Je merkt dat mensen er nogal weinig komenquote:Op woensdag 4 februari 2026 08:52 schreef DrDentz het volgende:
Almere en Lelystad, veel antiliaanse pappi's met 5+ kinderen bij verschillende vrouwen.
Urk wel degelijk:quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:22 schreef LXIV het volgende:
Er is nergens een geboorteoverschot. Het is allemaal migratie.
quote:Urk heeft met 18,3‰ (in 2022) het hoogste geboortecijfer van Nederland en een vruchtbaarheidscijfer van 2,63 kinderen per vrouw
Deze kaart gaat echt over geboortenquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:22 schreef LXIV het volgende:
Als ik dat plaatje zie, kan ik er niets anders van maken dat geboorten (in welke bevolkingsgroepen?) en overledenen (idem) elkaar plm. in evenwicht houden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:53 schreef Lichtloper het volgende:
Wat een dom complot gelul. Het artikel in de OP komt van het CBS, dat altijd keurig weergeeft hoe de bevolkingsgroei in elkaar zit. Hier bijvoorbeeld: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)r-op-rij-minder-snel
Grootste probleem vind ik de kleigrond waar je op bouwt.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:37 schreef Korenfok het volgende:
Vooral Almere heeft zeer interessante nieuwbouw projecten lopen. Bijv. echt vrije bouw. Etc. En de rest van de polder bouwt ook gewoon gestaag door.
Ik vind het weinig ziel en hart hebben, maar als ik 25 was en wilde starten, dan was de polder echt een serieuze plek om te vestigen.
Want een plek krijgt een ziel en hart pas als er meerdere generaties er gaan wonen.
Dat klopt ook. Het is alleen onzin om te roepen dat het CBS dit zou willen verbergen omdat ze Wilders niet in de kaart willen spelenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje zie, kan ik er niets anders van maken dat geboorten (in welke bevolkingsgroepen?) en overledenen (idem) elkaar plm. in evenwicht houden.
Kijk ik naar het verschil in emigratie en immigratie, dan is daar duidelijk een verschil in ten faveure van ............
Zo erg is het nu ook weer niet. Natuurlijke aanwas is simpelweg het aantal geboortes minus het aantal sterfgevallenquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:22 schreef LXIV het volgende:
A zo snap ik je!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Het is alleen onzin om te roepen dat het CBS dit zou willen verbergen omdat ze Wilders niet in de kaart willen spelen
Dat heet subjectiviteit en dat is iedereen in meer of mindere mate.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:27 schreef Monolith het volgende:
Blijft toch altijd wel hilarisch dat mensen zelf te dom zijn om data te interpreteren en dan het CBS van allerlei snode motivaties betichten.
Ik zou het eerder willen scharen onder paranoïde wanen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heet subjectiviteit en dat is iedereen in meer of mindere mate.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |