abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2026 @ 13:04:22 #1
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219984509
Hoi allemaal,
ik wil graag weten of het mogelijk is om stappen tegen iemand te ondernemen die bij de politie een valse melding heeft gedaan van doorrijden na een aanrijding.

Aangezien de meldster, die verzekeringswerk wilde maken van schade dat overduidelijk niet matchte met de aard van de door haar beweerde confrontatie en overduidelijk veel ouder was, haar keutel introk nadat ik foto's had genomen en haar via mail ermee confronteerde, is het voor mij ook een bevestiging hiervan.

Mijn zoon had net z'n rijbewijs gehaald en na een paar weken hebben wij een leuk autootje voor hem aangeschaft om mee te beginnen.
We hadden hem net gehaald en enthousiast dat ie was ging ie in z'n eentje even een stukje in onze buurt toeren om te wennen aan z'n autootje. Hij moest even wennen aan z'n koppeling dat anders reageerde dan z'n lesauto op diesel.
Tijdens dat ritje sloeg bij een rotonde twee keer z'n moter af.
Een vrouw achter hem kon dat niet zo waarderen en gebruikte haar claxon en m'n zoon zag in zijn spiegel dat ze driftig zat te gebaren. Hij maakt gebaren terug en rijdt uiteindelijk weg.

Niet veel later belt een politieagent mij op of de persoon met kenteken ****** mijn zoon is.
Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan doorrijden na een aanrijding en dat is een misdrijf. Hij moest langs komen op het bureau want anders zouden ze hem even komen halen werd mij gezegd.
Uiteraard ben ik met hem mee gegaan en bij binnenkomst herkende hij meteen de mevrouw waar hij de aanvaring mee had, druk bezig met het invullen van een schadeformulier.
Ze zei meteen tegen mijn zoon dat hij bij de rotonde achteruit was gereden tegen haar auto aan en daardoor schade had. Mijn zoon was oprecht verbaasd en ontkende dit ten stelligste.
Ze reageerde driftig en mijn zoon reageerde daar weet op, waarop de partijen door de aanwezige agenten werd gescheiden.

Omdat ik zelf geen idee had hoe het nu werkelijk zat heb ik een agent gevraagd mij de schade aan de betreffende auto te tonen.
Aangekomen bij de auto wees de agent naar de schade en meteen zag ik dat de aangewezen schade geen deuk of iets dergelijks was, wat je zou verwachten, maar 5 hele diepe krassen van een cm of 25, alsof er iets scherps langs is gegaan, en de schade was met een kwastje lak al eerder bewerkt. Daar heb ik dus de foto's van genomen, ook duidelijk met haar kenteken erbij. Ook heb ik foto's genomen van de auto van m'n zoon waar helemaal niets op de te zien was.
Nu na vier weken heb ik nog steeds niets vernomen van de verzekering en is er ook niets bij hun bekend over een claim.

Ik vind nu dus dat mijn zoon door haar vals werd beschuldigd voor het plegen van een misdrijf. Ze maakte er een circus van op het politiebureau en aan de aanwezige agenten hadden we ook weinig, ondanks de staat van de schade.

Dit hele gedoe heeft best een impact op m'n zoon gehad die hierna een paar dagen z'n auto heeft laten staan.

Ik wil hier nu iets mee, en mijn vraag is kan ik hier iets mee?
Ik wil voor mijn zoon de erkenning dat ie geen misdrijf heeft gepleegd, zo staat dat nog in het politiesysteem kwam ik achter, en gerechtigheid voor m'n zoon tegenover de betreffende dame. Al is het maar een tik op haar vingers of wordt ze toe gezet om excuses aan te bieden aan mijn zoon of wat dan ook.

Ik hoop dat iemand wat informatie hierover heeft. Alvast bedankt.
pi_219984815
Dan dient je zoon zelf aangifte te doen van poging tot oplichting of iets dergelijks.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 2 februari 2026 @ 15:06:55 #3
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219985378
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan dient je zoon zelf aangifte te doen van poging tot oplichting of iets dergelijks.
Dat is het punt, de agenten zijn wat dat aangaat weinig meewerkend. Ik ben ook daar mee aan de gang. Daarom dat ik nu overal, waaronder bier, informatie probeer in te winnen.
pi_219986075
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:06 schreef 75020 het volgende:

[..]
Dat is het punt, de agenten zijn wat dat aangaat weinig meewerkend. Ik ben ook daar mee aan de gang. Daarom dat ik nu overal, waaronder bier, informatie probeer in te winnen.
Een aangifte doen kan altijd, ongeacht de mening van de agent. Hij/zij kan er geen zin in hebben, of vindt het irrelevant/zinloos/teveel werk. Het zullen ongetwijfeld erg boeiende argumenten zijn, maar die aangifte kan niet worden geweigerd.

Op die manier staat het in ieder geval geregistreerd. Laat je niet van de wijs brengen dat je zoons naam uit het systeem verdwijnt als je de aangifte laat zitten, want dat doet het niet.

Kortom, ik zou er met gestrekt been in gaan. Temeer omdat doorrijden na een aanrijding een misdrijf is.

Sowieso is het verstandig om een advocaat in te schakelen.
Heb je een vorm van rechtsbijstand?

[ Bericht 10% gewijzigd door Ridocar op 02-02-2026 16:26:18 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_219986185
Als je een aangifte hebt (die van jezelf dus, die ze verplicht zijn op te nemen), zou je die ook kunnen droppen bij je verzekering. Geen idee of ze er wat mee gaan doen, maar ze hebben een systeem waarbij fraudeurs opgeslagen worden. Als ze haar aangifte ingetrokken heeft, is de aangifte vast wel te vinden/op te vragen voor een verzekeraar. Want politiesystemen vergeten bar weinig heb ik begrepen.
pi_219986648
Ga eerst bij juridische loket langs. Daar kan je een advies inwinnen.
Je kan haar voor smaad en of valse aangifte aanklagen en of een ander vorm. Maar of dat zinvols is, is de vraag die je beter bij juridische loket of rechtsbijstand wezen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219986682
Dan moet er toch schade zijn aan de auto van jouw zoon? Als er geen schade is, kun je bewijzen dat ze liegt. Ik heb zoiets een keer gehad met iemand die in de buurt woont die mij verweet dat ik de krassen op zijn auto had veroorzaakt met mijn buitenspiegel. Ik heb er een duimstok bijgehaald. Mijn spiegel bleek 10 centimeter hoger te zitten dan zijn krassen en mijn spiegel had geen lakschade. "Ja maar, zachte banden".
Flikker op, zei ik toen. Niks meer gehoord. Hij wilde gewoon makkelijk centen verdienen. En ik denk die mevrouw in het verhaal van de OP ook.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:34:23 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219986891
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het doen van een valse aangifte misschien.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:00:42 #9
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219987109
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Een aangifte doen kan altijd, ongeacht de mening van de agent. Hij/zij kan er geen zin in hebben, of vindt het irrelevant/zinloos/teveel werk. Het zullen ongetwijfeld erg boeiende argumenten zijn, maar die aangifte kan niet worden geweigerd.

Op die manier staat het in ieder geval geregistreerd. Laat je niet van de wijs brengen dat je zoons naam uit het systeem verdwijnt als je de aangifte laat zitten, want dat doet het niet.

Kortom, ik zou er met gestrekt been in gaan. Temeer omdat doorrijden na een aanrijding een misdrijf is.

Sowieso is het verstandig om een advocaat in te schakelen.
Heb je een vorm van rechtsbijstand?
Oh, als ik alles op een rij heb wat dit aangaat ga ik er zeker met gestrekt been in. Vandaar dat ik oa hier en elders zoveel mogelijk correcte informatie wil inwinnen.
Ik heb me voorgenomen om morgen ook langs een andere bureau te gaan. Met mensen die er wat neutraler in staan. Over het bureau waar dit zich afspeelde heb ik na een gesprek achteraf waar we niet uitkwamen een klacht neergelegd.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:03:05 #10
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219987134
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:20 schreef bleiblei het volgende:
Als je een aangifte hebt (die van jezelf dus, die ze verplicht zijn op te nemen), zou je die ook kunnen droppen bij je verzekering. Geen idee of ze er wat mee gaan doen, maar ze hebben een systeem waarbij fraudeurs opgeslagen worden. Als ze haar aangifte ingetrokken heeft, is de aangifte vast wel te vinden/op te vragen voor een verzekeraar. Want politiesystemen vergeten bar weinig heb ik begrepen.
Verzekering is, zolang ze niets indient geen partij. Daar hoopte ik juist op ivm de mogelijkheid om fraude en/of oplichting aan te kaarten. En zij heeft geen aangifte gedaan maar een melding waar we best wat gedoe over hebben gehad en ik zelfs een afspraak ben misgelopen dat me ¤120 kostte. Maar dat zie ik sowieso niet meer terug denk ik.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:04:03 #11
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219987140
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:54 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga eerst bij juridische loket langs. Daar kan je een advies inwinnen.
Je kan haar voor smaad en of valse aangifte aanklagen en of een ander vorm. Maar of dat zinvols is, is de vraag die je beter bij juridische loket of rechtsbijstand wezen.
Juridisch loket kan ik inderdaad nog doen.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:08:11 #12
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219987171
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Dan moet er toch schade zijn aan de auto van jouw zoon? Als er geen schade is, kun je bewijzen dat ze liegt. Ik heb zoiets een keer gehad met iemand die in de buurt woont die mij verweet dat ik de krassen op zijn auto had veroorzaakt met mijn buitenspiegel. Ik heb er een duimstok bijgehaald. Mijn spiegel bleek 10 centimeter hoger te zitten dan zijn krassen en mijn spiegel had geen lakschade. "Ja maar, zachte banden".
Flikker op, zei ik toen. Niks meer gehoord. Hij wilde gewoon makkelijk centen verdienen. En ik denk die mevrouw in het verhaal van de OP ook.
Hij heeft geen schade. Helemaal niets. Ze hebben een verkeersruzie gehad en hebben allebei weer hun eigen weg vervolgd. Deze dame woont pal achter het politiebureau en is met haar rancuneuze kop even daar naar binnen gewipt vermoed ik. Ik vermoed dat ze verder geen actie heeft ondernomen omdat ik haar de foto's heb getoond met de waarschuwing dat als zij een claim in zou dienen dat dat als fraude opgemerkt kan worden en dat ik dan stappen zou ondernemen. Achteraf had ik beter m'n mond gehouden.
  maandag 2 februari 2026 @ 19:11:22 #13
344250 75020
ik weet niet beter
pi_219987196
Ik heb de aanwezige agent achteraf nog gewezen op artikel 188 van het wetboek van strafrecht. Maar hij kwam met tegenargumenten waar ik nog niets van snap.
pi_219990100
Ik kan er niks aan doen maar dit voelt als een enorm Karen-topic.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219990222
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:08 schreef 75020 het volgende:

[..]
Hij heeft geen schade. Helemaal niets. Ze hebben een verkeersruzie gehad en hebben allebei weer hun eigen weg vervolgd. Deze dame woont pal achter het politiebureau en is met haar rancuneuze kop even daar naar binnen gewipt vermoed ik. Ik vermoed dat ze verder geen actie heeft ondernomen omdat ik haar de foto's heb getoond met de waarschuwing dat als zij een claim in zou dienen dat dat als fraude opgemerkt kan worden en dat ik dan stappen zou ondernemen. Achteraf had ik beter m'n mond gehouden.
gewoon even dingetje he... maar..
als een heel bureau van agenten ook na het zien van fotos dat je zoon de schade niet gemaakt heeft kunnen maken, nog steeds blijkbaar heel vervelend tegen je doet dan zal daar een aanleiding voor zijn. ook het nu terug willen pakken van de dame voelt ook een beetje rancuneus.
realiseer je wel dat je een bezorgd vader bent. de uitdaging zal zijn dat jij in feite geen partij bent.. je zoon is meerderjarig, jij was niet aanwezig en jij hebt enkel de statements van je zoon. er is geen dashcam en er zijn enkel fotos van een auto zonder schade.
uiteraard liegt je zoon nooit en is het een engeltje in het verkeer, zeker als testosteronbom op die leeftijd dus er zal echt wel iets meer gespeeld hebben dan even zwaaien naar elkaar. genoeg om die dame te laten denken dat er een ongeluk is geweest. voor hetzelfde geld heeft je zoon gedacht, ik zie geen schade dus geen ongeluk, ik ontken alles. dat is gewoon een optie maar ik geloof niet dat je dat in je rode waas naar "Wraak" echt aan het zien bent.

voor je met allerlei juridische termen gaat schermen en acties probeert te ondernemen, terwijl je zelf aangeeft dat je de tegen argumenten van de agent niet begreep, zou ik het eens rustig houden.

loop met je zoon nog eens dat bureau binnen. rustig en kalm. geef aan dat je zoon en jij hier erg van geschrokken zijn, je wellicht iets overtrokken hebt gereageerd en bied je excuses daarvoor aan. vraag om opheldering omtrent de aangifte. daar heeft je zoon (en niet jij) gewoon recht op als er een aangifte tegen hem ligt. ga dat gesprek rustig aan. geef aan hoe het volgens je zoon is verlopen en onderbouw dat verhaal met fotos. het feit dat jij geen schade ziet betekend niet automatisch dat er niets heeft plaatsgevonden.
laat je zoon zijn kant van het verhaal doen en ga het gesprek rustig aan. neem geen aanvallende houding aan, jij hebt niet de macht daar. beter mak en meegaand en leren wat er aan de hand is dan met gestrekt been je gelijk proberen te halen.

mijn vermoeden is dat er helemaal geen aangifte ligt en dat uiteindelijk het allemaal met ene sisser gaat aflopen.

onderaan de streep, weet je hoeveel werk het is om aangifte te doen en een heel schadeformulier en verzekerings gebeuren te starten als er enkel wat vingertjes heen en weer zijn gegaan? daar moet ze uren aan besteden.. daar is echt wat meer gebeurd dan een beetje vingertjes.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_219991108
Wat een Karen :{ De naam van een jongen besmeuren omdat je een paar seconden langer moest wachten :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219991518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 08:37 schreef freak1 het volgende:

[..]
gewoon even dingetje he... maar..
als een heel bureau van agenten ook na het zien van fotos dat je zoon de schade niet gemaakt heeft kunnen maken, nog steeds blijkbaar heel vervelend tegen je doet dan zal daar een aanleiding voor zijn. ook het nu terug willen pakken van de dame voelt ook een beetje rancuneus.
realiseer je wel dat je een bezorgd vader bent. de uitdaging zal zijn dat jij in feite geen partij bent.. je zoon is meerderjarig, jij was niet aanwezig en jij hebt enkel de statements van je zoon. er is geen dashcam en er zijn enkel fotos van een auto zonder schade.
uiteraard liegt je zoon nooit en is het een engeltje in het verkeer, zeker als testosteronbom op die leeftijd dus er zal echt wel iets meer gespeeld hebben dan even zwaaien naar elkaar. genoeg om die dame te laten denken dat er een ongeluk is geweest. voor hetzelfde geld heeft je zoon gedacht, ik zie geen schade dus geen ongeluk, ik ontken alles. dat is gewoon een optie maar ik geloof niet dat je dat in je rode waas naar "Wraak" echt aan het zien bent.

voor je met allerlei juridische termen gaat schermen en acties probeert te ondernemen, terwijl je zelf aangeeft dat je de tegen argumenten van de agent niet begreep, zou ik het eens rustig houden.

loop met je zoon nog eens dat bureau binnen. rustig en kalm. geef aan dat je zoon en jij hier erg van geschrokken zijn, je wellicht iets overtrokken hebt gereageerd en bied je excuses daarvoor aan. vraag om opheldering omtrent de aangifte. daar heeft je zoon (en niet jij) gewoon recht op als er een aangifte tegen hem ligt. ga dat gesprek rustig aan. geef aan hoe het volgens je zoon is verlopen en onderbouw dat verhaal met fotos. het feit dat jij geen schade ziet betekend niet automatisch dat er niets heeft plaatsgevonden.
laat je zoon zijn kant van het verhaal doen en ga het gesprek rustig aan. neem geen aanvallende houding aan, jij hebt niet de macht daar. beter mak en meegaand en leren wat er aan de hand is dan met gestrekt been je gelijk proberen te halen.

mijn vermoeden is dat er helemaal geen aangifte ligt en dat uiteindelijk het allemaal met ene sisser gaat aflopen.

onderaan de streep, weet je hoeveel werk het is om aangifte te doen en een heel schadeformulier en verzekerings gebeuren te starten als er enkel wat vingertjes heen en weer zijn gegaan? daar moet ze uren aan besteden.. daar is echt wat meer gebeurd dan een beetje vingertjes.
dit lijkt me een heel klein beetje speculatie.
pi_219992764
Optie 1:

Aangifte doen van een valse aangifte, bij hetzelfde buro. Daar gaan ze verder niets mee doen, maar dan kan je zoon een klacht wegens niet vervolgen conform art. 12 W v Sv indienen

Optie 2:

De kwestie loslaten en je zoon laten zien dat het leven voor- en tegenspoed kent en dat er nu eenmaal hele vervelende mensen rondlopen. Uitleggen waar je wél en waar je géen energie in moet stoppen.

Opvoedkundig is optie 2. de beste keuze.
pi_219993555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:13 schreef Adames het volgende:

[..]
dit lijkt me een heel klein beetje speculatie.
absoluut! een heel veel beetje speculatie.

echter, en daarom kwamen mijn vragen ook;
TS gelooft zijn zoon wel 100 procent op zijn blauwe ogen dat er absoluut niets is voorgevallen los van wat gebaren. blijkbaar waren die gebaren toch voldoende om voor de dame in kwestie een politie bureau "binnen te stormen" en een aangifte te doen. ook zat ze klaarblijkelijk een schadeformulier in te vullen.
ik zeg alleen maar, dat is echt nogal wat werk om te doen voor wat gebaren naar elkaar in het verkeer.
als dan ter plekke het blijkbaar zo heet wordt tussen beide partijen dat agenten tussenbeide moeten komen (de woorden van TS, niet van mij) dan heb ik niet het gevoel dat er 1 partij aan het flippen was en de andere zich rustig hield. TS meld ook dat zijn zoon reageerde op de driftigheid.

die agenten zitten ook niet de hele dag op dat bureau te wachten op werk dus voor die een aangifte gaan opnemen voor doorrijden na een aanrijding is ook daar wel iets aan de hand. agenten zijn ook gewoon normale en redelijke mensen. en een valse aangifte zeker na een verkeersongeval is ook wel eens eerder gebeurd. dus als daar dan een man staat die in alle redelijkheid uitlegt kijk eens naar die schade en kijk eens naar het niet hebben van enige schade op de auto van mijn zoon, dan gaat die agent niet ineens daar vol gas tegenin. die heeft ook ogen.

en als TS dan vervolgens aangeeft niet zo blij te zijn met de registratie van doorrijden na een aanrijding en dat hij aangifte wil doen van het doen van een valse aangifte dan vind ik het argument "ja maar toen zei de agent dingen die ik niet begreep" onvoldoende. wel naar artikel 18 grijpen maar niet begrijpen waarom het niet van toepassing is?

al met al geloof ik best dat daar een aangifte tegen die zoon ligt. waar ik twijfels zet is dat daar helemaal niets is voorgevallen, het gewoon een gek wijf is, en dat dat hele politie bureau erop uit is om hem te naaien.

als hij daar in alle redelijkheid met zijn zoon naar binnen loopt, zich enigzins nederig opstelt en de situatie voorlegt dan zie ik geen enkele reden waarom de politie niet bereid zou zijn een gesprek erover te hebben. als het met een gesprek opgelost is is het ook minder werk voor hun. maargoed. dat is speculatie ja.
en dank u meneer Dood,
pi_219993669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
absoluut! een heel veel beetje speculatie.

echter, en daarom kwamen mijn vragen ook;
TS gelooft zijn zoon wel 100 procent op zijn blauwe ogen dat er absoluut niets is voorgevallen los van wat gebaren. blijkbaar waren die gebaren toch voldoende om voor de dame in kwestie een politie bureau "binnen te stormen" en een aangifte te doen. ook zat ze klaarblijkelijk een schadeformulier in te vullen.
ik zeg alleen maar, dat is echt nogal wat werk om te doen voor wat gebaren naar elkaar in het verkeer.
als dan ter plekke het blijkbaar zo heet wordt tussen beide partijen dat agenten tussenbeide moeten komen (de woorden van TS, niet van mij) dan heb ik niet het gevoel dat er 1 partij aan het flippen was en de andere zich rustig hield. TS meld ook dat zijn zoon reageerde op de driftigheid.

die agenten zitten ook niet de hele dag op dat bureau te wachten op werk dus voor die een aangifte gaan opnemen voor doorrijden na een aanrijding is ook daar wel iets aan de hand. agenten zijn ook gewoon normale en redelijke mensen. en een valse aangifte zeker na een verkeersongeval is ook wel eens eerder gebeurd. dus als daar dan een man staat die in alle redelijkheid uitlegt kijk eens naar die schade en kijk eens naar het niet hebben van enige schade op de auto van mijn zoon, dan gaat die agent niet ineens daar vol gas tegenin. die heeft ook ogen.

en als TS dan vervolgens aangeeft niet zo blij te zijn met de registratie van doorrijden na een aanrijding en dat hij aangifte wil doen van het doen van een valse aangifte dan vind ik het argument "ja maar toen zei de agent dingen die ik niet begreep" onvoldoende. wel naar artikel 18 grijpen maar niet begrijpen waarom het niet van toepassing is?

al met al geloof ik best dat daar een aangifte tegen die zoon ligt. waar ik twijfels zet is dat daar helemaal niets is voorgevallen, het gewoon een gek wijf is, en dat dat hele politie bureau erop uit is om hem te naaien.

als hij daar in alle redelijkheid met zijn zoon naar binnen loopt, zich enigzins nederig opstelt en de situatie voorlegt dan zie ik geen enkele reden waarom de politie niet bereid zou zijn een gesprek erover te hebben. als het met een gesprek opgelost is is het ook minder werk voor hun. maargoed. dat is speculatie ja.
waarvan akte
pi_219994113
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:48 schreef paardendokter het volgende:
Optie 1:

Aangifte doen van een valse aangifte, bij hetzelfde buro. Daar gaan ze verder niets mee doen, maar dan kan je zoon een klacht wegens niet vervolgen conform art. 12 W v Sv indienen

Optie 2:

De kwestie loslaten en je zoon laten zien dat het leven voor- en tegenspoed kent en dat er nu eenmaal hele vervelende mensen rondlopen. Uitleggen waar je wél en waar je géen energie in moet stoppen.

Opvoedkundig is optie 2. de beste keuze.
Dit dus, maar dan moet de aangifte officieel zijn opgenomen, het is mij niet geheel duidelijk of dat ook gedaan is, daarnaast is het volgens mij nogal een klusje, en kan het wel even duren.
Ik zou het er bij laten zitten en het afdoen met een melding aan de verzekeringspartij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219994148
Maar als de politie geen tijd heeft om een aangifte van valse beschuldiging op te nemen, waarom dan wel de aangifte van de mevrouw?

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat de politie zo snel iemand opbelt en desnoods bereid is van bed te tillen.
pi_219994552
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 16:21 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar als de politie geen tijd heeft om een aangifte van valse beschuldiging op te nemen, waarom dan wel de aangifte van de mevrouw?

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat de politie zo snel iemand opbelt en desnoods bereid is van bed te tillen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 16:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit dus, maar dan moet de aangifte officieel zijn opgenomen, het is mij niet geheel duidelijk of dat ook gedaan is, daarnaast is het volgens mij nogal een klusje, en kan het wel even duren.
Ik zou het er bij laten zitten en het afdoen met een melding aan de verzekeringspartij.
om beide heren even te quoten, want die hebben zeer terechte punten

@TS kun je dit verduidelijken?
je geeft aan dat je zoon in het systeem staat als zijnde een misdrijf gepleegd. dan moet daar aangifte van zijn gedaan. iemand moet een proces verbaal hebben gemaakt dat je zoon door heeft gereden na een aanrijding.
even later geef je aan dat de persoon in kwestie een melding heeft gemaakt. een melding leidt niet automatisch ertoe dat hij in het systeem staat als doorrijden na een aanrijding. en dan is het nog relevant hoe hij erin staat. is hij verdachte? is het stiekem toch en aangifte?

je kunt echt niet een politie bureau binnen lopen en roepen "heuj ik reej daar en der reej iemes tegen mijn auto aan heuj hier is het kenteken" en dat dan een heel politieapparaat mensen gaat bellen en dreigen met van het bed te lichten.

ik wil je supergraag helpen @TS maar begrijp je zelf dat dit een klapperend verhaal is?

neem het advies ter harte, loop met je zoon in een nederige houding dat bureau in en ga het uitpraten. kijk eens wat er wel en niet staat. neem je fotos mee, geef aan wat er gebeurd is en luister vooral. heel. veel. luisteren.

is het onzin wat er uit de mond van de agenten komt? dan is daar een reden voor. of de tegenpartij heeft een wel heel geloofwaardig verhaal met bewijs of er is meer aan de hand. maar als er echt een strafbaar feit geregistreerd staat... en de politie wil er werk van maken (en daar kom je in dat gsprek snel achter) dan zul je zsm een advocaat moeten inschakelen mits je zoon echt niks fout heeft gedaan.
en dank u meneer Dood,
pi_219994610
Overigens denk ik dat er geen aangifte is gedaan, anders had de zoon ook wel officieel ondervraagt geweest en had hij een proces verbaal meegekregen. En geloof me, ben best vaak verhoort in mijn leven ;)
En zeker de eerste keer is dat behoorlijk intimiderend, mijn tips:

-Of vertel het hele verhaal eerlijk, of zwijg, ga zeker niet lopen liegen want dat komt vrijwel altijd uit.
-Je kunt ook gewoon zeggen dat je (nu) geen verklaring wilt afleggen, gaat men toch vragen stellen, geef dan gewoon geen antwoord consequent.
-Mocht je twijvelen, wacht tot er een advocaat is, doorgaans is dat best snel geregeld, en die kan ook advies geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219995366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:48 schreef paardendokter het volgende:

Optie 2:

Dit dus.

Was het niet Nietzsche die zei "wass mich nicht umbringt macht mir stärker"?
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')