek voor mezelf. Al kreeg ik 10.000 euro per maand dan zou ik het nog een levende hel vinden om met 5 (de oudste is zo goed als volwassen) kinderen , waarvan een hele moeilijke tweeling , een meisje met problemen , een autistisch jongetje met achterstand en een dreumes in dat piepkleine schimmel huisje te zitten 24 uur per dag ( uitgezonderd de dagelijkse bibliotheek tripjes), 7 dagen in de week. Het zou voor mij een verademing zijn om een paar dagen in de week onder volwassen te zijn en te kunnen werken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:23 schreef Hannah12345 het volgende:
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gecheckt wat HVK eigenlijk aan inkomen heeft met alle toeslagen en uitkeringen.
- Bijstand: ¤1401,50
- Kindgebonden budget: ¤1359
- Kinderbijslag: ¤555 (¤1665,04 per kwartaal)
- Zorgtoeslag: ¤129
- Huurtoeslag: ¤428 (op basis van ¤700 huur)
Totaal "inkomen" per maand: ¤3872
Lijkt me ook echt heel naar om te lezen, als je zelf daadwerkelijk de diagnose hebt… en dan iemand er zo over hoort praten… 🫂quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:10 schreef TantePien1990 het volgende:
Ik heb er echt zon ongelooflijke moeite mee hoe DBM de laatste weken doet op haar socials over autisme.
Hier een volwassen vrouw met autisme die haar hele leven al vast liep, en door de diagnose eindelijk haar leven iets meer leert begrijpen.
Ik was 28 toen ik de diagnose kreeg ofzo. Het kan allemaal best zo zijn dat ze ass heeft, maar om nu zo te gaan doen, en je leven er op in te richten etc. maakt me keer op keer boos en gefrustreerd.
Haar jongste is niet eens getest, en haar oudste was vd week bij een onderzoeks centrum voor dyslexie (als je haar foto in zoomde zon je een logo zien)
haar kinderen en meltdowns, ik weet niet, maar ik heb meerdere mensen met kinderen om me heen, die zijn soms ook gewoon moe aan het einde van een activiteit? Vind het stom dat ze dan weg moeten worden driftig. Maar dat is een meltdown? En over haar eigen meltdowns en in eens boven moeten eten en ontrpikkelen.
Ik weet het niet.. maar mijn leven is gewoon echt heel anders en bestaat uit 80% voor mijn week thuis zijn. Zeer veel structuur en daarnaast ook coaching omdat het zelf dan nog wel eens mis gaat en dingen te veel worden.
Meltdwons heb ik gelukkig aanzienlijk minder sinds een paar jaar, maar 'even boven eten' was zeer zeker niet voldoende.
Naja dit word een klaagzang over mezelf, maar moest mijn frustratie kwijt. Ik wilde graag dat ik mijn autisme even kon parkeren voor een bios bezoek ofzo. Maar helaas dat gaat niet, dus films kijk ik (als ik dat wil) met Pathe thuis.
Nou dat laatste inderdaad, het is wel heel opvallend hoe ze de laatste weken alleen maar praat over autisme/dyslexie. Hier werd eerder geschreven dat de oudste geen diagnose autisme heeft, maar over welk kind ze het dan heeft in haar story van vandaag?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:19 schreef SterreKaatje het volgende:
[..]
Ik ben compleet de draad kwijt. Flip of Flap, die met Arfid (of hadden ze dat nu allebei) met botox of die gisteren voor een dyslexie vasttelling ging? Dus nu heeft En DBM zelf en een kind autisme?
Waar is deze vrouw de laatste weken mee bezig joh....
Nou inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:04 schreef Weerikier het volgende:
[..]
Maar even hè, ik spreek voor mezelf. Al kreeg ik 10.000 euro per maand dan zou ik het nog een levende hel vinden om met 5 (de oudste is zo goed als volwassen) kinderen , waarvan een hele moeilijke tweeling , een meisje met problemen , een autistisch jongetje met achterstand en een dreumes in dat piepkleine schimmel huisje te zitten 24 uur per dag ( uitgezonderd de dagelijkse bibliotheek tripjes), 7 dagen in de week. Het zou voor mij een verademing zijn om een paar dagen in de week onder volwassen te zijn en te kunnen werken.
Maar goed, denk dat bij die moeder sowieso niet alle draadjes helemaal juist zijn aangesloten.
Als er straks niks uit al die onderzoeken komt valt ze helemaal in een gatquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:10 schreef Mallorcameisje het volgende:
[..]
Nou dat laatste inderdaad, het is wel heel opvallend hoe ze de laatste weken alleen maar praat over autisme/dyslexie. Hier werd eerder geschreven dat de oudste geen diagnose autisme heeft, maar over welk kind ze het dan heeft in haar story van vandaag?
Hvk heeft bewust kinderen van verschillende mannen waar ze van te voren mee afspreekt dat ze haar mogen bezwangeren als ze daarna uit beeld verdwijnen. Ieder kind heeft een andere vader (behalve de tweeling natuurlijk)quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:45 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Hvk ,
ik volg haar sinds kort , maar waar zijn de vader(s) in het verhaal, en waarom heeft ze zoveel kinderen , weten jullie dat?
wat is haar insta? Op Pascal de Haas zoekenlecert niets op bij mijquote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:51 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Pascal de haas laat nog even zien hoe mager ze is , en dan zegt ze ook nog dat de badjas haar geweldig staat.
Ze is zwaar ziek , anders zeg je dat niet , en laat je geen foto meer zien van je uitgemergelde lijf.
Het is helemaal niet mooi wat ze laat zien.
Waarschijnlijk had 1 van haar kinderen gewoon even een boos moment en dan moet je dat een autistic meltdown noemen.. dat klinkt heftiger! Net als toen haar flapje zo ziek was dat ze niet op haar beentjes kon staan en gedragen moest worden... en ze naar een kinderfeestje gingen in een krijspaleis op dezelfde dag..quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:10 schreef Mallorcameisje het volgende:
[..]
Nou dat laatste inderdaad, het is wel heel opvallend hoe ze de laatste weken alleen maar praat over autisme/dyslexie. Hier werd eerder geschreven dat de oudste geen diagnose autisme heeft, maar over welk kind ze het dan heeft in haar story van vandaag?
Ja, doet me denken aan iemand anders die altijd ee triomfantelijke smile op haar gezicht kreeg als er weer eens wat te vertellen viel over een al dan niet bestaande diagnosequote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:33 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had 1 van haar kinderen gewoon even een boos moment en dan moet je dat een autistic meltdown noemen.. dat klinkt heftiger! Net als toen haar flapje zo ziek was dat ze niet op haar beentjes kon staan en gedragen moest worden... en ze naar een kinderfeestje gingen in een krijspaleis op dezelfde dag..
Dbm is helemaal blij met fantaseren over ziektes en diagnoses
Pascalvdhaas dacht ikquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:32 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
wat is haar insta? Op Pascal de Haas zoekenlecert niets op bij mij
Precies dit. Enne...ik vond die tafel verrassend opgeruimd en geordend. Als dat de eindstand van zo'n drama middag is.....dan moet ik mijn kinderen nodig eens laten onderzoeken. (heerlijk ontplofte bende na een middag spelen)quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:47 schreef Missinglink24 het volgende:
Kunnen kinderen nog wel gewoon een ouderwetse driftbui krijgen zonder dat dit gelabeld moet worden als autisme melt down, of hooggevoelige oude zielen, of een moeder die mee gaat huilen omdat ze zo geraakt wordt in haar kindstuk.. pff af en toe
Ik vind het belachelijk veel geld voor iemand in de bijstand, als ik kijk wat de werkenden krijgen voor 40 uurquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:04 schreef Weerikier het volgende:
[..]
Maar even hè, ik spreek voor mezelf. Al kreeg ik 10.000 euro per maand dan zou ik het nog een levende hel vinden om met 5 (de oudste is zo goed als volwassen) kinderen , waarvan een hele moeilijke tweeling , een meisje met problemen , een autistisch jongetje met achterstand en een dreumes in dat piepkleine schimmel huisje te zitten 24 uur per dag ( uitgezonderd de dagelijkse bibliotheek tripjes), 7 dagen in de week. Het zou voor mij een verademing zijn om een paar dagen in de week onder volwassen te zijn en te kunnen werken.
Maar goed, denk dat bij die moeder sowieso niet alle draadjes helemaal juist zijn aangesloten.
Ik volg haar nog maar kort, een paar weken , ik was toch nieuwsgierig waar jullie het over haddenquote:
Nou je komt in ieder geval tot dezelfde conclusies 😅quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:06 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ik volg haar nog maar kort, een paar weken , ik was toch nieuwsgierig waar jullie het over hadden
pascalvdhaasquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:32 schreef funkyfabulous het volgende:
[..]
wat is haar insta? Op Pascal de Haas zoekenlecert niets op bij mij
Maar dat ze dan niet kan nadenken over de gevolgen .quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:24 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Hvk heeft bewust kinderen van verschillende mannen waar ze van te voren mee afspreekt dat ze haar mogen bezwangeren als ze daarna uit beeld verdwijnen. Ieder kind heeft een andere vader (behalve de tweeling natuurlijk)
En waarom zoveel? Tja... mijn stem gaat naar niet te hoeven werken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |