abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220107859
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 15:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Het zijn geen brokken, maar je zou over kunnen stappen op BARF? En dan dus niet de kipsmaak. :P Zitten genoeg botjes in dat ze er ook echt wel op moeten kauwen, in ieder geval.
Mja, dat vind ik eerlijk gezegd praktisch niet zo handig. Dan poets ik wel :P . Ze krijgen overdag brokjes uit automaat, en ik ben ook regelmatig overdag niet thuis, en ochtend en avond natvoer maar ook af en toe van buren als ik een keer nachtje elders slaap of laat thuis ben uit werk oid en die zie ik dat ook niet zo snel geven. Anders was t wel overwegen waard geweest :Y
pi_220198990
Ik heb 2 kittens van 9 maanden oud: broer en zus. Ze zijn allebei geholpen (gecastreerd en gesteliriseerd). Echter ik merk gedrag op bij de kater waarbij ik mijn twijfels heb of dat voldoende effect heeft gehad.

Het begint met dat ze tegen elkaar aanliggen en dan wast het katertje het poesje. Uiteindelijk bijt hij in haar nek, wat ze niet leuk vindt en dan rent ze weg. Het gebeurt de laatste tijd ook weleens dat hij op haar klimt in een soort dek-houding. Vandaar dat ik mij afvraag of ik mij zorgen zou moeten maken.

Het is sowieso een speels energiek katertje die van mij heel veel aandacht wilt. Het poesje begint zich ook meer aan mij te hechten, maar is veel onafhankelijker. Het katertje kan ik gerust zonder tegenstribbelen oppakken. Het poesje laat dat niet toe. Ze knuffelt met mij wanneer zij dat zelf wilt.

Het poesje vind het leuk om achter een rood lichtje te rennen en gaat dan helemaal los. Dit triggert bij het katertje dat hij achter haar aan gaat rennen.

~~~~~~

Als ik het zelf moet bedenken, wil het katertje vooral dominant zijn en heeft het weinig met seksuele drift te maken - en als hij goed gecastreerd is, kan hij haar toch niet bezwangeren.

Voor het poesje is het een training om zich te leren verweren tegen een andere kat of hond die haar wilt verwonden.

Wat ik al aangaf: ze zijn 9 maanden dus in kattenleeftijd zitten ze in de puberteit :D
pi_220205523
Hebben jullie ervaring met oormijt?
Mn 2 katten zijn binnen katten. 1 hiervan heb ik 2 maanden, is een kitten van de straat. Nu circa 4 maanden oud. Ben naar de DA geweest en ze heeft toen oordruppels gehad hiervoor. 2* maal daags gedaan voor 2 weken. Was toen weer terug, de da gevraagd en weer zon flesje mee. Weer gedaan en nu is t weer terug.

Ze heeft verder ook alle behandelingen gehad van inentingen en wormen behandeling.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_220207437
Geen oormijt, maar onze Donut had ook wel last van "iets".
Volgens wat we zelf hadden opgezocht was het ringworm, maar uit de stalen van het labo kwam niets.
Oorzalf/druppels hebben hier wel geholpen, en tot nu toe is het nog niet teruggekomen.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 11:13:17 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220280961
Wat gebruiken jullie als anti-vlooien en teken voor je kat? Mijn kat is al oud en ik ben een keer een oude kat verloren aan acuut nierfalen na het toedienen van vlooiendruppels (paar uur later). Geen idee of het toeval was of dat er een oorzakelijk verband was, maar het heeft me wel huiverig gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  roze zaterdag 7 maart 2026 @ 11:32:13 #31
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220281038
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:13 schreef livelink het volgende:
Wat gebruiken jullie als anti-vlooien en teken voor je kat? Mijn kat is al oud en ik ben een keer een oude kat verloren aan acuut nierfalen na het toedienen van vlooiendruppels (paar uur later). Geen idee of het toeval was of dat er een oorzakelijk verband was, maar het heeft me wel huiverig gemaakt.
Seresto bandje, kreeg (en krijgt nog steeds) mijn vorige kat ook en mijn huidige kat ook weer.
Your beauty never ever scared me.
pi_220303788
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:32 schreef Ama het volgende:

[..]
Seresto bandje, kreeg (en krijgt nog steeds) mijn vorige kat ook en mijn huidige kat ook weer.
Oh, ik heb sinds dat ik siamezen heb die elkaar voortdurend likken nooit meer druppels of een vlooienband gebruikt. Een keer gaf mijn zoon eentje een druppel in de nek (ik was niet thuis en hij vermoedde vlooien) en toen kon ik een poes doodziek naar de dierenarts brengen met nachtopname en al. Hier dus anti dat soort gedoe. Kijk regelmatig de vacht na, of laat het controleren door een DA op vlooien.

Waar ik wel mee zit is mijn oudje, hij is 18 jaar, afgelopen zomer nog helemaal nagekeken door de DA en vorige maand nog bij de assistent geweest om zijn kalknagels te knippen. Wanneer moet ik hem na laten kijken op eventueel nierfalen etc? Hij wordt strammer en durft niet echt meer naar buiten, toch eet ie goed, wel voelt hij knokig aan, niet echt mager. Vacht is nog steeds mooi.
pi_220304771
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 22:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, ik heb sinds dat ik siamezen heb die elkaar voortdurend likken nooit meer druppels of een vlooienband gebruikt. Een keer gaf mijn zoon eentje een druppel in de nek (ik was niet thuis en hij vermoedde vlooien) en toen kon ik een poes doodziek naar de dierenarts brengen met nachtopname en al. Hier dus anti dat soort gedoe. Kijk regelmatig de vacht na, of laat het controleren door een DA op vlooien.

Waar ik wel mee zit is mijn oudje, hij is 18 jaar, afgelopen zomer nog helemaal nagekeken door de DA en vorige maand nog bij de assistent geweest om zijn kalknagels te knippen. Wanneer moet ik hem na laten kijken op eventueel nierfalen etc? Hij wordt strammer en durft niet echt meer naar buiten, toch eet ie goed, wel voelt hij knokig aan, niet echt mager. Vacht is nog steeds mooi.
Uhm.. 3 jaar geleden?

Aangeraden wordt om oudere katten jaarlijks te laten checken.
Mijn bejaarde van 18 heeft beginnend nierfalen wat met dieetvoer stabiel blijft. Terwijl ze prima in haar vacht zit, dus dat zegt niet alles.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220305379
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Uhm.. 3 jaar geleden?

Aangeraden wordt om oudere katten jaarlijks te laten checken.
Mijn bejaarde van 18 heeft beginnend nierfalen wat met dieetvoer stabiel blijft. Terwijl ze prima in haar vacht zit, dus dat zegt niet alles.
Afgelopen zomer is hij nagekeken schreef ik, maar een keer per jaar dus.
pi_220305892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Laat je ook checken op artrose? Bij een kat van die leeftijd is de kans heel groot dat hij dat heeft. Daar kunnen ze enorm last van hebben met zichzelf wassen, naar de bak gaan, etc.
Spoilers!
pi_220306088
Elk jaar seniorencheck toch, t is net een ouwe auto he. Moet ook ff elk jaar APK.

Milou mag begin mei haar APK doen. Heb haar afgelopen jaar al wel eens na laten kijken, oa bloed laten prikken waarbij er ook gekeken werd naar nierfalen en dat was allemaal ok maar dat was geen algehele seniorencheck.
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_220306306
Ik ben een paar weken geleden met onze poes Hansje naar de dierenarts geweest, voor het eerst in dik 4 jaar. Destijds was ze net geen zwerfkat meer dus hartstikke bang. Het was een drama om haar bij de DA te brengen. Inenten en boosteren lukte niet. Laatst dacht ik dat het toch maar weer eens moest gebeuren, ze is een heel stuk rustiger en voor ons niet bang. Ik moest mijn goede idee bekopen met een flink gevecht, een grote haal op mijn pols en een tetanusinjectie. Ik zie er nu uit alsof ik automutilatie heb gedaan :') Volgende keer dat we naar de DA gaan, moet ze dus flink ziek zijn en/of een kalmeringsmiddel krijgen.
Spoilers!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:47:08 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_220306975
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben een paar weken geleden met onze poes Hansje naar de dierenarts geweest, voor het eerst in dik 4 jaar. Destijds was ze net geen zwerfkat meer dus hartstikke bang. Het was een drama om haar bij de DA te brengen. Inenten en boosteren lukte niet. Laatst dacht ik dat het toch maar weer eens moest gebeuren, ze is een heel stuk rustiger en voor ons niet bang. Ik moest mijn goede idee bekopen met een flink gevecht, een grote haal op mijn pols en een tetanusinjectie. Ik zie er nu uit alsof ik automutilatie heb gedaan :') Volgende keer dat we naar de DA gaan, moet ze dus flink ziek zijn en/of een kalmeringsmiddel krijgen.
Oef, ik ging jouw stukje lezen met hoop op een goed einde. Wij hebben er ook zo eentje. Ze (ca. 8 jaar oud) is al een paar jaar niet geweest, maar zal toch echt een keertje moeten. We hebben een kalmerend middeltje gehad van de dierenarts en gaan dat maar eens proberen, al vind ik dat ook weer een beetje sneu.

Ik zou best wat willen betalen voor een bezoekje van een dierenarts. Ik wil haar al dat gedoe niet aandoen eigenlijk.
pi_220307037
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:47 schreef Quoi het volgende:

[..]
Oef, ik ging jouw stukje lezen met hoop op een goed einde. Wij hebben er ook zo eentje. Ze (ca. 8 jaar oud) is al een paar jaar niet geweest, maar zal toch echt een keertje moeten. We hebben een kalmerend middeltje gehad van de dierenarts en gaan dat maar eens proberen, al vind ik dat ook weer een beetje sneu.

Ik zou best wat willen betalen voor een bezoekje van een dierenarts. Ik wil haar al dat gedoe niet aandoen eigenlijk.
Nou, het goede nieuws is dat ze op zich best gezond is behalve dat ze veel niest. Dat lijkt nu bijna helemaal achter de rug na 2 rondes metacam en dagelijks een voedingssupplement. Ander goed nieuws is dat we eigenlijk gelijk al waren vergeven voor de marteling die we haar aandeden die dag ;)

Een dierenarts thuis is hier geen optie want zodra de deurbel gaat, verstopt ze zich. Maar er is wel een aantekening gemaakt dat Hansje een kalmeringsmiddel mag volgende keer. Omdat ze al zo lang niet was gezien, vond de assistente dat geen goed idee voor het meest recente bezoek.
Spoilers!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:57:44 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_220307050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou, het goede nieuws is dat ze op zich best gezond is behalve dat ze veel niest. Dat lijkt nu bijna helemaal achter de rug na 2 rondes metacam en dagelijks een voedingssupplement. Ander goed nieuws is dat we eigenlijk gelijk al waren vergeven voor de marteling die we haar aandeden die dag ;)

Een dierenarts thuis is hier geen optie want zodra de deurbel gaat, verstopt ze zich. Maar er is wel een aantekening gemaakt dat Hansje een kalmeringsmiddel mag volgende keer. Omdat ze al zo lang niet was gezien, vond de assistente dat geen goed idee voor het meest recente bezoek.
Nou, hou me op de hoogte als je dat kalmeringsmiddel eens nodig hebt.

Ik ga haar meenemen (na dat middel dus te hebben gegeven) samen met onze andere jongere poes voor de inentingen en checkup in april. Mocht het niet lukken, dan kunnen we altijd nog met de jongste.
pi_220307073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:57 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nou, hou me op de hoogte als je dat kalmeringsmiddel eens nodig hebt.

Ik ga haar meenemen (na dat middel dus te hebben gegeven) samen met onze andere jongere poes voor de inentingen en checkup in april. Mocht het niet lukken, dan kunnen we altijd nog met de jongste.
Succes alvast. Hoop dat het werkt, lees er graag over :)
Spoilers!
pi_220307107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ah, je bedoelde dus 'hoe vaak moet ik hem na laten kijken op nierfalen' en niet 'wanneer'. Je laat jaarlijks bloed prikken?

Bij jongere katten zit er geen standaard bloedonderzoek bij de jaarlijkse check.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220307112
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Laat je ook checken op artrose? Bij een kat van die leeftijd is de kans heel groot dat hij dat heeft. Daar kunnen ze enorm last van hebben met zichzelf wassen, naar de bak gaan, etc.
En dit. Mijn ouwe baas van 17 is ontzettend opgeknapt van Solensia.
Toen zag ik pas hoeveel last hij wsch al een poos had ;(
pi_220307201
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En dit. Mijn ouwe baas van 17 is ontzettend opgeknapt van Solensia.
Toen zag ik pas hoeveel last hij wsch al een poos had ;(
Hier ook bij Piep. Ik heb me wel schuldig gevoeld over hoe ik haar eigenlijk heb laten aanmodderen en dacht dat ze gewoon oud en stram en niet zo enthousiast meer was. Dat beest had gewoon pijn ;(
Spoilers!
pi_220307262
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier ook bij Piep. Ik heb me wel schuldig gevoeld over hoe ik haar eigenlijk heb laten aanmodderen en dacht dat ze gewoon oud en stram en niet zo enthousiast meer was. Dat beest had gewoon pijn ;(
Gelukkig kijken katten niet zo terug. En heeft Piep vast genoten van haar pijnvrije periode :*
pi_220307304
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukkig kijken katten niet zo terug. En heeft Piep vast genoten van haar pijnvrije periode :*
Dat deed ze zeker O+
Spoilers!
pi_220307535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omdat hij wat stram is geworden, vermoedde de DA inderdaad licht artrose, hij raadde Glucosamine aan, een schepje per dag door zijn voeding. Bloedonderzoek vond hij niet nodig, hmmmm. Zal de eerst volgende keer bij het nagelknippen direct vragen, gelukkig is mijn ouwe sok heel erg makkelijk bij de DA.
pi_220307710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maar dan laat je ze toch gewoon even zachtjes aankloppen?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_220308387
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Omdat hij wat stram is geworden, vermoedde de DA inderdaad licht artrose, hij raadde Glucosamine aan, een schepje per dag door zijn voeding. Bloedonderzoek vond hij niet nodig, hmmmm. Zal de eerst volgende keer bij het nagelknippen direct vragen, gelukkig is mijn ouwe sok heel erg makkelijk bij de DA.
Nog steeds geen idee wat je wanneer en hoe vaak laat nakijken dus even voor de duidelijkheid:
Arthrose stel je vast met lichamelijk onderzoek.
Nierfalen (en diabetes en schildklierproblemen) via bloedonderzoek.
pi_220308543
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nog steeds geen idee wat je wanneer en hoe vaak laat nakijken dus even voor de duidelijkheid:
Arthrose stel je vast met lichamelijk onderzoek.
Nierfalen (en diabetes en schildklierproblemen) via bloedonderzoek.
Het vermoeden van artrose is vastgesteld door de DA met lichamelijk onderzoek afgelopen augustus, bloedonderzoek vond de arts niet nodig, ik heb er wel naar gevraagd. Een paar jaar geleden is bij mijn kater het gebit getrokken en toen kwam niets uit het bloedonderzoek, geen diabetes en geen nierfalen. Sinds hij snel last heeft van ingegroeide kalknagels kom ik nu om de drie maanden bij de praktijk. Zijn gewicht is nog goed.

edit
Waar ik op moest letten (zei de DA) is plotseling vermageren en heel veel drinken. Tja, beide is nog geen sprake van, maar misschien toch maar weer om een bloedonderzoek vragen voor de zekerheid. Hij heeft trouwens heel lang Carnibest-diabetes voer gehad, sinds de dierenwinkel dat niet meer levert nu op speciaal 12+ senior voer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Firuze60 op 10-03-2026 16:46:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')