abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220390418
Gisteren naar de dierenarts geweest en ditmaal erop aangedrongen om een bloedonderzoek. Volgens lichamelijk onderzoek was er weer niets te voelen, behalve gewichtsverlies sinds de vorige keer. Hart en longen goed, geen vochttekort, oogt gezond, naast heel oud zijn.

Even dit:

19-03-2026 Consult dierenarts 19-03-2026 Basis tarief laboratoriumonderzoek
19-03-2026 Bloedafname, incl materiaal 1 ¤ 65,30 ¤ 65,30 21%
1 ¤ 42,50 ¤ 42,50 21%
1 ¤ 39,00 ¤ 39,00 21%
19-03-2026 Bloedonderzoek algemene klinische bepaling 1 ¤ 63,50 ¤ 63,50 21%
19-03-2026 T4 Bepaling 1 ¤ 42,50 ¤ 42,50 21%
totaal inc btw ¤ 252,80

Snap best dat niet iedereen dat elk jaar laat doen. Aanstaande maandag krijg ik de uitslag. Hoop dat er niet iets ernstig achterweg komt, wil hem nog graag een tijdje bij mij houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 20-03-2026 17:29:05 ]
  Moderator zaterdag 21 maart 2026 @ 13:32:41 #52
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220396194
Een vriend van me haar katten heeft kitten gekregen. een nestje met 4 kitten.

Ze mogen binnen 10 weken van de moederkat weg.

Echter ben ik al een tijdje na te denken om een katje in huis te nemen. Na wat research heb ik vernomen dat eigenlijk 2 katjes beter zou zijn (ze vervelen zich dan een pak minder omdat ze elkaar bezighouden)

2 katjes zie ik ook wel zitten. Maar ik heb voorlopig niets in huis dus wil ik even overlopen wat ik allemaal nodig zou hebben.

1. 3 kattenbakken? Blijkbaar is de regelen aantal katten + 1 kattenbak.

Graag vermeen ik ook tips welke kattenbak dat ik beste kan nemen. Hoeft niet elektrisch maar neem ik best met of zonder overkapping?

2. schepje voor het stront en pis uit de kattenbakvulling te scheppen?

3. krabpaal

4.schaartje voor de nageltjes.

5. water/eetbakjes

Zijn er dan nog andere dingen waar ik best kan aanschaffen of rekening meehouden?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220396381
Wat leuk kittens.
Ik heb nog nooit de nagels van de katten geknipt. Speelgoed is wel leuk voor ze. Maar weg verschillend waar ze mee willen spelen. Ik zou eerst het voer aanhouden wat ze daar ook krijgen.
pi_220397649
De ene kat houdt van een bak met overkapping en deurtje, de ander heeft liever geen deurtje maar weer geen problemen met een overkapping en weer aan ander wil het liefst een kale bak dus dat is even uitzoeken.

2 bakken die regelmatig schoongemaakt wordt is genoeg hoor.

Als je katten niet buiten komen heb je wel een schaartje nodig en anders eigenlijk niet.

Etensbak geen plastic maar keramiek of roestvrijstaal is het beste i.v.m. schoonhouden.
Wij hebben zelf een drinkfontein en voerautomaat.

Krabpaal zo hoog mogelijk zodat ze lekker die paal op en af kunnen vliegen, met een paar gaten erin of een paar plankjes (niet teveel das zonde vanje geld want ze liggen net zolief op een krant of op je bank :).

[ Bericht 25% gewijzigd door Sorella op 21-03-2026 16:27:09 ]
pi_220398301
Hey een vraagje, in september ga ik 13 nachtjes op vakantie.

Ik heb 2 poezen, zusjes, komen van het asiel, kunnen goed met elkaar omgaan, en ik vraag me af wat beter is, een pension of iemand die elke dag langskomt.

Ik heb online gelezen dat poezen niet van verandering houden en ik maak me altijd druk dat als ik ze naar een pension breng dat ze denken dat ze weer terug zijn bij het asiel.

Aan de andere kant vind ik 13 nachten alleen met 1 keer iemand per dag kijken ook zo eenzaam voor ze, maar ze hebben wel elkaar weer.

Wat zouden jullie doen?
Twiddel
pi_220398444
Ik zou zelf elke dag iemand langs laten komen, maar mijn katten houden ook echt niet van in hun mand moeten en autorijden enzo. Ik ga komende week een midweekje weg en dan komt er 2x per dag iemand natvoer geven, en ik vind zelfs dat al moeilijk om ze "alleen te laten", maar ik kan niet echt aan ze ontdekken dat zij het zelf nou een probleem vinden :+ ik vind het lastiger dan zij haha. Misschien kijken of degene die langs komt ook eventjes met ze wil spelen? Ik probeer ook altijd een soort roulatie schema te maken met meerdere buren, zodat er 2x per dag iemand komt maar dat niet één persoon alle momenten hoeft te doen. Hier hebben redelijk wat mensen in de straat katten en er is onderling goed contact, dus dat maakt dat ook wel makkelijker natuurlijk. Maar misschien is zoiets voor jou ook wel een optie?
pi_220407113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 17:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou zelf elke dag iemand langs laten komen, maar mijn katten houden ook echt niet van in hun mand moeten en autorijden enzo. Ik ga komende week een midweekje weg en dan komt er 2x per dag iemand natvoer geven, en ik vind zelfs dat al moeilijk om ze "alleen te laten", maar ik kan niet echt aan ze ontdekken dat zij het zelf nou een probleem vinden :+ ik vind het lastiger dan zij haha. Misschien kijken of degene die langs komt ook eventjes met ze wil spelen? Ik probeer ook altijd een soort roulatie schema te maken met meerdere buren, zodat er 2x per dag iemand komt maar dat niet één persoon alle momenten hoeft te doen. Hier hebben redelijk wat mensen in de straat katten en er is onderling goed contact, dus dat maakt dat ook wel makkelijker natuurlijk. Maar misschien is zoiets voor jou ook wel een optie?
Ik heb helaas niet zon straat, maar woon wel begeleid en hoewel ze niet voor mijn katten mogen zorgen, bied ik altijd wel aan dat de begeleiding tijdens mijn afwezigheid op mijn appartement katten mogen knuffelen als ze dat willen. En meestal gebeurt dat ook wel veel.
Als ik echt niemand kan vinden voor de oppas dan gaan ze zowiezo naar de opvang gezien de begeleiding niet de verzorging mag doen :P
Twiddel
pi_220407346
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb helaas niet zon straat, maar woon wel begeleid en hoewel ze niet voor mijn katten mogen zorgen, bied ik altijd wel aan dat de begeleiding tijdens mijn afwezigheid op mijn appartement katten mogen knuffelen als ze dat willen. En meestal gebeurt dat ook wel veel.
Als ik echt niemand kan vinden voor de oppas dan gaan ze zowiezo naar de opvang gezien de begeleiding niet de verzorging mag doen :P
Ah wel fijn dat in elk geval geknuffeld wordt! Hopelijk vind je iemand die ook eten kan geven en de bak kan scheppen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')